troost finale: Brazilië <> Nederland

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13244
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: troost finale: Brazilië <> Nederland

Bericht door Pol »

Eniesee schreef:
De Kletskop schreef:
Eniesee schreef:van persie heeft er het beste van gemaakt, ieder ander had het minder gedaan op die positie met deze speelwijze.
Ja? Zou ieder ander nog meer overtredingen gemaakt hebben en nog meer buitenspel gestaan hebben?
Volgens mij tellen de buitenspelvallen mee als 'overtredingen' want jij roept dat hier, maar mij (en niemand die ik ken) is het opgevallen dat hij veel overtredingen heeft gemaakt. Hij heeft wel vaak buitenspel gestaan, want de enige manier om goed aangespeeld te worden was in de omschakeling en dan moet je scherp staan. Te vaak kwam de bal te laat want er waren er maar weinig die een directe steekpass gaven. Dat van persie daar uiteindelijk op moet anticiperen dat klopt
Hij was na twee wedstrijden al geschorst. Dat geeft te denken als aanvaller.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: troost finale: Brazilië <> Nederland

Bericht door Arjan van Hout »

Pol schreef:
Eniesee schreef:
De Kletskop schreef:
Eniesee schreef:van persie heeft er het beste van gemaakt, ieder ander had het minder gedaan op die positie met deze speelwijze.
Ja? Zou ieder ander nog meer overtredingen gemaakt hebben en nog meer buitenspel gestaan hebben?
Volgens mij tellen de buitenspelvallen mee als 'overtredingen' want jij roept dat hier, maar mij (en niemand die ik ken) is het opgevallen dat hij veel overtredingen heeft gemaakt. Hij heeft wel vaak buitenspel gestaan, want de enige manier om goed aangespeeld te worden was in de omschakeling en dan moet je scherp staan. Te vaak kwam de bal te laat want er waren er maar weinig die een directe steekpass gaven. Dat van persie daar uiteindelijk op moet anticiperen dat klopt
Hij was na twee wedstrijden al geschorst. Dat geeft te denken als aanvaller.
En heb jij die gele kaarten nog vers in het geheugen? Één terechte en één onterechte.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13244
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: troost finale: Brazilië <> Nederland

Bericht door Pol »

Eniesee schreef:
Pol schreef:
Eniesee schreef:
De Kletskop schreef:
Eniesee schreef:van persie heeft er het beste van gemaakt, ieder ander had het minder gedaan op die positie met deze speelwijze.
Ja? Zou ieder ander nog meer overtredingen gemaakt hebben en nog meer buitenspel gestaan hebben?
Volgens mij tellen de buitenspelvallen mee als 'overtredingen' want jij roept dat hier, maar mij (en niemand die ik ken) is het opgevallen dat hij veel overtredingen heeft gemaakt. Hij heeft wel vaak buitenspel gestaan, want de enige manier om goed aangespeeld te worden was in de omschakeling en dan moet je scherp staan. Te vaak kwam de bal te laat want er waren er maar weinig die een directe steekpass gaven. Dat van persie daar uiteindelijk op moet anticiperen dat klopt
Hij was na twee wedstrijden al geschorst. Dat geeft te denken als aanvaller.
En heb jij die gele kaarten nog vers in het geheugen? Één terechte en één onterechte.
Dat doet er nauwelijks toe. Het mag m niet gebeuren.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: troost finale: Brazilië <> Nederland

Bericht door Jackiegoal »

Eniesee schreef:Hij heeft wel vaak buitenspel gestaan, want de enige manier om goed aangespeeld te worden was in de omschakeling en dan moet je scherp staan.
Tegen Australië, Chili, Mexico, Costa Rica en Argentinië was daar nauwelijks sprake van. In die wedstrijden had Nederland verreweg het meeste balbezit en heeft anticiperen op steekpasses lang niet altijd zin. Van Persie had zich als spits in de opbouw aanspeelbaar moeten maken en ruimte moeten creëren voor anderen. Dat deed hij veel te weinig. Het is geen excuus voor Sneijder, want die vond ik slecht omgaan met de situatie, maar ik denk wel dat Sneijder meer aan voetballen toe had kunnen komen als Van Persie meer in de bal was gekomen op bepaalde momenten. Robben deed het wat dat betreft beter, zowel in de counter (was veel scherper op buitenspelsituaties) als in de opbouw, waarbij hij soms diep de bal kwam halen en met een actie de verdediging los wist te trekken. Ik vind Robben wat dat betreft trouwens echt gegroeid, die speelde veel meer als teamspeler dan in 2010.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: troost finale: Brazilië <> Nederland

Bericht door Arjan van Hout »

Jackiegoal schreef:
Eniesee schreef:Hij heeft wel vaak buitenspel gestaan, want de enige manier om goed aangespeeld te worden was in de omschakeling en dan moet je scherp staan.
Tegen Australië, Chili, Mexico, Costa Rica en Argentinië was daar nauwelijks sprake van. In die wedstrijden had Nederland verreweg het meeste balbezit en heeft anticiperen op steekpasses lang niet altijd zin. Van Persie had zich als spits in de opbouw aanspeelbaar moeten maken en ruimte moeten creëren voor anderen. Dat deed hij veel te weinig. Het is geen excuus voor Sneijder, want die vond ik slecht omgaan met de situatie, maar ik denk wel dat Sneijder meer aan voetballen toe had kunnen komen als Van Persie meer in de bal was gekomen op bepaalde momenten. Robben deed het wat dat betreft beter, zowel in de counter (was veel scherper op buitenspelsituaties) als in de opbouw, waarbij hij soms diep de bal kwam halen en met een actie de verdediging los wist te trekken. Ik vind Robben wat dat betreft trouwens echt gegroeid, die speelde veel meer als teamspeler dan in 2010.
Heb je de wedstrijden gezien? Van persie stond tussen 3 a 4 verdedigers in, als van persie ook wad uitgezakt ala Robben was het veld veel te klein geworden en had Robben die ruimte ook niet gekregen. Van persie moest zich in deze rol wegcijferen om Robben de ruimte te geven

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: troost finale: Brazilië <> Nederland

Bericht door Jackiegoal »

Maar dat deed hij dus niet! Als hij aan de bal kwam ging hij ermee lopen en liep hij zich vast, zonder bal bewoog hij amper. Als zijn rol was om ruimte te creëren voor Robben, heeft hij die rol niet goed uitgevoerd, want hij hield zijn tegenstanders nauwelijks bezig. Hij was (wat jij in feite ook zegt) vooral aan het zoeken naar een moment van onoplettendheid en daar krijg je er weinig van tegen zo sterk verdedigende ploegen. Huntelaar deed dat in zijn spaarzame minuten veel beter: die was aanspeelbaar als het moest en gevaarlijk als het kon, die hield het hele centrum bezig waardoor er ruimte op het middenveld ontstond. Tegen Brazilië en Spanje speelde Nederland vanuit eigen helft en had Van Persie meer ruimte, maar als je wereldkampioen wil worden moet je juist dat veldoverwicht kunnen omzetten in doelpogingen en dat gaat je met deze Van Persie nooit lukken.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26812
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: troost finale: Brazilië <> Nederland

Bericht door De Kletskop »

Eniesee schreef:
De Kletskop schreef:
Eniesee schreef:van persie heeft er het beste van gemaakt, ieder ander had het minder gedaan op die positie met deze speelwijze.
Ja? Zou ieder ander nog meer overtredingen gemaakt hebben en nog meer buitenspel gestaan hebben?
Volgens mij tellen de buitenspelvallen mee als 'overtredingen' want jij roept dat hier, maar mij (en niemand die ik ken) is het opgevallen dat hij veel overtredingen heeft gemaakt.
Dat zegt dat wat over hoe jij en de mensen om je heen naar voetbal kijken, maar speciaal voor jou:
http://www.vi.nl/nieuws/van-persie-vaak ... elheid.htm
Eniesee schreef: Hij heeft wel vaak buitenspel gestaan, want de enige manier om goed aangespeeld te worden was in de omschakeling en dan moet je scherp staan. Te vaak kwam de bal te laat want er waren er maar weinig die een directe steekpass gaven. Dat van persie daar uiteindelijk op moet anticiperen dat klopt
Dus veel overtredingen en veel buitenspel.
Je bent het nu wel eens neem ik aan?

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16390
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: troost finale: Brazilië <> Nederland

Bericht door Legendario »

Volgens mij klopt het toch wat Eniesee zegt en wordt buitenspel staan als overtreding geteld? Van die 18 overtredingen zal een groot aantal inderdaad buitenspel zijn.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: troost finale: Brazilië <> Nederland

Bericht door Arjan van Hout »

De Kletskop schreef:
Eniesee schreef:
De Kletskop schreef:
Eniesee schreef:van persie heeft er het beste van gemaakt, ieder ander had het minder gedaan op die positie met deze speelwijze.
Ja? Zou ieder ander nog meer overtredingen gemaakt hebben en nog meer buitenspel gestaan hebben?
Volgens mij tellen de buitenspelvallen mee als 'overtredingen' want jij roept dat hier, maar mij (en niemand die ik ken) is het opgevallen dat hij veel overtredingen heeft gemaakt.
Dat zegt dat wat over hoe jij en de mensen om je heen naar voetbal kijken, maar speciaal voor jou:
http://www.vi.nl/nieuws/van-persie-vaak ... elheid.htm
Eniesee schreef: Hij heeft wel vaak buitenspel gestaan, want de enige manier om goed aangespeeld te worden was in de omschakeling en dan moet je scherp staan. Te vaak kwam de bal te laat want er waren er maar weinig die een directe steekpass gaven. Dat van persie daar uiteindelijk op moet anticiperen dat klopt
Dus veel overtredingen en veel buitenspel.
Je bent het nu wel eens neem ik aan?
Hij is 18 keer terug gefloten, dat lijkt me inclusief buitenspel

peter1980
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 02:59
Contacteer:

Re: troost finale: Brazilië <> Nederland

Bericht door peter1980 »

Legendario schreef:Volgens mij klopt het toch wat Eniesee zegt en wordt buitenspel staan als overtreding geteld? Van die 18 overtredingen zal een groot aantal inderdaad buitenspel zijn.
moeten we professionele scheidsrechters; geen twijfel over. /Peter
http://www.livestreamvoetbal.tv

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten