Sfeer in het stadion (deel 2)

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7239
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Keizerstad1994 »

Ben het wel met Bleum eens. Gemaakte sfeer zoals bij Ajax is geen sfeer imo. Beetje zingen om het zingen. Sfeer moet een spontaan iets zijn dat ontstaat tussen team en supporters. Dan kan je als publiek een steun in de rug zijn. Gister daarentegen zie ik er een paar bijlopen die met hun hoofd totaal ergens anders zitten(Santos, Van Eijden, Woudenberg o.a., Limbombe ook een beetje). Dan wordt sfeer maken gewoon een stuk moeilijker omdat wat mannen op het veld zeer weinig wil uitstraalde om echt die play-offs te willen halen. Ook het dramatische wedstrijdverloop speelt natuurlijk mee. Gewoon een enorme kutmiddag uiteindelijk.
'Justice knows every mans number'

jbnmgn

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door jbnmgn »

Het lijkt wel of NEC in een diepe val zit wat sfeer betreft. En dan niet zo zeer het zingen, dat valt over het algemeen nog wel mee, maar meer de interaktie tussen spelers en publiek.
Het is al jaren zo dat bij de spelers presentatie aan het begin van het seizoen de spelers voorgesteld worden en zij dat op een dermate ongeinteresseerde manier doen dat je jezelf afvraagt of ze het wel leuk vinden hier te mogen spelen. (geldt niet voor allemaal maar voor toch wel veel)
Dan is het eindfeest, en dan mag je blij zijn als er een paar komen en die willen na 10 minuten al weer weg.
Ik snap wel dat je na een nederlaag waarmee je ook nog zeer waarschijnlijk de play-offs verspeelt niet zit te springen op een feestje, maar je hebt nu eenmaal verplichtingen jegens de supporters die je het hele jaar door steunen. De staf die het laat afweten omdat er gefloten werd richting Faber.
Als Faber dan niet komt opdagen dan kan ik dat nog enigszins begrijpen, maar dat de staf het laat afweten is een minachting richting de supporters en valt ook onder geen enkele voorwaarde goed te keuren.
Kortom: er moet binnen NEC het een en ander gaan veranderen om de gelederen weer op een lijn te krijgen en te zorgen dat de band tussen bestuur/spelers/supporters wordt aangehaald, want dit is zonde wat er nu gebeurd.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door karlo »

Bleum schreef:Het was geen coma, maar iedereen was in slaap gevallen door het vertoonde spel.
Kansloos dit soort discussies. Ga bij Utrecht kijken of Zwolle. Beide clubs wonnen van NEC en er was 0,0 sfeer.
Sfeer is geen gemaakt 410 gebeuren, maar ontstaat spontaan. Vaak door een actie, een kans of strijd. Zie je dat niet op het veld, dan blijft ook de prikkel naar het publiek uit. Er was wel spanning merkbaar en voelbaar.
ben het met je eens dat gemaakte sfeer geen echte sfeer is.
maar ik vind het te gemakkelijk om daarmee de bijna grafstemming in de goffert de laatste tijd goed te praten.
sfeer is ook het aanmoedigen van je club als het even tegenzit, en er achter gaan staan als het een tijdje allemaal wat moeizamer gaat.
fanatiek doen en klappen als we voor staan tegen vitesse vind ik nou persoonlijk ook gemaakte sfeer.
Het blijft toch je club.

Vannuilekumphuile
Berichten: 882
Lid geworden op: do 28 jan 2016, 13:40
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Vannuilekumphuile »

Tiel schreef:
Vannuilekumphuile schreef:
Hennie-C schreef:
Tiel schreef:
Vannuilekumphuile schreef:Bah, wat een teleurstelling. Ook ik blijf altijd tot de spelers het veld af zijn gegaan. Gelukkig dit seizoen ook wel eens een ovatie na een slecht resultaat meegemaakt maar gisteren.... Ik ben er al een dag beduusd van. Om te beginnen: wat een ontzettende blunder van Bart van Ingen dat hij de supporters niet oproept tijdens de wedstrijd dat we op gepaste afscheid van de spelers gaan nemen. Was natuurlijk best onduidelijk, gelet op mogelijkheid behalen play offs (of kondig aan dat je later afscheid neemt). Communicatie en organisatie: nergens zo slecht als bij ons. DE reden van veel ellende dit seizoen. Dan natuurlijk surrealistisch dat die Roda supporters met hun supporters zo lang mogen vieren in ons stadion. Voer die handel uitvak af, en laat ze lekker tussen die kolen in Kerkrade gaan vieren.
Nee hoor, net zo lang wachten tot 80% het stadion uit is, dan niet op het midden maar aan de kant van 080 gaan staan, zo onduidelijk praten met die microfoon (Gert is op EL ook al never nooit te verstaan), en overstemd worden door gefeest van de andere kant (beetje respectloos van de Roda spelers, verder leuke ploeg hoor, maar waar die Buijs zelfs ruzie zocht met een NEC supporter tot overmaat van ramp, ook diep triest).
Hoe laat je een seizoen als een nachtkaars uitgaan. Ik baal vreselijk van het resultaat gisteren, dat hielp natuurlijk echt niet, was ook een onnodig verlies, maar veel erger nog was de belabberde sfeer. Ook de spelers onderling: Santos armen in de lucht, Limbombe geergerd naar Roman dat hij hem er niet in schoot (wel terecht natuurlijk) maar positiviteit op veld en tribune ontbrak, m.u.v. na de 1-0 en de Vitesse achterstand. Echt jammer. Wat hebben we nu bereikt met Bart's speech vorig jaar over MET JUIST BELEID DE HOOFDEN KOEL. Beleid bvan 11 spelers met 13 nationaliteiten, van ruzien in de organisatie, van financieel weinig opschieten, van leeg stadion einde seizoen. Ik wil niet nuile, maar ben wel even somber gestemd. Weer uithuilen en opnieuw beginnen, niets bouwen. Je kan echter niet aan het fundament blijven beginnen. Dat is een bulshit verhaal. Wie het weet mag het zeggen.
En oh ja, we eindigen als promovendus in het linker rijtje. We eindigen boven de overkant.

Oh oh oh wat is het allemaal slecht zeg.
Meestal reageer ik maar beter niet op jouw waardeloze reacties Tiel. Maar dit keer leg je hem woorden in de mond die hij helemaal niet schrijft. Hij onderbouwd zijn teleurstelling.
Dank Hennie dat jij wel leest en begrijpt. Teleurstelling komt er dus op neer dat als men de zaken iets handiger had aangepakt, je spelers en supporters met een iets beter gevoel had kunnen laten weggaan. Dat is ook belangrijk. En goed of slecht, het is natuurlijk maar welke verwachting je hebt van onze club. Ik ben over het gehele jaar qua resultaat tevreden, maar maak me wel wat zorgen over beleid (waaronder identiteit), communicatie !! en financieel beleid. Dat hhoort ook bij een BVO. Aan de andere kant optimistisch genoeg om weer met veel enthousiasme uit te zien naar komend jaar.
De huldiging is voor de wedstrijd aangekondigd. Wat hadden ze nog meer kunnen doen?
Om te beginnen zorgen dat Gert verstaanbaar wordt en rustiger praat. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar op onze tribune klaagt men steen en been dat er geen woord te verstaan is, echt zonde, volgens mij ook wel risico van zo'n headset microfoon. Vervolgens herhalen 5 minuten voor het einde, en niet 10 minuten wachten na de wedstrijd totdat 80% weg is. Lijken me toch simpele verbeteringen.

RO
Berichten: 273
Lid geworden op: do 07 jun 2007, 09:20

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door RO »

Je hebt idd interactie nodig. Maar soms moet er voetballer opstaan die het vuurtje opstookt. Dat kon makkelijk in de tweede helft toen roda nade 2-1 begon met tijdrekken. Dan moet er een speler opstaan die ergens er een een rotschop verzort ten laste van gele kaart. Het hele team erop aff en het publiek er dan achter. Dat laatste gebeurt van zelf. En dan jagen als gekken op middenveld en voorin en rens doorschuiven, dan krijg je iig spirit die gaat overslaan. Nu bleef dat uit!
dromen houdt ons wakker!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Arjan van Hout »

RO schreef:Je hebt idd interactie nodig. Maar soms moet er voetballer opstaan die het vuurtje opstookt. Dat kon makkelijk in de tweede helft toen roda nade 2-1 begon met tijdrekken. Dan moet er een speler opstaan die ergens er een een rotschop verzort ten laste van gele kaart. Het hele team erop aff en het publiek er dan achter. Dat laatste gebeurt van zelf. En dan jagen als gekken op middenveld en voorin en rens doorschuiven, dan krijg je iig spirit die gaat overslaan. Nu bleef dat uit!
Lees ik dit nou goed? Jij wil dat spelers rode kaarten gaan riskeren omdat het publiek gestimuleerd moet worden :???: :???: :???:

RO
Berichten: 273
Lid geworden op: do 07 jun 2007, 09:20

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door RO »

Eniesee schreef:
RO schreef:Je hebt idd interactie nodig. Maar soms moet er voetballer opstaan die het vuurtje opstookt. Dat kon makkelijk in de tweede helft toen roda nade 2-1 begon met tijdrekken. Dan moet er een speler opstaan die ergens er een een rotschop verzort ten laste van gele kaart. Het hele team erop aff en het publiek er dan achter. Dat laatste gebeurt van zelf. En dan jagen als gekken op middenveld en voorin en rens doorschuiven, dan krijg je iig spirit die gaat overslaan. Nu bleef dat uit!
Lees ik dit nou goed? Jij wil dat spelers rode kaarten gaan riskeren omdat het publiek gestimuleerd moet worden :???: :???: :???:
Je leest het idd niet goed, ik schrijf ten laste van gele kaart. Ik heb ook gevoetbald en weet precies wanneer je een gele of wanneer een rode kaart krijgt. Rotschop in een duel en gelijk opstootje is goed voor geel en je hebt de massa vanaf de tribune mee
dromen houdt ons wakker!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Arjan van Hout »

RO schreef:
Eniesee schreef:
RO schreef:Je hebt idd interactie nodig. Maar soms moet er voetballer opstaan die het vuurtje opstookt. Dat kon makkelijk in de tweede helft toen roda nade 2-1 begon met tijdrekken. Dan moet er een speler opstaan die ergens er een een rotschop verzort ten laste van gele kaart. Het hele team erop aff en het publiek er dan achter. Dat laatste gebeurt van zelf. En dan jagen als gekken op middenveld en voorin en rens doorschuiven, dan krijg je iig spirit die gaat overslaan. Nu bleef dat uit!
Lees ik dit nou goed? Jij wil dat spelers rode kaarten gaan riskeren omdat het publiek gestimuleerd moet worden :???: :???: :???:
Je leest het idd niet goed, ik schrijf ten laste van gele kaart. Ik heb ook gevoetbald en weet precies wanneer je een gele of wanneer een rode kaart krijgt. Rotschop in een duel en gelijk opstootje is goed voor geel en je hebt de massa vanaf de tribune mee
Sorry hoor maar voor een rotschop die opstootje moet opleveren kun je natuurlijk altijd rood krijgen, iedere scheids is namelijk anders. Maar ook al krijg je geen rood vind ik het zeer onsympathiek en onsportief om je tegenstanders een rotschop te geven.... Het publiek achter je krijgen kan volgens mij op veel betere en slimmere manieren

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7019
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Sandertjuh85 »

Die van Atletico zijn ook niet sportief. Staan wel in finale CL.
Lekker belangrijk, het behalen van de PO hing af van deze wedstrijd. Dan doe je er alles aan om dat te redden, sportief of niet.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door flipsen »

RO schreef:
Eniesee schreef:
RO schreef:Je hebt idd interactie nodig. Maar soms moet er voetballer opstaan die het vuurtje opstookt. Dat kon makkelijk in de tweede helft toen roda nade 2-1 begon met tijdrekken. Dan moet er een speler opstaan die ergens er een een rotschop verzort ten laste van gele kaart. Het hele team erop aff en het publiek er dan achter. Dat laatste gebeurt van zelf. En dan jagen als gekken op middenveld en voorin en rens doorschuiven, dan krijg je iig spirit die gaat overslaan. Nu bleef dat uit!
Lees ik dit nou goed? Jij wil dat spelers rode kaarten gaan riskeren omdat het publiek gestimuleerd moet worden :???: :???: :???:
Je leest het idd niet goed, ik schrijf ten laste van gele kaart. Ik heb ook gevoetbald en weet precies wanneer je een gele of wanneer een rode kaart krijgt. Rotschop in een duel en gelijk opstootje is goed voor geel en je hebt de massa vanaf de tribune mee
bij Sint-Jan gevoetbald zeker ..
Risus abundat in ore stultorum

jbnmgn

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door jbnmgn »

RO schreef:
Eniesee schreef:
RO schreef:Je hebt idd interactie nodig. Maar soms moet er voetballer opstaan die het vuurtje opstookt. Dat kon makkelijk in de tweede helft toen roda nade 2-1 begon met tijdrekken. Dan moet er een speler opstaan die ergens er een een rotschop verzort ten laste van gele kaart. Het hele team erop aff en het publiek er dan achter. Dat laatste gebeurt van zelf. En dan jagen als gekken op middenveld en voorin en rens doorschuiven, dan krijg je iig spirit die gaat overslaan. Nu bleef dat uit!
Lees ik dit nou goed? Jij wil dat spelers rode kaarten gaan riskeren omdat het publiek gestimuleerd moet worden :???: :???: :???:
Je leest het idd niet goed, ik schrijf ten laste van gele kaart. Ik heb ook gevoetbald en weet precies wanneer je een gele of wanneer een rode kaart krijgt. Rotschop in een duel en gelijk opstootje is goed voor geel en je hebt de massa vanaf de tribune mee
Heb je veel gevoetbald of toch meer op de tribune gezeten na een rode kaart?
Natuurlijk kun je bij tijdrekken de boel een beetje opfokken, maar dat gaat prima zonder rotschop.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Legendario »

Sandertjuh85 schreef:Die van Atletico zijn ook niet sportief. Staan wel in finale CL.
Lekker belangrijk, het behalen van de PO hing af van deze wedstrijd. Dan doe je er alles aan om dat te redden, sportief of niet.
:withstupid: Het is niet dat die van Roda zo bijster sportief speelden. De Gier of Pothuizen deden ook wel eens wat, puur om het publiek achter zich te krijgen. "Omdat de wedstrijd dat nodig had", heet het dan.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

jbnmgn

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door jbnmgn »

Legendario schreef:
Sandertjuh85 schreef:Die van Atletico zijn ook niet sportief. Staan wel in finale CL.
Lekker belangrijk, het behalen van de PO hing af van deze wedstrijd. Dan doe je er alles aan om dat te redden, sportief of niet.
:withstupid: Het is niet dat die van Roda zo bijster sportief speelden. De Gier of Pothuizen deden ook wel eens wat, puur om het publiek achter zich te krijgen. "Omdat de wedstrijd dat nodig had", heet het dan.
Van Roda standpunt hebben ze gelijk door het spel te vertragen en dergelijke, maar ik had idd van NEC veel meer agressie verwacht om de wedstrijd nog te keren, maar het leek erop of ze het wel goed vonden en liever niet die extra wedstrijden wilden spelen. En dat deed me denken aan het zooitje ongeregeld dat er met de pet naar gooide in het degradatie jaar.
Het verschil: toen gooiden ze er elke wedstrijd met de pet naar en nu alleen de laatste wedstrijd(en)

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15015
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door necnmgn »

Soms kan een stevige overtreding best een kantelpunt in de wedstrijd zijn.. Dan hoef je niet gelijk een been te breken. Maar een keer een flinke beuk uit delen om de vlam in de pan te krijgen is in mijn ogen niks mis mee! Er zijn grenzen, maar die moet je soms opzoeken.

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4381
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Jeffry74 »

jbnmgn schreef:
Legendario schreef:
Sandertjuh85 schreef:Die van Atletico zijn ook niet sportief. Staan wel in finale CL.
Lekker belangrijk, het behalen van de PO hing af van deze wedstrijd. Dan doe je er alles aan om dat te redden, sportief of niet.
Van Roda standpunt hebben ze gelijk door het spel te vertragen en dergelijke, maar ik had idd van NEC veel meer agressie verwacht om de wedstrijd nog te keren, maar het leek erop of ze het wel goed vonden en liever niet die extra wedstrijden wilden spelen. En dat deed me denken aan het zooitje ongeregeld dat er met de pet naar gooide in het degradatie jaar.
Het verschil: toen gooiden ze er elke wedstrijd met de pet naar en nu alleen de laatste wedstrijd(en)
Kijk nu komen we ergens.
Jij zag het, ik zag het...... iedereen zag het gebeuren en dan doen we daar als publiek niks mee?
Wij als publiek hebben het laten gebeuren terwijl we ons luid en duidelijk hadden kunnen laten horen.

Dat is hetgeen waarover ik het 491 pagina's terug over had, maar wat door anderen af wordt gedaan als dat je sfeer niet kan maken.....
Je kan verdomme toch laten horen dat wij als publiek wél de play-offs willen bereiken. Streef het hoogst haalbare na.... dat hebben we nu met zijn allen nagelaten.
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10365
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Gijscoman »

Jeffry74 schreef:
jbnmgn schreef:
Legendario schreef:
Sandertjuh85 schreef:Die van Atletico zijn ook niet sportief. Staan wel in finale CL.
Lekker belangrijk, het behalen van de PO hing af van deze wedstrijd. Dan doe je er alles aan om dat te redden, sportief of niet.
Van Roda standpunt hebben ze gelijk door het spel te vertragen en dergelijke, maar ik had idd van NEC veel meer agressie verwacht om de wedstrijd nog te keren, maar het leek erop of ze het wel goed vonden en liever niet die extra wedstrijden wilden spelen. En dat deed me denken aan het zooitje ongeregeld dat er met de pet naar gooide in het degradatie jaar.
Het verschil: toen gooiden ze er elke wedstrijd met de pet naar en nu alleen de laatste wedstrijd(en)
Kijk nu komen we ergens.
Jij zag het, ik zag het...... iedereen zag het gebeuren en dan doen we daar als publiek niks mee?
Wij als publiek hebben het laten gebeuren terwijl we ons luid en duidelijk hadden kunnen laten horen.

Dat is hetgeen waarover ik het 491 pagina's terug over had, maar wat door anderen af wordt gedaan als dat je sfeer niet kan maken.....
Je kan verdomme toch laten horen dat wij als publiek wél de play-offs willen bereiken. Streef het hoogst haalbare na.... dat hebben we nu met zijn allen nagelaten.
:withstupid:
Het aanmoedigen van spelers, de wil ze over een dood punt heen te helpen, is niet het maken van neppe of gemaakte sfeer. Neppe sfeer is zonder de wedstrijd te kijken standaardliedjes zingen. Echte sfeer is echter ook dat je juist, wanneer het slecht gaat, probeert je team te helpen. Is dat niet in zekere zin ook onze rol als supporter?

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Tiel »

Gijscoman schreef:
Jeffry74 schreef:
jbnmgn schreef:
Legendario schreef:
Sandertjuh85 schreef:Die van Atletico zijn ook niet sportief. Staan wel in finale CL.
Lekker belangrijk, het behalen van de PO hing af van deze wedstrijd. Dan doe je er alles aan om dat te redden, sportief of niet.
Van Roda standpunt hebben ze gelijk door het spel te vertragen en dergelijke, maar ik had idd van NEC veel meer agressie verwacht om de wedstrijd nog te keren, maar het leek erop of ze het wel goed vonden en liever niet die extra wedstrijden wilden spelen. En dat deed me denken aan het zooitje ongeregeld dat er met de pet naar gooide in het degradatie jaar.
Het verschil: toen gooiden ze er elke wedstrijd met de pet naar en nu alleen de laatste wedstrijd(en)
Kijk nu komen we ergens.
Jij zag het, ik zag het...... iedereen zag het gebeuren en dan doen we daar als publiek niks mee?
Wij als publiek hebben het laten gebeuren terwijl we ons luid en duidelijk hadden kunnen laten horen.

Dat is hetgeen waarover ik het 491 pagina's terug over had, maar wat door anderen af wordt gedaan als dat je sfeer niet kan maken.....
Je kan verdomme toch laten horen dat wij als publiek wél de play-offs willen bereiken. Streef het hoogst haalbare na.... dat hebben we nu met zijn allen nagelaten.
:withstupid:
Het aanmoedigen van spelers, de wil ze over een dood punt heen te helpen, is niet het maken van neppe of gemaakte sfeer. Neppe sfeer is zonder de wedstrijd te kijken standaardliedjes zingen. Echte sfeer is echter ook dat je juist, wanneer het slecht gaat, probeert je team te helpen. Is dat niet in zekere zin ook onze rol als supporter?
Kom jij de volgende keer sfeer maken? Zo ver is Groningen nu ook weer niet.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10365
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Gijscoman »

Tiel schreef:
Gijscoman schreef:
Jeffry74 schreef:
jbnmgn schreef:
Legendario schreef:
Sandertjuh85 schreef:Die van Atletico zijn ook niet sportief. Staan wel in finale CL.
Lekker belangrijk, het behalen van de PO hing af van deze wedstrijd. Dan doe je er alles aan om dat te redden, sportief of niet.
Van Roda standpunt hebben ze gelijk door het spel te vertragen en dergelijke, maar ik had idd van NEC veel meer agressie verwacht om de wedstrijd nog te keren, maar het leek erop of ze het wel goed vonden en liever niet die extra wedstrijden wilden spelen. En dat deed me denken aan het zooitje ongeregeld dat er met de pet naar gooide in het degradatie jaar.
Het verschil: toen gooiden ze er elke wedstrijd met de pet naar en nu alleen de laatste wedstrijd(en)
Kijk nu komen we ergens.
Jij zag het, ik zag het...... iedereen zag het gebeuren en dan doen we daar als publiek niks mee?
Wij als publiek hebben het laten gebeuren terwijl we ons luid en duidelijk hadden kunnen laten horen.

Dat is hetgeen waarover ik het 491 pagina's terug over had, maar wat door anderen af wordt gedaan als dat je sfeer niet kan maken.....
Je kan verdomme toch laten horen dat wij als publiek wél de play-offs willen bereiken. Streef het hoogst haalbare na.... dat hebben we nu met zijn allen nagelaten.
:withstupid:
Het aanmoedigen van spelers, de wil ze over een dood punt heen te helpen, is niet het maken van neppe of gemaakte sfeer. Neppe sfeer is zonder de wedstrijd te kijken standaardliedjes zingen. Echte sfeer is echter ook dat je juist, wanneer het slecht gaat, probeert je team te helpen. Is dat niet in zekere zin ook onze rol als supporter?
Kom jij de volgende keer sfeer maken? Zo ver is Groningen nu ook weer niet.
Want jij denkt dat ik er de vorige thuiswedstrijden niet bij was?

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Bleum »

Je zegt het goed, over een dood punt heen trekken. Maar een dood punt is wat anders dan een hele helft inspiratieloos hobbelen op het veld zonder passie. Dan blijft een wisselwerking uit en valt ook het publiek in slaap.

We zijn veels te geforceerd bezig met die hele sfeer. Alsof supporters gefaald hebben als ze even niet zingen. Vervolgens praat men altijd achteraf over de sfeer en de supporters, terwijl het individuele aspect opeens ondergeschikt is. Ik heb het vaak gezegd, maar als al die mensen die zich zo druk maken over de sfeer nou eens met 100 man allemaal 90 minuten blijven zingen dan komt die sfeer en vanzelf. Voor mij is sfeer gezellig ouwehoeren met mijn maten, schelden op de scheids, nuilen en zingen. Als een film slecht is val ik ook in slaap en als een film spannend is zit ik op het puntje van de stoel. Zo werkt dat toch?
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10365
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Gijscoman »

Bleum schreef:Je zegt het goed, over een dood punt heen trekken. Maar een dood punt is wat anders dan een hele helft inspiratieloos hobbelen op het veld zonder passie. Dan blijft een wisselwerking uit en valt ook het publiek in slaap.

We zijn veels te geforceerd bezig met die hele sfeer. Alsof supporters gefaald hebben als ze even niet zingen. Vervolgens praat men altijd achteraf over de sfeer en de supporters, terwijl het individuele aspect opeens ondergeschikt is. Ik heb het vaak gezegd, maar als al die mensen die zich zo druk maken over de sfeer nou eens met 100 man allemaal 90 minuten blijven zingen dan komt die sfeer en vanzelf. Voor mij is sfeer gezellig ouwehoeren met mijn maten, schelden op de scheids, nuilen en zingen. Als een film slecht is val ik ook in slaap en als een film spannend is zit ik op het puntje van de stoel. Zo werkt dat toch?
Ik vond het begin tegen Roda prima. Het zakte juist later in de eerste helft in. Juist dan heb je een dood punt.

Wat het tweede betreft. Deels ben ik het met je eens, maar tegelijkertijd vind ik de vergelijking met een film toch wat opvallend. Maakt die houding ons dan niet gewoon bioscooppubliek? En hoewel ik snap dat die vraag enigszins provocatief is, ben ik ook oprecht benieuwd naar een antwoord. Misschien zijn we wel gewoon een bioscooppubliek en moeten we gewoon die rol eens accepteren i.p.v. iets proberen te zijn, wat we niet zijn en nooit zullen zijn.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Bleum »

Nee want bioscooppubliek zit in een bioscoop en voetbalsupporters zitten op de tribune bij een voetbalwedstrijd. Bioscooppubliek is stil, voetbalsupporters niet die maken geluid. Soms zingen, soms praten, soms schelden.

Bioscooppubliek als term is puur grappig bedoeld om aan te geven dat er te weinig geluid gemaakt wordt. Maar dat is altijd subjectief. Net als het begrip sfeer. Zo vind iemand een rookpotje sfeer, ik vind het rookpotten. En 90 minuten gezang op vak 410, ik gruwel van die "sfeer" anderen vinden het geweldig. Het heeft totaal geen zin om in algemene termen over de sfeer te oordelen. Kom je nooit uit. Blijft altijd een persoonlijk gevoel. verwijten richting andere supporters over de slechte sfeer terwijl je er zelf ook zat slaat al helemaal nergens op. En natuurlijk soms valt veel supporters op dat het stiller was dan normaal. Maar moet je je daar druk over maken? Misschien als het structureel is. En dan kijken naar oorzaken.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Voorwaarts
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Voorwaarts »

jbnmgn schreef:Het lijkt wel of NEC in een diepe val zit wat sfeer betreft. En dan niet zo zeer het zingen, dat valt over het algemeen nog wel mee, maar meer de interaktie tussen spelers en publiek.
Het is al jaren zo dat bij de spelers presentatie aan het begin van het seizoen de spelers voorgesteld worden en zij dat op een dermate ongeinteresseerde manier doen dat je jezelf afvraagt of ze het wel leuk vinden hier te mogen spelen. (geldt niet voor allemaal maar voor toch wel veel)
Dan is het eindfeest, en dan mag je blij zijn als er een paar komen en die willen na 10 minuten al weer weg.
Ik snap wel dat je na een nederlaag waarmee je ook nog zeer waarschijnlijk de play-offs verspeelt niet zit te springen op een feestje, maar je hebt nu eenmaal verplichtingen jegens de supporters die je het hele jaar door steunen. De staf die het laat afweten omdat er gefloten werd richting Faber.
Als Faber dan niet komt opdagen dan kan ik dat nog enigszins begrijpen, maar dat de staf het laat afweten is een minachting richting de supporters en valt ook onder geen enkele voorwaarde goed te keuren.
Kortom: er moet binnen NEC het een en ander gaan veranderen om de gelederen weer op een lijn te krijgen en te zorgen dat de band tussen bestuur/spelers/supporters wordt aangehaald, want dit is zonde wat er nu gebeurd.
:withstupid:

Oplossing. Geen eindfeest meer. Alleen beginfeest.
En de sfeer .. tja ... daar heb ik al vaker over geschreven.
Oplossing: vrije plaatsen ipv genummerd.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11648
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door DJTEEF! »

Sandertjuh85 schreef:Die van Atletico zijn ook niet sportief. Staan wel in finale CL.
Lekker belangrijk, het behalen van de PO hing af van deze wedstrijd. Dan doe je er alles aan om dat te redden, sportief of niet.
En dat zag ik totaal niet bij onze jongens en trainers. Als het ze op het veld niet boeit, houdt het op.

Gebruikersavatar
BasNijmegen
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma 06 okt 2008, 10:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door BasNijmegen »

Voorwaarts schreef: Oplossing: vrije plaatsen ipv genummerd.
Nee dank je.
Dan heeft degene met de grootste bek, de beste plek.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Tiel »

BasNijmegen schreef:
Voorwaarts schreef: Oplossing: vrije plaatsen ipv genummerd.
Nee dank je.
Dan heeft degene met de grootste bek, de beste plek.
:withstupid: Vrije plaatsen in een uitverkocht stadion? :crazy:
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten