Vuurwerk-discussie

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Gebruikersavatar
NECAnGeL
Berichten: 396
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Vuurwerk-discussie

Bericht door NECAnGeL »

Nu zwarte piet weer het land uit is komen er weer mensen die willen dat we stoppen met vuurwerk afsteken. Ze willen dat het op 1 plek komt en dan onder controle van de gemeente. Wij vinden dat 1 dag in het jaar je zelf gewoon vuurwerk mag afsteken.

LIKE ook de pagina om zo een statement af te geven:

https://www.facebook.com/vuurwerk.moet.blijven.petitie
HKN / East Side -> https://eniesee.nl/

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door jetipo »

Als al die idioten nou eens stoppen met het experimenteren met vuurwerk, dan heeft een dergelijke petitie (of wat het ook zijn moge) enig nut. Verder zou dat knalvuurwerk sowieso verboden moeten worden. Dit voegt niets toe. Maar ja, dat wordt vechten tegen de bierkaai, want je blijft toch van die sukkels houden die het nodig vinden om te experimenteren. Verder zijn er ook weer de nodige mafketels die illegaal vuurwerk de straat op slingeren. De goeden moeten ook in dit geval onder de kwaden lijden. Overigens steek ik zelf al jaren geen vuurwerk meer af.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door Michael »

Oud en nieuw zonder vuurwerk is als kerst zonder kerstboom en als sinterklaas zonder zwarte piet... De schade en overlast komt door zwaar vuurwerk uit het buitenland, en dat gaat een verbod niet tegenhouden...

Gebruikersavatar
NECAnGeL
Berichten: 396
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door NECAnGeL »

Juist knal vuurwerk, is lachen man ben 33 en wij stoken nog steeds net zoals vroeger. tasje vol en effe lopen heerlijk
HKN / East Side -> https://eniesee.nl/

Gebruikersavatar
NECAnGeL
Berichten: 396
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door NECAnGeL »

Michael schreef:Oud en nieuw zonder vuurwerk is als kerst zonder kerstboom en als sinterklaas zonder zwarte piet... De schade en overlast komt door zwaar vuurwerk uit het buitenland, en dat gaat een verbod niet tegenhouden...
:withstupid:
HKN / East Side -> https://eniesee.nl/

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door pjottr »

dus zal er meer gecontroleerd en strenger gestraft moeten worden.
vroeger was illegaal voorwerk een doosje strijkers dat je ergens op de kop tikte,
tegenwoordig gaat het om compleetje mortiergranaten waar je eenvoudig een complete stacaravan mee opblaast.

zepher hatert
Berichten: 667
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 19:22
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door zepher hatert »

Zucht..elke jaar zelfde discussie..net als met sinterklaas en zwarte piet..vuurwerk hoort by nieuw jaar net als oliebollen

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door vak Oost »

Michael schreef:Oud en nieuw zonder vuurwerk is als kerst zonder kerstboom en als sinterklaas zonder zwarte piet...
De schade en overlast komt door zwaar vuurwerk uit het buitenland, en dat gaat een verbod niet tegenhouden...
zwaar of geen zwaar vuurwerk wat wel of niet uit het buitenland komt <> het is de eindgebruiker die debet is aan de discussie,
hoeveel mensen komen op de 1ste hulp terecht vanwege oud en nieuw en het vuurwerk gebruik
en daarnaast hoeveel huisdieren schieten compleet in de stress van al dat geknal op straat ...
Alles komt goed !!

zepher hatert
Berichten: 667
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 19:22
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door zepher hatert »

zepher hatert schreef:Zucht..elke jaar zelfde discussie..net als met sinterklaas en zwarte piet..vuurwerk hoort by nieuw jaar net als oliebollen
Ps had reacties niet gelezen..mn reactie is al tig x gezegd :redface:

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door bertje »

Zelf steek ik geen vuurwerk af maar vind het wel mooi om naar te kijken. Die vlinders, nytraten etc. heb ik dan weer niks mee, levensgevaarlijke rotzooi..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5416
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door illestyl »

NECAnGeL schreef:Juist knal vuurwerk, is lachen man ben 33 en wij stoken nog steeds net zoals vroeger. tasje vol en effe lopen heerlijk
Je bent tegen het afschaffen van vuurwerk, maar jij bent wel iemand die illegaal vuurwerk afsteekt (is een aanname, maar je liegt als je zegt dat het niet zo is) en daardoor dus de directe aanleiding voor de ontstane situatie.

Ik vind niet dat vuurwerk afgeschaft moet worden, maar ik vind wel dat het afsteken van illegaal vuurwerk en de import daar van zwaar (zwaarder?) gestraft moet worden.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door harold »

Oud & nieuw is een van de hoogtepunten van het jaar voor mij, heb daar iets heel bijzonders mee. En vuurwerk (liefst zo zwaar mogelijk) hoort daarbij. Doosje vlinders uit Belgie en siervuurweek uit Duitsland, ik word dan echt weer een klein kind. Particulier vuurwerk moeten ze niet afschaffen, het aan de lopende band geknal op oudjaarsdag is een traditie die je in ere moet houden, net als oliebollen, aftellen voor 24.00 uur en heul veul bier.

ernie

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door ernie »

Maar die vlinders zijn toch veel te lomp? Als je kijkt wat voor een ongelukken daarmee gebeuren. Ik heb geen problemen met vuurwerk, maar die granaten hoeven van mij niet zo.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door Kanchelskis »

Dat men zich lekker druk maakt om het sponsoren van Oostblokkers die onze staatskas leegtrekken..Wat word NL toch een vertiefd land..

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5207
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door eniesee12 »

Kanchelskis schreef:Dat men zich lekker druk maakt om het sponsoren van Oostblokkers die onze staatskas leegtrekken..Wat word NL toch een vertiefd land..
Geen woord aan toe te voegen. Dat ze er eigen maar is druk gaan maken om echt belangrijke dingen.

Gebruikersavatar
BiT
Berichten: 3812
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 01:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door BiT »

Over vuurwerk gesproken...
Iemand nog wat nitraten te koop?

Reacties mogen via de PM ;)
Ronnie, Bus 6!

Gebruikersavatar
druten
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:45
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door druten »

Is goed maar als iemand in mijn buurt en "granaat" afsteekt met alle gevolgen moet ie maar eens kijken wat zijn gevolgen zijn.

P.s. ik ben zelf verzot op vuurwerk maar heb ook gezien hoe het uit de hand loopt qua zwaarte.

Gebruikersavatar
NECAnGeL
Berichten: 396
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door NECAnGeL »

We gaan al richting de 1000 likes :)

https://www.facebook.com/vuurwerk.moet.blijven.petitie
HKN / East Side -> https://eniesee.nl/

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door bertje »

Op Curacao hadden ze dat trouwens wel mooi geregeld. De dagen ervoor hadden verschillende bedrijven/restaurants vuurwerkshows met feest erbij. Daar heb ik echt vuurwerk gezien dat ik hier zelden heb gezien.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door jetipo »

Bij enkele reacties rijzen de hare je te berge. Vuurwerk is mooi en hoort bij Oud en Nieuw (en moet dus blijven), maar neem dan ook je verantwoordelijkheid ten opzichte van jezelf, je vrienden, familie en eventuele omstanders. Dat illegale spul is ten slotte niet voor niets illegaal en het experimenteren met vuurwerk is al helemaal oerdom. Helaas zijn er altijd weer van die idioten die het nodig vinden de discussie ieder jaar voeding te geven door te gaan experimenteren en door illegaal spul af te steken. Zij zijn verantwoordelijk voor het feit dat men wilt dat het vuurwerk door professionals wordt afgestoken, omdat zij wel hun verantwoordelijkheid kennen en nemen. Verder is het vaak ook erg vandalistisch van aard, omdat men het blijkbaar stoer vindt om van alles op te blazen en te vernielen met knalvuurwerk. Met name rondzwervende groepjes met knalvuurwerk zijn vaak verantwoordelijk voor kleine vormen van vandalisme en hinder. Als je ooit geconfronteerd bent geweest met de gevolgen van illegaal vuurwerk (en het experimenteren), dan piep je wel anders (hoop ik). Wanneer men hardleers blijft zou, om te beginnen, een verbod op knalvuurwerk al een stap in de juiste richting zijn. Natuurlijk zijn er veel meer liefhebbers die wel hun verantwoordelijkheid nemen, maar zoals zo vaak moeten de goeden onder de kwaden lijden.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Necco
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 11:27
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door Necco »

jetipo schreef:Bij enkele reacties rijzen de hare je te berge. Vuurwerk is mooi en hoort bij Oud en Nieuw (en moet dus blijven), maar neem dan ook je verantwoordelijkheid ten opzichte van jezelf, je vrienden, familie en eventuele omstanders. Dat illegale spul is ten slotte niet voor niets illegaal en het experimenteren met vuurwerk is al helemaal oerdom. Helaas zijn er altijd weer van die idioten die het nodig vinden de discussie ieder jaar voeding te geven door te gaan experimenteren en door illegaal spul af te steken. Zij zijn verantwoordelijk voor het feit dat men wilt dat het vuurwerk door professionals wordt afgestoken, omdat zij wel hun verantwoordelijkheid kennen en nemen. Verder is het vaak ook erg vandalistisch van aard, omdat men het blijkbaar stoer vindt om van alles op te blazen en te vernielen met knalvuurwerk. Met name rondzwervende groepjes met knalvuurwerk zijn vaak verantwoordelijk voor kleine vormen van vandalisme en hinder. Als je ooit geconfronteerd bent geweest met de gevolgen van illegaal vuurwerk (en het experimenteren), dan piep je wel anders (hoop ik). Wanneer men hardleers blijft zou, om te beginnen, een verbod op knalvuurwerk al een stap in de juiste richting zijn. Natuurlijk zijn er veel meer liefhebbers die wel hun verantwoordelijkheid nemen, maar zoals zo vaak moeten de goeden onder de kwaden lijden.
Weet je wat het probleem met zo'n verbod is? De papa's die voor hun kinderen vuurwerk afsteken worden hierdoor getroffen en steken niets meer af.

De mensen die de boel opblazen met illegaal vuurwerk gaan ook dan nog gewoon door, aangezien men nu ook al iets doet wat niet mag en dat dan echt niet zal stoppen.
Een verbod heeft dus totaal geen nut en zal voor nog veel meer overlast zorgen. Wat te denken van allemaal dronken mensen die naar één plek moeten om vuurwerk te kijken... Ruzies, ongelukken, dronken rijden...
Soms is `t beter iets moois te verliezen dan dat je `t nooit hebt gehad

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door vak Oost »

Necco schreef:Wat te denken van allemaal dronken mensen die naar één plek moeten om vuurwerk te kijken... Ruzies, ongelukken, dronken rijden...
verspreid het over stadsdelen en dat probleem is deels dan ook opgelost
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door pjottr »

gewoon eindelijk eens doorpakken in de strijd tegen illegaal vuurwerk.
pakketten moeten gewoon doorzocht worden en houdt steekproefsgewijs grenscontroles.
nee, dan gaan ze nep-websites opzetten om potentiele kopers erin te laten lopen. :td:

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door jetipo »

Necco schreef:
jetipo schreef:Bij enkele reacties rijzen de hare je te berge. Vuurwerk is mooi en hoort bij Oud en Nieuw (en moet dus blijven), maar neem dan ook je verantwoordelijkheid ten opzichte van jezelf, je vrienden, familie en eventuele omstanders. Dat illegale spul is ten slotte niet voor niets illegaal en het experimenteren met vuurwerk is al helemaal oerdom. Helaas zijn er altijd weer van die idioten die het nodig vinden de discussie ieder jaar voeding te geven door te gaan experimenteren en door illegaal spul af te steken. Zij zijn verantwoordelijk voor het feit dat men wilt dat het vuurwerk door professionals wordt afgestoken, omdat zij wel hun verantwoordelijkheid kennen en nemen. Verder is het vaak ook erg vandalistisch van aard, omdat men het blijkbaar stoer vindt om van alles op te blazen en te vernielen met knalvuurwerk. Met name rondzwervende groepjes met knalvuurwerk zijn vaak verantwoordelijk voor kleine vormen van vandalisme en hinder. Als je ooit geconfronteerd bent geweest met de gevolgen van illegaal vuurwerk (en het experimenteren), dan piep je wel anders (hoop ik). Wanneer men hardleers blijft zou, om te beginnen, een verbod op knalvuurwerk al een stap in de juiste richting zijn. Natuurlijk zijn er veel meer liefhebbers die wel hun verantwoordelijkheid nemen, maar zoals zo vaak moeten de goeden onder de kwaden lijden.
Weet je wat het probleem met zo'n verbod is? De papa's die voor hun kinderen vuurwerk afsteken worden hierdoor getroffen en steken niets meer af.

De mensen die de boel opblazen met illegaal vuurwerk gaan ook dan nog gewoon door, aangezien men nu ook al iets doet wat niet mag en dat dan echt niet zal stoppen.
Een verbod heeft dus totaal geen nut en zal voor nog veel meer overlast zorgen. Wat te denken van allemaal dronken mensen die naar één plek moeten om vuurwerk te kijken... Ruzies, ongelukken, dronken rijden...
Ik spreek ook niet over een algeheel verbod, maar alleen over een verbod op knalvuurwerk. Verder heb ik het ook niet over een centrale afsteekplek. Het gaat vooral over de kwaden die het voor de goeden verpesten.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5416
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Vuurwerk moet blijven

Bericht door illestyl »

Zelf onderdeel zijn van de overlast die deze discussie in gang zet, maar wel woedend zijn als dadelijk door eigen toe doen al het vuurwerk verdwijnt. Te dom om te poepen, noem ik dat. Ga er geen woorden meer aan vuil maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten