NU OOK: New York aan de Waal!

Gebruikersavatar
Rickeick
Berichten: 368
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 20:13
Contacteer:

Re: NU OOK: New York aan de Waal!

Bericht door Rickeick »

Wat een gezeur allemaal, waarom mogen er geen dingen toegevoegt worden aan de skyline ?
Een stad ontwikkeld zich toch, dan mag dan toch ook aan de skyline gezien worden.

Bovendien zijn ze ook al bezig met het plannen van hoogbouw in het stationsgebied op de plaats van het arbeidsbureau, het postkantoor, en het gebouw tegenover het station dat ook tegen de vlakte gaat. Als deze van redelijke hoogte worden zullen deze ook vanuit het centrum gezien worden.

Mooi toch
hoppa

Gebruikersavatar
necmaniacs
Berichten: 1647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:22
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: NU OOK: New York aan de Waal!

Bericht door necmaniacs »

Rickeick schreef:Wat een gezeur allemaal, waarom mogen er geen dingen toegevoegt worden aan de skyline ?
Een stad ontwikkeld zich toch, dan mag dan toch ook aan de skyline gezien worden.

Bovendien zijn ze ook al bezig met het plannen van hoogbouw in het stationsgebied op de plaats van het arbeidsbureau, het postkantoor, en het gebouw tegenover het station dat ook tegen de vlakte gaat. Als deze van redelijke hoogte worden zullen deze ook vanuit het centrum gezien worden.

Mooi toch

weleens van beschermd stadsgezicht gehoord???

Gebruikersavatar
AvdS
Berichten: 401
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 13:42
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NU OOK: New York aan de Waal!

Bericht door AvdS »

Blauw Wit 7 schreef:
AvdS schreef:Ik wil niet dat het unieke stadsbeeld van Nijmegen vanaf de Waalbrug wordt aangetast. Ook wanneer er een woontoren in het verlengde van de waalkade, dus ergens bij het Gelderlandergebouw, wordt neergezet, is het alom geroemde uitzicht al verpest.

Grote woontorens mogen er zeker komen, maar zonder het geweldige uitzicht aan te tasten. Wat mij betreft wordt er een gigantische toren neer gezet op de plek van het lelijkste gebouw van Nijmegen, het oude ptt-gebouw naast het station.
En dan zie je hem niet als je de waalbrug over komt....... :nut:

Dat is 50 meter van de plek waar hij nou komt man, en zelfs nog een stuk hoger gelegen ook nog. :tong:
Ja dat is waar, daar kan de toren bij nader inzien dus ook niet komen.

Dus wat mij betreft; helemaal aan de achterkant van het nieuw te bouwen Waalfornt is ok, helemaal aan de voorkant (bij de Gelderlander) niet.

Gebruikersavatar
Rickeick
Berichten: 368
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 20:13
Contacteer:

Re: NU OOK: New York aan de Waal!

Bericht door Rickeick »

necmaniacs schreef:
Rickeick schreef:Wat een gezeur allemaal, waarom mogen er geen dingen toegevoegt worden aan de skyline ?
Een stad ontwikkeld zich toch, dan mag dan toch ook aan de skyline gezien worden.

Bovendien zijn ze ook al bezig met het plannen van hoogbouw in het stationsgebied op de plaats van het arbeidsbureau, het postkantoor, en het gebouw tegenover het station dat ook tegen de vlakte gaat. Als deze van redelijke hoogte worden zullen deze ook vanuit het centrum gezien worden.

Mooi toch

weleens van beschermd stadsgezicht gehoord???
nee, vertel..
hoppa

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22795
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: NU OOK: New York aan de Waal!

Bericht door burp »

necmaniacs schreef:
Rickeick schreef:Wat een gezeur allemaal, waarom mogen er geen dingen toegevoegt worden aan de skyline ?
Een stad ontwikkeld zich toch, dan mag dan toch ook aan de skyline gezien worden.

Bovendien zijn ze ook al bezig met het plannen van hoogbouw in het stationsgebied op de plaats van het arbeidsbureau, het postkantoor, en het gebouw tegenover het station dat ook tegen de vlakte gaat. Als deze van redelijke hoogte worden zullen deze ook vanuit het centrum gezien worden.

Mooi toch

weleens van beschermd stadsgezicht gehoord???
staat 't op de werelderfgoedlijst dan? :nut:

sjabbah
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 16:43
Contacteer:

Re: NU OOK: New York aan de Waal!

Bericht door sjabbah »

Ik ben voor hoogbouw ! De hele Waalkade had al 10 jaar geleden minstens 6 etages erbij moeten hebben, en eigenlijk minstens 10 etages ! Stadsaanzicht... Nee, die oude pakhuizen waren mooi. Als haven stelt Nijmegen allang niks meer voor, als populaire stad om te wonen des te meer. Met hoogbouw langs de Waal kunnen er meer mensen wonen en genieten van onze mooie stad, en dan bloeit de middenstand vanzelf op in het oude gedeelte ( Waalkade, Stevenskerk ) Dat wil niet zeggen dat ik immuun ben voor geschiedenis of stadsaanzicht. Maar we leven ondertussen in andere tijden. Veel commercieelere tijden en leuk of niet, maar ook de gemeente moet de rekeningen betalen. En toekomstige bewoners van hoogbouw aan de Waal zullen wel de meest draagkrachtige zijn van de stad.
videofragment gemist ? PM sjabbah.

Sjef_van_Boekel
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 17:46
Contacteer:

Re: NU OOK: New York aan de Waal!

Bericht door Sjef_van_Boekel »

http://img217.imageshack.us/img217/4484 ... chttq7.jpg

Ik ben voor de hoogbouw, mits op goede plekken. Ik denk dat deze toeter bij de Hezelpoort niet zal misstaan!

Gebruikersavatar
RwgT
Berichten: 2479
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 19:08
Contacteer:

Re: NU OOK: New York aan de Waal!

Bericht door RwgT »

Ik ben er voor! :tu:
And in the end, the love you take, is equal to the love you make.

Fortaleza
Berichten: 591
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 01:06

Re: NU OOK: New York aan de Waal!

Bericht door Fortaleza »

Ik niet dus! :td:

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NU OOK: New York aan de Waal!

Bericht door Harold Bastiaans »

Ik zou zo een appartementje kopen aan de waalkade 120 meter hoog....prachtig.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Fortaleza
Berichten: 591
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 01:06

Re: NU OOK: New York aan de Waal!

Bericht door Fortaleza »

Inderdaad, een appartement op 120 meter hoog, 2 maal zo hoog als de St. Steven moet een geweldig uit zicht bieden. Ik denk dat je zelfs de glasbak in Arnep nog goed kunt zien......

Maar alle gekheid op een stokje, een enkele zo'n hoge toren in de skyline van Nijmegen ziet toch niet uit. Is gewoon heel zielig, een zo'n toren en het verstoort het hele evenwicht in het stadsbeeld.In Rotterdam is die hoogbouw wel mooi omdat het bijelkaar gegroepeerd staat. Maar dat kan in Nijmegen gewoon niet. Het enige wat mogelijk zou zijn is om her en der zo'n reuzenflat neer te zetten maar dat ziet natuurlijk ook niet uit. Dus stoppen met die plannen. Er is toch wel een alternatieve bebouwing mogelijk die meer bij de stad past.

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NU OOK: New York aan de Waal!

Bericht door Harold Bastiaans »

Fortaleza schreef:Inderdaad, een appartement op 120 meter hoog, 2 maal zo hoog als de St. Steven moet een geweldig uit zicht bieden. Ik denk dat je zelfs de glasbak in Arnep nog goed kunt zien......

Maar alle gekheid op een stokje, een enkele zo'n hoge toren in de skyline van Nijmegen ziet toch niet uit. Is gewoon heel zielig, een zo'n toren en het verstoort het hele evenwicht in het stadsbeeld.In Rotterdam is die hoogbouw wel mooi omdat het bijelkaar gegroepeerd staat. Maar dat kan in Nijmegen gewoon niet. Het enige wat mogelijk zou zijn is om her en der zo'n reuzenflat neer te zetten maar dat ziet natuurlijk ook niet uit. Dus stoppen met die plannen. Er is toch wel een alternatieve bebouwing mogelijk die meer bij de stad past.
Anderzijds wil men ook die domjon oid hernieuwt bouwen, vink ook mooi
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten