Politiek

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.

Ik heb gestemd op:

VVD
15
15%
PvdA
9
9%
CDA
3
3%
PVV
19
19%
D’66
9
9%
SP
5
5%
GL
6
6%
CU
2
2%
PvdD
6
6%
50+
1
1%
FVD
3
3%
JA21
5
5%
SGP
0
Geen stemmen
Denk
0
Geen stemmen
Anders
15
15%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Pol »

Curva schreef:
Pol schreef:
Curva schreef:
Curva schreef:Het niet kunnen accepteren van de uitslag en de meerderheid van de kiezers uitmaken voor mafkezen, tokkies en pvv'ers hoeft voor mij ook niet.
Dat probeerde ik met het onderstreepte gedeelte
Dat werd niet gezegd. Volgens mij is het punt dat alle mafkezen, tokkies en PVV'ers voor uittreding hebben gestemd. Dat betekent niet dat alle brexit stemmers tot één van die groepen behoren.
Ook dat vind ik uitspraken waar ik het niet mee eens ben
Ze zijn wat over de top inderdaad, maar als je dan zo'n Donald Trump dit besluit weer ziet toejuichen...

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Curva »

Pol schreef:
Curva schreef:
Pol schreef:
Curva schreef:
Curva schreef:Het niet kunnen accepteren van de uitslag en de meerderheid van de kiezers uitmaken voor mafkezen, tokkies en pvv'ers hoeft voor mij ook niet.
Dat probeerde ik met het onderstreepte gedeelte
Dat werd niet gezegd. Volgens mij is het punt dat alle mafkezen, tokkies en PVV'ers voor uittreding hebben gestemd. Dat betekent niet dat alle brexit stemmers tot één van die groepen behoren.
Ook dat vind ik uitspraken waar ik het niet mee eens ben
Ze zijn wat over de top inderdaad, maar als je dan zo'n Donald Trump dit besluit weer ziet toejuichen...
Die mag je oprecht een mafkees noemen ja.
Toch absurd dat het machtigste land ter wereld straks moet kiezen tussen leugenaar peppi en mafkees+leugenaar kokki.

pj
Berichten: 321
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 16:22
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door pj »

Curva schreef:
Pol schreef:
Curva schreef:
Pol schreef:
Curva schreef:
Curva schreef:Het niet kunnen accepteren van de uitslag en de meerderheid van de kiezers uitmaken voor mafkezen, tokkies en pvv'ers hoeft voor mij ook niet.
Dat probeerde ik met het onderstreepte gedeelte
Dat werd niet gezegd. Volgens mij is het punt dat alle mafkezen, tokkies en PVV'ers voor uittreding hebben gestemd. Dat betekent niet dat alle brexit stemmers tot één van die groepen behoren.
Ook dat vind ik uitspraken waar ik het niet mee eens ben
Ze zijn wat over de top inderdaad, maar als je dan zo'n Donald Trump dit besluit weer ziet toejuichen...
Die mag je oprecht een mafkees noemen ja.
Toch absurd dat het machtigste land ter wereld straks moet kiezen tussen leugenaar peppi en mafkees+leugenaar kokki.
Dat is toch te bizar voor woorden idd dat met name de Republikeinse partij met niet 1 fatsoenlijke kandidaat op de proppen is gekomen. Ik kan nog wel leven met Hillary als president (met Bill als ervaringsdeskundige bij de hand). Maar na een totaal onverwacht Brexit zal het toch niet gebeuren dat Trump ook nog president van de USA gaat worden ?

Ik ben voor Europese samenwerking (inclusief UK) maar dan wel in de vorm ala de EEG en niet een gedrocht als de EU.
We leven in interessante tijden, benieuwd wat de komende jaren ons gaan brengen.

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Politiek

Bericht door jsentani »

vak Oost schreef:Het wordt een Brexit in de UK - dat zal nog wel een staartje krijgen.
Maakt allemaal weinig uit. UK deed al op veel punten niet mee. Denemarken, Zwitserland, Zweden doen ook niet mee op een heleboel EU terreinen. Aparte verdragen afsluiten en klaar. De pond zal weer bijtrekken net als de beurs.
Alle opwinding bij de politici is puur omdat ze het als een nederlaag voelen voor hun ego en establishment.
Niet wakker van liggen verder.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Mark Ariaans »

Maar wat als de bacon nu duurder wordt? :( Zijn toch voornamelijk hollandse varkens.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door DJTEEF! »

Mijn Britse collega's zijn not amused, to say the least.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door De Kletskop »

jbnmgn schreef:De meerderheid is voor een Brexit, maar het werkelijk uittreden kan nog wel 2 jaar duren. Waarom? Ik zou zeggen: opzouten dan!
Het is zeer slecht voor de economie in Europa wat de Britten nu flikken, en dat mogen ze van mij dan ook voelen ook.
**zucht**

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Mark Ariaans »

Het begint steeds meer de vraag te worden of er uberhaupt wel een brexit komt.

De Schotse SNP heeft al aangekondigd dat, omdat Schotland voor de EU stemde, ze er alles aan gaan doen om Schotland te behouden voor de EU. Ook als dat betekent de referendum uitslag ongeldig te verklaren in het Lagerhuis. Daarnaast heeft Cameron door zijn aftreden de boel opzettelijk vertraagd (tenminste tot het najaar wanneer er een nieuwe Tory leider gekozen wordt) en zou het zelfs tot nieuwe nationale verkiezingen kunnen leiden. En van de Leave leiders lijkt alleen Nigel Farage bereid om zo spoedig mogelijk artikel 50 te activeren, maar Farage is niet eens meer een MP dus die heeft helemaal geen bevoegdheid. De rest durft het (nog) niet aan omdat ze vrezen dat het politieke zelfmoord is.

Het blijft afwachten dus.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Legendario »

Mark Ariaans schreef:Het begint steeds meer de vraag te worden of er uberhaupt wel een brexit komt.

De Schotse SNP heeft al aangekondigd dat, omdat Schotland voor de EU stemde, ze er alles aan gaan doen om Schotland te behouden voor de EU. Ook als dat betekent de referendum uitslag ongeldig te verklaren in het Lagerhuis. Daarnaast heeft Cameron door zijn aftreden de boel opzettelijk vertraagd (tenminste tot het najaar wanneer er een nieuwe Tory leider gekozen wordt) en zou het zelfs tot nieuwe nationale verkiezingen kunnen leiden. En van de Leave leiders lijkt alleen Nigel Farage bereid om zo spoedig mogelijk artikel 50 te activeren, maar Farage is niet eens meer een MP dus die heeft helemaal geen bevoegdheid. De rest durft het (nog) niet aan omdat ze vrezen dat het politieke zelfmoord is.

Het blijft afwachten dus.
Ik heb zomaar het idee dat als dat referendum vandaag opnieuw gehouden zou worden, de verhoudingen heel anders zouden liggen.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Mark Ariaans »

Klopt, dat denk ik ook. Het was natuurlijk ook maar een zeer smalle marge (3-4%) dus het is uberhaupt al discutabel of je een in principe niet-bindend referendum zou moeten accepteren als de verschillen zo klein zijn. De Leave partij (of tenminste UKIP en Farage) hadden vooraf nog gezegd dat ze de uitslag zouden aanvechten als Leave met een marginaal verschil zou verliezen. Maar nu ze met een marginaal verschil winnen staan ze te feesten. Tel daarbij op dat niemand van tevoren wist wat er zou gebeuren, maar nu ziet iedereen de Pond kelderen, economische paniek, een mogelijke afsplitsing van Schotland etc en dat zal voormalige twijfelaars toch aan het denken zetten.

Voorlopig is een vertrek uit de EU echter nog altijd de officiële richtlijn in Westminster, dus het blijft afwachten voor iedereen. Wellicht dat we na de EU top van vandaag iets meer weten, maar ik betwijfel het. De Eu zal er bij Cameron op aandringen om zo snel mogelijk Artikel 50 te activeren, en Cameron zal ze vertellen dat hij dat niet gaat doen en dat dat de taak wordt van de nieuwe minister-president die op zijn vroegst pas in oktober wordt aangesteld. En de EU heeft verder voor zover ik weet geen formele opties om het VK te dwingen om op te schieten, want er zijn geen EU wetten overtreden en het referendum was een niet-bindende interne aangelegenheid. Dus het VK kan (binnen de marge van de redelijkheid) nog flink tijdrekken. Ze zullen alleen niet meer welkom zijn bij EU vergaderingen, neem ik aan.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Tiel »

Geert Wilders - Boris Johnson - Donald Trump.

Levens gevaarlijk spul dat waterstofperoxide.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Mark Ariaans »

Tiel schreef:Geert Wilders - Boris Johnson - Donald Trump.

Levens gevaarlijk spul dat waterstofperoxide.
:biggrin:

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15802
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door pjottr »

Een Donald Trump moet gewoon zijn waffel houden en zich eens richten op zijn eigen bananenrepubliek.

Het enige grote probleem op de middellange termijn is wens van Schotland om lid te blijven.
Verder zie ik op de langere termijn weinig problemen.
Grenscontrole in Ierland is geen issue, immers, illegalen kunnen alleen per vliegtuig de Ierse republiek bereiken.
En je hoeft geen lid te zijn om het fijn te hebben, kijk maar naar Noorwegen en Zwitserland.
Dat zijn immers twee van de meest welvarende landen in Europa.

DE EU heeft last van imperial overstretch en de UK heeft ze genadeloos op de vingers geslagen.
Laatst gewijzigd door pjottr op ma 27 jun 2016, 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Legendario »

pjottr schreef:Het enige grote probleem op de middellange termijn is wens van Schotland om lid te blijven.
Vergeet Gibraltar niet! :wink:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15802
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door pjottr »

nee serieus, ik denk dat de grootste paniek nu gemaakt wordt door de Europa gezinden.
Europa moet terug naar waarvoor het is opgericht, een economische gmeenschap, ipv een kopie van de VS willen worden.
Nu is het slechts bezig met geld schuiven en het overnemen van soevereiniteit, staten kunnenn weing essentiele dingen meer zelf beslissen
en krijgen allerlei wetgeving opgedrongen waarvan veel mensen vinden dat landen daar zelf over moeten kunnen beslissen.
En het argument van veiligheid gaat niet op, daarvoor bestaat immers de Navo.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door mschr »

Over landbouwbeleid, handelspolitiek, geldpolitiek en zaken die het grensoverschrijdend verkeer van goederen/diensten/arbeid betreffen heeft de Europese Commissie (en voor geldpolitiek de Europese Centrale Bank) het voor het zeggen. Dus zaken betreffende een economische unie. Alle andere zaken hebben de lidstaten te regelen.
Laatst gewijzigd door mschr op ma 27 jun 2016, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Mark Ariaans »

Voor de geinteresseerden, een greep uit Boris Johnson's wekelijkse Telegraph column, eigenlijk de eerste openbare reactie die we van hem gehad hebben sinds de uitslag (wie het geheel wilt lezen, dit is de link: http://www.theguardian.com/politics/201 ... p-platform):


"I cannot stress too much that Britain is part of Europe, and always will be. There will still be intense and intensifying European cooperation and partnership in a huge number of fields: the arts, the sciences, the universities, and on improving the environment. EU citizens living in this country will have their rights fully protected, and the same goes for British citizens living in the EU. British people will still be able to go and work in the EU; to live; to travel; to study; to buy homes and to settle down. As the German equivalent of the CBI – the BDI – has very sensibly reminded us, there will continue to be free trade, and access to the single market.

The only change – and it will not come in any great rush – is that the UK will extricate itself from the EU’s extraordinary and opaque system of legislation: the vast and growing corpus of law enacted by a European Court of Justice from which there can be no appeal. This will bring not threats, but golden opportunities for this country – to pass laws and set taxes according to the needs of the UK.

Yes, the Government will be able to take back democratic control of immigration policy, with a balanced and humane points-based system to suit the needs of business and industry. Yes, there will be a substantial sum of money which we will no longer send to Brussels, but which could be used on priorities such as the NHS. Yes, we will be able to do free trade deals with the growth economies of the world in a way that is currently forbidden."


Tja.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef:Voor de geinteresseerden, een greep uit Boris Johnson's wekelijkse Telegraph column, eigenlijk de eerste openbare reactie die we van hem gehad hebben sinds de uitslag (wie het geheel wilt lezen, dit is de link: http://www.theguardian.com/politics/201 ... p-platform):


"I cannot stress too much that Britain is part of Europe, and always will be. There will still be intense and intensifying European cooperation and partnership in a huge number of fields: the arts, the sciences, the universities, and on improving the environment. EU citizens living in this country will have their rights fully protected, and the same goes for British citizens living in the EU. British people will still be able to go and work in the EU; to live; to travel; to study; to buy homes and to settle down. As the German equivalent of the CBI – the BDI – has very sensibly reminded us, there will continue to be free trade, and access to the single market.

The only change – and it will not come in any great rush – is that the UK will extricate itself from the EU’s extraordinary and opaque system of legislation: the vast and growing corpus of law enacted by a European Court of Justice from which there can be no appeal. This will bring not threats, but golden opportunities for this country – to pass laws and set taxes according to the needs of the UK.

Yes, the Government will be able to take back democratic control of immigration policy, with a balanced and humane points-based system to suit the needs of business and industry. Yes, there will be a substantial sum of money which we will no longer send to Brussels, but which could be used on priorities such as the NHS. Yes, we will be able to do free trade deals with the growth economies of the world in a way that is currently forbidden."


Tja.
Set taxes according to iTS needs? Lidstaten hebben het op fiscaal gebied volledig voor het zeggen. Daar heeft de EU niks over te zeggen, tenzij de lillekerd bedoelt dat hij van Engeland een tax haven wil maken, waar multinationals belasting kunnen ontwijken.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Mark Ariaans »

Het blijft een Tory, he.

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12454
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Stefannec »

Eigenlijk vind ik dat Europa moet zeggen eruit is eruit.
En dat betekend niet meer mee doen dus ook niet van de voordelen genieten.
Dst is mij iets te makkelijk. De Britten mogen wel voelen dat ze uit Europa gestapt zijn.
Ik ben geen Europa fan maar ik heb wel iets van je bent lid als land prima dan mag je alle voordelen hebben.
Kies je er voor om er uit te stappen dan eerst maar eens zonder ons redden.
Dan gaan we over een paar jaar wel eens kijken of we verdragen af gaan sluiten.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15802
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door pjottr »

[quote="mschr"]Over landbouwbeleid, handelspolitiek, geldpolitiek en zaken die het grensoverschrijdend verkeer van goederen/diensten/arbeid betreffen heeft de Europese Commissie (en voor geldpolitiek de Europese Centrale Bank) het voor het zeggen. Dus zaken betreffende een economische unie. Alle andere zaken hebben de lidstaten te

wat heeft de kleur van verkeershesjes met economie te maken ?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door mschr »

pjottr schreef:
mschr schreef:Over landbouwbeleid, handelspolitiek, geldpolitiek en zaken die het grensoverschrijdend verkeer van goederen/diensten/arbeid betreffen heeft de Europese Commissie (en voor geldpolitiek de Europese Centrale Bank) het voor het zeggen. Dus zaken betreffende een economische unie. Alle andere zaken hebben de lidstaten te

wat heeft de kleur van verkeershesjes met economie te maken ?
Geen idee. Wat heeft Europa met de kleur van hesjes te maken?

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15802
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door pjottr »

ook dat bepalen ze, zoals de heel veel bepalen in het kader van Europese samenwerking.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door mschr »

pjottr schreef:ook dat bepalen ze, zoals de heel veel bepalen in het kader van Europese samenwerking.

Bron! Europese Unie is zeer transparant over richtlijnen. Dus een bron moet je zo kunnen vinden.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door Pol »

pjottr schreef:ook dat bepalen ze, zoals de heel veel bepalen in het kader van Europese samenwerking.
Mijn kritiekpunt in deze is dat ze dat soort dingen veel te weinig bepalen. De EU kan juist helpen met dit soort alledaagse zaken en ze veel makkelijker maken voor de burgers. Bepaal 1 kleur en 1 richtlijn en niemand hoeft zich meer te verdiepen in de regels van 4 verschillende landen op weg naar de vakantiebestemming in het zuiden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten