Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
Arch
Berichten: 503
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 07:28
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Arch »

Het gratis graaien is begonnen. Jeugd international Lars kramer tekent voor 3 jaar bij Groningen

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door harold »

pjottr schreef:Die we niet kunnen betalen...
In 2013 konden wij grootverdieners als Vd Eijden en Foor bekostigen, Dumic is van het tijdperk salarisplafond, die moeten we nog wel een jaartje kunnen betalen.

Niels
Berichten: 137
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 15:47
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Niels »

Arch schreef:Het gratis graaien is begonnen. Jeugd international Lars kramer tekent voor 3 jaar bij Groningen
Als nec hier echt eerder wat in gezien had, was er aktie ondernomen. Dit soort wisselingen zie je (soms helaas en soms ook niet) ieder jaar en overal.
Staat mi los van "het grote graaien".

Gebruikersavatar
kingetje
Berichten: 1865
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 18:22
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door kingetje »

zuurpruim schreef: salarissen liggen stukken lager dan in 2013 hoor.Een Dumic,wat zou die hier verdienen,2 ton? Max denk ik,nou die kan je nog wel een jaar betalen hoor als het moet.En hij wil graag in Engeland voetballen en Derby County wil hem hebben.Dan kan er wel een leuk bedrag uitkomen,de investeerders zullen echt niet met 5 ton genoegen nemen of een dergelijke fooi.
Het gemiddelde salaris na de promotie was toch 75.000 dacht ik gelezen te hebben? Dat allemaal om de financiën op orde te krijgen en terug te keren naar cat. 2. Hij werd eerst een half jaar gehuurd en mocht daarna gratis de deur uit bij zijn vorige club. Lijkt me niet dat hij zo'n megasalaris (vergeleken met het gemiddelde) zou verdienen.


-Edit: Dat gebrek aan degradatieclausules lijkt me gunstig in de gevallen Dumic, Golla, Breinburg, Delle, Bikel, Von Haacke (al zou ik er hier graag een paar van houden). Minder gunstig voor de gevallen Ofosu, Lundholm, Heinloth, Fomitshow. Die raak je op dit moment aan de straatstenen niet kwijt lijkt me.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door zuurpruim »

kingetje schreef:
zuurpruim schreef: salarissen liggen stukken lager dan in 2013 hoor.Een Dumic,wat zou die hier verdienen,2 ton? Max denk ik,nou die kan je nog wel een jaar betalen hoor als het moet.En hij wil graag in Engeland voetballen en Derby County wil hem hebben.Dan kan er wel een leuk bedrag uitkomen,de investeerders zullen echt niet met 5 ton genoegen nemen of een dergelijke fooi.
Het gemiddelde salaris na de promotie was toch 75.000 dacht ik gelezen te hebben? Dat allemaal om de financiën op orde te krijgen en terug te keren naar cat. 2. Hij werd eerst een half jaar gehuurd en mocht daarna gratis de deur uit bij zijn vorige club. Lijkt me niet dat hij zo'n megasalaris (vergeleken met het gemiddelde) zou verdienen.


-Edit: Dat gebrek aan degradatieclausules lijkt me gunstig in de gevallen Dumic, Golla, Breinburg, Delle, Bikel, Von Haacke (al zou ik er hier graag een paar van houden). Minder gunstig voor de gevallen Ofosu, Lundholm, Heinloth, Fomitshow. Die raak je op dit moment aan de straatstenen niet kwijt lijkt me.
Nee maar sommige zijn voor de juup best bruikbaar,volgend jaar einde contract en dan een handdruk.

jbnmgn

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door jbnmgn »

jetipo schreef:De grote schoonmaak en reorganisatie zet stevig door:
http://www.gelderlander.nl/nijmegen/nee ... ~a19d38f6/
:wink:
Ruim 1 miljoen km gereden, hij was op. Er komt aankomend seizoen een nieuwe bus, maar met de oude mocht niet meer gereden worden vandaar dat de selectie de laatste maanden in de Oranje bus van de KNVB rond gereden werd.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Gijscoman »

kingetje schreef:
-Edit: Dat gebrek aan degradatieclausules lijkt me gunstig in de gevallen Dumic, Golla, Breinburg, Delle, Bikel, Von Haacke (al zou ik er hier graag een paar van houden). Minder gunstig voor de gevallen Ofosu, Lundholm, Heinloth, Fomitshow. Die raak je op dit moment aan de straatstenen niet kwijt lijkt me.
Delle, Dumic Golla en Breinburg kun je daardoor verkopen. Prima, dus! Blijven zullen ze niet.
Fomitschow is nu transfervrij, dus dat is geen probleem. Heinloth kan wat mij betreft blijven als back-up, al kan hij ook in de JL misschien handig zijn. Lundholm is wat mij betreft een prima speler, die mentaal wat zwak is, maar misschien dat hij in de JL met een passende coach wel kan presteren. Ofosu wilde eerder al weg, omdat hij liever speelt dan op de bank zit. Dus zijn contract kan je misschien in goed overleg verbreken. En misschien is er nog een 3. Bundesliga-ploeg die wel op hem zit te wachten.

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3627
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Jota »

Niels schreef:
Arch schreef:Het gratis graaien is begonnen. Jeugd international Lars kramer tekent voor 3 jaar bij Groningen
Als nec hier echt eerder wat in gezien had, was er aktie ondernomen. Dit soort wisselingen zie je (soms helaas en soms ook niet) ieder jaar en overal.
Staat mi los van "het grote graaien".
Dat vraag ik me dus af. Speler moet bijna eerst in het eerste elftal staan wil hij een contract krijgen.

Zico
Berichten: 982
Lid geworden op: do 03 mar 2016, 15:59
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Zico »

vak Oost schreef:
Zico schreef:
burp schreef:Toch best veel hoor. Je moet alleen wel weten hoe je het moet lezen want er valt veel meer uit te halen dan er letterlijk staat.
HUH!? Een jaarverslag en balans waar je tussen de regeltjes moet gaan lezen? En of NEC juridisch verplicht is cijfers openbaar te maken interesseert me niet.
Ik denk dat ze onderhand wel een beetje een morele verplichting hebben richting supporters om wat openheid te geven over eigendom (aandelen), begroting, schulden en toekomstvisie.
Lees de berichten over de financieen van de laatste 15 jaar maar eens terug ... schulden, verkoop stadion, verkoop tafelzilver en aandelen koop door de investeerders etc etc
Berichten op dit forum bedoel je? Zijn niet echt onafhankelijk betrouwbare bronnen toch. En in de officiële verslagen staan vooral algemeenheden en niet nader omschreven vaagheden. Maar als jij het wel weet, ik ben nog steeds erg benieuwd hoe het nu precies zit met die aandelenconstructie en welke macht de investeerders daar nu precies mee hebben gekregen, en ook nog steeds erg benieuwd naar de reden van onze lage spelersbegroting.

Gebruikersavatar
Sander74
Berichten: 982
Lid geworden op: za 27 jun 2015, 10:32
Locatie: Nijmegen Noord
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Sander74 »

Wie zijn de concurrente komend seizoen?
Cambuur, Volendam en Go Ahead?
Met een beetje leuke selectie, nadruk op jeugd, moeten er toch zeker kansen zijn.
Bedoel concurrentie had hoger kunnen zijn met bijvoorbeeld Roda erbij.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Pol »

Sander74 schreef:Wie zijn de concurrente komend seizoen?
Cambuur, Volendam en Go Ahead?
Met een beetje leuke selectie, nadruk op jeugd, moeten er toch zeker kansen zijn.
Bedoel concurrentie had hoger kunnen zijn met bijvoorbeeld Roda erbij.
Graafschap, MVV en wellicht Almere City

Voorwaarts
Berichten: 4160
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Voorwaarts »

Pol schreef:
Sander74 schreef:Wie zijn de concurrente komend seizoen?
Cambuur, Volendam en Go Ahead?
Met een beetje leuke selectie, nadruk op jeugd, moeten er toch zeker kansen zijn.
Bedoel concurrentie had hoger kunnen zijn met bijvoorbeeld Roda erbij.
Graafschap, MVV en wellicht Almere City
PSV en Ajax ook. Maar die kunnen niet promoveren.
eens een nec-er, altijd een nec-er

jbnmgn

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door jbnmgn »

Gaat dit nog goed komen? Uuuuuhhhh................

Ja!
We gaan een flinke stap terug. Nemen een jaar of 2 de tijd om de boel weer op te bouwen. Nieuw sterker bestuur. Nieuwe hopelijk goede trainer. Meer jeugdspelers in passen in een team met wat ervaren spelers, een echt scorende spits. En dan over max. 2 jaar terug naar de ED.
Ik verwacht de komende 2 a 3 weken wel wat groot nieuws wat het nieuwe bestuur aangaat, dat moet er het eerste en snel komen, pas dan kun je aan de rest gaan bouwen.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Pol »

Voorwaarts schreef:
Pol schreef:
Sander74 schreef:Wie zijn de concurrente komend seizoen?
Cambuur, Volendam en Go Ahead?
Met een beetje leuke selectie, nadruk op jeugd, moeten er toch zeker kansen zijn.
Bedoel concurrentie had hoger kunnen zijn met bijvoorbeeld Roda erbij.
Graafschap, MVV en wellicht Almere City
PSV en Ajax ook. Maar die kunnen niet promoveren.
Ja, absoluut, die zullen beiden om het kampioenschap spelen. En het zou me niet verbazen als Utrecht en AZ ook in het linkerrijtje eindigen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door zuurpruim »

Prachtige column van Wichard op DTH. Volledig mee eens.Zolang types als Bons het machtsvacuüm gaan invullen zijn we kansloos.Deze mensen moeten naar de achtergrond worden verdreven en afstand doen van hun aandelen.Dit is absoluut noodzaak voor de langere termijn.Ik vind promoveren of niet echt van ondergeschikt belang.Zolang deze mensen zich met technische zaken blijven bemoeien kan je promoveren wat je wil,uiteindelijk vlieg je er eerdaags weer net zo snel uit.Het aantal 'slachtoffers' van de investeerders is niet meer op een hand te tellen,van trainers tot technisch directeuren,het is een grote bende geworden.
En dan zijn er nog collega forumleden die De Koning een tweederangs trainer vinden.Wen er maar aan,geen enkele trainer van naam of faam komt hier werken ongeacht hoeveel de heren ook willen betalen.

Vespared
Berichten: 316
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 19:16
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Vespared »

zuurpruim schreef:Prachtige column van Wichard op DTH. Volledig mee eens.Zolang types als Bons het machtsvacuüm gaan invullen zijn we kansloos.Deze mensen moeten naar de achtergrond worden verdreven en afstand doen van hun aandelen.Dit is absoluut noodzaak voor de langere termijn.Ik vind promoveren of niet echt van ondergeschikt belang.Zolang deze mensen zich met technische zaken blijven bemoeien kan je promoveren wat je wil,uiteindelijk vlieg je er eerdaags weer net zo snel uit.Het aantal 'slachtoffers' van de investeerders is niet meer op een hand te tellen,van trainers tot technisch directeuren,het is een grote bende geworden.
En dan zijn er nog collega forumleden die De Koning een tweederangs trainer vinden.Wen er maar aan,geen enkele trainer van naam of faam komt hier werken ongeacht hoeveel de heren ook willen betalen.
De vinger op de zere plek. Buitengewoon mooi stuk van Wichard. De zere plek? Inderdaad de "investeerders". Als de "investeerders" en daarmee de RVC, echt lef hebben benoemen ze BONS tot Algemeen directeur. Kan hij nog beter op zijn centjes passen, maar bovenal zelf uitvoeren. Hij is dan de Nijland van Groningen, de Smid van Heracles en de vd Velde van Heerenveen. Inderdaad geen v. Delft en uiteraard ook geen Looijen. Bons tekent voor een contract voor de dood of de gladiolen. Voor eeuwig en altijd duidelijkheid waar de club om smeekt.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door jackkreta »

Als je jonkies als Grot en Kadioglu, die nog niks gepresteerd hebben, al niet binnenboord kunt houden, is er dan nog wel een toekomst voor onze club in het betaalde voetbal? Ik vraag het me af.( en vind het behoorlijk frustrerend)
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door DR »

jackkreta schreef:Als je jonkies als Grot en Kadioglu, die nog niks gepresteerd hebben, al niet binnenboord kunt houden, is er dan nog wel een toekomst voor onze club in het betaalde voetbal? Ik vraag het me af.( en vind het behoorlijk frustrerend)
Wie zegt dat we Kadioglu en Grot niet binnenboord kunnen houden? Andere teams hebben interesse maar dat wil nog niet zeggen dat NEC ze moet laten gaan.

jbnmgn

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door jbnmgn »

jackkreta schreef:Als je jonkies als Grot en Kadioglu, die nog niks gepresteerd hebben, al niet binnenboord kunt houden, is er dan nog wel een toekomst voor onze club in het betaalde voetbal? Ik vraag het me af.( en vind het behoorlijk frustrerend)
Je moet de vraag anders stellen: als spelers niet behouden kunnen worden in Nederland omdat buitenlandse clubs zakken vol poen hebben en alles wegkopen wat ze maar leuk vinden, is er dan nog wel toekomst voor het Nederlandse voetbal.

jbnmgn

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door jbnmgn »

DR schreef:
jackkreta schreef:Als je jonkies als Grot en Kadioglu, die nog niks gepresteerd hebben, al niet binnenboord kunt houden, is er dan nog wel een toekomst voor onze club in het betaalde voetbal? Ik vraag het me af.( en vind het behoorlijk frustrerend)
Wie zegt dat we Kadioglu en Grot niet binnenboord kunnen houden? Andere teams hebben interesse maar dat wil nog niet zeggen dat NEC ze moet laten gaan.

Precies, NEC moet de spelers houden aan hun contract tenzij een club de hoofdprijs wil betalen, want pas dan heb je geen keuze en moet je ze laten gaan,.

RobertvdW
Berichten: 1453
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door RobertvdW »

jbnmgn schreef:
DR schreef:
jackkreta schreef:Als je jonkies als Grot en Kadioglu, die nog niks gepresteerd hebben, al niet binnenboord kunt houden, is er dan nog wel een toekomst voor onze club in het betaalde voetbal? Ik vraag het me af.( en vind het behoorlijk frustrerend)
Wie zegt dat we Kadioglu en Grot niet binnenboord kunnen houden? Andere teams hebben interesse maar dat wil nog niet zeggen dat NEC ze moet laten gaan.

Precies, NEC moet de spelers houden aan hun contract tenzij een club de hoofdprijs wil betalen, want pas dan heb je geen keuze en moet je ze laten gaan,.
Clubs die Kadioglu en Grot echt willen contracteren bieden uiteindelijk echt wel een prijs die voor NEC acceptabel is. Als deze spelers zelf ook weg willen (sportieve en financiele verbetering), dan is het maar de vraag of het verstandig is om ze aan hun contract te houden!

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door DR »

RobertvdW schreef:
jbnmgn schreef:
DR schreef:
jackkreta schreef:Als je jonkies als Grot en Kadioglu, die nog niks gepresteerd hebben, al niet binnenboord kunt houden, is er dan nog wel een toekomst voor onze club in het betaalde voetbal? Ik vraag het me af.( en vind het behoorlijk frustrerend)
Wie zegt dat we Kadioglu en Grot niet binnenboord kunnen houden? Andere teams hebben interesse maar dat wil nog niet zeggen dat NEC ze moet laten gaan.

Precies, NEC moet de spelers houden aan hun contract tenzij een club de hoofdprijs wil betalen, want pas dan heb je geen keuze en moet je ze laten gaan,.
Clubs die Kadioglu en Grot echt willen contracteren bieden uiteindelijk echt wel een prijs die voor NEC acceptabel is. Als deze spelers zelf ook weg willen (sportieve en financiele verbetering), dan is het maar de vraag of het verstandig is om ze aan hun contract te houden!
Blijkbaar heeft Kadioglu een juegdcontract en mag hij voor een habbekrats weg. Stel dat de keus is tussen een habbekrats weg en nog een jaar gebruik maken van hem, dan heeft NEC toch zeker ook de rechten om te kiezen voor het laatste? Het is toch niet zo dat alles NEC alle mogelijke oplossingen zomaar hoeft te accepteren?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door mschr »

KLopt. Dan zullen ze hem een paar ton moeten bieden en een selectie waarmee je binnen een jaar weer promoveert. Iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren...

de Oversteek
Berichten: 232
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 22:27
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door de Oversteek »

https://www.vi.nl/nieuws/bom-onder-begr ... o-den-haag Indien ADO licentie kwijt raakt dan degraderen ze naar de JL. En dan kunnen we die plaats innemen.

jbnmgn

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door jbnmgn »

de Oversteek schreef:https://www.vi.nl/nieuws/bom-onder-begr ... o-den-haag Indien ADO licentie kwijt raakt dan degraderen ze naar de JL. En dan kunnen we die plaats innemen.
Maak je geen illusies want hier komt hetzelfde verhaal uit als destijds met Twente.
den Haag laat Ado echt niet vallen/failliet gaan. Zou hetzelfde hier in Nijmegen gebeuren dan liet de Gemeente ons vallen als een baksteen, maar niet den Haag.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nmgnwest, Zusje en 23 gasten