Imago NEC

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Imago NEC

Bericht door Harold Bastiaans »

Op onze site is vandaag een column geplaatst mbt het imago van NEC, volgens de columnist, is het Imago van onze club, en die wijsheid schijnt hij bij de VI vandaan gehaald te hebben, in Nederland laag, heel erg laag. De column is te lezen op onze site, wat mij bevreemd is dat dit negatieve aspect over onze club (wat schijnbaar 2 weken geleden al in de VI stond) nog niet eerder te spraken is gekomen op een of ander forum of site.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door jetipo »

Ach, dergelijke onderzoeken zijn alleen bedoeld om losers van de straat te houden. Zij mogen dan een of andere imago-onderzoek verrichten, gaaaap. :pukeface: Geen notie van nemen.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Bleum »

Harold, ForzaNEC.nl schreef:Op onze site is vandaag een column geplaatst mbt het imago van NEC, volgens de columnist, is het Imago van onze club, en die wijsheid schijnt hij bij de VI vandaan gehaald te hebben, in Nederland laag, heel erg laag. De column is te lezen op onze site, wat mij bevreemd is dat dit negatieve aspect over onze club (wat schijnbaar 2 weken geleden al in de VI stond) nog niet eerder te spraken is gekomen op een of ander forum of site.
Logisch want het onderzoek is gewoon los zand. Zo worden actuele prestaties ook erbij betrokken. Vind je het gek dat NEC en AZ het slecht doen?
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4993
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door OAFFERE »

volgens mij is het imago van nec niet zo slecht. ik spreek elke dag zeer veel mensen in verband met mijn werk en dan hoor ik tog altijd wel een lichte sympatie voor de club

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Bleum »

OAFFERE schreef:volgens mij is het imago van nec niet zo slecht. ik spreek elke dag zeer veel mensen in verband met mijn werk en dan hoor ik tog altijd wel een lichte sympatie voor de club
Imago van binnenuit of van buitenaf? Van buitenaf zal het cijfer hoger zijn denk ik.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4381
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Jeffry74 »

ik woon in twente-land en ik heb hier nog nooit 1 negatief woord gehoord over NEC.
over het algemeen vinden ze het een volksclubje die op het hoogste niveau thuishoort en die zich over het algemeen met weinig geld moet zien te redden.
ik zou hier in de stad gewoon in me necshirt kunnen lopen, geen probleem.
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Jeroen »

Het imago valt met zoveel dingen samen, van de brutale receptioniste tot de humoristische trainer. Het valt of staat toch met de resultaten.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Bleum »

Jeroen schreef:Het imago valt met zoveel dingen samen, van de brutale receptioniste tot de humoristische trainer. Het valt of staat toch met de resultaten.
Gedeeltelijk wel, maar de identiteit is misschien wel nog belangrijker en daar doen veel clubs afbreuk aan zonder te beseffen hoe gevaarlijk dit is. Er zit namelijk ook bij iedereen van ons verschil in hoe we tegen een club aankijken in bijvoorbeeld de jupiler league. MVV of telstar. Qua resultaten net zo slecht, maar toch kijken we anders tegen deze clubs afzonderlijk aan.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Jeroen »

Dus daarom ben ik het eens met de column op Forza. Er zijn zoveel dingen verandert, maar het imago is nagenoeg hetzelfde gebleven.

sjabbah
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door sjabbah »

Het imago van NEC zal landelijk niet anders zijn als dat van Sparta, Groningen en alle andere clubs die in een goed seizoen meedoen om een europese plek, maar ook zomaar in de degradatiezone kunnen spelen.
Volgens mij zijn er maar een paar clubs die landelijk worden uitgekotst : Den Haag vanwege de supporters, ajax vanwege de arrogantie en vistas ( :mrgreen: ) omdat ze leven van de bijstand.
videofragment gemist ? PM sjabbah.

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Harold Bastiaans »

Wat mij bevreemd is dat er in het grootste voetbalblad van Nederland een aantal bevindingen gebracht worden, waar wij ons helemaal niet ik kunnen vinden, de een zegt dat het onderzoek met los zand aan elkaar zit, de ander zegt dat hij zich er niet in kan vinden. Vreemd dat dan helemaal niemand op een van onze forums kritiek heeft geleverd op deze conclusies, ik bedoel we worden dan door het grootste landelijke voetbalblad te kijk gezet.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Bleum »

Jeroen schreef:Dus daarom ben ik het eens met de column op Forza. Er zijn zoveel dingen verandert, maar het imago is nagenoeg hetzelfde gebleven.
Ja, ik ook, maar het imago van binnenuit is wat anders dan van buitenaf. Dus voor de buitenwereld is een ander shirt en logo niet zo belangrijk voor het beeld/het imago van de club en daar werd het voor gedaan. Van binnenuit zijn het shirt en het logo wel belangrijke bindingselementen en die zijn verdwenen en voor veel supporters is dat een negatief symbool wat mede tot imagoverslechtering kan leiden. Dus de winst van een nieuw shirt en ander logo is niet te vinden, omdat het imago van buitenaf onveranderd is, maar van binnenuit worden al die veranderingen door de eigen supporters als een verlies ervaren en zie je zelfs dat de binding met de club afneemt (lees: slechter imago).

De fout die NEC heeft gemaakt is dingen willen veranderen die een fundament vormen van de club zelf, in de hoop dat men in nederland NEC anders zou gaan bekijken.

@harold Ik maak me druk als er in de vi iets staat waarvan ik denk dat er wel gedegen onderzoek is gedaan en niet een flutonderzoek waar iedereen meteen al van ziet dat het nergens over gaat. En te kijk gezet? Ik had het vreemd gevonden als er wat anders had gestaan. Zeker als je de resultaten erbij telt is het meer een bevestiging van wat velen hier al dachten. Beetje mosterd na de maaltijd, dat stuk in de VI. Als dat blad met echt nieuws komt (Ik verwacht binnenkort weer een nieuw stuk in de VI over de financiele situatie bij de club) dan maakt me dat veel nieuwsgieriger, dan een slap onderzoek waarvan ik de conclusies op voorhand al weet.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Harold Bastiaans »

Ok, maargoed het was meer algemeen bedoelt niet alleen aan jou :mrgreen: , ik weet niet of het een flutonderzoek is geweest. Ik ben niet op de hoogte van de onderzoekmethode
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Bleum »

sjabbah schreef:Het imago van NEC zal landelijk niet anders zijn als dat van Sparta, Groningen en alle andere clubs die in een goed seizoen meedoen om een europese plek, maar ook zomaar in de degradatiezone kunnen spelen.
Niet mee eens. Het imago van Sparta (traditie-imago, kasteel) en Groningen (boeren-imago, modern euroborg) is totaal verschillend. Je kunt voor beide begrip hebben en er geen hekel aan hebben, maar het beeld naar buiten toe is totaal anders. Zaken als clubtradities, aanhang, beleving, speelstad, stadion zijn voor het imago naar buiten toe essentiele zaken. Vraag aan de gemiddelde voetballiefhebber welke club hij liever ziet promoveren Omniworld of Den Bosch en 90% zal Den Bosch zeggen. Gewoon omdat de club meer beleving uitstraalt, een grotere aanhang heeft, een leukere speelstad heeft en een beter stadion heeft. Wil niet zeggen dat je omniworld niks gunt of uitkotst, maar het is gewoon een bepaald beeld, imago.
sjabbah schreef:Het imago van NEC zal landelijk niet anders zijn als dat van Sparta, Groningen en alle andere clubs die in een goed seizoen meedoen om een europese plek, maar ook zomaar in de degradatiezone kunnen spelen.
Volgens mij zijn er maar een paar clubs die landelijk worden uitgekotst : Den Haag vanwege de supporters, ajax vanwege de arrogantie en vistas ( :mrgreen: ) omdat ze leven van de bijstand.
Er zit nog zoveel tussen uitkotsen en een goed imago. Zie hierboven.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

mitsie
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 20:09
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door mitsie »

Jeffry74 schreef:ik woon in twente-land en ik heb hier nog nooit 1 negatief woord gehoord over NEC.
over het algemeen vinden ze het een volksclubje die op het hoogste niveau thuishoort en die zich over het algemeen met weinig geld moet zien te redden.
ik zou hier in de stad gewoon in me necshirt kunnen lopen, geen probleem.
In Eindhoven zijn ze ook zeker niet negatief over "NEK"..
Three Lions on the shirt..

sjabbah
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door sjabbah »

Bleum schreef:
sjabbah schreef:Het imago van NEC zal landelijk niet anders zijn als dat van Sparta, Groningen en alle andere clubs die in een goed seizoen meedoen om een europese plek, maar ook zomaar in de degradatiezone kunnen spelen.
Niet mee eens. Het imago van Sparta (traditie-imago, kasteel) en Groningen (boeren-imago, modern euroborg) is totaal verschillend. Je kunt voor beide begrip hebben en er geen hekel aan hebben, maar het beeld naar buiten toe is totaal anders. Zaken als clubtradities, aanhang, beleving, speelstad, stadion zijn voor het imago naar buiten toe essentiele zaken. Vraag aan de gemiddelde voetballiefhebber welke club hij liever ziet promoveren Omniworld of Den Bosch en 90% zal Den Bosch zeggen. Gewoon omdat de club meer beleving uitstraalt, een grotere aanhang heeft, een leukere speelstad heeft en een beter stadion heeft. Wil niet zeggen dat je omniworld niks gunt of uitkotst, maar het is gewoon een bepaald beeld, imago.
sjabbah schreef:Het imago van NEC zal landelijk niet anders zijn als dat van Sparta, Groningen en alle andere clubs die in een goed seizoen meedoen om een europese plek, maar ook zomaar in de degradatiezone kunnen spelen.
Volgens mij zijn er maar een paar clubs die landelijk worden uitgekotst : Den Haag vanwege de supporters, ajax vanwege de arrogantie en vistas ( :mrgreen: ) omdat ze leven van de bijstand.
Er zit nog zoveel tussen uitkotsen en een goed imago. Zie hierboven.
En wat wil je nou precies zeggen...?
videofragment gemist ? PM sjabbah.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Bleum »

sjabbah schreef:
Bleum schreef:
sjabbah schreef:Het imago van NEC zal landelijk niet anders zijn als dat van Sparta, Groningen en alle andere clubs die in een goed seizoen meedoen om een europese plek, maar ook zomaar in de degradatiezone kunnen spelen.
Niet mee eens. Het imago van Sparta (traditie-imago, kasteel) en Groningen (boeren-imago, modern euroborg) is totaal verschillend. Je kunt voor beide begrip hebben en er geen hekel aan hebben, maar het beeld naar buiten toe is totaal anders. Zaken als clubtradities, aanhang, beleving, speelstad, stadion zijn voor het imago naar buiten toe essentiele zaken. Vraag aan de gemiddelde voetballiefhebber welke club hij liever ziet promoveren Omniworld of Den Bosch en 90% zal Den Bosch zeggen. Gewoon omdat de club meer beleving uitstraalt, een grotere aanhang heeft, een leukere speelstad heeft en een beter stadion heeft. Wil niet zeggen dat je omniworld niks gunt of uitkotst, maar het is gewoon een bepaald beeld, imago.
sjabbah schreef:Het imago van NEC zal landelijk niet anders zijn als dat van Sparta, Groningen en alle andere clubs die in een goed seizoen meedoen om een europese plek, maar ook zomaar in de degradatiezone kunnen spelen.
Volgens mij zijn er maar een paar clubs die landelijk worden uitgekotst : Den Haag vanwege de supporters, ajax vanwege de arrogantie en vistas ( :mrgreen: ) omdat ze leven van de bijstand.
Er zit nog zoveel tussen uitkotsen en een goed imago. Zie hierboven.
En wat wil je nou precies zeggen...?
Dat ik het niet met je eens ben en ik geef daar argumenten voor.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Demtsjenko »

ik denk dat het wel meevalt met het imago van NEC... het enige dat nog steeds aan ons kleeft is dat we een hele tijd onderin de eredivisie hebben gespeeld met afbraakvoetbal... toch heeft de club een imagoverbetering ondergaan. 10 jaar terug wilde jong-oranje klanten echt niet bij NEC komen voetballen. nu zien ze NEC als een mooie opstap naar een grotere club. talenten uit de regio gingen naar vitesse... nu blijven ze bij NEC...(of gaan naar arsenal, maar dat is alleen maar een compliment). we hebben huurlingen van nota bene manchester united hier gehad... we zijn niet langer de club met het lelijkste shirt en het lelijkste stadion...

in het land wordt NEC de laatste jaren toch gezien als een middenmoter door spelers en supporters van andere clubs. ook door de 'kenners' wordt NEC gezien als een middenmoter (kijk maar in de VI seizoensgids. geen enkele kenner heeft NEC bij de degradatiekandidaten staan). toch kleeft er nog steeds een beetje dat negatieve gevoel aan de club van toen... en dan met name binnen de club... van mij mag dat calimerogevoel wel eens verdwijnen...

wij zijn NEC verdomme en spelen al 13 jaar achtereen op het hoogste niveau... dan heb je wel wat te zeggen in de voetbalwereld en moet je dat minderwaardigheidscomplex eens laten varen... dat klopt namelijk allang niet meer met de werkelijkheid. het wordt tijd dat NEC eens een bepaalde ambitie uitspreekt en daar vol zelfvertrouwen NAAR HANDELT!!!

Gebruikersavatar
NEC4EVER
Berichten: 1551
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 01:15
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door NEC4EVER »

Lekker belangrijk wat VI/Nederland van ons denkt... :zzz:

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Bleum »

@demtsjenklo Het imago van binnenuit daar hoor ik hier maar weinig mensen over praten. Dat daar afbreuk aan wordt gedaan is zagen aan je eigen stoelpoten. Het is precies zoals NEC4EVER zegt. Het imago voor de rest van Nederland is niet zo relevant, behalve dan dat je qua sponsoring bedrijven aan je moet kunnen binden. Een slecht imago binnen de club is veel erger, dat zorgt voor minder beleving en aanwas.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Danish Dynamite »

mitsie schreef:
Jeffry74 schreef:ik woon in twente-land en ik heb hier nog nooit 1 negatief woord gehoord over NEC.
over het algemeen vinden ze het een volksclubje die op het hoogste niveau thuishoort en die zich over het algemeen met weinig geld moet zien te redden.
ik zou hier in de stad gewoon in me necshirt kunnen lopen, geen probleem.
In Eindhoven zijn ze ook zeker niet negatief over "NEK"..
:withstupid: Eerder positiever dan menigeen hier op het forum......... :roll:

Van dat "NEK" heb ik trouwens bijna geen last meer, had zo'n 2 jaar geleden een afspraak met enkele collega's (psv supporters) dat als NEC van ajakkes zou winnen ze voortaan NEC zouden zeggen, en ze houden zich daar prima aan. :mrgreen:

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Michael »

Imago? wat betekent dat dan? Daar ben ik te dom voor :tong:

jbnmgn

Re: Imago NEC

Bericht door jbnmgn »

Het imago van NEC is nooit erg hoog geweest maar zeker ook niet erg slecht. OK, we hebben een paar jaar te boek gestaan als het "lelijke eendje" van de ere-divisie, en dat lag dan ondermeer aan het verouderde stadion, het balkenshirt (wat ik nog steeds het mooiste vindt), de clubkleuren (iedereen denkt schijnbaar alleen maar in geel/zwart of rood/wit), en nog wat van die randzaken.
Maar daarintegen is het imago ook weer behoorlijk opgekrikt door het nieuwe stadion, het nieuwe logo, de hoge erkenning van de jeugdopleiding, en het halen van europeesch voetbal.
Dus al met al denk ik dat het wel meevalt met het imago. En verder boeit het mij voor geen meter wat een ander van onze club vindt. Alsof AZ momenteel zo'n geweldig imago heeft, of andere clubs in Nederland.

Gebruikersavatar
Hilversum FC
Berichten: 999
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 14:05
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door Hilversum FC »

Het imago van NEC was zo mooi!

- slecht voetbal
- lelijkste stadion
- lelijkste shirte
- nooit veilig om op eigen vervoer naar stad of stadion te komen.

In supportersland had men respect voor NEC, nu vallen we al bijna in de catogorie AZ, Roda, Excelsior enz.
NEC is al lang geen volksclub meer.

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Imago NEC

Bericht door BIESKE »

NEC4EVER schreef:Lekker belangrijk wat VI/Nederland van ons denkt..
:withstupid:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hendje en 15 gasten