Computer troubles

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.
Sjoerdbemmel
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 11:02
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door Sjoerdbemmel »

Vind een computerfreak en die haalt de data er wel uit hoor!

ernie

Re: Computer troubles

Bericht door ernie »

pjottr schreef:Kut harde schijf kapot en ben hoop foto's zonder back up... :redface:
Geen enkel probleem. Elke respectabele computerzaak kan hem voor je uitlezen.

Gebruikersavatar
balletjeschop
Berichten: 8
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 12:05
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door balletjeschop »

Zo te zien veel mensen hier die een beetje verstand hebben van computers en internet, misschien kan iemand mij dan helpen hier. Ik moet namelijk binnenkort een eigen website maken. Niet al te ingewikkeld maar iemand die daar hier verstand van heeft toevallig?

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door Jackiegoal »

ernie schreef:
pjottr schreef:Kut harde schijf kapot en ben hoop foto's zonder back up... :redface:
Geen enkel probleem. Elke respectabele computerzaak kan hem voor je uitlezen.
Ligt eraan wat er kapot is, maar ze vragen er meestal wel eens godsvermogen voor.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door Jackiegoal »

balletjeschop schreef:Zo te zien veel mensen hier die een beetje verstand hebben van computers en internet, misschien kan iemand mij dan helpen hier. Ik moet namelijk binnenkort een eigen website maken. Niet al te ingewikkeld maar iemand die daar hier verstand van heeft toevallig?
Dat ligt er helemaal aan wat je wil doen. Vaak is ergens een hostingpakket afnemen met Wordpress voorgeïnstalleerd een goede eerste stap voor een semi-beginner die wel een beetje handig is op het internet. In de meeste gevallen zou ik wegblijven van de bekende sitebuilers e.d.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
balletjeschop
Berichten: 8
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 12:05
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door balletjeschop »

Nou een vriend van me vertelde me over Strato maar dat is een sitebuilder zoals jij zegt. Geen goed idee dus? Ik ben opzich best handig op het internet maar een website bouwen is nieuw voor me. Ik wil daaromgeen kat in de zak.Wat is precies het verschil met een hostingpakket met Wordpress voorgeïnstalleerd en een sitebuilder? Thanks voor de info in ieder geval

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door Legendario »

Wij hebben op ons werk/onze zaak/ons hotel :biggrin: een HP computer staan, maar daar kunnen geen videos op afgespeeld worden. Niet op YouTube, uitzending gemist of helemaal niks. Het scherm is groen, ik hoor wel geluid. Iemand die weet hoe ik dat kan verhelpen? Thanks!
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door vak Oost »

Legendario schreef:Wij hebben op ons werk/onze zaak/ons hotel :biggrin: een HP computer staan, maar daar kunnen geen videos op afgespeeld worden.
Niet op YouTube, uitzending gemist of helemaal niks. Het scherm is groen, ik hoor wel geluid. Iemand die weet hoe ik dat kan verhelpen? Thanks!
kijk hier eens https://www.youtube.com/watch?v=GCQCLoXjKJI
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door Nummer 11 »

vak Oost schreef:
Legendario schreef:Wij hebben op ons werk/onze zaak/ons hotel :biggrin: een HP computer staan, maar daar kunnen geen videos op afgespeeld worden.
Niet op YouTube, uitzending gemist of helemaal niks. Het scherm is groen, ik hoor wel geluid. Iemand die weet hoe ik dat kan verhelpen? Thanks!
kijk hier eens https://www.youtube.com/watch?v=GCQCLoXjKJI
:lol:

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door vak Oost »

Nummer 11 schreef:
vak Oost schreef:
Legendario schreef:Wij hebben op ons werk/onze zaak/ons hotel :biggrin: een HP computer staan, maar daar kunnen geen videos op afgespeeld worden.
Niet op YouTube, uitzending gemist of helemaal niks. Het scherm is groen, ik hoor wel geluid. Iemand die weet hoe ik dat kan verhelpen? Thanks!
kijk hier eens https://www.youtube.com/watch?v=GCQCLoXjKJI :redface:
:lol:
a. Open Internet Explorer.
b. Click the Tools button or press Alt key + X, and then click Internet Options.
c. Click the Advanced tab, and then browse to the Accelerated graphics section.
d. Click to select the Use software rendering instead of GPU rendering check box.
e. Click Apply, and then click OK.
f. Close all open Internet Explorer window and then test the issue."
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door Legendario »

vak Oost schreef:
Nummer 11 schreef:
vak Oost schreef:
Legendario schreef:Wij hebben op ons werk/onze zaak/ons hotel :biggrin: een HP computer staan, maar daar kunnen geen videos op afgespeeld worden.
Niet op YouTube, uitzending gemist of helemaal niks. Het scherm is groen, ik hoor wel geluid. Iemand die weet hoe ik dat kan verhelpen? Thanks!
:biggrin:

Geprobeerd, maar blijft groen...

kijk hier eens https://www.youtube.com/watch?v=GCQCLoXjKJI :redface:
:lol:
a. Open Internet Explorer.
b. Click the Tools button or press Alt key + X, and then click Internet Options.
c. Click the Advanced tab, and then browse to the Accelerated graphics section.
d. Click to select the Use software rendering instead of GPU rendering check box.
e. Click Apply, and then click OK.
f. Close all open Internet Explorer window and then test the issue."
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door Legendario »

Dat ging niet goed de vorige post. Maar ik heb het geprobeerd, niet gelukt. Andere browser gedownload, die wilde dat ik een nieuwe versie van flashplayer downloadde. Gedaan, nu is het nog steeds groen. Mooier groen, dat wel, door die nieuwe versie. Maar het blijft groen.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
softtail
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:38
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door softtail »

Legendario schreef:Dat ging niet goed de vorige post. Maar ik heb het geprobeerd, niet gelukt. Andere browser gedownload, die wilde dat ik een nieuwe versie van flashplayer downloadde. Gedaan, nu is het nog steeds groen. Mooier groen, dat wel, door die nieuwe versie. Maar het blijft groen.

ik heb even gegoogeld en het volgende bij Microsoft gevonden, hoop dat het werkt.
Hier is de link:
https://support.microsoft.com/kb/909554/nl
Succes

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door vak Oost »

Legendario schreef:Dat ging niet goed de vorige post. Maar ik heb het geprobeerd, niet gelukt. Andere browser gedownload, die wilde dat ik een nieuwe versie van flashplayer downloadde.
Gedaan, nu is het nog steeds groen. Mooier groen, dat wel, door die nieuwe versie. Maar het blijft groen.
vermoedelijk is het de hardware render in flashplayer die het veroorzaakt ... kijk ff met je linux bakkie naar die video link en kijk of dat werkt.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door Legendario »

vak Oost schreef:
Legendario schreef:Dat ging niet goed de vorige post. Maar ik heb het geprobeerd, niet gelukt. Andere browser gedownload, die wilde dat ik een nieuwe versie van flashplayer downloadde.
Gedaan, nu is het nog steeds groen. Mooier groen, dat wel, door die nieuwe versie. Maar het blijft groen.
vermoedelijk is het de hardware render in flashplayer die het veroorzaakt ... kijk ff met je linux bakkie naar die video link en kijk of dat werkt.
Opgelost! Dank je! De linux staat thuis, doet het prima dat ding!
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door Legendario »

softtail schreef:
Legendario schreef:Dat ging niet goed de vorige post. Maar ik heb het geprobeerd, niet gelukt. Andere browser gedownload, die wilde dat ik een nieuwe versie van flashplayer downloadde. Gedaan, nu is het nog steeds groen. Mooier groen, dat wel, door die nieuwe versie. Maar het blijft groen.
Het is gelukt. Bedankt ook!

ik heb even gegoogeld en het volgende bij Microsoft gevonden, hoop dat het werkt.
Hier is de link:
https://support.microsoft.com/kb/909554/nl
Succes
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Windows 10

Bericht door vak Oost »

Voor iedereen die thuis of een pc / laptop / tablet heeft met windows 7 of met windows 8.1 krijgt vanaf 29 juli allemaal een gratis upgrade naar windows 10
* Ik raad iedereen aan van te voren een backup te maken van foto's en muziek en andere belangrijke data voor het geval dat de upgrade niet goed verloopt ...
Alles komt goed !!

arno333
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 jul 2013, 12:04
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door arno333 »

ik zal de windows 10 testversie of upgrade niet willen , windows registreerd je toetsaanslagen in deze versie en stuurt je op deze manier dingen waar je niet op zit te wachten .

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door vak Oost »

arno333 schreef:ik zal de windows 10 testversie of upgrade niet willen , windows registreerd je toetsaanslagen in deze versie en stuurt je op deze manier dingen waar je niet op zit te wachten .
dat betreft alleen de tech preview ... de officiele versie niet
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door bertje »

Iemand ervaring met een notebook met een Intel core M processor? Ik overweeg namelijk om een Asus Zenbook UX305FA aan te schaffen.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Hennie-C
Berichten: 557
Lid geworden op: di 07 feb 2012, 14:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door Hennie-C »

bertje schreef:Iemand ervaring met een notebook met een Intel core M processor? Ik overweeg namelijk om een Asus Zenbook UX305FA aan te schaffen.
Ik wilde zeggen, kijk ff op tweakers, dat is een betere plek voor dit soort vragen.

http://tweakers.net/pricewatch/443952/a ... 51h/forum/

maar daar heb je al een topic geopend :biggrin: :tu:
Supporting eNieSee is everything!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door bertje »

Hennie-C schreef:
bertje schreef:Iemand ervaring met een notebook met een Intel core M processor? Ik overweeg namelijk om een Asus Zenbook UX305FA aan te schaffen.
Ik wilde zeggen, kijk ff op tweakers, dat is een betere plek voor dit soort vragen.

http://tweakers.net/pricewatch/443952/a ... 51h/forum/

maar daar heb je al een topic geopend :biggrin: :tu:
Haha jep, eigenlijk spreekt alles aan dat ding me aan, ik ben alleen bevreesd dat ik er geen FM op kan spelen als ik weer in een verslavingsfase zit.. :biggrin:
Al hoor ik ook vaak dat FM grafisch niet zo veel nodig heeft dus dan hoop ik dat het wel gewoon mogelijk is. Het hoeft niet snel te zijn, als het maar werkt.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door vak Oost »

bertje schreef:
Hennie-C schreef:
bertje schreef:Iemand ervaring met een notebook met een Intel core M processor? Ik overweeg namelijk om een Asus Zenbook UX305FA aan te schaffen.
Ik wilde zeggen, kijk ff op tweakers, dat is een betere plek voor dit soort vragen. http://tweakers.net/pricewatch/443952/a ... 51h/forum/
maar daar heb je al een topic geopend :biggrin: :tu:
Haha jep, eigenlijk spreekt alles aan dat ding me aan, ik ben alleen bevreesd dat ik er geen FM op kan spelen als ik weer in een verslavingsfase zit.. :biggrin:
belangrijker is dat je er mee kan forummen :crazy:
Alles komt goed !!

jbnmgn

Re: Computer troubles

Bericht door jbnmgn »

Ik krijg steeds de melding voor het kijken van filmpjes op Youtube of zo dat ik Adobe Flesh moet installeren. Maar die heb ik al.
Als ik probeer hem toch te installeren of te overschrijven met een nieuwe versie krijg ik de melding dat ik brccmctl moet verwijderen.
die schijnt min of meer ook een link te hebben met de Brother printer, maar die krijg ik niet verwijderd en dus kan ik niet verder.
Weet iemand een betrouwbaar adres waar ik dit kan laten herstellen?

Merci

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Computer troubles

Bericht door Arjan van Hout »

Wie heeft een tip waar je in Nijmegen goed en goedkoop scherm van iPad kunt vervangen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten