OSM

De onzinhoek van dit forum.
Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Arjan van Hout »

t gaat lekker :angryfire:

Gebruikersavatar
Necnmegen
Berichten: 682
Lid geworden op: vr 19 sep 2008, 21:36
Locatie: Berghem
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Necnmegen »

Eniesee schreef:t gaat lekker :angryfire:
Gaat zeker lekker!
Voor nu nog 9 uit 3 en geen tegendoelpunten :biggrin:
Zonder NEC geen Nijmegen!

Koen
Berichten: 830
Lid geworden op: za 21 jul 2007, 11:52
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Koen »

Het loopt redelijk soepel, weer een overwinning tegen Team Totti. Inmiddels de 5e plaats in bezit!
:sjaal:

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door ApophisEire »

Afbeelding
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
Grootstal
Berichten: 386
Lid geworden op: do 03 mei 2012, 22:30
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Grootstal »

Op de laatste dag toch de doelstelling gehaald. En de beker. Ik ben tevreden aangezien ik als laatst mijn team kon samenstellen en alle spelers die ik wou al weg waren.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Gerard Lopez »

Kan iemand mij aub in een paar regels uitleggen hoe dit spel in z'n werk gaat? Op de website zelf wordt het me niet super duidelijk, alleen maar een gaar introfilmpje zonder details!
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Grootstal
Berichten: 386
Lid geworden op: do 03 mei 2012, 22:30
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Grootstal »

Gerard Lopez schreef:Kan iemand mij aub in een paar regels uitleggen hoe dit spel in z'n werk gaat? Op de website zelf wordt het me niet super duidelijk, alleen maar een gaar introfilmpje zonder details!
Je hebt een paar tactieken die bij elkaar passen.
Zo speel je 433 of 343 altijd over de vleugels. 451 schiet van afstand, 442 opbouw vanuit achteruit. De beste tactiek is 451 en heel succesvol voor teams met een hele lage doelstelling. Je meot je tactiek niet te vaak veranderen.

je moet zelf maar ff uitzoeken hoe precies, want ik neem aan da tniemand zijn exacte tactiek met je wilt delen.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Gerard Lopez »

Grootstal schreef:
Gerard Lopez schreef:Kan iemand mij aub in een paar regels uitleggen hoe dit spel in z'n werk gaat? Op de website zelf wordt het me niet super duidelijk, alleen maar een gaar introfilmpje zonder details!
Je hebt een paar tactieken die bij elkaar passen.
Zo speel je 433 of 343 altijd over de vleugels. 451 schiet van afstand, 442 opbouw vanuit achteruit. De beste tactiek is 451 en heel succesvol voor teams met een hele lage doelstelling. Je meot je tactiek niet te vaak veranderen.

je moet zelf maar ff uitzoeken hoe precies, want ik neem aan da tniemand zijn exacte tactiek met je wilt delen.
Nou ik bedoelde meer de basisregels. Speel je met echte teams en spelers of nepnamen? Kan je uit alle clubs kiezen? Hoelang duurt een seizoen etc?
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Legendario »

Hebben jullie een indringer? Wie speelt er met Nijmeegse Eendracht Combinatie? :crazy2:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door ApophisEire »

Gerard Lopez schreef:
Grootstal schreef:
Gerard Lopez schreef:Kan iemand mij aub in een paar regels uitleggen hoe dit spel in z'n werk gaat? Op de website zelf wordt het me niet super duidelijk, alleen maar een gaar introfilmpje zonder details!
Je hebt een paar tactieken die bij elkaar passen.
Zo speel je 433 of 343 altijd over de vleugels. 451 schiet van afstand, 442 opbouw vanuit achteruit. De beste tactiek is 451 en heel succesvol voor teams met een hele lage doelstelling. Je meot je tactiek niet te vaak veranderen.

je moet zelf maar ff uitzoeken hoe precies, want ik neem aan da tniemand zijn exacte tactiek met je wilt delen.
Nou ik bedoelde meer de basisregels. Speel je met echte teams en spelers of nepnamen? Kan je uit alle clubs kiezen? Hoelang duurt een seizoen etc?
Je speelt in echte competities, met echte spelers, met meestal vrij up to date teams.
Als ik het goed heb doen ze die updates iets van twee keer per jaar om de spelers bij de juiste teams te krijgen (bijvoorbeeld Schone staat nog niet bij ajax genoteerd momenteel)
Wat je dan hebt is dat elke nacht, geldt als een speelronde
Dan speel je dus een volle competitie, en afhankelijk van de instellingen ook een bekertoernooi
Elke nacht wordt er dus een simulatie gestart die de wedstrijd simuleert en daarin alle details meeneemt (taktiek, spelers, niveau, etc) en dan de uitslag bekend maakt.
Het bestuur maakt jouw doelstelling duidelijk en als je die doelstelling haalt dan krijg je plus punten (managerpunten) en zo niet dan krijg je minpunten.

Is dat al iets duidelijker?
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door LT »

Grootstal schreef:Op de laatste dag toch de doelstelling gehaald. En de beker. Ik ben tevreden aangezien ik als laatst mijn team kon samenstellen en alle spelers die ik wou al weg waren.
Ja, gefeliciteerd! Ook wel verdiend met je enorme doelpuntenproductie. Zag dat ik zelfs nog een plekje was gestegen naar 5, wel leuk om te zien dat veel willen scoren uiteindelijk voor ons beiden beloond is. Wel erg schraal dat ik de eerste acht wedstrijden geen spits had (en pas bij de terugronde iedereen op redelijk niveau) voor 4-3-3 omdat Luca Toni op mysterieuze wijze was verdwenen.

Gebruikersavatar
Grootstal
Berichten: 386
Lid geworden op: do 03 mei 2012, 22:30
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Grootstal »

LT schreef:
Grootstal schreef:Op de laatste dag toch de doelstelling gehaald. En de beker. Ik ben tevreden aangezien ik als laatst mijn team kon samenstellen en alle spelers die ik wou al weg waren.
Ja, gefeliciteerd! Ook wel verdiend met je enorme doelpuntenproductie. Zag dat ik zelfs nog een plekje was gestegen naar 5, wel leuk om te zien dat veel willen scoren uiteindelijk voor ons beiden beloond is. Wel erg schraal dat ik de eerste acht wedstrijden geen spits had (en pas bij de terugronde iedereen op redelijk niveau) voor 4-3-3 omdat Luca Toni op mysterieuze wijze was verdwenen.
Ja het blijtk echter wel dat 451 de betere tactiek is aangezien de eerste 4 boven ons allemaal 451 hadden. Ik heb wellicht een te aanvallende opstelling aangezien de top 3 topscorers allemaal in mijn team zaten, wellicht dat ik me strategie voortaan aanpas. Ten aanzien van Toni; had je meteen de eerste dag een stadionuitbreiding gedaan? Zo ja dan verklaart dat waarom Toni weg was. Bij fantasyfootball begin je zonder startbudget, dus als je meteen een stadionuitbreiding doet kom je in de min te staan en heb je kans dat er een speler weggaat.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door LT »

Grootstal schreef:
LT schreef:
Grootstal schreef:Op de laatste dag toch de doelstelling gehaald. En de beker. Ik ben tevreden aangezien ik als laatst mijn team kon samenstellen en alle spelers die ik wou al weg waren.
Ja, gefeliciteerd! Ook wel verdiend met je enorme doelpuntenproductie. Zag dat ik zelfs nog een plekje was gestegen naar 5, wel leuk om te zien dat veel willen scoren uiteindelijk voor ons beiden beloond is. Wel erg schraal dat ik de eerste acht wedstrijden geen spits had (en pas bij de terugronde iedereen op redelijk niveau) voor 4-3-3 omdat Luca Toni op mysterieuze wijze was verdwenen.
Ja het blijtk echter wel dat 451 de betere tactiek is aangezien de eerste 4 boven ons allemaal 451 hadden. Ik heb wellicht een te aanvallende opstelling aangezien de top 3 topscorers allemaal in mijn team zaten, wellicht dat ik me strategie voortaan aanpas. Ten aanzien van Toni; had je meteen de eerste dag een stadionuitbreiding gedaan? Zo ja dan verklaart dat waarom Toni weg was. Bij fantasyfootball begin je zonder startbudget, dus als je meteen een stadionuitbreiding doet kom je in de min te staan en heb je kans dat er een speler weggaat.
Nee, ik begin altijd met trainingsvelden. Ik heb denk (per ongeluk) de aankoop van Toni zelf ongedaan gemaakt. Want ik begon het seizoen met ruim 10 miljoen in de plus.

Gebruikersavatar
Grootstal
Berichten: 386
Lid geworden op: do 03 mei 2012, 22:30
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Grootstal »

Komt er nog een nieuwe competitie of hoe zit het?

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door ApophisEire »

Grootstal schreef:Komt er nog een nieuwe competitie of hoe zit het?
Ik wilde 1 september voorstellen weer eentje te beginnen
Dus laten we nu maar eerst kiezen welke competitie

Mijn voorkeur:

1. engeland
2. fantasy
3. spanje
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Arjan van Hout »

ApophisEire schreef:
Grootstal schreef:Komt er nog een nieuwe competitie of hoe zit het?
Ik wilde 1 september voorstellen weer eentje te beginnen
Dus laten we nu maar eerst kiezen welke competitie

Mijn voorkeur:

1. engeland
2. fantasy
3. spanje
2

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door LT »

Mir egal!

Gebruikersavatar
Grootstal
Berichten: 386
Lid geworden op: do 03 mei 2012, 22:30
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Grootstal »

Alles behalve fantasy:P

Gebruikersavatar
Nmgnmaaswaal
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 27 jun 2012, 20:56
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Nmgnmaaswaal »

Ik wil wel meedoen! Kan iemand even een linkje pmen?? :biggrin:
Één Liefde, één stad, één club.

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door ApophisEire »

Eerst moeten we een competitie kiezen, daarna zullen we het bekendmaken en kunnen mensen zich aanmelden

Vooralsnog zie ik :

2x Fantasy
1x NIET fantasy
1x Engeland
1x Spanje
1x LT special flavour
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

sjabab
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 23:31
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door sjabab »

NIET FANTASY !! (x2 dus) doe mij maar jupiler league of frankrijk.

Gebruikersavatar
Necnmegen
Berichten: 682
Lid geworden op: vr 19 sep 2008, 21:36
Locatie: Berghem
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door Necnmegen »

Voor mij ook geen fantasy, liefste gewoon een land.
Frankrijk, engeland, spanje is mij allemaal goed!
Zonder NEC geen Nijmegen!

Gebruikersavatar
emiel-eniesee
Berichten: 498
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 10:52
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door emiel-eniesee »

alles behalve fantasy

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door ApophisEire »

Ok fantasy heeft veel anti stemmen dus ik denk dat het een land gaat worden

Engeland
Spanje
Italie
Duitsland


Welke gaat het worden? (voor diegene die mee willen doen maar nog geen voorkeur hebben uitgesproken)

(woensdag ga ik de boel opzetten)
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

DaveYBngN
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 18:25
Contacteer:

Re: OSM

Bericht door DaveYBngN »

Ik wil wel graag mee doen als t kan mijn spelers naam is necBNGN laat maar weten wanneer t gaat beginnen.

Mijn voorkeur gaat ook wel uit naar Engelse compititie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten