Jong N.E.C.

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Jong N.E.C.

Bericht door Frans »

Aangezien we nu weer een eigen belofteteam hebben, is dit ook een topic waard.

Programma: http://www.nec-nijmegen.nl/seizoen/beloften

Selectie
Ayoub Ait Afkir
Nassim Amaarouk
Abdul Bai Kamara
Chima Bosman
Rafael Boer
Patrick-P Fini
Nabil Haddouzi
Thijs van Hofwegen
Sam Loosen
Abderrahim Loukili
Mohamad Mahmoed
Jean Willy Mapinga
Koen Muller
Randy Onuoha
Jelle van Rijswijk
Guy Smit

Trainer: Jack de Gier
NECTheBest

Sjoerdbemmel
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 11:02
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Sjoerdbemmel »

Frans schreef:Aangezien we nu weer een eigen belofteteam hebben, is dit ook een topic waard.

Programma: http://www.nec-nijmegen.nl/seizoen/beloften

Selectie
Ayoub Ait Afkir
Nassim Amaarouk
Abdul Bai Kamara
Chima Bosman
Rafael Boer
Patrick-P Fini
Nabil Haddouzi
Thijs van Hofwegen
Sam Loosen
Abderrahim Loukili
Mohamad Mahmoed
Jean Willy Mapinga
Koen Muller
Randy Onuoha
Jelle van Rijswijk
Guy Smit

Trainer: Jack de Gier
wat zijn de "top"talenten uit dit team?

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10411
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door TT »

Dit moet welhaast het belofteteam met de meeste moeilijke namen zijn...

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Legendario »

TT schreef:Dit moet welhaast het belofteteam met de meeste moeilijke namen zijn...
Van Rijswijk! :party:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10411
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door TT »

Legendario schreef:
TT schreef:Dit moet welhaast het belofteteam met de meeste moeilijke namen zijn...
Van Rijswijk! :party:
Die moet sowieso doorstromen. Kan me niet schelen of 'ie kan voetballen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door burp »

geen Milton Klooster dus.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5078
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door eniesee-elst »

Wat is het verschil met Jong NEC?

Gebruikersavatar
RZG
Berichten: 1696
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 00:04
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door RZG »

TT schreef:
Legendario schreef:
TT schreef:Dit moet welhaast het belofteteam met de meeste moeilijke namen zijn...
Van Rijswijk! :party:
Die moet sowieso doorstromen. Kan me niet schelen of 'ie kan voetballen.
:withstupid: Bij voorkeur kan hij NIET voetballen + een verbod om naar de kapper te gaan :biggrin:
Als je alles geeft, verlies je niets.

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Frans »

eniesee-elst schreef:Wat is het verschil met Jong NEC?
Geen, alleen dat het nu is losgekoppeld van Oss en dat er een eigen selectie is. Dus geen allegaartje van A-spelers, Oss-spelers en reserves van het eerste.
Volgens mij noemen ze het geen Jong meer omdat de KNVB de Jong teams die dat wilden heeft opgenomen in de voetbalpiramide.
NECTheBest

Henkiepenkie
Berichten: 6896
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Henkiepenkie »

Ik mis Grot

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6488
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Strooper »

Henkiepenkie schreef:Ik mis Grot
Grot is officieel pas eerstejaars A-junior.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9676
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Gerard Lopez »

Wel Milton Klooster dus, zoals hij op z'n Twitter zegt.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9676
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Gerard Lopez »

Strooper schreef:
Henkiepenkie schreef:Ik mis Grot
Grot is officieel pas eerstejaars A-junior.
Klopt, maar het zou wel zonde zijn hem nog in de A te laten spelen. Hij heeft het fysiek al om in Jong NEC te spelen.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Arjan van Hout »

Gerard Lopez schreef:
Strooper schreef:
Henkiepenkie schreef:Ik mis Grot
Grot is officieel pas eerstejaars A-junior.
Klopt, maar het zou wel zonde zijn hem nog in de A te laten spelen. Hij heeft het fysiek al om in Jong NEC te spelen.
of bij de LA Lakers :wink:

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10350
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Gijscoman »

Van de FB-pagina van Jack de Gier:
DE GIER SLAAT ZIJN VLEUGELS UIT
Oud-profvoetballer is bij NEC hard op weg om een complete trainer te worden
De oefening is vijf minuten onderweg als Jack de Gier (46) de training onderbreekt. Hij eist meer beleving van zijn spelers. „Pass en er achteraan. Laat zien dat je klaar bent om die bal te ontvangen. Kom op. Gaat-ie weer.”
De trainer van de beloften van NEC heeft zijn spelers voor het eerst bij elkaar op De Eendracht. Op papier telt de selectie zeventien man. „Dat is genoeg. Elke week komen er ook een aantal van het eerste bij”, zegt De Gier.
Vorig seizoen was hij trainercoach van de A1 van de voetbalacademie. „Ik was uitgekeken op het assistent-trainerschap. Na de degradatie wilde ik zelf wat doen. Dan is de A1 een ideaal bruggetje. Zo graag als die jongens willen. Hoe hard iedereen hier werkt op de voetbalacademie. Ik heb er het plezier door teruggekregen. Ik had het absoluut niet willen missen.”
Hij tekende een contract voor twee jaar bij de beloften. De weg van de geleidelijkheid heeft hij met zorg uitgestippeld. „Ik besef heel goed dat ik eerst bepaalde stappen moet doorlopen om uiteindelijk een complete trainer te worden.”
Om de selectie van het beloftenteam compleet te maken, haalde NEC acht jongens bij andere clubs op. „We hebben goed gekeken wat we nodig hebben. Gericht gescout. Dus geen centrale verdediger halen als er drie met potentie bij de A1 zitten. Bij het eerste elftal wil Ernest Faber (de nieuwe coach) alle posities dubbel bezetten. Dan moeten wij zorgen dat bij de beloften de nummer drie zit, die de nummer twee kan vervangen. Of, nog mooier, goed genoeg wordt om de plek in de basis over te nemen.”
Om de selectie van het beloftenteam compleet te maken, haalde NEC acht jongens bij andere clubs op. „We hebben goed gekeken wat we nodig hebben. Gericht gescout. Dus geen centrale verdediger halen als er drie bij de A1 zitten. Bij het eerste elftal wil men alle posities dubbel bezetten. Dan moeten wij zorgen dat bij de beloften de nummer drie zit, die de nummer twee kan vervangen. Of, nog mooier, goed genoeg wordt om de plek in de basis over te nemen.”
Vijf spelers in zijn selectie hebben een contract ondertekend of zullen dat binnenkort doen. „De anderen spelen voor een shirt, broekje, kousen. Dan moet je als club een goed verhaal hebben om die voor nul euro toch naar Nijmegen te halen.”
Soms lukt het niet om de eigen talenten voor de club te behouden. „We zijn dag en nacht bezig geweest met Patrick Joosten en Sylla Sow. Ze konden hier tekenen. ‘Hoe hebben jullie ze kunnen laten gaan’, kregen we van verschillende kanten te horen. Maar op een gegeven moment stonden scouts van PEC Zwolle, FC Utrecht, FC Groningen, FC Twente en Feyenoord hier langs het veld op een rij. Dan is het zuur als ze uiteindelijk naar Utrecht vertrekken. Ook voor al die andere mensen van de academie die de afgelopen zes jaar met ze gewerkt hebben. Want dat zien we nog wel eens over het hoofd.”
Een volwaardige selectie voor het beloftenteam moet volgens De Gier talenten als Joosten en Sow in de toekomst binnenboord houden. „Het beloftenteam moet het verlengde van de voetbalacademie worden. Dat spelers die het in zich hebben twee jaar de tijd krijgen om de stap naar het eerste te maken. Dat zou het mooiste zijn.”
Ik weet niet waar dit artikel vandaan komt, maar wel interessant. Een optimistisch, maar ook realistisch verhaal met betrekking tot de jeugdopleiding, lijkt mij. En ook goed om te zien dat de geruchten dat De Gier aan de kant gezet zou zijn niet echt kloppen. Het is juist zijn eigen keuze geweest. En als ik dit zo lees, dan zou het goed kunnen dat hij over een paar jaar de hoofdtrainer wordt bij ons.

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3152
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door denniesee »

Stond gister in de gelderlander
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9676
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Gerard Lopez »

Eniesee schreef:
Gerard Lopez schreef:
Strooper schreef:
Henkiepenkie schreef:Ik mis Grot
Grot is officieel pas eerstejaars A-junior.
Klopt, maar het zou wel zonde zijn hem nog in de A te laten spelen. Hij heeft het fysiek al om in Jong NEC te spelen.
of bij de LA Lakers :wink:
Akkoord, maar dan wel nog als pointguard om te beginnen.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10350
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Gijscoman »

N.E.C. legt jeugdspeler Jay-Roy Grot voor 3 jaar vast
N.E.C. heeft overeenstemming bereikt met eigen jeugdspeler en jeugdinternational Jay-Roy Grot over een meerjarig contract. Grot tekent een contract van drie jaar.

Jay-Roy Grot (17) werd op 10-jarige leeftijd gescout bij amateurvereniging ESA en kwam vervolgens terecht in de D2 toen hij 11 jaar oud was. Hij doorliep de jeugdelftallen van N.E.C. en werd vorig jaar als tweedejaars B-speler kampioen met zijn team, terwijl hij toen ook regelmatig meespeelde in de A1 van Jack de Gier. Ook kwam Grot al uit voor Oranje O15, O16 en O17 jaar. In mei 2015 nam hij deel aan het EK Onder 17. Helaas werd de ploeg van Maarten Stekelenburg in de poulefase uitgeschakeld.

Bart van Ingen, algemeen directeur N.E.C. over het vastleggen van Grot: "Iedereen heeft kunnen zien, lezen en merken wat voor enorme stappen Jay-Roy Grot de afgelopen tijd heeft gezet. Het zegt genoeg dat hij de A1 nu overslaat en in het belofteteam start terwijl hij nu ook de voorbereiding met het eerste elftal meedraait. We zijn zeer blij dat we Jay-Roy hebben kunnen overtuigen om te blijven en zich hier optimaal te ontwikkelen, ondanks belangstelling van andere clubs uit binnen- en buitenland. Hij zal zijn wedstrijden met de beloften van N.E.C. gaan spelen onder Jack de Gier, om vanuit daar de stap te kunnen maken naar het eerste elftal."
http://www.nec-nijmegen.nl/home/11487_n ... -jaar-vast

Grot slaat dus de A1 over en nu al bij de beloftes. Kan goed zijn, omdat hij dan meer uitgedaagd wordt. Kan ook zijn dat hij door het niveauverschil geen stappen kan zetten en net als Bajrovic (en eigenlijk ook Celik nu) stil komt in zijn ontwikkeling. Laten we hopen dat het dat eerste wordt!

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5416
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door illestyl »

Bajrovic kwam flink tekort, had niets te maken met het niveau. Zie ook zijn periode in de A.

Wat betreft Celik ben ik het eens. Maar die zou bij een eventueel verhuur aan een JL club ook nog niet in de basis staan, denk ik.

Ben benieuwd! Denk dat Grot het gaat redden, de eerste tekenen zijn iig goed!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10350
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Gijscoman »

illestyl schreef:Bajrovic kwam flink tekort, had niets te maken met het niveau. Zie ook zijn periode in de A.

Wat betreft Celik ben ik het eens. Maar die zou bij een eventueel verhuur aan een JL club ook nog niet in de basis staan, denk ik.

Ben benieuwd! Denk dat Grot het gaat redden, de eerste tekenen zijn iig goed!
Beide waren/zijn ook fysiek niet sterk genoeg. Dat zal voor Grot geen probleem worden. Die krijgt Vlaar nog aan de kant.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door jackkreta »

2-2 tegen RKSV Leonidas.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10411
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door TT »

Voor wie echt HELEMAAL niks te doen heeft: https://www.youtube.com/watch?v=1WQ7L6EBkYQ
De samenvatting van Treffers - Beloften NEC; 3-0 :biggrin:

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Legendario »

TT schreef:Voor wie echt HELEMAAL niks te doen heeft: https://www.youtube.com/watch?v=1WQ7L6EBkYQ
De samenvatting van Treffers - Beloften NEC; 3-0 :biggrin:
En wie echt hélémáál niets te doen heeft kan vrijdag naar het exotische Swolgen!

http://www.nec-nijmegen.nl/home/11508_n ... adliner.nl
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door burp »

Legendario schreef:
TT schreef:Voor wie echt HELEMAAL niks te doen heeft: https://www.youtube.com/watch?v=1WQ7L6EBkYQ
De samenvatting van Treffers - Beloften NEC; 3-0 :biggrin:
En wie echt hélémáál niets te doen heeft kan vrijdag naar het exotische Swolgen!

http://www.nec-nijmegen.nl/home/11508_n ... adliner.nl
ik dacht dat Swolgen al exotisch was, maar het ging om de tegenstander Al-Taawoun uit Saoedi-Arabië.

Nimma1
Berichten: 2361
Lid geworden op: do 18 jun 2015, 11:12
Locatie: Nimma
Contacteer:

Re: Beloften N.E.C.

Bericht door Nimma1 »

3-0 verloren van treffers. Hele zwakke prestatie. En tegelijk ook een teken aan de wand. Er moet dus nog echt wat bij wat betreft de echte selectie. Als we moeten teren op deze jongens wordt het helaas helemaal niks.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bbq, de Goffert en 16 gasten