1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Kanchelskis »

Mark Ariaans schreef:
Kanchelskis schreef:
vak Oost schreef:beter nu verliezen dan in de finale ... geniet er van en achteraf valt er toch niets meer aan de veranderen
Ik was al bang voor dit scenario, zei ik gisteren al. "Men" was er al van overtuigd dat we de finale zouden spelen. Overigens zou Duitsland dan een complete off day moeten hebben. Die worden (denk ik) meer dan terecht Weltmeister.
Waarom meer dan terecht? Op de wedstrijd tegen Brazilie na (waarin het vooral een heel slecht Brazilie was, meer dan een heel goed Duitsland), heeft Duitsland echt nog nauwelijks een acceptabele wedstrijd gespeeld. Alleen scoren ze ineens 7 keer tegen Brazilie en ineens is het hosanna en de beste WK vertoning ooit etc. Dat is precies hetzelfde als de verrichtingen van Oranje beschrijven via de wedstrijd tegen Spanje. Die wedstrijd was schitterend, maar daarna hebben we dat niveau totaal niet meer terug gezien. Duitsland doet het andersom en is opeens fantastisch? Duitsland-Ghana, iemand?
Duitsland vind ik momenteel het sterkste team dit WK. Vind ik niet opeens na de afslachting tegen Brazilië. Hadden een zakelijke overwinning tegen Frankrijk, overtuigend tegen Portugal, geen akkoordje tegen de VS en ook gewoon gewonnen, Algerije dan verslagen in de verlenging, en oké Ghana met vallen en opstaan gelijkspel. Maar overall vind ik ze gewoon het beste dit WK. De selectie is ook gewoon goed. Ik zou Argentinië niet verdiend vinden, wat hebben die voor niveau laten zien dan?

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7016
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Sandertjuh85 »

Tegen Portugal waren ze inderdaad ook heel slecht jah :crazy:

En tegen Ghana speelde ze vrij redelijk. Ghana was fit en speelde heel oppertunistisch. Ja dan kan je een keer een 2-2 krijgen.
Tegen Frankrijk was het niet heel sprankelend maar daar wonnen ze wel van terwijl die toch een zeer goed team hebben. En ze gaven weinig tot niks weg.

Duitsland is gewoon veruit de beste ploeg dit WK. Die verdiend het om te winnen.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door De Kletskop »

Legendario schreef:Jammer dat er nu weer zonodig naar schuldigen gezocht moet worden. Nu zijn het Cillesen en van Gaal. Volgens mij moet je gewoon dankbaar zijn voor een prachtig WK waarin Nederland veel verder is gekomen dan velen vooraf dachten.
:withstupid:

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Jackiegoal »

Mark Ariaans schreef:
Kanchelskis schreef:
vak Oost schreef:beter nu verliezen dan in de finale ... geniet er van en achteraf valt er toch niets meer aan de veranderen
Ik was al bang voor dit scenario, zei ik gisteren al. "Men" was er al van overtuigd dat we de finale zouden spelen. Overigens zou Duitsland dan een complete off day moeten hebben. Die worden (denk ik) meer dan terecht Weltmeister.
Waarom meer dan terecht? Op de wedstrijd tegen Brazilie na (waarin het vooral een heel slecht Brazilie was, meer dan een heel goed Duitsland), heeft Duitsland echt nog nauwelijks een acceptabele wedstrijd gespeeld. Alleen scoren ze ineens 7 keer tegen Brazilie en ineens is het hosanna en de beste WK vertoning ooit etc. Dat is precies hetzelfde als de verrichtingen van Oranje beschrijven via de wedstrijd tegen Spanje. Die wedstrijd was schitterend, maar daarna hebben we dat niveau totaal niet meer terug gezien. Duitsland doet het andersom en is opeens fantastisch? Duitsland-Ghana, iemand?
Ik vond Duitsland tegen Ghana best behoorlijk, ze speelden georganiseerd en hadden vooral moeite met de totale onbezonnenheid van de Ghanezen, wat het gewoon moeilijk voetballen maakte. Duitsland onder Löw speelt zeer constant, getuige ook het feit dat ze nu al vier toernooien op rij minimaal de halve finale gehaald hebben. Op het EK 2012 waren ze voor mij de grote favoriet, ze speelden in de groepsfase zeer sterk en in de halve finale gingen ze onderuit door die gekke Balotelli en heel erg veel pech in de begin- en eindfase van de wedstrijd. Dit is echt niet "ineens": er is op dit WK geen ploeg die beter voetbalt dan Duitsland. Tegen Portugal waren ze gewoon top, ze combineerden goed en waren uitstekend in standaardsituaties, beduidend sterker dan Portugal, ook voor de rode kaart. Ghana was minder en tegen de VS leken ze op halve kracht te voetballen, maar als ze eruit konden komen waren ze messcherp. Je zou hooguit kunnen zeggen dat Algerije meer verdiende, maar dat was meer hun verdienste dan de zwakte van Duitsland. Tegen Frankrijk vond ik ze ook zeer sterk.

Zondag kan echter wederom alles gebeuren, Argentinië is zo'n vervelende ploeg die met 2 goede momenten een wedstrijd kan winnen, hoe goed je ook speelt. Ik ben erg benieuwd.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Tiel »

Sandertjuh85 schreef:Tegen Portugal waren ze inderdaad ook heel slecht jah :crazy:

En tegen Ghana speelde ze vrij redelijk. Ghana was fit en speelde heel oppertunistisch. Ja dan kan je een keer een 2-2 krijgen.
Tegen Frankrijk was het niet heel sprankelend maar daar wonnen ze wel van terwijl die toch een zeer goed team hebben. En ze gaven weinig tot niks weg.

Duitsland is gewoon veruit de beste ploeg dit WK. Die verdiend het om te winnen.
Ghana was veel sterker en verdiende om te winnen. Net zo als Algerije.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Juul »

Pol schreef:
mschr schreef:
Juul schreef:Met een half fitte De Jong en Van Persie starten was de genadeklap. Het kostte je twee wissels. Krul had die laatste twee ballen gehad. Daarbij speelde Clasie beter dan Wijnaldum en De Jong bij elkaar. Clasie creëerde als enige wel openingen op het middenveld.
Compleet mee eens!
Ja. Maar het is wel achteraf gepraat. Je start een wedstrijd om m binnen 90 minute te winnen. In dat opzicht was de basisopstelling logisch.

Tegen Costa Rica speelde Van Persie als een natte krant. Iedere andere spits had op basis van die wedstrijd zijn basisplaats verloren aan Huntelaar. Als van Gaal in de rust van CR Huntelaar had gebracht voor RvP waren die strafschoppen niet nodig geweest.
Van Gaal heeft teveel ontzag en is te bevriend geraakt met Robin. De beelden van de training lieten zien dat hij zei: Het gaat om...om jou!

Maar het gaat om Oranje en niet om van Persie.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door bertje »

Ik lees net dat de penalty van Vlaar "gewoon" zat (Rolde nog het goal in). Ik zeg nieuwe penalty reeks! :biggrin:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door bertje »

Mascherano heeft trouwens een vreemde blessure opgelopen bij de slidings tegen Robben in de laatste minuut.. :crazy:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten