1/2 finale: Brazilië <> Duitsland

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Brazilië <> Duitsland

Bericht door Mark Ariaans »

Jackiegoal schreef: Wij hebben vijf goals op de ZDF gekeken, dat was wel aardig. Mijn vrouw is in Duitsland opgegroeid :wink:
Hmmm, weer iets geleerd. Ik moest het even opzoeken, maar blijkbaar is dat toch niet banwaardig.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13330
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Brazilië <> Duitsland

Bericht door Pol »

Mark Ariaans schreef:
Jackiegoal schreef: Wij hebben vijf goals op de ZDF gekeken, dat was wel aardig. Mijn vrouw is in Duitsland opgegroeid :wink:
Hmmm, weer iets geleerd. Ik moest het even opzoeken, maar blijkbaar is dat toch niet banwaardig.
Waarom niet? Dat kunnen we toch gewoon aanpassen?

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: 1/2 finale: Brazilië <> Duitsland

Bericht door Kanchelskis »

Jackiegoal schreef:
Kanchelskis schreef:Ik gunde Duitsland dit niet. Ik gunde Brazilië dit wel..
Voor mij precies andersom. Duitsland is een team, ze zien altijd afspeelmogelijkheden, spelen goed positiespel en weten op de juiste momenten te temporiseren of juist bij te schakelen. Ongeacht wie ze tegenkomen in de finale, Duitsland is de grote favoriet, want vooral Nederland, maar ook Argentinië spelen veel te individualistisch. Brazilië is qua organisatie gewoon niet sterk genoeg en zonder Neymar en Thiago Silva blijft er veel te weinig kwaliteit over, het Brazilië van gisteravond heeft niets te zoeken op een WK. De manier waarop er verdedigd werd bij de 0 - 1 en hoe de keeper de bal bij de 0 - 2 terug voor de voeten van Klose stompte (en dan heb ik het nog niet eens over het opheffen van de buitenspelval wat eraan vooraf gaat en de manier waarop Maicon daar Klose tot twee keer toe volledig vrij laat), dat is gewoon niveau amateurvoetbal. En ook bij de andere doelpunten geven ze veel te veel vrijheid, puur doordat elke vorm van organisatie ontbreekt. Ik ben blij dat het sterkste team van dit WK in ieder geval al in de finale staat, het is te hopen dat Nederland vanavond top is, want dan krijgen we een hele leuke finale.
Duitsland heeft verdiend gewonnen, helemaal mee eens. Goed team, spelen goed. Brazilië heeft me het hele toernooi nog niet kunnen bekoren. Ik doel echter niet op het voetballende aspect. Duitsland blijft uiteraard onze lelijke buurman, waar we altijd enige aversie tegen zullen hebben (al is dat inmiddels een stuk minder). Daarom gunde ik hun deze bijzondere prestatie niet. Brazilië daarentegen heb ik me zeer aan gestoord dit toernooi. Scolari die zich als een imbeciel langs de lijn bewoog, spelers die zich als dwazen gedroegen op het veld qua overtredingen, Neymar die er een handje van had om om het minst geringste te janken. Als zij geen gastland waren, lagen ze er allang uit. Dat ze zo met de staart tussen de benen in eigen land afdruipen vind ik dan ook alleen maar mooi :bye:

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Brazilië <> Duitsland

Bericht door Jackiegoal »

Mark Ariaans schreef:
Jackiegoal schreef: Wij hebben vijf goals op de ZDF gekeken, dat was wel aardig. Mijn vrouw is in Duitsland opgegroeid :wink:
Hmmm, weer iets geleerd. Ik moest het even opzoeken, maar blijkbaar is dat toch niet banwaardig.
Had je me bijna hè :finger:
"I am Brian, and so is my wife!"

Goffert
Berichten: 4363
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:32
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Brazilië <> Duitsland

Bericht door Goffert »

Kolere zeg! Niet normaal dit. Zo'n halve finale vergeet je nooit meer.
Maar is Duitsland nou zo goed of was Brazilië nou zo slecht? Dit is een zelfde soort scenario als de 4-0 tegen Portugal. Portugal daar ook stuitend, zo slecht.
Ik kijk uit naar Duitsland - Nederland als finale! Duitsland in gedachte al wereldkampioen, Van Gaal die een masterplan bedenkt.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5078
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Brazilië <> Duitsland

Bericht door eniesee-elst »

Goffert schreef:Kolere zeg! Niet normaal dit. Zo'n halve finale vergeet je nooit meer.
Maar is Duitsland nou zo goed of was Brazilië nou zo slecht? Dit is een zelfde soort scenario als de 4-0 tegen Portugal. Portugal daar ook stuitend, zo slecht.
Ik kijk uit naar Duitsland - Nederland als finale! Duitsland in gedachte al wereldkampioen, Van Gaal die een masterplan bedenkt.
Duitsland was goed, alles lukte maar Brazilië was vooral onthutsend slecht. Het leken wel een stel F pupillen: dwars door elkaar rennen, veelste grote afstanden onderling, op 5 meter dekken, teveel mensen voor de bal en dan ook nog vooral de lange bal hanteren. Waanzin.

Gebruikersavatar
RwgT
Berichten: 2479
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 19:08
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Brazilië <> Duitsland

Bericht door RwgT »

bertje schreef:Wat zei die gozert nou over de tranen in de goffert?
http://www.youtube.com/watch?v=2JTTivRddsM

Bij de eerste keer horen had ik niet per se het idee dat hij het denigrerend naar NEC bedoelde en vond ik het wel mooi dat een buitenstaander de vergelijking maakte. Gedurende de wedstrijd had ik zelf namelijk al meerdere keren aan NEC - Sparta teruggedacht. Totale ontmanteling van een ploeg, zo snel in een wedstrijd al weten dat het afgelopen is, verdriet bij supporters, een goal maken dat niks uitmaakt, rumoer in en om het stadion, tranen bij interview Luiz/Leiwa.

Verschil is alleen dat Duitsland ook echt de veel sterkere ploeg is in vergelijking met Brazilië. Terwijl de nummer 16 van de Jupiler League toch echt geen betere selectie had dan wij.
And in the end, the love you take, is equal to the love you make.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten