Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door valkhof »

ik bein me toch echt zorgen te maken, het kan ook zomaar dat we gewoon laatste worden.

((Y)sfeervak(Y))
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 14:02
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door ((Y)sfeervak(Y)) »

valkhof schreef:ik bein me toch echt zorgen te maken, het kan ook zomaar dat we gewoon laatste worden.
3 x winnen en we kunnen dit topic sluiten.. neemt niet weg dat het echt kapot schamen is dat je 3-0 achter komt in deventer.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10411
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door TT »

((Y)sfeervak(Y)) schreef:
valkhof schreef:ik bein me toch echt zorgen te maken, het kan ook zomaar dat we gewoon laatste worden.
3 x winnen en we kunnen dit topic sluiten.. neemt niet weg dat het echt kapot schamen is dat je 3-0 achter komt in deventer.
3 x winnen? Als we in dit tempo doorgaan, dan doen we daar (3 x 19 =) 57 wedstrijden over.....dat zijn bijna twee seizoenen.....

Gebruikersavatar
kingetje
Berichten: 1865
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 18:22
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door kingetje »

ik heb een beetje een dubbel gevoel hierbij.

aan de ene kant denk ik dat we qua selectie zeker meer kwaliteit hebben dan een boel andere teams, en dat deze selectie ook meer kwaiteit heeft dan die waarmee we vorig seizoen tijdens de winterstop mooi 7e stonden, dus dan denk je "dat komt zeker goed".

maar aan de andere kant sta je wel gewoon heel dik laatste met keiharde cijfers en sta je elke wedstrijd (op nac uit na, dacht ik) binnen no time tegen een achterstand aan te hikken en weet je al 19 wedstrijden niet meer te winnen, en heb je ook nog eens een zwaar programma voor de boeg....


dus ik ben er nog niet over uit :/

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15799
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door pjottr »

Wij hebben zoveel kwalitieit, hoor ik ophof oreren.
Dat klinkt voor mij als arrogantie in de trant van :" dat gaat ons niet gebeuren "
Andere clubs hebben dat ook gedacht, incluus Roda en die boktorren, die beide door het oog van de naald zijn gekropen.
Als je achterin zo makkelijk goals wggeeft, ( Conboy, Cmovs, vd Eijden ) kun je over de hele linie nog zoveel kwaliteit hebben,
maar komt het niet goed.

huib
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 09:38
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door huib »

kingetje schreef:ik heb een beetje een dubbel gevoel hierbij.

aan de ene kant denk ik dat we qua selectie zeker meer kwaliteit hebben dan een boel andere teams, en dat deze selectie ook meer kwaiteit heeft dan die waarmee we vorig seizoen tijdens de winterstop mooi 7e stonden, dus dan denk je "dat komt zeker goed".

maar aan de andere kant sta je wel gewoon heel dik laatste met keiharde cijfers en sta je elke wedstrijd (op nac uit na, dacht ik) binnen no time tegen een achterstand aan te hikken en weet je al 19 wedstrijden niet meer te winnen, en heb je ook nog eens een zwaar programma voor de boeg....


dus ik ben er nog niet over uit :/
Ik ben er wel uit en laat ik je uit de droom halen. We hebben 4 punten , je moet nog 30 punten halen om niet bij de laatste 3 te eindigen. We hebben nu de gemakkelijke tegenstanders gehad, we moeten nog 2x tegen Ajax, Twente en Heerenveen bijv.. Nu dat betekent dat je een gemiddelde moet scoren van anderhalve punt per wedstrijd, en dat gaat gezien het programma (en onze verdediging) niet lukken. Plaats 15 en hoger is dus statistisch onmogelijk. Het enige waar je op kunt hopen is dat je nog boven RKC komt. Omdat alle ploegen boven ons wel punten halen tegen andere concurrenten en dat blijven doen. RKC is onze enige strohalm. Maar dan vrees ik dat we snel nog minsten een centrale verdediger moeten halen om dat te realiseren.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door mschr »

huib schreef: We hebben nu de gemakkelijke tegenstanders gehad
Totale onzin. Vorig seizoen pakten we tegen deze tegenstanders 7 punten. Je had dus kunnen verwachten dat NEC het niet goed zou doen in deze eerste negen wedstrijden.

huib
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 09:38
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door huib »

mschr schreef:
huib schreef: We hebben nu de gemakkelijke tegenstanders gehad
Totale onzin. Vorig seizoen pakten we tegen deze tegenstanders 7 punten. Je had dus kunnen verwachten dat NEC het niet goed zou doen in deze eerste negen wedstrijden.

Geen onzin maar de realiteit. Behaalde resultaten uit het verleden tellen niet. Dat is dus pas onzin. We hebben tegen een aantal mede degradatiekandidaten gespeeld en dat was pet. De resultaten waren ver ondermaats. En denk nu maar niet omdat we bijv. in jouw redenatie tegen een tegenstander moeten, waar we vorig jaar van gewonnen hebben dat dat nu weer zo moet zijn. Maar keep on dreaming na dit seizoen spreken we elkaar weer.

Necco
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 11:27
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Necco »

huib schreef:
mschr schreef:
huib schreef: We hebben nu de gemakkelijke tegenstanders gehad
Totale onzin. Vorig seizoen pakten we tegen deze tegenstanders 7 punten. Je had dus kunnen verwachten dat NEC het niet goed zou doen in deze eerste negen wedstrijden.

Geen onzin maar de realiteit. Behaalde resultaten uit het verleden tellen niet. Dat is dus pas onzin. We hebben tegen een aantal mede degradatiekandidaten gespeeld en dat was pet. De resultaten waren ver ondermaats. En denk nu maar niet omdat we bijv. in jouw redenatie tegen een tegenstander moeten, waar we vorig jaar van gewonnen hebben dat dat nu weer zo moet zijn. Maar keep on dreaming na dit seizoen spreken we elkaar weer.
Het lijkt wel of je hoopt dat we degraderen. Een beetje optimisme kan inderdaad geen kwaad! Van al dat negatieve gelul wordt NEC zeker niet sterker.

En inderdaad, we hebben tegen mede degradanten weinig punten gehaald. Voordeel is wel dat we alle zwakste ploegen nog in de goffert gaan krijgen. Eagles, Cambuur, NAC, Den Haag, Heracles, Utrecht, Roda JC.
Alleen RKC hebben we pas thuis gehad.

Daarnaast verwacht ik serieus dat als we eenmaal een wedstrijd winnen en we bijvoorbeeld weer een beroep kunnen doen op Higdon, Haitz en Koolwijk, het allemaal vrij snel weer gaat lopen!
Soms is `t beter iets moois te verliezen dan dat je `t nooit hebt gehad

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door mschr »

Inmiddels staat NEC drie punten voor op het schema van vorig seizoen. Bij eventuele winst op Ajax worden dat zes punten en zal NEC aan het eind van het seizoen op 43 punten uitkomen. Als dat niet voldoende is voor handhaving, dan weet ik het niet meer.

jbnmgn

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door jbnmgn »

HET KOMT GOED !!! :sjaal:

Gebruikersavatar
kingetje
Berichten: 1865
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 18:22
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door kingetje »

mschr schreef:Inmiddels staat NEC drie punten voor op het schema van vorig seizoen. Bij eventuele winst op Ajax worden dat zes punten en zal NEC aan het eind van het seizoen op 43 punten uitkomen. Als dat niet voldoende is voor handhaving, dan weet ik het niet meer.

hadden we vorig seizoen na 12 wedstrijden echt maar 6 punten? :s

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Mark Ariaans »

Nee, 19. Denk dat Mschr zijn telraam kapot is. Seizoen daarvoor hadden we 13 uit 12. En het laatste seizoen dat we nacompetitie speelden (96-97) hadden we er 10 uit 12, en dat is geloof ik toen je nog 2 punten per gewonnen wedstrijd kreeg (equivalent van 12 uit 12 met de huidige telling).

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Michael »

Zal ongetwijfeld over dezelfde tegenstanders gaan...

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Mark Ariaans »

Michael schreef:Zal ongetwijfeld over dezelfde tegenstanders gaan...
Volgens mij staan we dan maar 2 punten voor, niet drie, en GA Eagles was vorig seizoen nog niet actief op het hoogste niveau. Tel je die voor vorig seizoen als winst, dan sta je nu dus 1 punt achter op vorig seizoen.

Verschil is wel dat er nu een steigende lijn te zien is in de prestaties, terwijl er vorig seizoen totaal geen lijn was.

Janssen
Berichten: 3198
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Janssen »

TT schreef:Een topic om te discussiëren over waar het dit seizoen heen gaat met onze club. Als ik op dit moment naar de ranglijst kijk, dan begin ik me namelijk serieus zorgen te maken en ik neem aan dat meer mensen hier last van hebben. Als enige ploeg nog niet gewonnen dit seizoen, vanaf dag 1 op de laatste plaats, concurrenten die punten pakken en als er zaterdag niet gewonnen wordt bij Go Ahead worden de problemen alleen maar groter. Grote vraag is dan: gaat dit nog goed komen? En zo ja: waarom? Zo nee: waarom niet? Dit lijkt me een mooie centrale plaats voor deze discussie. Ideaal voor sommigen om weer wat vertrouwen te krijgen en voor anderen om wellicht realistisch te kijken naar hoe (slecht) we ervoor staan. Dus…….zeg het maar…..gaat dit nog goed komen?? Ik hoop het echt, want denken aan een degradatie maakt me nu al misselijk...
Ja.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef:
Michael schreef:Zal ongetwijfeld over dezelfde tegenstanders gaan...
Volgens mij staan we dan maar 2 punten voor, niet drie, en GA Eagles was vorig seizoen nog niet actief op het hoogste niveau. Tel je die voor vorig seizoen als winst, dan sta je nu dus 1 punt achter op vorig seizoen.
NEC - Groningen 0 (3) -3
PSV - NEC 0 (0) -3
NEC - PEC 0 (0) -3
NAC - NEC 1 (0) -2
NEC - RKC 1 (0) -1
NAC - NEC 1 (0) 0
NEC - Feyenoord 1 (0) +1
ADO - NEC 1 (0) +2
NEC - Vitesse 0 (3) -1
Eagles - NEC 0 (1) -2 (Eagles = VVV)
Heracles - NEC 1 (0) -1
NEC - Heerenveen 3 (0) +2
Twente - NEC 1 (0) +3

Klip en klaar dat NEC het beter doet dan vorig seizoen.

jasper491
Berichten: 3374
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 10:56

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door jasper491 »

mschr schreef:
Mark Ariaans schreef:
Michael schreef:Zal ongetwijfeld over dezelfde tegenstanders gaan...
Volgens mij staan we dan maar 2 punten voor, niet drie, en GA Eagles was vorig seizoen nog niet actief op het hoogste niveau. Tel je die voor vorig seizoen als winst, dan sta je nu dus 1 punt achter op vorig seizoen.
NEC - Groningen 0 (3) -3
PSV - NEC 0 (0) -3
NEC - PEC 0 (0) -3
NAC - NEC 1 (0) -2
NEC - RKC 1 (0) -1
NAC - NEC 1 (0) 0
NEC - Feyenoord 1 (0) +1
ADO - NEC 1 (0) +2
NEC - Vitesse 0 (3) -1
Eagles - NEC 0 (1) -2 (Eagles = VVV)
Heracles - NEC 1 (0) -1
NEC - Heerenveen 3 (0) +2
Twente - NEC 1 (0) +3

Klip en klaar dat NEC het beter doet dan vorig seizoen.
Familie van Aad de Mos?

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Mark Ariaans »

mschr schreef:
Mark Ariaans schreef:
Michael schreef:Zal ongetwijfeld over dezelfde tegenstanders gaan...
Volgens mij staan we dan maar 2 punten voor, niet drie, en GA Eagles was vorig seizoen nog niet actief op het hoogste niveau. Tel je die voor vorig seizoen als winst, dan sta je nu dus 1 punt achter op vorig seizoen.
NAC - NEC 1 (0) -2
NEC - RKC 1 (0) -1
NAC - NEC 1 (0) 0
Grapjas, Twee keer uit tegen NAC? Zoals ik zei, 2 punten verschil dus.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Arjan van Hout »

potverdorie Marc, je probeert ons toch niet in het ootje te nemen he ?

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door DR »

Maar om voor te blijven moeten we oa winnen van AZ, Groningen, Heerenveen, Utrecht, Cambuur (vervanging Willem II) uit......

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef: Grapjas, Twee keer uit tegen NAC? Zoals ik zei, 2 punten verschil dus.
Verrek, je hebt gelijk...

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door mschr »

DR schreef:Maar om voor te blijven moeten we oa winnen van AZ, Groningen, Heerenveen, Utrecht, Cambuur (vervanging Willem II) uit......
Daar staat tegenover dat we nu 4 punten kunnen pakken van Ajax. Dat weegt op tegen het relatieve verlies aan punten tegen AZ (-1), Utrecht (-3). En tegen Cambuur hoeven we slechts 4 punten te pakken, omdat we vorig seizoen thuis gelijk speelden tegen Willem II.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Mark Ariaans »

mschr schreef:
Mark Ariaans schreef: Grapjas, Twee keer uit tegen NAC? Zoals ik zei, 2 punten verschil dus.
Verrek, je hebt gelijk...
:eek:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13329
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Pol »

DR schreef:Maar om voor te blijven moeten we oa winnen van AZ, Groningen, Heerenveen, Utrecht, Cambuur (vervanging Willem II) uit......
..en Zwolle. Nog 6 uitoverwinningen dus.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten