Boys Toys & hobby's

De onzinhoek van dit forum.
Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Jackiegoal »

van Rijswijk schreef:Afbeelding
Is die net zo rokerig als de 12 jaar oude?
"I am Brian, and so is my wife!"

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door jd »

Macallan is niet helemaal mijn ding (al moet ik zeggen dat ik het maar éénmaal geproefd heb, en dat was na meerdere wijntjes bij het eten, dus heel objectief is het ook niet), Aberlour is prima te doen op een regenachtige avond met een goed boek. En een goede Glenrothes (heb zelf een mooie Helen Arthur bottling van Versailles) is inderdaad prachtig, de favoriet van mijn vriendin (naast Glen Elgin)
Toch ben ik meer van de Turf & rook! Goede Laphroiag cask strength of Ardbeg gaat er wel in, ik ben dan ook aan het sparen voor de Bruichladdich octomore zegt genoeg :biggrin:

Maarja, je kan 1000 whisky's geproefd hebben en dat is dan nog maar het topje van de ijsberg. Ik ben dan ook geen echte "freak" of purist (en ik ben al helemaal geen kenner), maar wel een liefhebber. Ik heb er nu 16 staan thuis (waarvan 3 écht bijzondere) maar schroom er niet om om af en toe een lekker vieze Jim Beam door de cola te gooien :wink:

Tegenwoordig redelijk wat vodka aan het proeven, waar ik toch wel érg onder de indruk ben van deze;

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Jackiegoal »

Ik ben absoluut geen kenner, maar houd wel heel erg van lekkere speciaalbieren (vooral tripels, Karmeliet bijvoorbeeld), rode wijn en verschillende soorten whisky. Ik ben dit jaar naar de Mitra whiskyproeverij geweest, dat is wel echt een belevenis omdat je gewoonlijk niet de mogelijkheid hebt zo veel verschillende whisky's te proeven. Voorheen kocht ik wel eens iets op basis van andermans smaak of op basis van een beschrijving en dat viel dan soms heel erg tegen, na die proeverij heb ik 12 soorten opgeschreven die ik zo zou kunnen kopen.

Wijn proeven doe je natuurlijk in Frankrijk, dus als we daar in de buurt van een interessant chateau zijn gaan we daar meestal ook wel even langs om wat inkopen te doen :wink:

En bier proeven doe je in Antwerpen, tijdens het bierfestival. Dat is ongelooflijk gezellig en ze hebben daar enorm veel heerlijke bieren voor weinig geld. Supportersuitstapje misschien? :biggrin:

In de wodka ben ik totaal niet thuis.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Jackiegoal »

Wat betreft Glenrothes ben ik echt alleen verzot op de Vintage 1987, al ken ik ze natuurlijk niet allemaal. De '85 en de Select Reserve vond ik tegenvallen.
"I am Brian, and so is my wife!"

ernie

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door ernie »

Wodka is vies.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door LT »

jd schreef:Macallan is niet helemaal mijn ding (al moet ik zeggen dat ik het maar éénmaal geproefd heb, en dat was na meerdere wijntjes bij het eten, dus heel objectief is het ook niet), Aberlour is prima te doen op een regenachtige avond met een goed boek. En een goede Glenrothes (heb zelf een mooie Helen Arthur bottling van Versailles) is inderdaad prachtig, de favoriet van mijn vriendin (naast Glen Elgin)
Toch ben ik meer van de Turf & rook! Goede Laphroiag cask strength of Ardbeg gaat er wel in, ik ben dan ook aan het sparen voor de Bruichladdich octomore zegt genoeg :biggrin:

Maarja, je kan 1000 whisky's geproefd hebben en dat is dan nog maar het topje van de ijsberg. Ik ben dan ook geen echte "freak" of purist (en ik ben al helemaal geen kenner), maar wel een liefhebber. Ik heb er nu 16 staan thuis (waarvan 3 écht bijzondere) maar schroom er niet om om af en toe een lekker vieze Jim Beam door de cola te gooien :wink:

Tegenwoordig redelijk wat vodka aan het proeven, waar ik toch wel érg onder de indruk ben van deze;

Afbeelding
Ik heb zo'n fles hier staan, ik was er 's ochtends meer van onder de indruk volgens mij... :biggrin:

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door jd »

Jackiegoal schreef:Ik ben absoluut geen kenner, maar houd wel heel erg van lekkere speciaalbieren (vooral tripels, Karmeliet bijvoorbeeld), rode wijn en verschillende soorten whisky. Ik ben dit jaar naar de Mitra whiskyproeverij geweest, dat is wel echt een belevenis omdat je gewoonlijk niet de mogelijkheid hebt zo veel verschillende whisky's te proeven. Voorheen kocht ik wel eens iets op basis van andermans smaak of op basis van een beschrijving en dat viel dan soms heel erg tegen, na die proeverij heb ik 12 soorten opgeschreven die ik zo zou kunnen kopen.

Wijn proeven doe je natuurlijk in Frankrijk, dus als we daar in de buurt van een interessant chateau zijn gaan we daar meestal ook wel even langs om wat inkopen te doen :wink:

En bier proeven doe je in Antwerpen, tijdens het bierfestival. Dat is ongelooflijk gezellig en ze hebben daar enorm veel heerlijke bieren voor weinig geld. Supportersuitstapje misschien? :biggrin:

In de wodka ben ik totaal niet thuis.
Dan moet je 6 juni naar het Koningsplein komen, speciaalbierfestival georganiseerd door de Mug, Opera en de Deut. 45 speciaalbieren uit binnen- en buitenland.

Speciaalbiertjes ben ik ook wel van (alleen geen Karmeliet, die vind ik weinig sorry), Groene Duvel, onze Nimweegse trots de Helse Engel, Mugbitter, Christoffel Blond, Chouffe, Hommel e.d. daar ben ik meer in thuis (de stevige blondbieren kun je zeggen...)

Wijn vind ik op zijn tijd wel lekker (bij het eten, soms op het terras als de vriendin er ook een bestelt) maar ik kan niet echt zeggen dat ik er in thuis ben.

Maar in Nijmegen zit je wel perfect om biertjes en whisky's te proeven, ik ben één keer naar een proeverij geweest bij Versailles. Dat was wel een ervaring. Maar de bier- en whiskymenu's bij Café Jos, de speciale biertjes en whisky's van in de Blaauwe hand, de speciaalbieren bij Samson, de Mug, de Deut etc. daar heb ik al een hoop moois leren kennen.

Die vodka is ook meer uit toeval dan dat het "mijn drankje" is. Heb toen uit moskou een paar flessen meegenomen aangezien de visite altijd wel van die mixdrankjes houdt, toen ook een paar flessen in Duitsland gehaald (Trinkgut is fantastisch!) en toen kwam ik die Grasovska tegen. Wat een fles is dat zeg (heeft naar ik naderhand las ook de wine & spirits award gewonnen in 2008)! Puur toeval dus.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door LT »

jd schreef:[Dan moet je 6 juni naar het Koningsplein komen, speciaalbierfestival georganiseerd door de Mug, Opera en de Deut. 45 speciaalbieren uit binnen- en buitenland.
Mooie tip, daar ga ik denk wel even een 'kijkje' nemen denk ik!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door jd »

LT schreef: Ik heb zo'n fles hier staan, ik was er 's ochtends meer van onder de indruk volgens mij... :biggrin:
:biggrin: inderdaad. Je moet niet op bezoek bij de schoonfamilie "the day after"

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Jackiegoal »

6 Juni gaat me helaas niet lukken. Maar Antwerpen probeer ik wel weer te doen. Sowieso ga ik geen whisky proeven in Nijmegen, ik heb net een nieuwe auto :biggrin: In Antwerpen wil m'n vriendin nog wel een hotelletje doen.

Dat je Karmeliet niets vind en Chouffe wel snap ik trouwens niet. Is echt hetzelfde straatje. Zeker weten dat we het over dezelfde Karmeliet hebben? Volgens mij hebben die recent ook nog een prijs gewonnen. Ik ben helemaal niet van het blonde bier, ook niet van het donkere bier. Het moeten voor mij toch redelijk zware triples zijn om het lekker te vinden. Maar ik heb ook altijd pils in huis hoor, zuiplap dat ik ben :wink:
"I am Brian, and so is my wife!"

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door jd »

@Jackiegoal: Begint trouwens wel een beetje eng te worden. In het "raad de film" topic toch wel duidelijk geworden met irreversible, ichi the killer en requiem for a dream dat we daar aardig in dezelfde hoek zitten. Dan nog de discussie over de verkiezingen waar we m.i. behoorlijk op één lijn liggen. En dan hier beiden whisky- & speciaalbierliefhebbers. Whats next?

En ja ik bedoel de Tripel Karmeliet. Die vind ik weinig, maar dat kan gebeuren. Hou ook wel van de tripels hoor. Enige wat ik echt niet hoef is Witbier/Weizen. Krijg ik niet weg al zou ik er geld voor krijgen.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Jackiegoal »

Dat merkte ik ook al op ja. Straks blijk ik gewoon schizofreen te zijn en tegen mezelf te praten :biggrin: Maarre... ik heb het gevoel dat wij het over bier en whisky niet snel eens zullen worden :wink:
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Jackiegoal »

jd schreef:Enige wat ik echt niet hoef is Witbier/Weizen. Krijg ik niet weg al zou ik er geld voor krijgen.
Oh, in de zomer een lekkere Hefe Weizen op een terrasje gaat er goed in bij mij. Heerlijk zelfs.
"I am Brian, and so is my wife!"

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door jd »

De Witkap pater (met het gist er los naast) is het enige dat ik in die categorie lekker vind. Misschien maar goed dat we qua bier en whisky net in andere hoeken zitten. Anders zou het wel heel voorspelbaar worden :biggrin:

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door LT »

jd schreef: Whats next?
Zou schraal zijn als dat met één van jullie vriendinnen/vrouwen te maken heeft... :biggrin:

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Jackiegoal »

LT schreef:
jd schreef: Whats next?
Zou schraal zijn als dat met één van jullie vriendinnen/vrouwen te maken heeft... :biggrin:
:jestera: Mijn vriendin drinkt niet, dus daar hebben we het in ieder geval niet over dezelfde :biggrin:
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Mark Ariaans »

Jackiegoal schreef:Dat je Karmeliet niets vind en Chouffe wel snap ik trouwens niet. Is echt hetzelfde straatje. Zeker weten dat we het over dezelfde Karmeliet hebben? Volgens mij hebben die recent ook nog een prijs gewonnen.
Twee jaar op rij verkozen tot beste bier in Europa, geloof ik. Al moet ik bekennen dat ik hem zelf niet al te geweldig vind eerlijk gezegd.

Witbieren zijn wel heerlijk op zijn tijd, vooral Erdinger. Bizar genoeg kan ik hier in de kroeg ook Erdinger krijgen, in de originele glazen, voor £2 :hail:

Afbeelding

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door LT »

Jeetje, krjig er dorst van.. Maar goed dat de zon niet schijnt anders was ik richting een terras verhuist denk!

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Jackiegoal »

Mark Ariaans schreef:Twee jaar op rij verkozen tot beste bier in Europa, geloof ik. Al moet ik bekennen dat ik hem zelf niet al te geweldig vind eerlijk gezegd.
Dat snap ik echt niet. Drinken jullie het uit de grote fles, kleine flesjes of van de tap? Alle drie een significant andere smaak namelijk. Net als het verschil tussen La Chouffe en Big Chouffe overigens. Als ik ergens Karmeliet op tap zie gaat m'n portemonnee leeg, hoe veel er ook in zit.

En Erdinger is inderdaad lekker witbier. Zelfs Paulaner vind ik heerlijk. Het enige witbier dat ik echt niet lekker vind is Wieckse Witte.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Jackiegoal »

LT schreef:Jeetje, krjig er dorst van.. Maar goed dat de zon niet schijnt anders was ik richting een terras verhuist denk!
Hier schijnt de zon en ik heb een terras op de hoek. Helaas geen tijd :td: En het terras is ook niet zo leuk trouwens :wink:
"I am Brian, and so is my wife!"

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door jd »

Jackiegoal schreef:
Mark Ariaans schreef:Twee jaar op rij verkozen tot beste bier in Europa, geloof ik. Al moet ik bekennen dat ik hem zelf niet al te geweldig vind eerlijk gezegd.
Dat snap ik echt niet. Drinken jullie het uit de grote fles, kleine flesjes of van de tap? Alle drie een significant andere smaak namelijk. Net als het verschil tussen La Chouffe en Big Chouffe overigens. Als ik ergens Karmeliet op tap zie gaat m'n portemonnee leeg, hoe veel er ook in zit.

En Erdinger is inderdaad lekker witbier. Zelfs Paulaner vind ik heerlijk. Het enige witbier dat ik echt niet lekker vind is Wieckse Witte.
Ja ik weet het ook niet hoor. Hoop vrienden van me kunnen geen week zonder Tripel Karmeliet/Pauwel's Kwak/Erdinger/Paulaner. Alle 4 hebben me nog nooit echt weten te bekoren, terwijl bieren die er dicht in de buurt liggen dat weer wel lukt. Wat dat betreft snap ik mijn eigen smaak ook lang niet altijd.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Mark Ariaans »

Jackiegoal schreef:Dat snap ik echt niet. Drinken jullie het uit de grote fles, kleine flesjes of van de tap? Alle drie een significant andere smaak namelijk. Net als het verschil tussen La Chouffe en Big Chouffe overigens. Als ik ergens Karmeliet op tap zie gaat m'n portemonnee leeg, hoe veel er ook in zit.
Grote fles, ik ben er nog altijd niet uit of het simpelweg komt omdat het import is of niet. Ik was vorig jaar in Gent en Brugge en daar kon ik nergens Karmeliet krijgen omdat het allemaal uitverkocht was (ze waren voor de 2e keer uitverkozen tot beste bier en aangezien het een Gent's streekbier is en het maar ene kleine brouwerij is konden ze niet aan de vraag voldoen).

Terug in Engeland kwam ik erachter dat ze in de kroeg om de hoek gewoon Karmeliet Trippel op de fles hebben dus meteen daar maar gekocht. Maar ik ben gewoon niet zo van de tripels, ik vind het te zwaar drinken. Niet verfrissend genoeg. Leffe Tripel en zo ben ik ook niet kapot van, gaat me te veel richting de Engelse stouts. Maar dat is uiteraard een persoonlijke smaak, van alle Tripels die ik heb gedronken was de Karmeliet zeker wel een van de beteren, het is alleen niet echt mijn ding. Black Sheep of Yorkie Terrier vind ik dan wel weer goed te doen, vreemd genoeg, ook alz ijn dat ook stouts (geloof ik).

Paulaner is inderdaad heerlijk, kan ik hier helaas niet vinden tot dusverre. Misschien even in de Devonshire Cat kijken, daar hebben ze zo'n 200 Europese bieren op de tap of de fles :biggrin:

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Mark Ariaans »

jd schreef:Ja ik weet het ook niet hoor. Hoop vrienden van me kunnen geen week zonder Tripel Karmeliet/Pauwel's Kwak/Erdinger/Paulaner. Alle 4 hebben me nog nooit echt weten te bekoren, terwijl bieren die er dicht in de buurt liggen dat weer wel lukt. Wat dat betreft snap ik mijn eigen smaak ook lang niet altijd.
:eek: Kwak is fantastisch, echt lekker bier dat.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door LT »

:withstupid: Maar dan wel met het goede glas!

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Boys Toys & hobby's

Bericht door Mark Ariaans »

LT schreef::withstupid: Maar dan wel met het goede glas!
Uiteraard! Kom een keer over naar Sheffield zou ik zeggen, allemaal in het juiste glas voor zeer degelijke prijzen (£2-4) in een lekker relaxte omgeving met kroegen waar je ook heerlijk kunt eten en waar je voetbal kunt kijken :biggrin:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten