Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10403
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door TT »

Een topic om te discussiëren over waar het dit seizoen heen gaat met onze club. Als ik op dit moment naar de ranglijst kijk, dan begin ik me namelijk serieus zorgen te maken en ik neem aan dat meer mensen hier last van hebben. Als enige ploeg nog niet gewonnen dit seizoen, vanaf dag 1 op de laatste plaats, concurrenten die punten pakken en als er zaterdag niet gewonnen wordt bij Go Ahead worden de problemen alleen maar groter. Grote vraag is dan: gaat dit nog goed komen? En zo ja: waarom? Zo nee: waarom niet? Dit lijkt me een mooie centrale plaats voor deze discussie. Ideaal voor sommigen om weer wat vertrouwen te krijgen en voor anderen om wellicht realistisch te kijken naar hoe (slecht) we ervoor staan. Dus…….zeg het maar…..gaat dit nog goed komen?? Ik hoop het echt, want denken aan een degradatie maakt me nu al misselijk...

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38236
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door mschr »

We staan slechts twee punten achter op het schema van vorig seizoen, toen we met een voorsprong van vier punten op nummer 16 RODA JC eindigden. Dus ik zie geen noodzaak voor deze draad.

jasper491
Berichten: 3374
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 10:56

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door jasper491 »

Mocht het echt, echt nog erger worden, dan zal er in de winterstop geïnvesteerd moeten worden. Ik denk niet dat het zo ver komt. We pakken de punten tegen GAE.. Daarna komt het vanzelf goed. Alleen moet je wel beginnen met JJ28 op 10!!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door De Kletskop »

TT schreef:Een topic om te discussiëren over waar het dit seizoen heen gaat met onze club. Als ik op dit moment naar de ranglijst kijk, dan begin ik me namelijk serieus zorgen te maken en ik neem aan dat meer mensen hier last van hebben. Als enige ploeg nog niet gewonnen dit seizoen, vanaf dag 1 op de laatste plaats, concurrenten die punten pakken en als er zaterdag niet gewonnen wordt bij Go Ahead worden de problemen alleen maar groter. Grote vraag is dan: gaat dit nog goed komen? En zo ja: waarom? Zo nee: waarom niet? Dit lijkt me een mooie centrale plaats voor deze discussie. Ideaal voor sommigen om weer wat vertrouwen te krijgen en voor anderen om wellicht realistisch te kijken naar hoe (slecht) we ervoor staan. Dus…….zeg het maar…..gaat dit nog goed komen?? Ik hoop het echt, want denken aan een degradatie maakt me nu al misselijk...
Ik maak me geen enkele zorgen.
Zoals Mschr in een andere discussie al schreef zijn we eigenlijk net pas in voorbereiding.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door flipsen »

jasper491 schreef:Mocht het echt, echt nog erger worden, dan zal er in de winterstop geïnvesteerd moeten worden. Ik denk niet dat het zo ver komt. We pakken de punten tegen GAE.. Daarna komt het vanzelf goed. Alleen moet je wel beginnen met JJ28 op 10!!
en als we van GAE verliezen?
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10403
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door TT »

flipsen schreef:
jasper491 schreef:Mocht het echt, echt nog erger worden, dan zal er in de winterstop geïnvesteerd moeten worden. Ik denk niet dat het zo ver komt. We pakken de punten tegen GAE.. Daarna komt het vanzelf goed. Alleen moet je wel beginnen met JJ28 op 10!!
en als we van GAE verliezen?
Precies....daarna krijgen we volgens mij Heerenveen, Twente en Ajax.....dat zijn ook niet echt zekere overwinningen....

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31623
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door vak Oost »

een opkomende gedachte dat het seizoen nog lang duurt mag dan wel zo zijn
maar voor dat je het weet is het eind december en dan volgt er al de winterstop.

en je kan niet alleen teren op factor geluk, je moet gewoon punten pakken en
zo snel mogelijk aanhaken want eenmaal aan het elastiek is niet iets wat je wil.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
H-Zenkamp
Berichten: 2601
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 16:11
Locatie: Zetten
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door H-Zenkamp »

Afbeelding
★★

Gebruikersavatar
Paddock
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 13 feb 2009, 22:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Paddock »

Kan hier een slotje op aub ?

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10403
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door TT »

H-Zenkamp schreef:Afbeelding
Tja, wat toen gebeurde was een regelrecht mirakel.....maar mag je nogmaals op een mirakel hopen? Laten we hopen dat er zaterdag eindelijk weer eens gewonnen wordt, dat geeft de burger in ieder geval weer wat moed....!

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10403
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door TT »

Paddock schreef:Kan hier een slotje op aub ?
Want?

TomMalden
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26 mei 2013, 16:47
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door TomMalden »

H-Zenkamp schreef:Afbeelding
:withstupid: :tu: :sjaal:

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31623
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door vak Oost »

TT schreef:
Paddock schreef:Kan hier een slotje op aub ?
Want?
de realiteit plus een rekensommetje is dat we tot nu toe een half punt per wedstrijd hebben behaald en
als je deze lijn doortrekt in een prognose dan speel je volgend seizoen heel veel wedstrijden op de vrijdagavond
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38236
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door mschr »

TT schreef:
Precies....daarna krijgen we volgens mij Heerenveen, Twente en Ajax.....dat zijn ook niet echt zekere overwinningen....
Uit tegen Heracles, thuis tegen Heerenveen, uit tegen Twente en thuis tegen Ajax. elk punt dat we halen is een winstpunt, want vorig seizoen haalden we uit die reeks nul punten. Dus dat zijn vier wedstrijden waarin we we weer kunnen inlopen op het schema van vorig seizoen.

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Keizerstad1994 »

Persoonlijk denk ik dat het goed gaat komen.

Als iedereen fit is zullen dit ongeveer de sterkste 11 zijn: Kalle-Vermijl-Rens-Haitz-Conboy-Palsson-Koolwijk-Stefanik(Foor)-Jantscher-Higdon-Hemlein(Alireza)

Puur op papier kijkend is dat echt een prima team. Keeper met potentie, Vermijl is een goede rechtsback, Rens al een tijdje sterkhouder al kan ie het niet alleen, Haitz viel niet tegen tot nu toe(was gewoon prima) en Conboy moet een stuk beter maar kan een goede back zijn.

Op het middenveld heb je met Koolwijk een spelverdeler, met Palsson iemand met kracht en loopvermogen die het vuile werk op kan knappen(moet wel minder slaapmomentjes hebben) en met Stefanik heb je iemand met diepgang die met zijn scorend vermogen heel gevaarlijk kan zijn in de ruimtes rondom Higdon, iets wat je zag tegen Feyenoord. Hij is wel erg nonchalant en het voetballende gedeelte kan beter, maar op de training zie je dat die ook best aardig kan voetballen. Moet het alleen in de wedstrijd vaker laten zien.

Voorin heb je met Jantscher echt een geweldige creatieve speler, Higdon is een prima aanspeelpunt ondanks zijn slordigheden en Hemlein is snel, heeft een voorzet en kan een goaltje maken. Op papier hebben we een prima team naar mijn mening. Ik denk ook dat ADO, NAC, Eagles, Cambuur, RKC en Heracles hun teams in zouden ruilen voor dit team, of tenminste grote delen ervan. Die zijn op papier minder.

Maar, aan het zinnetje 'op papier' heb je niet zo veel aan als het er in de praktijk niet uitkomt. Op papier redelijk tot goed zijn is een ding, een goede organisatie in het veld en vertrouwen zijn minstens net zo belangrijk. En dat vertrouwen ontbreekt nog een beetje, waardoor er nog te angstig wordt gevoetbald en nog te veel persoonlijke fouten gemaakt worden. Ook 3 nieuwe spelers inpassen gaat niet zo maar. Zorgt Janssen ervoor dat het vertrouwen wat toeneemt, en een overwinning helpt daar natuurlijk heel erg bij, raak je uit de problemen. Daar ben ik echt heilig van overtuigd.
'Justice knows every mans number'

Texascowboys
Berichten: 222
Lid geworden op: do 08 aug 2013, 21:03
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Texascowboys »

mschr schreef:
TT schreef:
Precies....daarna krijgen we volgens mij Heerenveen, Twente en Ajax.....dat zijn ook niet echt zekere overwinningen....
Uit tegen Heracles, thuis tegen Heerenveen, uit tegen Twente en thuis tegen Ajax. elk punt dat we halen is een winstpunt, want vorig seizoen haalden we uit die reeks nul punten. Dus dat zijn vier wedstrijden waarin we we weer kunnen inlopen op het schema van vorig seizoen.
Als dat nu dan ook 0 punten worden hebben we 4 uit 12 !!! Om echt veilig te spelen heb je zeker 34 punten nodig, dus nog 22 wedstrijden om 30 punten te halen ofwel bijna 1,4 per wedstrijd.
Vergeet het dan maar, want zo goed zijn we niet,

Dus er zal heel snel eens een paar keer gewonnen moeten worden, desnood van de gestolen 0-1 of 1-0 wedstrijden, anders gaat het dus niet meer goedkomen ( of misschien via de na comp.)

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38236
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door mschr »

Texascowboys schreef: Als dat nu dan ook 0 punten worden hebben we 4 uit 12 !!!
Maar we moeten ook niet nul punten gaan pakken uit die 4 wedstrijden. 2 of 3 punten zou prima zijn. Daarmee heb je weer een buffer. Want in de laatste 5 wedstrijden voor de winterstop kunnen we flink wat punten gaan verliezen ten opzichte van vorig seizoen. In die 5 wedstrijden pakten we toen maar liefst 11 punten. De eerste wedstrijd uit die reeks van 5 is de pot tegen Cambuur. Die zal doorslaggevend gaan worden. Verliezen we die, zonder dat we een flinke marge hebben opgebouwd ten opzichte van vorig seizoen, dan pas mogen we in paniek raken.

Texascowboys
Berichten: 222
Lid geworden op: do 08 aug 2013, 21:03
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Texascowboys »

mschr schreef:
Texascowboys schreef: Als dat nu dan ook 0 punten worden hebben we 4 uit 12 !!!
Maar we moeten ook niet nul punten gaan pakken uit die 4 wedstrijden. 2 of 3 punten zou prima zijn. Daarmee heb je weer een buffer. Want in de laatste 5 wedstrijden voor de winterstop kunnen we flink wat punten gaan verliezen ten opzichte van vorig seizoen. In die 5 wedstrijden pakten we toen maar liefst 11 punten. De eerste wedstrijd uit die reeks van 5 is de pot tegen Cambuur. Die zal doorslaggevend gaan worden. Verliezen we die, zonder dat we een flinke marge hebben opgebouwd ten opzichte van vorig seizoen, dan pas mogen we in paniek raken.

Zelfs al pak je 2 0f 3 punten, dan heb je 6 of 7 uit 12 !!! Noem jij dat een buffer ?

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door valkhof »

mschr schreef:
TT schreef:
Precies....daarna krijgen we volgens mij Heerenveen, Twente en Ajax.....dat zijn ook niet echt zekere overwinningen....
Uit tegen Heracles, thuis tegen Heerenveen, uit tegen Twente en thuis tegen Ajax. elk punt dat we halen is een winstpunt, want vorig seizoen haalden we uit die reeks nul punten. Dus dat zijn vier wedstrijden waarin we we weer kunnen inlopen op het schema van vorig seizoen.
en wat als de concurenten nu eens 5 punten meer pakken als dat ze vorig seizoen deden?

jbnmgn

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door jbnmgn »

Om nu niet meteen met de legendarische woorden van Mario Been te beginnen zeg ik alleen maar: wij eindigen ergens tussen plaats 10 en 14.
Niet hoger en niet lager. Ik ben nog steeds van mening dat de eerste zege die we halen ook meteen een ommekeer geeft. Dus GoAhead KIEK UUT!!

jbnmgn

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door jbnmgn »

Hoe kan ik trouwens een nieuwe topic beginnen? Ik zie daar de "link" niet meer voor.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38236
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door mschr »

Texascowboys schreef:Zelfs al pak je 2 0f 3 punten, dan heb je 6 of 7 uit 12 !!! Noem jij dat een buffer ?
Vorig seizoen haalden we uit die 12 wedstrijden 7 punten. We hebben nog 3 punten nodig om dat te evenaren. Ik ben niet zo bang dat dat niet gaat lukken.
valkhof schreef:en wat als de concurenten nu eens 5 punten meer pakken als dat ze vorig seizoen deden?
Met 37 punten ben je veilig. Als onze concurrenten allemaal op meer dan 37 punten komen, dan is de eredivisie een loterij en kunnen ploegen als AZ en Heerenveen degraderen.

Eddy TT
Berichten: 905
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 13:14

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Eddy TT »

Voor degradatie maak ik me (nog) geen zorgen. Maar het moet niet meer te lang gaan duren. Echt verbetering zie ik nog niet ondanks de aankopen. Het zal wel tijd nodig hebben maar die tijd is er niet. Ook Janssen zal met prestaties moeten komen. Tot nu toe heeft de trainerswissel geen enkel effect gehad. Gelukkig is Koolwijk zo goed als terug. Maar dat je bijna afhankelijk bent van een Koolwijk zegt, met alle respect naar hem, al meer dan genoeg. Als we echter nu ook al van Go Ahead gaan verliezen, wat toch een ploeg zou moeten zijn om onder ons te houden, dan hebben we toch wel een serieus probleem. Genoeg druk dus weer op die wedstrijd.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door LT »

jbnmgn schreef:Hoe kan ik trouwens een nieuwe topic beginnen? Ik zie daar de "link" niet meer voor.
Die is voor jou weggehaald... :wink:

Is dit topic trouwens echt nodig als zelfstandig onderwerp, forummers?

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13247
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het ‘Gaat dit nog goed komen?’-topic

Bericht door Pol »

LT schreef:
jbnmgn schreef:Hoe kan ik trouwens een nieuwe topic beginnen? Ik zie daar de "link" niet meer voor.
Die is voor jou weggehaald... :wink:

Is dit topic trouwens echt nodig als zelfstandig onderwerp, forummers?
Nee

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten