IJshockey

Discussies over alle andere sporten!
jbnmgn

Re: IJshockey

Bericht door jbnmgn »

De Gemeente Nijmegen heeft jaren geleden het ijshockey in Nijmegen al de nek omgedraaid door die circustent te bouwen. Meteen in het begin werd al gezegd dat het ijshockey stadion te klein werd en vooral ook te ongezellig.
Terugdraaien gaat helaas niet meer dus langzaam maar zeker gaat ook het ijshockey net als het basketball verdwijnen uit nijmegen. En als de Gemeente Nijmegen niet uitkijkt dan verdwijnt er nog veel meer topsport.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

jbnmgn schreef:De Gemeente Nijmegen heeft jaren geleden het ijshockey in Nijmegen al de nek omgedraaid door die circustent te bouwen. Meteen in het begin werd al gezegd dat het ijshockey stadion te klein werd en vooral ook te ongezellig.
Terugdraaien gaat helaas niet meer dus langzaam maar zeker gaat ook het ijshockey net als het basketball verdwijnen uit nijmegen. En als de Gemeente Nijmegen niet uitkijkt dan verdwijnt er nog veel meer topsport.
Het zat vanaf het begin niet vol? Die baan is op een enkele playoff wedstrijd na nooit te klein geweest. Nee voor mij is ijshockey verpest toen de zogenaamde voetbalsupporters het nodig vonden om te gaan kijken (begon in Amsterdam). Uitvakken afgezet met hekken, vechten met supporters van de tegenpartij en het toppunt op een gegeven moment zelfs een combi.

Het basketbal verdwijnt niet maar is gewoon weer terug naar huis gegaan. Trouwens die competitie ook nog maar met 8 ipv 10 clubs, Eerste wedstrijd gaat al niet door, tegenstander failliet.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door burp »

ijshockey zelfs op het derde niveau las ik.
En die Moenen stichting maar roepen dat die emperors lui het financieel zo slecht gedaan hadden, paar jaar later is het bij hun precies hetzelfde.

Tjsa dat ''voetbalpubliek'' zorgde in de jaren '90 wel voor volle bak op Heyendaal maar ook op het veld ging het aardig mis in die tijd. Denk maar aan de veldslagen met Tilburg en Geleen en als dieptepunt natuurlijk Esbjerg. Ook de bommelding Geleen uit in de play-off met die ontruiming is legendarisch te noemen.

Die hele verhuizing is een drama geweest en de doodsteek voor het Nijmeegse ijshockey, de goedbedoelde initiatieven ten spijt. Ben er zelf ook nooit meer geweest sinds ze in die circustent in dukenburg spelen.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

burp schreef:ijshockey zelfs op het derde niveau las ik.
En die Moenen stichting maar roepen dat die emperors lui het financieel zo slecht gedaan hadden, paar jaar later is het bij hun precies hetzelfde.

Tjsa dat ''voetbalpubliek'' zorgde in de jaren '90 wel voor volle bak op Heyendaal maar ook op het veld ging het aardig mis in die tijd. Denk maar aan de veldslagen met Tilburg en Geleen en als dieptepunt natuurlijk Esbjerg. Ook de bommelding Geleen uit in de play-off met die ontruiming is legendarisch te noemen.

Die hele verhuizing is een drama geweest en de doodsteek voor het Nijmeegse ijshockey, de goedbedoelde initiatieven ten spijt. Ben er zelf ook nooit meer geweest sinds ze in die circustent in dukenburg spelen.
Met dat voetbalpubliek bedoel ik alles in de nieuwe hal, in de tijd van de oude hal gebeurde er bij mijn weten nooit iets, alle uitwedstrijden kon je gewoon zonder problemen overal zitten. Of het nu Geleen Heerenveen of Tilburg was overal werden de kaartjes voor mij in de voorverkoop geregeld.
Esbjerg stond ik 5 er meter van af, is heel erg overtrokken en gebeurd in de NHL wekelijks. Ookal is het natruulijk niet goed te praten. Vanuit het publiek gebeurde er daar ook helemaal niets, stonden we als hooligans in de Deense krant de volgende dag.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

jbnmgn

Re: IJshockey

Bericht door jbnmgn »

Tiel schreef:
jbnmgn schreef:De Gemeente Nijmegen heeft jaren geleden het ijshockey in Nijmegen al de nek omgedraaid door die circustent te bouwen. Meteen in het begin werd al gezegd dat het ijshockey stadion te klein werd en vooral ook te ongezellig.
Terugdraaien gaat helaas niet meer dus langzaam maar zeker gaat ook het ijshockey net als het basketball verdwijnen uit nijmegen. En als de Gemeente Nijmegen niet uitkijkt dan verdwijnt er nog veel meer topsport.
Het zat vanaf het begin niet vol? Die baan is op een enkele playoff wedstrijd na nooit te klein geweest. Hij was wel te klein, altijd uitverkocht met 1200 plaatsen max, terwijl de oude hal met 2500 plaatsen ook vrijwel altijd uitverkocht was, en dan noem jij die nieuwe circustent niet te klein??Nee voor mij is ijshockey verpest toen de zogenaamde voetbalsupporters het nodig vonden om te gaan kijken (begon in Amsterdam).Ach gut, nu hebben de voetbalsupporters het ineens gedaan? En dat terwijl die vroeger in de oude hal ook al kwamen en daar brak ook wel eens de pleuris uit. Uitvakken afgezet met hekken, vechten met supporters van de tegenpartij en het toppunt op een gegeven moment zelfs een combi.

Het basketbal verdwijnt niet maar is gewoon weer terug naar huis gegaan. Naar huis gegaan??? Trouwens die competitie ook nog maar met 8 ipv 10 clubs, Eerste wedstrijd gaat al niet door, tegenstander failliet.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

jbnmgn schreef:
Tiel schreef:
jbnmgn schreef:De Gemeente Nijmegen heeft jaren geleden het ijshockey in Nijmegen al de nek omgedraaid door die circustent te bouwen. Meteen in het begin werd al gezegd dat het ijshockey stadion te klein werd en vooral ook te ongezellig.
Terugdraaien gaat helaas niet meer dus langzaam maar zeker gaat ook het ijshockey net als het basketball verdwijnen uit nijmegen. En als de Gemeente Nijmegen niet uitkijkt dan verdwijnt er nog veel meer topsport.
Het zat vanaf het begin niet vol? Die baan is op een enkele playoff wedstrijd na nooit te klein geweest. Hij was wel te klein, altijd uitverkocht met 1200 plaatsen max, terwijl de oude hal met 2500 plaatsen ook vrijwel altijd uitverkocht was, en dan noem jij die nieuwe circustent niet te klein??Nee voor mij is ijshockey verpest toen de zogenaamde voetbalsupporters het nodig vonden om te gaan kijken (begon in Amsterdam).Ach gut, nu hebben de voetbalsupporters het ineens gedaan? En dat terwijl die vroeger in de oude hal ook al kwamen en daar brak ook wel eens de pleuris uit. Uitvakken afgezet met hekken, vechten met supporters van de tegenpartij en het toppunt op een gegeven moment zelfs een combi.

Het basketbal verdwijnt niet maar is gewoon weer terug naar huis gegaan. Naar huis gegaan??? Trouwens die competitie ook nog maar met 8 ipv 10 clubs, Eerste wedstrijd gaat al niet door, tegenstander failliet.
Oke jij gaat alleen van Finale playoff wedstrijden uit dus, ze beginnen al in oktober hoor voor in het Triavium zo'n 3/400 man. Uitverkocht echt maar enkele keren per jaar oude hal ook maar enkele keren per jaar trouwens.

Eiffel Towers is met de licentie van Wyba Wijchen in 2000 in de Eredivsie gaan spelen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

op de oude baan zaten in het begin van de competitie 800 man en bij de playoffs 2500 man
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

nijmegendevil
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 20:57
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door nijmegendevil »

as vrijdag om half 9 kan Nijmegen kampioen worden en promoveren naar de eerste divisie A
entree 7,50 en na de wedstrijd een leuk feest incl discotheek .
de wedstrijd is tegen zoetermeer dus zin in een feestje , tot vrijdag

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door burp »

wordt er volgend seizoen weer op het hoogste niveau gespeeld?

nijmegendevil
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 20:57
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door nijmegendevil »

burp schreef:wordt er volgend seizoen weer op het hoogste niveau gespeeld?

1 na hoogste !!

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door CHEF »

nijmegendevil schreef:as vrijdag om half 9 kan Nijmegen kampioen worden en promoveren naar de eerste divisie A
entree 7,50 en na de wedstrijd een leuk feest incl discotheek .
de wedstrijd is tegen zoetermeer dus zin in een feestje , tot vrijdag
Ik kan vrijdag's niet meer ivm werk. Doe Goudtje en Joost de groeten.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

Voor de liefhebbers nu op L1 (ook op internet) de 5e en laatste wedstrijd om het landskampioenschap Den Haag-Geleen

Niet voor te stellen maar er zijn lege plekken in Den Haag.

Waar is de goede oude tijd zonder muziek tussen de face-offs.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

0-1 Geleen. Hopen dat het hockey van Geleen wint van de centen van Den Haag.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door CHEF »

Tiel schreef:Voor de liefhebbers nu op L1 (ook op internet) de 5e en laatste wedstrijd om het landskampioenschap Den Haag-Geleen

Niet voor te stellen maar er zijn lege plekken in Den Haag.

Waar is de goede oude tijd zonder muziek tussen de face-offs.
Ik vind het altijd wel leuk, mits goede muziek natuurlijk.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

CHEF schreef:
Tiel schreef:Voor de liefhebbers nu op L1 (ook op internet) de 5e en laatste wedstrijd om het landskampioenschap Den Haag-Geleen

Niet voor te stellen maar er zijn lege plekken in Den Haag.

Waar is de goede oude tijd zonder muziek tussen de face-offs.
Ik vind het altijd wel leuk, mits goede muziek natuurlijk.
1-4 het bolwerk in Geleen gaat eindelijk voor de eerste keer kampioen worden.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door CHEF »

Tiel schreef:
CHEF schreef:
Tiel schreef:Voor de liefhebbers nu op L1 (ook op internet) de 5e en laatste wedstrijd om het landskampioenschap Den Haag-Geleen

Niet voor te stellen maar er zijn lege plekken in Den Haag.

Waar is de goede oude tijd zonder muziek tussen de face-offs.
Ik vind het altijd wel leuk, mits goede muziek natuurlijk.
1-4 het bolwerk in Geleen gaat eindelijk voor de eerste keer kampioen worden.
Gek he, sinds ik niet meer ga dit seizoen interresseert het ijshockey mij helemaal niet meer.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

Als het zo doorgaat krijgen we rellende Den haag tokkies live op TV bij het ijshockey.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door jackkreta »

Tiel schreef:
CHEF schreef:
Tiel schreef:Voor de liefhebbers nu op L1 (ook op internet) de 5e en laatste wedstrijd om het landskampioenschap Den Haag-Geleen

Niet voor te stellen maar er zijn lege plekken in Den Haag.

Waar is de goede oude tijd zonder muziek tussen de face-offs.
Ik vind het altijd wel leuk, mits goede muziek natuurlijk.
1-4 het bolwerk in Geleen gaat eindelijk voor de eerste keer kampioen worden.
Heb de wedstrijd live gevolgd op L1 en ik gun het Geleen wel om na al die jaren voor het eerst landskampioen te worden.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

Ijshockey gister ook wel opmerkelijk . Bij Eindhoven-Nijmegen tussen de tweede en derde periode klimt scheidsrechter de tribune op om met Nijmeegse supporter te vechten. Moet niet gekker worden
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door NiMMA_024 »

tweety schreef:Ijshockey gister ook wel opmerkelijk . Bij Eindhoven-Nijmegen tussen de tweede en derde periode klimt scheidsrechter de tribune op om met Nijmeegse supporter te vechten. Moet niet gekker worden
inderdaad opmerkelijk, lees het nu ook.

http://www.nijmegendevils.nl/index.php/ ... n-onbegrip
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

Wel vreemd dat de schrijver zich nu pas kan voorstellen wat zijn stukje op de website in het begin van de competitie allemaal te weeg kan brengen.

Toen ik dat stukje in het begin van het jaar op de off. website las wist ik het zeker. Het ijshockey in Nijmegen wordt niet opgebouwd maar is voor altijd overleden en zal voor altijd op amateur niveau blijven.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door tweety »

Scheidsrechter is tot einde seizoen geschorst . Al is dat bij ijshockey niet lang meer
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Curva »

http://www.l1.nl/video/beelden-van-vech ... 6-mrt-2014

hier ook weer een ouderwets potje ijshockey

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Tiel »

Tja dan ben je 18 jaar en speel je bij de Pittsburgh Penguins samen met Sidney Crosby, jammer van de 3-0 nederlaag maar eindelijk met Daniel Sprong weer een Nederlander in de NHL. 9 wedstrijden de tijd om zich te bewijzen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

IJshockey

Bericht door Nummer 11 »

Dat hij het roster heeft gehaald is al een prestatie op zich. Veel te leren voor die jongen tussen de top forwards Crosby, Malkin en Kessel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten