De financiële situatie bij NEC

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Tiel »

pjottr schreef:opmerkelijk dat er nog € 1,568.000 open staat aan nog te ontvangen transfersommen....
Het is te hopen dat dat gebeurd wordt, anders zal het tekort nog verder oplopen.
Waarom zou dat niet komen? Denk jij dat transfers nooit in gedeeltes voldaan worden?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Sander74
Berichten: 982
Lid geworden op: za 27 jun 2015, 10:32
Locatie: Nijmegen Noord
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Sander74 »

Heeft NEC in de hele historie er überhaupt wel eens een lange periode financieel goed tot zeer goed voorgestaan?
Is het bij NEC niet altijd zwaar weer?
In de periode 1989 tot heden kan ik het mij niet herinneren.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Tiel »

Sander74 schreef:Heeft NEC in de hele historie er überhaupt wel eens een lange periode financieel goed tot zeer goed voorgestaan?
Is het bij NEC niet altijd zwaar weer?
In de periode 1989 tot heden kan ik het mij niet herinneren.
Je weet dat 90% van de voetbalclubs hetzelfde probleem hebben?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13334
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Pol »

Tiel schreef:
Sander74 schreef:Heeft NEC in de hele historie er überhaupt wel eens een lange periode financieel goed tot zeer goed voorgestaan?
Is het bij NEC niet altijd zwaar weer?
In de periode 1989 tot heden kan ik het mij niet herinneren.
Je weet dat 90% van de voetbalclubs hetzelfde probleem hebben?
Ik geloof niet dat 90 pct van de clubs structureel in cat 1 zit met af en toe een uitstapje naar cat 2.

Gebruikersavatar
dolle dries
Berichten: 1699
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 09:57
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door dolle dries »

NECNijmeguh schreef:
harold schreef:En toch vind ik bet veels te voorbarig van Van Schaik dat hij zegt dat als ze straks het stadion goed kunnen exlploiteren dat ze dan nooit meer de hand bij de gemeente of bij de investeerders hoeven op te houden. Een beetje populair gelul zelfs.
Hij weet nu nog niet hoeveel geld we straks nodig hebben om stabiel mee te kunnen in de eredivisie. En andere clubs zitten ook niet stil in hun ontwikkeling. Misschien lopen we straks wel weer opnieuw achter de feiten aan.
:withstupid: Vooruitzichten zijn gewoon niet best! Er moeten kleine wonderen gebeuren willlen we een stabiele eredivisieploeg worden zonder afhankelijkheid van "investeerders".
Je kunt gewoon niet zonder investeerders. Dan wordt de begroting zo klein dat je alleen maar beroep kunt doen op 2e en 3e rangs spelers en wat jeugdspelers die als iets te goed worden direct weggekocht worden. Het is jammer, maar helaas de realiteit.
Vaste toeschouwers aantallen van 20.000 + kun je wel vergeten. De tijd dat de toeschouwers met hun aantallen de grootste sponsors waren zijn voorbij, bij overigens alle clubs.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13334
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Pol »

dolle dries schreef:
NECNijmeguh schreef:
harold schreef:En toch vind ik bet veels te voorbarig van Van Schaik dat hij zegt dat als ze straks het stadion goed kunnen exlploiteren dat ze dan nooit meer de hand bij de gemeente of bij de investeerders hoeven op te houden. Een beetje populair gelul zelfs.
Hij weet nu nog niet hoeveel geld we straks nodig hebben om stabiel mee te kunnen in de eredivisie. En andere clubs zitten ook niet stil in hun ontwikkeling. Misschien lopen we straks wel weer opnieuw achter de feiten aan.
:withstupid: Vooruitzichten zijn gewoon niet best! Er moeten kleine wonderen gebeuren willlen we een stabiele eredivisieploeg worden zonder afhankelijkheid van "investeerders".
Je kunt gewoon niet zonder investeerders. Dan wordt de begroting zo klein dat je alleen maar beroep kunt doen op 2e en 3e rangs spelers en wat jeugdspelers die als iets te goed worden direct weggekocht worden. Het is jammer, maar helaas de realiteit.
Vaste toeschouwers aantallen van 20.000 + kun je wel vergeten. De tijd dat de toeschouwers met hun aantallen de grootste sponsors waren zijn voorbij, bij overigens alle clubs.
NEC moet in staat zijn ook zonder investeerders een begroting samen te stellen op eredivisie niveau.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door mschr »

Dat lijkt me onmogelijk. De laatste keer dat we dat probeerden (1996) hadden we veruit de laagste begroting in de eredivisie en waren we het Excelsior van het betaald voetbal

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22676
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door burp »

mschr schreef:Dat lijkt me onmogelijk. De laatste keer dat we dat probeerden (1996) hadden we veruit de laagste begroting in de eredivisie en waren we het Excelsior van het betaald voetbal
In 2013 nog, maar toen haalden de investeerders eind augustus alsnog bakzeil en kregen we de last minute Edo Ophof fanfare met miskopen. De investeerders waren dat seizoen mede verantwoordelijk voor de degradatie.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31649
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door vak Oost »

Pol schreef:NEC moet in staat zijn ook zonder investeerders een begroting samen te stellen op eredivisie niveau.
Een begroting voor het rechter rijtje - ook dat is eredivisie niveau [ meer zit er gewoon niet in ]
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Tiel »

Pol schreef:
Tiel schreef:
Sander74 schreef:Heeft NEC in de hele historie er überhaupt wel eens een lange periode financieel goed tot zeer goed voorgestaan?
Is het bij NEC niet altijd zwaar weer?
In de periode 1989 tot heden kan ik het mij niet herinneren.
Je weet dat 90% van de voetbalclubs hetzelfde probleem hebben?
Ik geloof niet dat 90 pct van de clubs structureel in cat 1 zit met af en toe een uitstapje naar cat 2.
Oh? Zitten we weer in 1? Volgens mij is dat iemand zijn conclusie en wordt het voor waarheid aangenomen. Zoals dat bij alle dingen gaat die er zijn om op de club te zeiken.
Als verlies is afgedekt zak je niet hoor.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door mschr »

Het verlies is niet afgedekt zoals je het noemt. We zien een toename van het negatief eigen vermogen. Zo’n toename is gelijk aan het verlies. Per definitie. Als het “verlies” afgedekt zou zijn door transferwinst, dan zou er geen verandering plaatsvinden in het negatief eigen vermogen.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15805
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door pjottr »

En beroerder nog, men heft klaarblijkelijk te verwachten tranasferinkomsten meegeteld.
Ik dacht dat dat niet meer mocht van Zeist

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door mschr »

pjottr schreef:En beroerder nog, men heft klaarblijkelijk te verwachten tranasferinkomsten meegeteld.
Ik dacht dat dat niet meer mocht van Zeist
Nou nee, dat doet NEc niet bij het verlies van 2,6 mln. Bij het melden dat het verlies gedeeltelijk al afgedekt is door transferopbrengsten van Dumic en Grot zorgt NEC voor verwarring. Hoe groot is gedeeltelijk en wat verstaat men onder afdekken?

Gebruikersavatar
Wim1970
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 10:11

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Wim1970 »

Allemaal open deuren die worden ingetrapt door van Schaik. Wat een kutverhaal en nog wazig ook. Als ik met zo'n verhaal bij mn baas zou aankomen, kreeg ik een rotschop. Moet hier echt van huilen, neem meteen nog een biertje.
Veni, Vidi, Vagina..., Wim kwam en zag dat het kut was

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22676
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door burp »

waarom doet de link naar het jaarverslag het niet (meer?
Geeft een 404 error.

https://www.nec-nijmegen.nl/app/uploads ... versie.pdf

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door mschr »

burp schreef:
mschr schreef:Dat lijkt me onmogelijk. De laatste keer dat we dat probeerden (1996) hadden we veruit de laagste begroting in de eredivisie en waren we het Excelsior van het betaald voetbal
In 2013 nog, maar toen haalden de investeerders eind augustus alsnog bakzeil en kregen we de last minute Edo Ophof fanfare met miskopen. De investeerders waren dat seizoen mede verantwoordelijk voor de degradatie.
Volgens mij zaten we in 2013 niet in de groep van eredivisieclubs met lage begrotingen. Plek 12 dus. https://tallsay.com/page/4294976073/beg ... de-laagste

Gebruikersavatar
NECNijmeguh
Berichten: 1588
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:28
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door NECNijmeguh »

De begroting is interessant om te vergelijken maar het spelersbudget is interessanter. Zijn daar wellicht ook lijstjes van?

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Juul »

Wilco van Schaik zegt:

"We moeten kijken naar herfinanciering en misschien wel aandelenverkoop om een goed fundament neer te leggen."

Wat betekent herfinanciering?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door mschr »

Normaal gesproken betekent dat dat de schuld doorgerold wordt, afgelost wordt mbv nieuwe leningen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door zuurpruim »

mschr schreef:Normaal gesproken betekent dat dat de schuld doorgerold wordt, afgelost wordt mbv nieuwe leningen.
M.a.w. vergroting aandelenpakket investeerders?Dat is volgens mij de enige manier waarop we kunnen overleven,tenzij er een Red Bull/Hoekman aan de deur klopt.Dat moet je ook niet willen denk ik.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Juul »

mschr schreef:Normaal gesproken betekent dat dat de schuld doorgerold wordt, afgelost wordt mbv nieuwe leningen.
Nieuwe leningen aangaan om oude schulden af te lossen? Ik zie niet in hoe dat een goed fundament neerlegt.
Zo'n Red Bull-constructie zou ik niet verkeerd vinden. Nijmegen met achterland, (internationale) studentenstad, sportieve stad (Vierdaagse, 7 Heuvelen etc) zou voor Red Bull interessant kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10362
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Gijscoman »

Juul schreef:
mschr schreef:Normaal gesproken betekent dat dat de schuld doorgerold wordt, afgelost wordt mbv nieuwe leningen.
Nieuwe leningen aangaan om oude schulden af te lossen? Ik zie niet in hoe dat een goed fundament neerlegt.
Zo'n Red Bull-constructie zou ik niet verkeerd vinden. Nijmegen met achterland, studentenstad, veel nationaliteiten zou voor Red Bull interessant kunnen zijn.
Red Bull Nijmegen zou een ramp zijn. Einde NEC.

Verder is Nijmegen helemaal niet interessant. Welk achterland? Vitesse in het noorden; PSV in het zuiden. Westen trekken wij nog mensen vandaan. Oosten is Duitsland. Daar richt NEC zich de laatste tijd iets meer op. Maar het Red Bull-principe in Duitsland niet bijzonder populair, dus daar zal je weinig fans vandaan kunnen halen op die manier. De enige reden dat RB Leipzig fans trekt is de gekrenkte trots van Oost-Duitsland, dat eindelijk weer eens een succesvolle voetbalclub heeft.
En studentenstad maakt Nijmegen eerder onaantrekkelijk. Zeker het type studentenstad dat Nijmegen is. Relatief veel studenten wonen niet in de stad, mede ook door het ontbreken van traditionele studentenorganisaties e.d. En er zitten ook nogal wat erg links en alternatieve types tussen, die, als ze voetbal al boeiend vinden, niks hebben met grootkapitalistische clubs.
RB Nijmegen zou bijna niemand aantrekken, maar zou door de vernietiging van clubcultuur wel veel mensen afstoten.

Laten we dus niet in die waanzin gaan geloven.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Juul »

Gijscoman schreef:
Verder is Nijmegen helemaal niet interessant. Welk achterland?
Wijchen, Grave, Malden, Groesbeek, Tiel.. en de rest van de Betuwe.
Gijscoman schreef: ..En studentenstad maakt Nijmegen eerder onaantrekkelijk. Zeker het type studentenstad dat Nijmegen is. Relatief veel studenten wonen niet in de stad, mede ook door het ontbreken van traditionele studentenorganisaties e.d. En er zitten ook nogal wat erg links en alternatieve types tussen, die, als ze voetbal al boeiend vinden, niks hebben met grootkapitalistische clubs.
Ik vind het beeld dat je van de student hebt wel achterhaald. Het gaat erom of Red Bull Nijmegen als doelgroep interessant vindt. Met 12.000 studenten waarvan de meeste aan sport doen, zou dat best kunnen.
Gijscoman schreef:RB Nijmegen zou bijna niemand aantrekken, maar zou door de vernietiging van clubcultuur wel veel mensen afstoten.

Laten we dus niet in die waanzin gaan geloven.
Misschien heb je gelijk, maar als je geen belchinees, olierus of ander maffiagespuis wil hebben én je wil niet van investeerders afhankelijk zijn, zul je commerciëler moeten durven denken.

Gebruikersavatar
RZG
Berichten: 1696
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 00:04
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door RZG »

Juul schreef:
mschr schreef:Normaal gesproken betekent dat dat de schuld doorgerold wordt, afgelost wordt mbv nieuwe leningen.
Nieuwe leningen aangaan om oude schulden af te lossen? Ik zie niet in hoe dat een goed fundament neerleg.
Wanneer sprake is van ongunstige voorwaarden kan herfinanciering heel veel financieel voordeel opleveren.
Als je alles geeft, verlies je niets.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door JBNMGN »

Juul schreef:
mschr schreef:Normaal gesproken betekent dat dat de schuld doorgerold wordt, afgelost wordt mbv nieuwe leningen.
Nieuwe leningen aangaan om oude schulden af te lossen? Ik zie niet in hoe dat een goed fundament neerlegt.
Zo'n Red Bull-constructie zou ik niet verkeerd vinden. Nijmegen met achterland, (internationale) studentenstad, sportieve stad (Vierdaagse, 7 Heuvelen etc) zou voor Red Bull interessant kunnen zijn.
Een RedBull constructie? Weet niet of dat echt ten goede komt aan NEC.
Verder het achterland van Nijmegen is te klein om te groeien naar 20 a 25000 supporters.
De studenten daar heb je geen reet aan want het overgrote deel daarvan gaat in het weekend naar huis, dus die komen niet kijken.
Wij zullen genoegen moeten nemen met een bezoekersaantal van 15 to 18 duizend max. En strijden om lijfsbehoud zal ook de komende jaren blijven dus dat is ook minder interessant voor nieuwe supporters.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten