IJshockey

Discussies over alle andere sporten!
Gebruikersavatar
necmaniacs
Berichten: 1647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:22
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door necmaniacs »

Ik dacht dat er rondom sportwedstrijden in noord-amerika nooit veel gereld werd, dit was toch wel heftig nalv stanley cup:

http://www.youtube.com/watch?v=T3n_ifSoCtg

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

necmaniacs schreef:Ik dacht dat er rondom sportwedstrijden in noord-amerika nooit veel gereld werd, dit was toch wel heftig nalv stanley cup:

http://www.youtube.com/watch?v=T3n_ifSoCtg
Is niet de eerste keer .in een ver verleden stond heel Toronto op zijn kop
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

ernie

Re: IJshockey

Bericht door ernie »

3 van mijn collega's op een locatie waar ik werk, spelen in het eerste team van Ferencváros (dat is buiten voetbal ook een ijshockeyclub). Ze hebben mij uitgenodigd om binnekort een keer te komen kijken. Een van de spelers heeft ook in de VS gespeeld, maar hij bouwt nu af in Budapest (hij is wel Hongaars). Ik heb gehoord dat het niveau een stukkie hoger is dan in Nederland, maar niet extreem veel hoger. Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

ernie schreef:3 van mijn collega's op een locatie waar ik werk, spelen in het eerste team van Ferencváros (dat is buiten voetbal ook een ijshockeyclub). Ze hebben mij uitgenodigd om binnekort een keer te komen kijken. Een van de spelers heeft ook in de VS gespeeld, maar hij bouwt nu af in Budapest (hij is wel Hongaars). Ik heb gehoord dat het niveau een stukkie hoger is dan in Nederland, maar niet extreem veel hoger. Ik ben benieuwd.
maar sinds wanneer zit jij in Boedapest ? voor je werk ? niveau met ijshockey daar en hier maakt weinig verschil hoor alhoewel we op het laatste WK met 3-7 van ze verloren hebben
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

ernie

Re: IJshockey

Bericht door ernie »

tweety schreef:
ernie schreef:3 van mijn collega's op een locatie waar ik werk, spelen in het eerste team van Ferencváros (dat is buiten voetbal ook een ijshockeyclub). Ze hebben mij uitgenodigd om binnekort een keer te komen kijken. Een van de spelers heeft ook in de VS gespeeld, maar hij bouwt nu af in Budapest (hij is wel Hongaars). Ik heb gehoord dat het niveau een stukkie hoger is dan in Nederland, maar niet extreem veel hoger. Ik ben benieuwd.
maar sinds wanneer zit jij in Boedapest ? voor je werk ? niveau met ijshockey daar en hier maakt weinig verschil hoor alhoewel we op het laatste WK met 3-7 van ze verloren hebben
Ik zit sinds juli in Budapest en blijf hier tot en met december (6 maandjes dus).
Ik werk hier inderdaad ja :) Ik heb zelf niet echt verstand van ijshockey trouwens.

Hij zei dat Nederland en Hongarije inderdaad dicht bij elkaar zaten, maar het verschil was volgens hem dat er in Nederland vooral veel Canadezen spelen die in hun eigen landen door het veel te hoge niveau niet aan de bak komen. In Hongarije is de sport populaider waardoor er meer spelers uit eigen land komen.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

ernie schreef:
tweety schreef:
ernie schreef:3 van mijn collega's op een locatie waar ik werk, spelen in het eerste team van Ferencváros (dat is buiten voetbal ook een ijshockeyclub). Ze hebben mij uitgenodigd om binnekort een keer te komen kijken. Een van de spelers heeft ook in de VS gespeeld, maar hij bouwt nu af in Budapest (hij is wel Hongaars). Ik heb gehoord dat het niveau een stukkie hoger is dan in Nederland, maar niet extreem veel hoger. Ik ben benieuwd.
maar sinds wanneer zit jij in Boedapest ? voor je werk ? niveau met ijshockey daar en hier maakt weinig verschil hoor alhoewel we op het laatste WK met 3-7 van ze verloren hebben
Ik zit sinds juli in Budapest en blijf hier tot en met december (6 maandjes dus).
Ik werk hier inderdaad ja :) Ik heb zelf niet echt verstand van ijshockey trouwens.

Hij zei dat Nederland en Hongarije inderdaad dicht bij elkaar zaten, maar het verschil was volgens hem dat er in Nederland vooral veel Canadezen spelen die in hun eigen landen door het veel te hoge niveau niet aan de bak komen. In Hongarije is de sport populaider waardoor er meer spelers uit eigen land komen.
klopt ook wel zo.n beetje , als Nederland niet zijn Nederlands-Canadezen zou opstellen hebben we niet veel in te brengen ( ook met niet veel internationaal hoor )
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

ernie

Re: IJshockey

Bericht door ernie »

Lastig trouwens om uit te leggen als ik het moet typen. Het lijkt alsof hij misschien denigrerend deed, maar dat was hij totaal niet.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

ernie schreef:Lastig trouwens om uit te leggen als ik het moet typen. Het lijkt alsof hij misschien denigrerend deed, maar dat was hij totaal niet.
nee maar het klopt ook wel maar internationaal stellen ze allebei niet zoveel voor
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

ernie

Re: IJshockey

Bericht door ernie »

tweety schreef:
ernie schreef:Lastig trouwens om uit te leggen als ik het moet typen. Het lijkt alsof hij misschien denigrerend deed, maar dat was hij totaal niet.
nee maar het klopt ook wel maar internationaal stellen ze allebei niet zoveel voor
Nee zei hij ook al. Canada, Duitsland, Scandinavië .. de VS natuurlijk. Dat zijn de landen waar het zich afspeelt volgens hem.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door burp »

Nijmegen uit de hoogste afdeling komend seizoen

dym
Berichten: 71
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 16:20
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door dym »

Dat betekend het einde van het ijshockey in Nijmegen..
2e keer dat dit gebeurd na de vorige keer dat ze falliet waren zijn de supporters aantallen zeer verlaagd...

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

dym schreef:Dat betekend het einde van het ijshockey in Nijmegen..
2e keer dat dit gebeurd na de vorige keer dat ze falliet waren zijn de supporters aantallen zeer verlaagd...
Dat laatste heeft daar niet veel mee te maken, de verhuizing wel.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

dym
Berichten: 71
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 16:20
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door dym »

Kijk maar naar het gemiddeld aantal toeschouwers afgelopen jaren na dat ze een jaar afwezig waren..
Daar voor kwamen er gemiddeld een stuk meer supporters ook naar de nieuwe ijsbaan, ben het wel met je eens dat het nooit meer zo is geweest als op de oude ijsbaan.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Bleum »

Die nieuwe ijsbaan is als de combi bij het voetbal. In beide gevallen de nummer 1 smoes die keer op keer voorbij komt om niet te gaan, terwijl het in de praktijk allemaal best meevalt. Als iedereen de smoesjes voor lief laat en het is vol in het triavium en vol in het uitvak, is het allemaal een stuk leuker.

Eerstedivisie is rampzalig. Je kunt dan nog beter met jeugdteam meedoen in eredivisie.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Arjan van Hout »

Bleum schreef:Die nieuwe ijsbaan is als de combi bij het voetbal. In beide gevallen de nummer 1 smoes die keer op keer voorbij komt om niet te gaan, terwijl het in de praktijk allemaal best meevalt. Als iedereen de smoesjes voor lief laat en het is vol in het triavium en vol in het uitvak, is het allemaal een stuk leuker.

Eerstedivisie is rampzalig. Je kunt dan nog beter met jeugdteam meedoen in eredivisie.
jij vindt de combi meevallen :???:

Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 28 apr 2008, 16:36
Locatie: Nijmegen

Re: IJshockey

Bericht door cowboy »

Waarom koppelt NEC zich niet aan ijshockey.Veel andere clubs doen dat ook zoals HSV en Barcelona.

Socio
Berichten: 1962
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 12:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Socio »

cowboy schreef:Waarom koppelt NEC zich niet aan ijshockey.Veel andere clubs doen dat ook zoals HSV en Barcelona.
En dan? Is er dan wel geld? NEC kan in ieder geval geen geld in ijshockey pompen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door burp »

Magixx naar Wijchen, IJshockey op lager niveau, hockeydames vorig jaar al naar de overgangsklasse nee het gaat echt lekker met de topsport in Nijmegen.

Kunnen we meteen dat megalomale dure TIP project voor een topsporthal schrappen.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

cowboy schreef:Waarom koppelt NEC zich niet aan ijshockey.Veel andere clubs doen dat ook zoals HSV en Barcelona.
Er was ooit een idee om ijshockey ,matrixx en NEC in rood zwart groen te laten spelen en dat stuite al op weerstand . Toch jammer deze stap voor het ijshockey komend jaar
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Bleum »

Eniesee schreef:
Bleum schreef:Die nieuwe ijsbaan is als de combi bij het voetbal. In beide gevallen de nummer 1 smoes die keer op keer voorbij komt om niet te gaan, terwijl het in de praktijk allemaal best meevalt. Als iedereen de smoesjes voor lief laat en het is vol in het triavium en vol in het uitvak, is het allemaal een stuk leuker.

Eerstedivisie is rampzalig. Je kunt dan nog beter met jeugdteam meedoen in eredivisie.
jij vindt de combi meevallen :???:
Een buscombi is klote, maar die zijn er gelukkig steeds minder. Meest gangbare combi tegenwoordig is de auto combi en hoewel ik groot voorstander ben van vrij vervoer, vind ik de auto combi best meevallen ja.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Bleum »

Socio schreef:
cowboy schreef:Waarom koppelt NEC zich niet aan ijshockey.Veel andere clubs doen dat ook zoals HSV en Barcelona.
En dan? Is er dan wel geld? NEC kan in ieder geval geen geld in ijshockey pompen.
gecombineerde seizoenkaarten met korting zou kunnen helpen.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

ernie

Re: IJshockey

Bericht door ernie »

Ferencváros doet het ook. Ik denk ook dat een ijshockeyclub met de naam NEC veel meer mensen bereikt.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

het verleden heeft bewezen dat Nijmegen wel ijshockey minded is maar net als bij NEC ontbreken de financieen , alleen in het geval van het Nijmeegs Ijshockey is dat funest . de oude baan konden 2500 man in , die hadden ze nooit mogen afbreken , maar ja had en als heb je niet zoveel aan
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4993
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door OAFFERE »

ernie schreef:Ferencváros doet het ook. Ik denk ook dat een ijshockeyclub met de naam NEC veel meer mensen bereikt.
ik ga nu wel eens kijken, meestal op uitnodiging maar als het nec heet niet meer dan anders.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten