Pagina 672 van 753

Re: O Ja Jo

Geplaatst: di 12 dec 2017, 10:54
door JBNMGN
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/st ... haring_web

Het gaat miljoenen kosten maar de grond brengt denk ik een veelvoud op van die kosten. Een stuk van 300.000 M2 brengt als bouwgrond gemiddeld zo'n € 400.00 a € 500.00 per M2 op dus reken maar uit.
Nee dat zit wel goed. En eindelijk dat vieze gedrocht uit Nijmegen weg!

Re: O Ja Jo

Geplaatst: di 12 dec 2017, 11:31
door De Kletskop
JBNMGN schreef:https://www.gelderlander.nl/nijmegen/st ... haring_web

Het gaat miljoenen kosten maar de grond brengt denk ik een veelvoud op van die kosten. Een stuk van 300.000 M2 brengt als bouwgrond gemiddeld zo'n € 400.00 a € 500.00 per M2 op dus reken maar uit.
Nee dat zit wel goed. En eindelijk dat vieze gedrocht uit Nijmegen weg!
:???: en waar moet ik straks met bloemkolen en rodekolen gaan halen dan?

Re: O Ja Jo

Geplaatst: di 12 dec 2017, 13:13
door LT
Ik vind dit niet kool.

Re: O Ja Jo

Geplaatst: di 12 dec 2017, 13:17
door bertje
LT schreef:Ik vind dit niet kool.
:withstupid: Wat is dit voor koolder?

Re: O Ja Jo

Geplaatst: di 12 dec 2017, 13:53
door Mark Ariaans
JBNMGN schreef:dus reken maar uit.
Ik kom uit op 3,8 liter. Klopt dat? Of worden vierkante meters hectoliters? Altijd lastig, die oppervlakte naar inhoud verrekeningen. Misschien er maar weer een diagrammetje tegenaan gooien, maar op mijn laatste diagram heb ik nog steeds geen terugkoppeling gehad van de diverse kopstukken alhier.

Re: O Ja Jo

Geplaatst: di 12 dec 2017, 14:17
door JBNMGN
Mark Ariaans schreef:
JBNMGN schreef:dus reken maar uit.
Ik kom uit op 3,8 liter. Klopt dat? Of worden vierkante meters hectoliters? Altijd lastig, die oppervlakte naar inhoud verrekeningen. Misschien er maar weer een diagrammetje tegenaan gooien, maar op mijn laatste diagram heb ik nog steeds geen terugkoppeling gehad van de diverse kopstukken alhier.
Als je nou eens de oppervlakte vermeerderd met de hoeveelheid af te graven grond in M3, die vervolgens deelt door het aantal vrachtwagens dat moet rijden om het af te voeren, en je vermenigvuldigd dat weer met de grondprijs per M2 dan krijg je het rendement van de investering. (Ongeveer)

Dus stel: 300.000M2 x 2 meter diep afgraven maakt 600.000 M3.
Daarvoor moet ca. 40.000 keer gereden worden.
De grondprijs is ca. € 400.00 x 40.000 = ca. 16 miljoen.
Trek daar van af (als je dat mag) ca. 5 a 6 miljoen voor de kosten, ergo het rendement is ca. 10 miljoen.

En zet jij dat dan maar eens in een diagrammetje :jestera: :jestera:

Re: O Ja Jo

Geplaatst: di 12 dec 2017, 15:06
door De Kletskop
JBNMGN schreef:
Mark Ariaans schreef:
JBNMGN schreef:dus reken maar uit.
Ik kom uit op 3,8 liter. Klopt dat? Of worden vierkante meters hectoliters? Altijd lastig, die oppervlakte naar inhoud verrekeningen. Misschien er maar weer een diagrammetje tegenaan gooien, maar op mijn laatste diagram heb ik nog steeds geen terugkoppeling gehad van de diverse kopstukken alhier.
Als je nou eens de oppervlakte vermeerderd met de hoeveelheid af te graven grond in M3, die vervolgens deelt door het aantal vrachtwagens dat moet rijden om het af te voeren, en je vermenigvuldigd dat weer met de grondprijs per M2 dan krijg je het rendement van de investering. (Ongeveer)

Dus stel: 300.000M2 x 2 meter diep afgraven maakt 600.000 M3.
Daarvoor moet ca. 40.000 keer gereden worden.
De grondprijs is ca. € 400.00 x 40.000 = ca. 16 miljoen.
Trek daar van af (als je dat mag) ca. 5 a 6 miljoen voor de kosten, ergo het rendement is ca. 10 miljoen.

En zet jij dat dan maar eens in een diagrammetje :jestera: :jestera:
ik mis de brandstof kosten in je berekening :???:

Re: O Ja Jo

Geplaatst: di 12 dec 2017, 15:17
door jackkreta
De Kletskop schreef:
JBNMGN schreef:
Mark Ariaans schreef:
JBNMGN schreef:dus reken maar uit.
Ik kom uit op 3,8 liter. Klopt dat? Of worden vierkante meters hectoliters? Altijd lastig, die oppervlakte naar inhoud verrekeningen. Misschien er maar weer een diagrammetje tegenaan gooien, maar op mijn laatste diagram heb ik nog steeds geen terugkoppeling gehad van de diverse kopstukken alhier.
Als je nou eens de oppervlakte vermeerderd met de hoeveelheid af te graven grond in M3, die vervolgens deelt door het aantal vrachtwagens dat moet rijden om het af te voeren, en je vermenigvuldigd dat weer met de grondprijs per M2 dan krijg je het rendement van de investering. (Ongeveer)

Dus stel: 300.000M2 x 2 meter diep afgraven maakt 600.000 M3.
Daarvoor moet ca. 40.000 keer gereden worden.
De grondprijs is ca. € 400.00 x 40.000 = ca. 16 miljoen.
Trek daar van af (als je dat mag) ca. 5 a 6 miljoen voor de kosten, ergo het rendement is ca. 10 miljoen.

En zet jij dat dan maar eens in een diagrammetje :jestera: :jestera:
ik mis de brandstof kosten in je berekening :???:
En afschrijving!

Re: O Ja Jo

Geplaatst: di 12 dec 2017, 16:33
door De Kletskop
jackkreta schreef:
De Kletskop schreef:
JBNMGN schreef:
Mark Ariaans schreef:
JBNMGN schreef:dus reken maar uit.
Ik kom uit op 3,8 liter. Klopt dat? Of worden vierkante meters hectoliters? Altijd lastig, die oppervlakte naar inhoud verrekeningen. Misschien er maar weer een diagrammetje tegenaan gooien, maar op mijn laatste diagram heb ik nog steeds geen terugkoppeling gehad van de diverse kopstukken alhier.
Als je nou eens de oppervlakte vermeerderd met de hoeveelheid af te graven grond in M3, die vervolgens deelt door het aantal vrachtwagens dat moet rijden om het af te voeren, en je vermenigvuldigd dat weer met de grondprijs per M2 dan krijg je het rendement van de investering. (Ongeveer)

Dus stel: 300.000M2 x 2 meter diep afgraven maakt 600.000 M3.
Daarvoor moet ca. 40.000 keer gereden worden.
De grondprijs is ca. € 400.00 x 40.000 = ca. 16 miljoen.
Trek daar van af (als je dat mag) ca. 5 a 6 miljoen voor de kosten, ergo het rendement is ca. 10 miljoen.

En zet jij dat dan maar eens in een diagrammetje :jestera: :jestera:
ik mis de brandstof kosten in je berekening :???:
En afschrijving!
Die heeft ie waarschijnlijk afgeschreven.

Re: O Ja Jo

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 08:45
door bertje
Mark Ariaans schreef:
JBNMGN schreef:dus reken maar uit.
Ik kom uit op 3,8 liter. Klopt dat? Of worden vierkante meters hectoliters? Altijd lastig, die oppervlakte naar inhoud verrekeningen. Misschien er maar weer een diagrammetje tegenaan gooien, maar op mijn laatste diagram heb ik nog steeds geen terugkoppeling gehad van de diverse kopstukken alhier.
Goeie, mijn uiteenzetting werk ik in de avonduren aan. Het is alleen echt een veel grotere kluif dan ik van tevoren eigenlijk verwacht had. Ik kom hier zeker nog op terug!

Re: O Ja Jo

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 08:47
door bertje
De Kletskop schreef:
jackkreta schreef:
De Kletskop schreef: ik mis de brandstof kosten in je berekening :???:
En afschrijving!
Die heeft ie waarschijnlijk afgeschreven.
Jullie gaan hier wel volledig over de schreef m.i.

Re: O Ja Jo

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 10:36
door De Kletskop
bertje schreef:
De Kletskop schreef:
jackkreta schreef:
De Kletskop schreef: ik mis de brandstof kosten in je berekening :???:
En afschrijving!
Die heeft ie waarschijnlijk afgeschreven.
Jullie gaan hier wel volledig over de schreef m.i.
Dat schreef ik eerder al.

Re: O Ja Jo

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 10:40
door JBNMGN
De Kletskop schreef:
JBNMGN schreef:
Mark Ariaans schreef:
JBNMGN schreef:dus reken maar uit.
Ik kom uit op 3,8 liter. Klopt dat? Of worden vierkante meters hectoliters? Altijd lastig, die oppervlakte naar inhoud verrekeningen. Misschien er maar weer een diagrammetje tegenaan gooien, maar op mijn laatste diagram heb ik nog steeds geen terugkoppeling gehad van de diverse kopstukken alhier.
Als je nou eens de oppervlakte vermeerderd met de hoeveelheid af te graven grond in M3, die vervolgens deelt door het aantal vrachtwagens dat moet rijden om het af te voeren, en je vermenigvuldigd dat weer met de grondprijs per M2 dan krijg je het rendement van de investering. (Ongeveer)

Dus stel: 300.000M2 x 2 meter diep afgraven maakt 600.000 M3.
Daarvoor moet ca. 40.000 keer gereden worden.
De grondprijs is ca. € 400.00 x 40.000 = ca. 16 miljoen.
Trek daar van af (als je dat mag) ca. 5 a 6 miljoen voor de kosten, ergo het rendement is ca. 10 miljoen.

En zet jij dat dan maar eens in een diagrammetje :jestera: :jestera:
ik mis de brandstof kosten in je berekening :???:
Shit vergeten. Of zit die bij de transportkosten in het algemeen?

Re: O Ja Jo

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 10:55
door Mark Ariaans
Hoezo? Transporteer je de brandstof? We gaan natuurlijk niet betalen voor slinkse bijbeunactiviteiten.

Re: O Ja Jo

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 17:55
door vak Oost
bertje schreef:
Mark Ariaans schreef:
JBNMGN schreef:dus reken maar uit.
Ik kom uit op 3,8 liter. Klopt dat? Of worden vierkante meters hectoliters? Altijd lastig, die oppervlakte naar inhoud verrekeningen.
Misschien er maar weer een diagrammetje tegenaan gooien, maar op mijn laatste diagram heb ik nog steeds geen terugkoppeling gehad van de diverse kopstukken alhier.
Goeie, mijn uiteenzetting werk ik in de avonduren aan. Het is alleen echt een veel grotere kluif dan ik van tevoren eigenlijk verwacht had. Ik kom hier zeker nog op terug!
Zal wel volgend jaar worden of nie :lol:

Re: O Ja Jo

Geplaatst: do 14 dec 2017, 08:46
door bertje
vak Oost schreef:
bertje schreef:
Mark Ariaans schreef:
JBNMGN schreef:dus reken maar uit.
Ik kom uit op 3,8 liter. Klopt dat? Of worden vierkante meters hectoliters? Altijd lastig, die oppervlakte naar inhoud verrekeningen.
Misschien er maar weer een diagrammetje tegenaan gooien, maar op mijn laatste diagram heb ik nog steeds geen terugkoppeling gehad van de diverse kopstukken alhier.
Goeie, mijn uiteenzetting werk ik in de avonduren aan. Het is alleen echt een veel grotere kluif dan ik van tevoren eigenlijk verwacht had. Ik kom hier zeker nog op terug!
Zal wel volgend jaar worden of nie :lol:
Valt niet uit te sluiten, ik kom daar nog op terug of het volgend jaar wordt of niet! :tu:

Re: O Ja Jo

Geplaatst: do 14 dec 2017, 08:50
door Wim1970
bertje schreef:
vak Oost schreef:
bertje schreef:
Mark Ariaans schreef:
JBNMGN schreef:dus reken maar uit.
Ik kom uit op 3,8 liter. Klopt dat? Of worden vierkante meters hectoliters? Altijd lastig, die oppervlakte naar inhoud verrekeningen.
Misschien er maar weer een diagrammetje tegenaan gooien, maar op mijn laatste diagram heb ik nog steeds geen terugkoppeling gehad van de diverse kopstukken alhier.
Goeie, mijn uiteenzetting werk ik in de avonduren aan. Het is alleen echt een veel grotere kluif dan ik van tevoren eigenlijk verwacht had. Ik kom hier zeker nog op terug!
Zal wel volgend jaar worden of nie :lol:
Valt niet uit te sluiten, ik kom daar nog op terug of het volgend jaar wordt of niet! :tu:
Zo Bertje ben je weer wakker?

Re: O Ja Jo

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 17:45
door vak Oost
Komt er dit jaar weer een forummer van het jaar verkiezing ?

Re: O Ja Jo

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 18:22
door harold
Goed idee! Wat worden dit jaar de criteria?

Re: O Ja Jo

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 19:59
door jackkreta
harold schreef:Goed idee! Wat worden dit jaar de criteria?
Genuanceerd reageren? Ik ben beschikbaar.

Re: O Ja Jo

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 22:00
door Wim1970
jackkreta schreef:
harold schreef:Goed idee! Wat worden dit jaar de criteria?
Genuanceerd reageren? Ik ben beschikbaar.
Ik ben Wim en stel me beschikbaar!

Re: O Ja Jo

Geplaatst: za 16 dec 2017, 00:18
door Jomano
Wim1970 schreef:
jackkreta schreef:
harold schreef:Goed idee! Wat worden dit jaar de criteria?
Genuanceerd reageren? Ik ben beschikbaar.
Ik ben Wim en stel me beschikbaar!
Maar jij komt toch uit de Meijhorst?
Die zijn altijd uitgesloten van deelname...

Re: O Ja Jo

Geplaatst: za 16 dec 2017, 09:27
door jackkreta
Ik zie liever K3 als trainert dan A3.

Re: O Ja Jo

Geplaatst: za 16 dec 2017, 10:16
door Wim1970
jackkreta schreef:Ik zie liever K3 als trainert dan A3.
Flauw..je bent niet in vorm...

Re: O Ja Jo

Geplaatst: za 16 dec 2017, 10:54
door JBNMGN
Wim1970 schreef:
jackkreta schreef:Ik zie liever K3 als trainert dan A3.
Flauw..je bent niet in vorm...
In vorm of niet hij heeft wel gelijk :jestera: