Wij staan voor N.E.C.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door burp »

heb zo het idee dat "Voor NEC (nek) staan" een uitdrukking gaat worden die ergens buiten nmgn een hele andere betekenis gaat krijgen, en geen al te positieven :nut:

boycotten die hap!

nieuwe slogan;

"Wij staan ACHTER NEC!"

Gebruikersavatar
William
Berichten: 987
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:26
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door William »

burp schreef:heb zo het idee dat "Voor NEC (nek) staan" een uitdrukking gaat worden die ergens buiten nmgn een hele andere betekenis gaat krijgen, en geen al te positieven :nut:

boycotten die hap!

nieuwe slogan;

"Wij staan ACHTER NEC!"
:withstupid: Ik had ook deze als nieuwe gekozen.
Legio Noviomagum en De Trouwe Honden

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Danish Dynamite »

Hilversum FC schreef:
Hilversum FC schreef:
Blauw Wit 7 schreef:Mij boeit die hele slogan geen enkele moer, maar als jij werkelijk denkt dat een groep mensen daadwerkeleijk avonden samen hebben gezeten speciaal hiervoor....... :eek1: :jestera:
E.C. supporter Harold Bastiaans is blij met de manier waarop deze slogan tot stand is gekomen. ‘Bij het bedenken van deze slogan is nadrukkelijk gedacht voor, door en vanuit de N.E.C. supporter waarbij de term ‘N.E.C. Supporter’ zo breed mogelijk is ingevuld. Het gaat hier zowel om de enthousiaste fan op de tribune als om de sponsor die een fors bedrag in de club investeert, maar ook om de vrijwilliger die werk verricht uit liefde voor de club en om het lid van de N.E.C. Juniors die deelneemt aan activiteiten en daarbij zijn of haar grote voetbalhelden van dichtbij ziet. Al deze mensen waren telkens aanwezig bij de gesprekken en hebben veel inbreng gehad

Sorry maar ik lees het hier echt. Niet door mij verzonnen.....
Goh blauwwit plotseling uitgelachen?
:jestera: Nee hoor, ik ben alleen niet constant online, jij ook niet neem ik aan?
Maar volgens mij gaat het hier om gesprekken die voortgekomen zijn uit het supporterscollectief en is een Peter Wisgerhof maar 1x bij een bespreking aanwezig geweest. En ik meen me ook te herinneren dat er ooit een bericht uit is gegaan over een avond waarbij NEC zelf mensen uitgenodigd had ipv het hele supporterscollectief. Daar is hier op het forum toen ook nog een aardige discussie over geweest en heb o.a. ik felle kritiek op de manier van organiseren hiervan geuit.
Tevens ben ik er vrijwel van overtuigd dat er niet alleen over dit onderwerp is gesproken op die avonden.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Arjan van Hout »

Ach Harold heeft zich voor het karretje laten spannen en nu kan NEC zeggen dat het medewerking van de supporters is............. het lijkt wel een beetje de opzet van de klankbordgroep. Harold, jammer dat jij je laat gebruiken terwijl je bij de klankbordgroep z hard tegen schreeuwde ! :bigcry:

jbnmgn

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door jbnmgn »

K03N schreef:
LOWrider schreef:Wij staan voor N.E.C. :pukeface: Was dat maar zo ja!
Niet zo moeilijk doen, ook zonder sta-tribune kun je staan! De slogan is gewoon goed.
Dan kun je beter zeggen: Wij zitten voor NEC. En je moet eens gaan staan als er achter je van die gasten zitten te zeiken als je gaat staan.

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Harold Bastiaans »

Mijns inzien is de slogan goed gevonden door de 'groep'. Er is duidelijk gesproken met een gevarieerde groep mensen die ieder op zijn eigen manier iets met NEC heeft. Van supporters tot sponsors, van directie tot vrijwilliger van medewerker tot speler. Er is de eerste sessie gesproken over hoe het NEC gevoel bij de mensen van binnen zit, bij alle mensen bleek NEC meer te zijn dan zondag middag naar het stadion. Vele bleken elke dag wel op een over andere manier met NEC bezig te zijn. Daarna zijn alle gevoelens op en grote hoop gegooit en vervolgens zijn er een aantal 'hot items' die bij iedereen echt leefde eruit gehaald, om vervolgens een aantal slogans op tafel te leggen. Dit is gebeurd in een tijdsbestek van 4 sesies waarvan 2 sessies in een selecte groep die de boel hebben uitgewerkt. De laatste bijeenkomst is gebruikt om de daadwerkelijke slogan te kiezen. Wij staan voor NEC, een slogan die gelezen moet worden als "Ik ben NEC" en wij allemaal zijn NEC, Als je ons ziet zie je NEC. Niks mis mee mijns inzien, zeker niet als je weet dat de groep bestond uit echte 'diehards' die NEC kunnen lezen en schrijven.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

vak O
Berichten: 182
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:34
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door vak O »

Harold, ForzaNEC.nl schreef:Mijns inzien is de slogan goed gevonden door de 'groep'. Er is duidelijk gesproken met een gevarieerde groep mensen die ieder op zijn eigen manier iets met NEC heeft. Van supporters tot sponsors, van directie tot vrijwilliger van medewerker tot speler. Er is de eerste sessie gesproken over hoe het NEC gevoel bij de mensen van binnen zit, bij alle mensen bleek NEC meer te zijn dan zondag middag naar het stadion. Vele bleken elke dag wel op een over andere manier met NEC bezig te zijn. Daarna zijn alle gevoelens op en grote hoop gegooit en vervolgens zijn er een aantal 'hot items' die bij iedereen echt leefde eruit gehaald, om vervolgens een aantal slogans op tafel te leggen. Dit is gebeurd in een tijdsbestek van 4 sesies waarvan 2 sessies in een selecte groep die de boel hebben uitgewerkt. De laatste bijeenkomst is gebruikt om de daadwerkelijke slogan te kiezen. Wij staan voor NEC, een slogan die gelezen moet worden als "Ik ben NEC" en wij allemaal zijn NEC, Als je ons ziet zie je NEC. Niks mis mee mijns inzien, zeker niet als je weet dat de groep bestond uit echte 'diehards' die NEC kunnen lezen en schrijven.
nee hoor want Bikkel was er niet bij!!

Mariodona
Berichten: 2514
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 00:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Mariodona »

Volgens mijn neefje uit Arnhem hebben ze in Arnhem al een spandoek klaar voor de derbij.

"Ze staan voor gek met nek"
Can we win? Yes we can!

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Bleum »

Blauw Wit 7 schreef:
Hilversum FC schreef:
Hilversum FC schreef:
E.C. supporter Harold Bastiaans is blij met de manier waarop deze slogan tot stand is gekomen. ‘Bij het bedenken van deze slogan is nadrukkelijk gedacht voor, door en vanuit de N.E.C. supporter waarbij de term ‘N.E.C. Supporter’ zo breed mogelijk is ingevuld. Het gaat hier zowel om de enthousiaste fan op de tribune als om de sponsor die een fors bedrag in de club investeert, maar ook om de vrijwilliger die werk verricht uit liefde voor de club en om het lid van de N.E.C. Juniors die deelneemt aan activiteiten en daarbij zijn of haar grote voetbalhelden van dichtbij ziet. Al deze mensen waren telkens aanwezig bij de gesprekken en hebben veel inbreng gehad

Sorry maar ik lees het hier echt. Niet door mij verzonnen.....
Goh blauwwit plotseling uitgelachen?
:jestera: Nee hoor, ik ben alleen niet constant online, jij ook niet neem ik aan?
Maar volgens mij gaat het hier om gesprekken die voortgekomen zijn uit het supporterscollectief en is een Peter Wisgerhof maar 1x bij een bespreking aanwezig geweest. En ik meen me ook te herinneren dat er ooit een bericht uit is gegaan over een avond waarbij NEC zelf mensen uitgenodigd had ipv het hele supporterscollectief. Daar is hier op het forum toen ook nog een aardige discussie over geweest en heb o.a. ik felle kritiek op de manier van organiseren hiervan geuit.
Tevens ben ik er vrijwel van overtuigd dat er niet alleen over dit onderwerp is gesproken op die avonden.
Nee hoor dit heeft niets met het supporterscollectief te maken. Jochem van Gelder heeft verschillende mensen gevraagd om erbij te zijn. Mensen van de pers, vrijwilligers en als supporter is Harold gevraagd, bestuursleden van de sv en een aantal "oudjes" die bij de training aanwezig waren. Weet niet of er meer supporters bij waren.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Bleum »

Eniesee schreef:Ach Harold heeft zich voor het karretje laten spannen en nu kan NEC zeggen dat het medewerking van de supporters is............. het lijkt wel een beetje de opzet van de klankbordgroep. Harold, jammer dat jij je laat gebruiken terwijl je bij de klankbordgroep z hard tegen schreeuwde ! :bigcry:
:withstupid: Snap het ook niet goed. In de klankbordgroep (een overleggroep van supporters met NEC) wilde Harold niet meer zitten vanwege de slechte communicatie tussen NEC en de supporters, mede ook n.a.v. de hele discussie vanwege de mascotte (waar Jochem de initiator van was), maar vervolgens zit hij wel in een overleggroep namens de supporters die vanuit NEC (op initiatief van van Gelder) wordt samengesteld.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Jeroenmgn
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:23
Locatie: Nijmegen(NBO)
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Jeroenmgn »

vak O schreef:
Harold, ForzaNEC.nl schreef:Mijns inzien is de slogan goed gevonden door de 'groep'. Er is duidelijk gesproken met een gevarieerde groep mensen die ieder op zijn eigen manier iets met NEC heeft. Van supporters tot sponsors, van directie tot vrijwilliger van medewerker tot speler. Er is de eerste sessie gesproken over hoe het NEC gevoel bij de mensen van binnen zit, bij alle mensen bleek NEC meer te zijn dan zondag middag naar het stadion. Vele bleken elke dag wel op een over andere manier met NEC bezig te zijn. Daarna zijn alle gevoelens op en grote hoop gegooit en vervolgens zijn er een aantal 'hot items' die bij iedereen echt leefde eruit gehaald, om vervolgens een aantal slogans op tafel te leggen. Dit is gebeurd in een tijdsbestek van 4 sesies waarvan 2 sessies in een selecte groep die de boel hebben uitgewerkt. De laatste bijeenkomst is gebruikt om de daadwerkelijke slogan te kiezen. Wij staan voor NEC, een slogan die gelezen moet worden als "Ik ben NEC" en wij allemaal zijn NEC, Als je ons ziet zie je NEC. Niks mis mee mijns inzien, zeker niet als je weet dat de groep bestond uit echte 'diehards' die NEC kunnen lezen en schrijven.
nee hoor want Bikkel was er niet bij!!
Ik leef voor NEC

Ik ben NEC

Wij zijn NEC

Ik sta achter NEC

"Mijn NEC" ;)

Vechtend voor één doel

of de meest simpele: (samen)VOOR ROOD , ZWART en GROEN...

Zomaar in een paar slogans die in mijn ogen meer vertellen dan "wij staan voor NEC""

Ookak
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:54
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Ookak »

Weer niet gescoord. "We staan voor lul"

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Harold Bastiaans »

Bleum schreef:
Eniesee schreef:Ach Harold heeft zich voor het karretje laten spannen en nu kan NEC zeggen dat het medewerking van de supporters is............. het lijkt wel een beetje de opzet van de klankbordgroep. Harold, jammer dat jij je laat gebruiken terwijl je bij de klankbordgroep z hard tegen schreeuwde ! :bigcry:
:withstupid: Snap het ook niet goed. In de klankbordgroep (een overleggroep van supporters met NEC) wilde Harold niet meer zitten vanwege de slechte communicatie tussen NEC en de supporters, mede ook n.a.v. de hele discussie vanwege de mascotte (waar Jochem de initiator van was), maar vervolgens zit hij wel in een overleggroep namens de supporters die vanuit NEC (op initiatief van van Gelder) wordt samengesteld.
Ik weet niet waar jij deze wijsheid vandaan haalt ( "op initiatief van van Gelder" ) is wel een hele makkelijke manier om zieltjes voor je mening te winnen. Van Gelder was niet de drive achter deze avonden, hij was hooguit gast. Net als plus-minus 35 andere. De KBG was een groep die zich bezig hielt met supporters gerelateerde zaken, een groep die nav onderlinge communicatie met elkaar in conclaaf ging om de mindere zaken bij NEC te bespreken. Deze groep is bij elkaar gevraagt om mee te denken over een slogan, een slogan die voortkomt uit een mix van gevoelens van diverse supporters. Geen discussie avonden zoals bij de KBG............
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

K03N
Berichten: 5064
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door K03N »

Mariodona schreef:Volgens mijn neefje uit Arnhem hebben ze in Arnhem al een spandoek klaar voor de derbij.

"Ze staan voor gek met nek"
HAAAHHAHAHAHAHAHAH wat grappig zeg :yawn: En heb je een arnepse familie?

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Jeroen »

Ben afgestudeerd met marketing, dus even mijn mening. ;)

Ik snap wel dat je een slogan neemt. Dit is voornamelijk voor reclamecampagnes handig. De slogan moet dan uitstralen wat "NEC is". Deze slogan is niet iets waar meer de fanatiekere supporters (een beetje de gemiddelde forummer) iets aan heeft. Wij weten al wat NEC is, daar hebben wij geen slogan voor nodig. Het gaat dus om de buitenwereld, zij moeten met zo'n slogan het gevoel krijgen wat NEC dus is. Dus een foto bij Jan Linders, een hondstrouwe NEC-familie: dat is NEC. Straks een foto van Wisgerhof, hij is NEC.

Dan over de keuze van de slogan. Toen ik deze voor het eerst hoorde dacht ik gelijk aan twee dingen. 1) Je staat toch achter een club? 2) Het lijkt te veel op Ajax, waar ze "ik ben ajacied" gebruiken. Als je dan met zo'n grote groep tot iets komt, verzin dan iets unieks. Niet iets waarbij je gelijk al discussie krijgt. Dan heb je pas een goede slogan.

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door BIESKE »

Je zegt dat er gelijk weer discussie is over de slogan. Maar de discussie wordt gevoerd door forummers, waarvan je zegt dat de slogan eigenlijk niet voor hun bestemd is, omdat ze al weten wat NEC is. Dus deze discussie is eigenlijk overbodig, want de "normale" NEC-supporter zal het worst wezen wat voor slogan NEC gebruikt.

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6490
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Strooper »

Jeroen schreef: Dan over de keuze van de slogan. Toen ik deze voor het eerst hoorde dacht ik gelijk aan twee dingen. 1) Je staat toch achter een club?
Er is m.i. een groot verschil tussen de slogan 'Ik sta achter NEC' en 'Ik sta voor NEC'. 'Ik sta achter NEC' houdt meer in dat je de club support, 'Ik sta voor NEC' betekent meer dat je onderdeel bent van de club en dat je bijdraagt aan de uitstraling van de club naar buiten toe. Daarom vind ik 'Ik sta voor NEC' ook beter dan 'Ik sta achter NEC'.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Jeroen »

BIESKE schreef:Je zegt dat er gelijk weer discussie is over de slogan. Maar de discussie wordt gevoerd door forummers, waarvan je zegt dat de slogan eigenlijk niet voor hun bestemd is, omdat ze al weten wat NEC is. Dus deze discussie is eigenlijk overbodig, want de "normale" NEC-supporter zal het worst wezen wat voor slogan NEC gebruikt.
Precies, dat bedoel ik ook. Dus de slogan bereikt zijn hoofddoel wel, maar niet bij de wat fanatiekere supporters.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door burp »

Strooper schreef:
Jeroen schreef: Dan over de keuze van de slogan. Toen ik deze voor het eerst hoorde dacht ik gelijk aan twee dingen. 1) Je staat toch achter een club?
Er is m.i. een groot verschil tussen de slogan 'Ik sta achter NEC' en 'Ik sta voor NEC'. 'Ik sta achter NEC' houdt meer in dat je de club support, 'Ik sta voor NEC' betekent meer dat je onderdeel bent van de club en dat je bijdraagt aan de uitstraling van de club naar buiten toe. Daarom vind ik 'Ik sta voor NEC' ook beter dan 'Ik sta achter NEC'.
moeten ze vooral abonnees willen ipv supporters. :nut:

je draagt toch ook niet bij aan de uitstraling van de krant die je hebt

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Arjan van Hout »

Harold, ForzaNEC.nl schreef:
Bleum schreef:
Eniesee schreef:Ach Harold heeft zich voor het karretje laten spannen en nu kan NEC zeggen dat het medewerking van de supporters is............. het lijkt wel een beetje de opzet van de klankbordgroep. Harold, jammer dat jij je laat gebruiken terwijl je bij de klankbordgroep z hard tegen schreeuwde ! :bigcry:
:withstupid: Snap het ook niet goed. In de klankbordgroep (een overleggroep van supporters met NEC) wilde Harold niet meer zitten vanwege de slechte communicatie tussen NEC en de supporters, mede ook n.a.v. de hele discussie vanwege de mascotte (waar Jochem de initiator van was), maar vervolgens zit hij wel in een overleggroep namens de supporters die vanuit NEC (op initiatief van van Gelder) wordt samengesteld.
Ik weet niet waar jij deze wijsheid vandaan haalt ( "op initiatief van van Gelder" ) is wel een hele makkelijke manier om zieltjes voor je mening te winnen. Van Gelder was niet de drive achter deze avonden, hij was hooguit gast. Net als plus-minus 35 andere. De KBG was een groep die zich bezig hielt met supporters gerelateerde zaken, een groep die nav onderlinge communicatie met elkaar in conclaaf ging om de mindere zaken bij NEC te bespreken. Deze groep is bij elkaar gevraagt om mee te denken over een slogan, een slogan die voortkomt uit een mix van gevoelens van diverse supporters. Geen discussie avonden zoals bij de KBG............
ik ben benieuw wie er dan nog meer namens de supporters zaten, hoe nec aan deze elitegroep komt en waarom jouw naam dan als enige op de site staat ?

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Harold Bastiaans »

Bel de afdeling marketing..... en verder is het heel simpel, ze hebben me gewoon gevraagt wat ik van die 2 avonden vond en wat ik van het het eindresultaat vond. Als je daar dan antwoord op geeft dan staat ineens je naam daar. Ik proef altijd die argwaan, heb ik je iets misdaan ofzo?
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door tweety »

K03N schreef:
Mariodona schreef:Volgens mijn neefje uit Arnhem hebben ze in Arnhem al een spandoek klaar voor de derbij.

"Ze staan voor gek met nek"
HAAAHHAHAHAHAHAHAH wat grappig zeg :yawn: En heb je een arnepse familie?
laat ongeveer het IQ aan die kant van de Waal zien
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6490
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Strooper »

burp schreef:
Strooper schreef:
Jeroen schreef: Dan over de keuze van de slogan. Toen ik deze voor het eerst hoorde dacht ik gelijk aan twee dingen. 1) Je staat toch achter een club?
Er is m.i. een groot verschil tussen de slogan 'Ik sta achter NEC' en 'Ik sta voor NEC'. 'Ik sta achter NEC' houdt meer in dat je de club support, 'Ik sta voor NEC' betekent meer dat je onderdeel bent van de club en dat je bijdraagt aan de uitstraling van de club naar buiten toe. Daarom vind ik 'Ik sta voor NEC' ook beter dan 'Ik sta achter NEC'.
moeten ze vooral abonnees willen ipv supporters. :nut:

je draagt toch ook niet bij aan de uitstraling van de krant die je hebt
Jij wilt een krant gaan vergelijken met een voetbalclub?
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door burp »

ik niet, dat doet NEC zelf al, door je abonnee te maken :nut:

Gradje
Berichten: 752
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 13:34
Contacteer:

Re: Wij staan voor N.E.C.

Bericht door Gradje »

Misschien dat we eens aan de kant moeten gaan. Kunnen ze tenminste nieuwe spelers gaan halen. Daarom lukt het dus niet, wij staan ervoor.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten