stoppen met roken

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
Tim Janssen
Berichten: 4879
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

stoppen met roken

Bericht door Tim Janssen »

Pffff sinds eergisteren gestopt met roken maar heb nu een zwaar momentje
iemand tips? ik hoest me trouwens de pleuris ben stront sjaggie en barstende hoofdpijn

Gebruikersavatar
De snor
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 13:18
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door De snor »

Nee, geen idee eigenlijk...
Clubliefde bestaat niet meer.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door burp »

In het begin echt de vaste momenten gaan vermijden, binnen koffie/ lunchen ipv altijd ff naar buiten. Wat in je bek stoppen op een vast rook moment, kauwgom ofzo en ricola's zijn prima voor je keel. En niet opgeven als het een keer met stappen oid fout gegaan is.

Zelf nu 9 jaar gestopt en op een paar peuken in een dronken bui met stappen in het eerste jaar na nooit meer wat gerookt.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door Curva »

gewoon aan je toekomst denken en op dat soort momenten googlen op longemfyseem...

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door pjottr »

:withstupid:


en longemfyseem is geen pretje, daar kan ik je alles over vertellen.

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4544
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door gladiator »

Maak eens een rondje op het plaatselijke hospice.....geef je met genoegen een rondleiding
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door rooie »

Ongeveer de eerste twee weken zijn erg zwaar, hier heb je last van je lichamelijke verslaving. Na twee weken is de is lichamelijke verslaving zo goed als over en is het alleen je geestelijke verslaving die nog moeilijk doet. Die moet je de baas kunnen zijn! En als tip zou ik zou zo veel mogelijk dingen anders doen, zoals hier boven al gezegd is. Dus maak een tripje of iets dergelijks, eet eens bij iemand anders. Zo blijf je niet in de patronen hangen die hebt als je rookt en dat zal makkelijker gaan. Succes! :wink:
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

ernie

Re: stoppen met roken

Bericht door ernie »

:withstupid:

Blijven doorzetten. Zelf 5 jaar gerookt, en inmiddels rook ik al een hele tijd niet meer. Ik heb voor mijn laatste poging ontzettend vaak geprobeerd te stoppen, maar ben toch blijven proberen. Mijn valkuil was dat ik in de horeca werkte en er gewoon veel gedronken werd. Tegenwoordig drink ik amper alcohol (ongeveer eens in de maand) dus is niet roken totaal geen probleem. Ik moet zeggen dat ik dus eens in de zoveel maanden wel smokkel. Op vakantie bijvoorbeeld dronk ik elke avond wel een paar biertjes en dan had ik ook een pakje peuken bij. In de ochtend/middag had ik er totaal geen behoefte aan. De laatste twee dagen van de vakantie rookte ik niet, omdat ik anders met een half pakje zou blijven zitten.Ik leef normaal super gedisciplineerd. Ik ga ongeveer 5/6 keer per week naar de sportschool, drink dus praktisch geen alcohol en pas mijn voeding aan het sporten aan. Roken hoort daar dus eigenlijk niet bij, maar blijkbaar werkt het zo voor mij. Mijn laatste sigaret heb ik in Spanje gerookt en nu heb ik dus totaal geen behoefte. Het volgende pakje wordt dus waarschijnlijk weer volgend jaar op vakantie. De valkuil is om af en toe toch te smokkelen en dat dit smokkelen weer naar een gewoonte leidt, maar hier ben je zelf bij. Ik raad je aan om die zooi lekker links te laten liggen, want een hoop mensen gaan vrolijk verder na een paar keer iets gerookt te hebben. Als je van jezelf weet dat je 1 peuk in de 2 maanden kan roken moet je dit vooral doen, maar je praat dit jezelf al snel aan terwijl je daar eigenlijk helemaal geen discipline voor hebt. Waarschijnlijk heb je ook het gevoel dat je roken voor altijd blijft missen, maar dat is dus de verslaving die in je zit.

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4544
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door gladiator »

en wat vooral helpt is jezelf belonen
als ik 1 maand niet rook dan een avondje bowlen
na 2 maanden een uitwedstrijd van NEC
na 3 maanden een gangbang :schater:
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door Jackiegoal »

Voor mij was de belangrijkste eye-opener hoe ontzettend relaxed ik wakker werd na een avond drinken zonder te roken. Geen zwakke maag, geen koppijn, geen hoest. Heerlijk! Toen ik dat door kreeg was het snel gedaan met het "ach bij een biertje mag het". Maar ik denk dat het in de eerste weken geen kwaad kan om ook uit te kijken met alcohol en koffie, dat zijn voor mij heel lang zwakke momenten gebleven. En zorg dat je een maandje niet op plekken komt waar flink gerookt wordt.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Tim Janssen
Berichten: 4879
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door Tim Janssen »

bedankt mensen
tot nu toe gaat het goed
echt het enigste is heb echt koppijn ervan gekregen en de paramolletjes helpen niet echt zucht

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door Legendario »

Ik ben vandaag precies 2 jaar gestopt!

Als je eenmaal door de eerste dagen heen bent zul je merken dat de momenten steeds minder en steeds korter worden. Want dat is het, de momenten dat ik zin had in een sigaret duren vaak een kwartiertje en gaan dan weer weg. Het is dus zaak die korte momenten te overwinnen. Ik deed het me thee en watermeloenkauwgom.

Ik had tegen iedereen verteld dat ik stopte en aangezien ik veel, heel veel, rookte, geloofde niemand dat het zou lukken. En hoe meer mensen zeiden dat het niet zou lukken, hoe gemotiveerder il werd.

Je kunt ook het geld dat je anders aan roken besteedt apart houden. Dan heb je na een maand waarschijnlijk een leuk bedrag om jezelf op oets leuks te belonen.

Succes!
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door harold »

Ik rook alleen op feestjes en bij NEC. Op zich best stom, loop ook vrij fanatiek hard (heb me bijvoorbeeld weer ingeschreven voor de zevenheuvelenloop) en daar past roken niet bij. Maar ach, al een paar jaar alleen op feestjes/NEC, nadat ik 15 jaar heb gerookt...... Moet er nu ook niet aan denken, gedver, maar de combi bier/roken is zo lekker. En dat is toch een vorm van verslaving...

jbnmgn

Re: stoppen met roken

Bericht door jbnmgn »

Tim Janssen schreef:Pffff sinds eergisteren gestopt met roken maar heb nu een zwaar momentje
iemand tips? ik hoest me trouwens de pleuris ben stront sjaggie en barstende hoofdpijn
Ik ben inmiddels ruim 30 jaar van het roken af. En ik rookte veel, erg veel. 3 pakjes shag en 2 pakjes sigaretten per week.
Hoe ik er van afgekomen ben? Met behulp van de huisarts die mij (dat was toen nog op recept verkrijgbaar) Nicorette voorschreef. En dat heeft mij geholpen.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door Legendario »

Ik ging ook informeren naar die nicotinepleisters, maar toen ik de prijs hoorde bedacht ik dat ik het ook wel zonder kon.

Ik rook helemaal nooit, want ik weet zeker dat als ik er één rook, dat ik dan niet meer kan stoppen. Knap als je dat wel kan!
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Ramona
Berichten: 2197
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door Ramona »

harold schreef:Ik rook alleen op feestjes en bij NEC. Op zich best stom, loop ook vrij fanatiek hard (heb me bijvoorbeeld weer ingeschreven voor de zevenheuvelenloop) en daar past roken niet bij. Maar ach, al een paar jaar alleen op feestjes/NEC, nadat ik 15 jaar heb gerookt...... Moet er nu ook niet aan denken, gedver, maar de combi bier/roken is zo lekker. En dat is toch een vorm van verslaving...
Heb je zeker veeel feestjes... :crazy:

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door pjottr »

:withstupid:

Zo rookte ik alleen in het weekend. Op een gegeven moment begon wekelijks het weekend op woensdag,

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door harold »

Als ik geen feestje heb en ik ben niet bij NEC rook ik niet, ook niet als ik thuis een biertje drink of met vrienden een biertje drink. Maar dat gelegenheidsroken ben ik pas na 'n jaar toen ik gestopt was gaan doen. Dus voor mensen die stoppen, je kunt er maar beter helemaal vanaf blijven (wat een open deur...).

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7000
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door jetipo »

Waarom begin je er überhaupt aan???
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door harold »

Omdat dat vroeger kei stoer was op het schoolplein.

Gebruikersavatar
Tim Janssen
Berichten: 4879
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door Tim Janssen »

Mij 4de dag dat ik gestopt ben,de hoofpijnen zijn zo goed als weg gelukkig
moet wel zeggen (wat ik natuurlijk niet gedacht had)dat ik niet de hele dag aan shag of roken denk.
Het zijn momenten zoals opstaan met koffie of het voetbal met een biertje erbij of het avond eten.
gelukkig is dat ook zo weer weg maar een 4 a 5 momentjes per dag heb ik dat gevoel wel en weet niet hoelang het duurt dat die momentjes ook gaan verdwijnen.
ik heb het geluk dat mij vrouw al 7 jaar is gestopt en me kinderen zijn nog te jong dus niemand rookt in huis.

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door valkhof »

ben nu al een keer gestopt, ook weer begonnen, stop nu met stoppen.
ik hoef ook niet helemaal van het roken af, maar zou langer met mijn shag willen doen als 2 dagen.
daarom rook ik nu al een paar maanden een e smoker voor de helft van de tijd.
het hoesten is iig bijna weg.
veel s6

Innocentius
Berichten: 220
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 21:53
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door Innocentius »

Half jaar rookvrij hier, op de vreemdste momenten er nog moeilijk mee.

Wat hier hielp: my last cigarette app installeren - dan zie je van alles: hoe veel geld je overhoud, hoe langer je vermoedelijk blijft leven, et cetera.
Breaking Bad kijken (1e seizoen), dat kuchje van Walter White is niet lekker om te horen

Ultieme middel hier was van het geld dat anders naar het roken ging, een hond nemen. Als ik zou beginnen, zou de hond er uit moeten (qua geld dan in je hoofd), dat helpt enorm. En de kids vinden de hond leuker dan mijn peuken.
Hoe zou het frietje Kapsalon geweest zijn bij Vette Herman?

Gebruikersavatar
Vak-O-Side
Berichten: 704
Lid geworden op: za 08 sep 2012, 21:05
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door Vak-O-Side »

Voor mijn depressie en ADHD klachten heb ik een nieuw medicijn gekregen. Een all-inner. Wellbutrin. Ook op Amfetamine gebasseerd dus ik spring iedere ochtend met een driedubbele flikflak mijn bedje uit en lul de oren van Eef er af :biggrin:
Maar een positief effect van Wellbutrin is dus dat de behoefte naar sigaretten ook verdwijnt. De oogst na het ledigen van de asbak vanochtend? (dus wat ik gisteren gerookt heb?) 6 tipjes en 2 sigaretten. Vroeger? 6 tipjes en misschien wel 20 sigaretten :tu:

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=2254
http://helena41.stoprokenblog.nl/2013/2 ... ort-zyban/
https://www.dhpforum.nl/forums/index.ph ... bupropion/

Voor iedereen aan te raden. Zeker als je ook nog eens lijdt aan AD(H)D en depressies. Drie vliegen in 1 klap minsuh :tu:
Initiatiefnemer biersmilie :bier:

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: stoppen met roken

Bericht door De Kletskop »

harold schreef:Omdat dat vroeger kei stoer was op het schoolplein.
:withstupid: Ik was vroeger ook best een linkert.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten