De waan van de dag topic

De onzinhoek van dit forum.
Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Tiel »

ApophisEire schreef:De waan van de dag voor vandaag (althans van mij uit, andere mogen uiteraard hun eigen verhalen plaatsen ter discussie)

Mourinho maakt het Nederlands elftal werkelijk de beste in de wereld!

Althans, volgens wesley sneijder zou dat zo zijn.
Wesley die sinds het vertrek van Mourinho baalt dat die niet meer onder hem traint zei dat in een interview.
Wel begrijpelijk want zijn jaar onder mourinho was zijn beste jaar als clubvoetballer tot nu toe.
Hij groeide uit tot een wereldster en iedereen kende zijn naam opeens in de wereld.

Dat Sneijder niet terug zou gaan naar Madrid dat wisten we allemaal allang natuurlijk
De manier hoe hij daar weggewerkt was, sloot definitief de deuren voor een terugkeer.

Maar om terug te gaan naar zijn uitspraak:
Als nederland de allerbeste wilt zijn, moeten ze mourinho halen!
De beste man is zeker een goede trainer gezien het feit dat die overal altijd prijzen wint bij elke club
Echter heeft de beste man ook vreemde trekjes die menig voetbalfan verschrikkelijk vind om naar te kijken
Hij krijgt commentaar van alles was anti chelsea, inter of madrid is, en elke aktie van hem wordt onder de lope gelegd door de wereld en de media
Nu wil ik dingen zoals in de laatste classico (incident met tito vilanova) en zijn gedrag op de persconferentie erna niet goedpraten
Maar een ding waar je mounrinho niet van kunt beschuldigen is zijn relatie met de spelersgroep
Die is en blijft onbetwist aangezien elke speler positief over hem praat en 0 spelers een negatief woord voor hem over hebben
De enige spelers die iets negatiefs te melden zijn, dat zijn de spelers die weggestuurd zijn zonder met hem gewerkt te hebben
Zou deze man nou echt de beste man zijn voor het Nederlands elftal?

Laten we gaan kijken naar de coaches van het nederlands elftal
De laatste buitenlandse coach die er geweest is stamt uit 1978 en dat was Ernst Happel
In het buitenland is het vaker het geval dat een buitenlandse coach de leiding krijgt over het nationale elftal
Maar hebben die landen het nou zoveel beter gedaan met een buitenlandse topcoach of is het daar niet van afhankelijk?
Laten we kijken naar onze buren aan de andere kant van de noordzee
Die hebben vaker een buitenlandse coach gehad in de laatste jaren
Die coaches zijn zo veel bekritiseerd om alles wat ze doen, en zodra er een foutje wordt gemaakt, dan zijn zij de boeman
Waarom is dit?
Volgens mij komt het omdat deze buitenlandse coaches de vaderlandse binding met het elftal niet hebben
Hierdoor zijn ze puur daar voor resultaat en een loonstrookje
Het volk speelt hier vaak op in en bij slechte prestaties wordt er vaak over gediscusieerd
Zou mourinho dan deze negatieve cirkel kunnen doorbreken?

Ik denk van niet, ik denk dat als deze man aan het roer komt van een voetballand dat die door de media en de nationalistische instelling van het legioen zichzelf keer op keer zou moeten verdedigen voor alles wat die doet of zegt en dat het dan een soort spelletje wordt van vingerwijzen
Dat alle spelers met hem weglopen is zeker een pluspunt, maar hoeveel spelers heb je negatief gehoord over Bert van Marwijk?
Volgens mij heerst er nu een heerlijke positieve sfeer bij oranje die al jaren ontbrak
De speelsheid en plezier wordt ook elke interview en training duidelijk

Dus waarom zouden we mourinho nemen boven onze eigen Bert?
En als bert besluit om te stoppen, hebben we dan al niet voldoende andere coaches die het roer prima over zouden kunnen nemen?
Guus Hiddink, Louis van Gaal, Co Adriaanse, het zijn allemaal toppers in de voetbalwereld.
Allemaal hebben ze een eigen stijl, en het zijn allemaal nederlandse coaches
Dus waarom een buitenlandse coach aanstellen?
Misschien mist sneijder mourinho gewoon heel erg, misschien hadden ze een speciale band samen
Dan is jammer voor wesley dat die hem mist, maar dan zou ik een retourabbo nemen op een vliegticket naar madrid, dan kan die weekelijks op de koffie
Mourinho aanstellen als coach van oranje is niet nodig en zal ook niet de nodige vooruitgang met zich meebrengen
Laten we het lekker houden bij de coaches die wij hebben met een zelfde passpoort en die ook dezelfde taal spreken

Waan van de dag: mourinho na bertje de coach van oranje?
Ik denk van niet!
Hij zij dus, als Nederland de allerbeste wilt. Dat is wat anders dan de allerbeste wilt zijn.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door bertje »

Dit topic komt nu dus goed van pas. 2 wedstrijden vervelend verloren en meteen moet de trainer eruit geflikkerd worden, terwijl hij een maandje geleden nog complimenten kreeg omdat hij een positieve spelopvatting had. Met als toppunt onze DB die toen hij aangesteld werd een een avatar van hem had.. Dat hij het niet best heeft gedaan afgelopen 2 wedstrijden, oké. Maar geef de beste man voorlopig gewoon de tijd! :sjaal:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door DB »

bertje schreef:Dit topic komt nu dus goed van pas. 2 wedstrijden vervelend verloren en meteen moet de trainer eruit geflikkerd worden, terwijl hij een maandje geleden nog complimenten kreeg omdat hij een positieve spelopvatting had. Met als toppunt onze DB die toen hij aangesteld werd een een avatar van hem had.. Dat hij het niet best heeft gedaan afgelopen 2 wedstrijden, oké. Maar geef de beste man voorlopig gewoon de tijd! :sjaal:
Ik ben in de loop van de tijd van mening veranderd, dus geen waan van de dag.
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
Sjaakie
Berichten: 3284
Lid geworden op: ma 12 apr 2010, 10:23

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Sjaakie »

DB schreef:
bertje schreef:Dit topic komt nu dus goed van pas. 2 wedstrijden vervelend verloren en meteen moet de trainer eruit geflikkerd worden, terwijl hij een maandje geleden nog complimenten kreeg omdat hij een positieve spelopvatting had. Met als toppunt onze DB die toen hij aangesteld werd een een avatar van hem had.. Dat hij het niet best heeft gedaan afgelopen 2 wedstrijden, oké. Maar geef de beste man voorlopig gewoon de tijd! :sjaal:
Ik ben in de loop van de tijd van mening veranderd, dus geen waan van de dag.
6 wedstrijden waarvan je de eerste 3 positief bent is waan van de dag vriend, don't get it twisted

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door DB »

Sjaakie schreef:
DB schreef:
bertje schreef:Dit topic komt nu dus goed van pas. 2 wedstrijden vervelend verloren en meteen moet de trainer eruit geflikkerd worden, terwijl hij een maandje geleden nog complimenten kreeg omdat hij een positieve spelopvatting had. Met als toppunt onze DB die toen hij aangesteld werd een een avatar van hem had.. Dat hij het niet best heeft gedaan afgelopen 2 wedstrijden, oké. Maar geef de beste man voorlopig gewoon de tijd! :sjaal:
Ik ben in de loop van de tijd van mening veranderd, dus geen waan van de dag.
6 wedstrijden waarvan je de eerste 3 positief bent is waan van de dag vriend, don't get it twisted
Ik ben volgens mij nog nooit positief geweest dit seizoen over het presteren van Pastoor.
'God, and after God, me'

Chuckie
Berichten: 663
Lid geworden op: vr 03 okt 2008, 08:20
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Chuckie »

Is het morgen nog ergens koopzondag??

(waan van de dag vraag voor morgen)
Toezichthouder Wwft en supporter NEC

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door harold »

DB schreef:
bertje schreef:Dit topic komt nu dus goed van pas. 2 wedstrijden vervelend verloren en meteen moet de trainer eruit geflikkerd worden, terwijl hij een maandje geleden nog complimenten kreeg omdat hij een positieve spelopvatting had. Met als toppunt onze DB die toen hij aangesteld werd een een avatar van hem had.. Dat hij het niet best heeft gedaan afgelopen 2 wedstrijden, oké. Maar geef de beste man voorlopig gewoon de tijd! :sjaal:
Ik ben in de loop van de tijd van mening veranderd, dus geen waan van de dag.
Jaja kleine kletskous, jij basseert jouw mening wel degelijk op de waan van de dag. En hier ook nog het tegendeel willen beweren... :jestera: :jestera: :jestera:

Vind ik ook wel weer schattig... :tu:

Samnec
Berichten: 3380
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 20:49
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Samnec »

De waan van vanavond:
(Volgens mij) Arno Vermeulen die klaar kwam bij Vitesse - roda...
Laatst gewijzigd door Samnec op za 17 sep 2011, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door DB »

harold schreef:
DB schreef:
bertje schreef:Dit topic komt nu dus goed van pas. 2 wedstrijden vervelend verloren en meteen moet de trainer eruit geflikkerd worden, terwijl hij een maandje geleden nog complimenten kreeg omdat hij een positieve spelopvatting had. Met als toppunt onze DB die toen hij aangesteld werd een een avatar van hem had.. Dat hij het niet best heeft gedaan afgelopen 2 wedstrijden, oké. Maar geef de beste man voorlopig gewoon de tijd! :sjaal:
Ik ben in de loop van de tijd van mening veranderd, dus geen waan van de dag.
Jaja kleine kletskous, jij basseert jouw mening wel degelijk op de waan van de dag. En hier ook nog het tegendeel willen beweren... :jestera: :jestera: :jestera:

Vind ik ook wel weer schattig... :tu:
Klets niet. Ik was in het begin positief gestemd over Pastoor, maar in de loop van de tijd ben ik me aan hem gaan irriteren. Dat heb ik allemaal beargumenteerd en dat lijstje is later aangevuld. Dus geen waan van de dag hoor.
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door harold »

Ik heb het niet alleen over Pastoor, maar jouw bijdrage op dit forum is doorspekt met kortzichtige posts. Dus waan van de dag. Geeft niet, ik lees er doorheen en je bent in een groot gezelschap. Daarom holt helaas wel de kwaliteit van dit forum hard achteruit.

Gebruikersavatar
Sjaakie
Berichten: 3284
Lid geworden op: ma 12 apr 2010, 10:23

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Sjaakie »

DB schreef:
harold schreef:
DB schreef:
bertje schreef:Dit topic komt nu dus goed van pas. 2 wedstrijden vervelend verloren en meteen moet de trainer eruit geflikkerd worden, terwijl hij een maandje geleden nog complimenten kreeg omdat hij een positieve spelopvatting had. Met als toppunt onze DB die toen hij aangesteld werd een een avatar van hem had.. Dat hij het niet best heeft gedaan afgelopen 2 wedstrijden, oké. Maar geef de beste man voorlopig gewoon de tijd! :sjaal:
Ik ben in de loop van de tijd van mening veranderd, dus geen waan van de dag.
Jaja kleine kletskous, jij basseert jouw mening wel degelijk op de waan van de dag. En hier ook nog het tegendeel willen beweren... :jestera: :jestera: :jestera:

Vind ik ook wel weer schattig... :tu:
Klets niet. Ik was in het begin positief gestemd over Pastoor, maar in de loop van de tijd ben ik me aan hem gaan irriteren. Dat heb ik allemaal beargumenteerd en dat lijstje is later aangevuld. Dus geen waan van de dag hoor.
Wat probeer je nou te doen, je lult jezelf tegen! "Ik ben in de loop van de tijd van mening veranderd"??? De competitie is 6 wedstrijden oud, welke loop van tijd? We zijn een maand bezig a.k.a. Waan van de dag!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door bertje »

DB schreef:
harold schreef:
DB schreef:
bertje schreef:Dit topic komt nu dus goed van pas. 2 wedstrijden vervelend verloren en meteen moet de trainer eruit geflikkerd worden, terwijl hij een maandje geleden nog complimenten kreeg omdat hij een positieve spelopvatting had. Met als toppunt onze DB die toen hij aangesteld werd een een avatar van hem had.. Dat hij het niet best heeft gedaan afgelopen 2 wedstrijden, oké. Maar geef de beste man voorlopig gewoon de tijd! :sjaal:
Ik ben in de loop van de tijd van mening veranderd, dus geen waan van de dag.
Jaja kleine kletskous, jij basseert jouw mening wel degelijk op de waan van de dag. En hier ook nog het tegendeel willen beweren... :jestera: :jestera: :jestera:

Vind ik ook wel weer schattig... :tu:
Klets niet. Ik was in het begin positief gestemd over Pastoor, maar in de loop van de tijd ben ik me aan hem gaan irriteren. Dat heb ik allemaal beargumenteerd en dat lijstje is later aangevuld. Dus geen waan van de dag hoor.
Als jij je irriteerd aan Pastoor is het mij een compleet raadsel waarom je die Mourinho zo verafgood.. :crazy:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Jeroentje
Berichten: 1838
Lid geworden op: do 07 jun 2007, 07:04
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Jeroentje »

Chuckie schreef:Is het morgen nog ergens koopzondag??

(waan van de dag vraag voor morgen)
zie http://www.koopzondagen.net/#Gelderland

Culemborg!
Even a broken clock is right twice a day.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Jackiegoal »

In Rotterdam is het altijd koopzondag :wink:
"I am Brian, and so is my wife!"

Jeroentje
Berichten: 1838
Lid geworden op: do 07 jun 2007, 07:04
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Jeroentje »

Jackiegoal schreef:In Rotterdam is het altijd koopzondag :wink:
Dan liever bol.com
Even a broken clock is right twice a day.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door vak Oost »

Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat NEC in onderhandeling is met een groep Arabieren die de Nijmeegse club willen over nemen.
Het zouden dezelfde investeerders zijn die ook Manchester City in handen hebben.
Ze willen NEC een depandece van City maken zolas Chelsea dat met Vitesse heeft. Mijn zegen hebben ze
ps: gevonden op facebook
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door DB »

Als ze Balotelli meenemen mogen ze van mij komen.
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Curva »

DB schreef:Als ze Balotelli meenemen mogen ze van mij komen.
jij hebt echt een voorkeur voor van de pot gerukte spelers, of niet :biggrin:

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Arjan van Hout »

vak Oost schreef:
Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat NEC in onderhandeling is met een groep Arabieren die de Nijmeegse club willen over nemen.
Het zouden dezelfde investeerders zijn die ook Manchester City in handen hebben.
Ze willen NEC een depandece van City maken zolas Chelsea dat met Vitesse heeft. Mijn zegen hebben ze
ps: gevonden op facebook
ja, bij jean knipping, dat liep hij zondag in de eendracht ook al te blaten. Niet waar dus lijkt me.............

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Jomano »

Eniesee schreef:
vak Oost schreef:
Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat NEC in onderhandeling is met een groep Arabieren die de Nijmeegse club willen over nemen.
Het zouden dezelfde investeerders zijn die ook Manchester City in handen hebben.
Ze willen NEC een depandece van City maken zolas Chelsea dat met Vitesse heeft. Mijn zegen hebben ze
ps: gevonden op facebook
ja, bij jean knipping, dat liep hij zondag in de eendracht ook al te blaten. Niet waar dus lijkt me.............
Misschien dat Cowboy het verhaal kan bevestigen....

Gebruikersavatar
Tim Janssen
Berichten: 4879
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Tim Janssen »

Eniesee schreef:
vak Oost schreef:
Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat NEC in onderhandeling is met een groep Arabieren die de Nijmeegse club willen over nemen.
Het zouden dezelfde investeerders zijn die ook Manchester City in handen hebben.
Ze willen NEC een depandece van City maken zolas Chelsea dat met Vitesse heeft. Mijn zegen hebben ze
ps: gevonden op facebook
ja, bij jean knipping, dat liep hij zondag in de eendracht ook al te blaten. Niet waar dus lijkt me.............
en kan volgens mij ook niet want je mag toch officieel geen 2 clubs hebben of wel?

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door ApophisEire »

Tim Janssen schreef:
Eniesee schreef:
vak Oost schreef:
Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat NEC in onderhandeling is met een groep Arabieren die de Nijmeegse club willen over nemen.
Het zouden dezelfde investeerders zijn die ook Manchester City in handen hebben.
Ze willen NEC een depandece van City maken zolas Chelsea dat met Vitesse heeft. Mijn zegen hebben ze
ps: gevonden op facebook
ja, bij jean knipping, dat liep hij zondag in de eendracht ook al te blaten. Niet waar dus lijkt me.............
en kan volgens mij ook niet want je mag toch officieel geen 2 clubs hebben of wel?
Je mag inderdaad geen twee clubs tegelijk in bezit hebben.
Maar omdat het dus een investerings groep betreft kan je het wel zo fixen dat er een persoon eigenaar wordt met financiële backing van de groep.

Echter durf ik een kratje bier of meer erop te leggen dat dit NIET waar is!!!
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

ernie

Re: De waan van de dag topic

Bericht door ernie »

Kijk maar wat Abramofiets bij vites doet.

Jeroentje
Berichten: 1838
Lid geworden op: do 07 jun 2007, 07:04
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door Jeroentje »

ernie schreef:Kijk maar wat Abramofiets bij vites doet.
Ja, 25 miljoen lappen voor Bony zeker?
Zo kan het ook: naast geld via het duistere circuit in de Kaukasus overboeken naar Vitesse, kun je ook gewoon te veel betalen voor een van de spelers!
Even a broken clock is right twice a day.

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: De waan van de dag topic

Bericht door ApophisEire »

Discriminatie...dat is toch niet meer van deze tijd in het hedendaagse voetbal waarbij allerlei rassen, geloven en huidskleuren door elkaar spelen onder het FIFA motto van fair play?
Blijkbaar voelen vele "sterren" en pseudo-sterren zich nog altijd gediscrimineerd door mensen om hun heen.
Het zijn de meest uiteenlopende mensen die beschuldigd worden van zaken, echter wordt het nooit hard gemaakt.
Maar ook al worden deze beschuldigingen nooit hard gemaakt, toch blijft de schade voor de uitgelichte persoon achter nadat de stof weer is doen liggen.
De stelling die dan vrij snel naar boven komt bij de meeste mensen: Is het discriminatie of is het beschadigen van een persoon waar ze mee oneens zijn?

Afgelopen weken (danwel maanden) hebben we de discriminatie kaart steeds vaker naar voren zien komen bij voetballers en bestuursleden op momenten dat zij er niet meer uitkomen met de tegenpartij, en dus om alsnog hun gram te halen, wordt de discriminatie kaart gespeeld.
Om te begrijpen wat men nou werkelijk zegt, moet je het begrip discriminatie eerst zelf begrijpen.
De officiele betekennis van discriminatie is als volgt:
Discriminatie is het ongelijk behandelen of achterstellen van een bepaalde groep mensen. Bij deze bepaalde groep mensen wordt onderscheid gemaakt op basis van bepaalde zeer uiteenlopende kenmerken zoals ras, afkomst, geaardheid, sekse of religie.
Dus discriminatie is bedoeld voor GROEPEN mensen, en niet de individu.
Zouden de betreffende beschuldenaars dan Racisme bedoelen?
Wat zou daar de definitie van zijn?
opvatting dat het ene menselijk ras superieur is aan het andere
Ook dat past niet in het straatje van een individu.
Wellicht dat men tijdens de beschuldiging gedacht heeft dat diegene die beschuldigd wordt als pionier voor het gehele ras/geloos telt.
Laten we er maar even vanuitgaan dat er iets is gebeurd wat niet binnen de normale normen valt.
Laten we er ook even vanuit gaan dat de mensen die zo hoog van de daken schreeuwen wel gelijk hebben dat zij anders behandeld worden of benoemd worden.
En laten we even voor de stelling er ook vanuit gaan dat diegene die ze zo verschrikkelijk hebben beledigd het ook gemeend hebben.

Wat is dan de aanleiding om niet direct de confrontatie aan te gaan als men zo beledigd is?
Waarom wordt er niet per direct ingegrepen door de "slachtoffer" of de mensen eromheen?
Waarom wordt er in de media allerlei informatie vrijgegeven en allerlei beschuldigingen gedaan veel later dan normaal?

Die vragen blijven moeilijk te antwoorden, echter komt het steeds vaker voor dat als iemand gepasseerd wordt, geschoffeerd, of gewoonweg op hun plek gezet wordt, dat mensen heel snel grijpen naar de discriminatie kaart om zichzelf vrij te pleiten of om diegen naar wie ze wrok hebben te beschadigen.

Recente voorbeelden zijn het gedoe tussen Johan Cruijff en Edgar Davids, Kolo Touré en Roberto Mancini, en een van de allerbelangrijkste gevallen, Rens v Eijden en Guyon Fernandez.
Laten we de drie bovenstaande gevallen eens bekijken.

Johan vs Edgar

In de media verdraaide en uitgelokte uitspraken, bevestigd en verstevigd door iemand die eropuit is om Johan schade aan te brengen (Ten Have).
Zo wordt de discriminatie kaart gespeeld en ongeacht de scenario wat zich afgespeeld heeft is Johan nu al beschadigd na deze uitspraken.
Wat Davids dan gelukkig wel gedaan heeft is aangeven dat hij Johan nooit voor Racist heeft uitgemaakt.
Echter was dit veel te laat en daardoor was de schade aan de persoon Johan Cruijff al gedaan.

Kolo Touré vs Roberto Mancini

Kolo is gepikeerd dat hij niet in de basis staat bij ManCity.
Volgens hem is de enige reden dat die niet speelt omdat die uit Afrika komt en dus de Afrika cup gaat spelen.
Als die niet Afrikaans zou zijn, dan zou die zeker weten in de basis spelen, want hij heeft zich lang en breed bewezen in de Premier League.
Maar omdat Mancini een racist is, komt hij er niet in vanwege zijn Afrikaanse Herkomst.
Als je de situatie bekijkt, dan zie je dat de twee spelers die voor hem in de pikorde staan, gewoon goede krachten zijn.
Vincent Kompany en Jolean Lescott zijn op dit moment vaste waardes bij ManCity en die spelen uitstekend, dus waarom moet er een van de heren uit voor Kolo?
Daarnaast is het feit dat beide heren ook niet "blank" zijn, dus zou de rassen kaart wel opgaan hier?
Uiteraard heeft Kolo aangegeven dat het erom gaat dat die afrikaans is, en dus niet de huidskleur.
Grappig dat broerlief Yaya WEL gewoon wekelijks in de basis staat terwijl die ook Afrika Cup gaat spelen.
ZOu het kunnen zijn dat de drugs issues van Kolo nog meespelen in de keuzes van Mancini, of zou het gewoon zo zijn dat de twee heren (Kompany en Lescott) gewoon een goed block vormen samen waardoor het inbrengen van Kolo op dit moment niet nodig danwel relevant is?
In de ogen van Kolo is Mancini een racist en dus is de schade aan zijn persoon wederom alweer gedaan.

Rens v Eijden vs Guyon Fernandez

Uitgebreid hier op het forum en op vele andere fora in Nederland besproken.
De welles/Niettus verhalen vliegen je om de oren, en de kampen worden gekozen.
Het legioen staat als een block achter hun speler, en het NEC publiek achter haar speler.
Dus wederom, ongeacht de situatie is de schade alweer geleden voor Rens, want deze stempel draagt die nu met zich mee.
Vanuit de beelden is duidelijk te zien dat Rens de gehele tijd zijn mond open heeft en dus incapabel is geweest om uberhaupt iets te zeggen.
Daarnaast als er iets racistisch of discriminerend gezegd zou zijn, dan zou er lang en breed een rel ontstaan zijn op het veld (logischerwijs).
Plus het feit dat het weer een aantal dagen heeft geduurd en een uitspraak over de betreffende straf VOORDAT de betreffende beschuldiging gedaan is.
Waarom moeten mensen mee omlaag getrokken worden en waarom moeten die ook lijden?

Als je steeds terugkijkt naar deze zaken, zie je dat het steeds vaker een trend begint te worden zonder dat men er werkelijk gegronde reden voor heeft.
Als iemand iets zegt of doet wat niet kan, dan moet je dit direct aangeven bij de persoon zelf of bij de leiding (scheids, directie, etc) en dan praat je erover.
Lange tijd wachten en dan naar de media stappen is puur een wrok aktie om je gram te halen, vooral als er meerdere zaken meespelen.
Helaas is het dus de trend om alles en iedereen mee omlaag te trekken, en diegene waar je het mee oneens bent zo veel mogelijk te beschadigen.
Zonde dat in het hedendaagse voetbal dit soort praktijken nog steeds voorkomen en dat men niet geleerd heeft dat ongeacht kleur, religie, afkomst, dat we uiteindelijk allemaal dezelfde taal proberen te spreken onderling en dat is VOETBAL.

Gekrenkte ego's en goedpraterij is het in mijn ogen.
Erg zonde dat we deze weg zijn ingeslagen.
Want het alsmaar toennemende naaien van je tegenstander is ook al een geaccepteerd begrip in het hedendaagse voetbal.
gelukkig pakken de scheidsrechters dit vaker op door correcte bestraffingen van dergelijke akties (bijvoorbeeld Duplan afgelopen weekend).
Ik hoop gewoon dat we deze onzin aan de kant kunnen schuiven en we mensen op hun daden en prestaties kunnen beoordelen en niet meer via de beschuldigingen van andere die zichzelf proberen in de slachtofferrol te plaatsen.

Voetbal, dat is het enige wat telt voor zowel de fans als de spelers!
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten