Uit supporters

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.

Wat kan jou motiveren vaker een uitwedstrijd te bezoeken.

Goedkopere tickets.
52
38%
Afschaffen verplichte combi.
79
58%
Beter vervoer met bus.
5
4%
 
Totaal aantal stemmen: 136

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door Pol »

jbnmgn schreef:Buiten de eventuele verplichte buscombie's, de autocombie's en de prijzen van de tickets: zou het niet ook te maken hebben met de soms belachelijke tijden van de wedstrijden.
Want wie heeft er zin om op zaterdagavond naar b.v. Heerenveen te moeten rijden waar de wedstrijd om 20:00 uur begint.
Je moet dan toch al zeker om 18:00 uur wegrijden en dan kun je rond 00:00 uur weer thuis zijn.
En dat voor een zaterdagavond. Net zoals de wedstrijden op Zondag om 16:30 uur.
Ik kan me voorstellen dat ook dit mensen ervan weerhoudt om naar een uitwedstrijd te gaan.
Volgens mij zijn er wel gekkere tijden dan zaterdagavond 20 uur....

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door Tiel »

jbnmgn schreef:Buiten de eventuele verplichte buscombie's, de autocombie's en de prijzen van de tickets: zou het niet ook te maken hebben met de soms belachelijke tijden van de wedstrijden.
Want wie heeft er zin om op zaterdagavond naar b.v. Heerenveen te moeten rijden waar de wedstrijd om 20:00 uur begint.
Je moet dan toch al zeker om 18:00 uur wegrijden en dan kun je rond 00:00 uur weer thuis zijn.
En dat voor een zaterdagavond. Net zoals de wedstrijden op Zondag om 16:30 uur.
Ik kan me voorstellen dat ook dit mensen ervan weerhoudt om naar een uitwedstrijd te gaan.
ALs ze om 18.00 uur beginnen moet je al om 16.00 uur weg en als ze om 22.00 uur beginnen kun je later weg maar kom je pas om 2.00 uur thuis.

Wat bedoel je nu??
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door Larry NEC »

Pol schreef:
Larry NEC schreef:
Pol schreef:
Larry NEC schreef:
Pol schreef:Voor de liefhebbers van cijfertjes: http://www.football-league.co.uk/static ... 950,00.pdf

Het blijft opmerkelijk dat NEC, in een land met kleinere reisafstanden, niet verder zou komen dan een derde plek van onder, tussen Dagenham en Macclesfield...
Wij leven in een heel ander perspectief qua reisafstanden. Toen ik nog in Amerika woonde heb ik mijn collega's daar weleens vertel dat ik familie 50 kilometer verderop had wonen die ik 2x per jaar zag omdat ik geen zin had om drie kwartier in de auto te zitten en het nogal ver vond. Je had hun gezichten moeten zien, zei gingen iedere maand vanuit West-Michigan naar Oost-Michigan(Detroit) om familie te bezoeken, wat al ongeveer 400km is.
Zo moet je deze aantallen ook bekijken. Wij vinden een uitwedstrijd in Almelo al ver, in sommige landen zou dat een streekderby zijn.

Trouwens, staan wij in Nederland niet iets van 7e qua uitsupporters?
Je hebt gelijk, er is een verschil in beleving van afstanden, maar de kleinere afstanden zijn natuurlijk eerder in ons voordeel dan nadeel. Soms is het financieel of qua tijd (doordeweekse werkdag) in Engeland niet mogelijk een wedstrijd te bezoeken, maar hier wel.
Hoe dan ook, het is toch treurig dat wij als nr 7 (ervan uitgaande dat dat klopt, kan me niet meer herinneren) qua aantallen nog niet eens met League 2 clubs kunnen concurreren.
http://www.indehekken.net/news/actueel/ ... ijst-2012/ 8e in 2012 dus, waarmee we een degradatiekandidaat zouden zijn in dat rijtje van jou :wink:

Ik ben het verder met je eens hoor, eigenlijk is het hier veel gunstiger om naar uitwedstrijden te gaan (afgezien van het feit dat je in een soort uithok moet i.p.v. uitvak). In de premierleague betaal je vaak de hoofdprijs voor een plekje als uit supporter en hier 'slechts' 20 euro (gemiddeld genomen). Ik vind het bijvoorbeeld ook raar dat we waarschijnlijk het uitvak in Almelo niet vol gaan krijgen, of nog erger dat we moeite hebben om die 800 plaatsen in die Glasbak te verkopen. En dan zijn we alsnog 8e van Nederland, dat zegt ook genoeg over de andere clubs..
:withstupid: Ik vond zelf de 130 man in Utrecht (directe concurrent, je staat 7e,zondag, vrij vervoer) vrij schokkend. Zo'n wedstrijd zou NEC toch in staat moeten zijn 500 man mee te nemen...
Tegen Utrecht was het wel carnaval, dus dat verklaard het misschien een beetje al vond ik het uitvak toen ook wel heel erg leeg. Maar zonder op specifieke wedstrijden in te gaan, 500 man zou inderdaad moeten lukken. Sowieso zijn uitwedstrijden over het algemeen sfeervoller en gezelliger dan wedstrijden in de Goffert, met 500 man zou dat al helemaal goed moeten komen!

Misschien dat ze met die uitkaart plus verder aan de gang kunnen om mensen meer te stimuleren. Ik heb dit hele jaar (en volgend jaar dus ook weer) dat plusje erop staan, maar behalve dat ik tegen vitesse eerder kaartjes mag bestellen heb ik de voordelen nog niet echt gezien..

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door Larry NEC »

jbnmgn schreef:Buiten de eventuele verplichte buscombie's, de autocombie's en de prijzen van de tickets: zou het niet ook te maken hebben met de soms belachelijke tijden van de wedstrijden.
Want wie heeft er zin om op zaterdagavond naar b.v. Heerenveen te moeten rijden waar de wedstrijd om 20:00 uur begint.
Je moet dan toch al zeker om 18:00 uur wegrijden en dan kun je rond 00:00 uur weer thuis zijn.
En dat voor een zaterdagavond. Net zoals de wedstrijden op Zondag om 16:30 uur.
Ik kan me voorstellen dat ook dit mensen ervan weerhoudt om naar een uitwedstrijd te gaan.
In Nederland spelen we juist op hele acceptabele tijden. In Engeland spelen ze ook op de maandagavond, dinsdagavond etc. Dat vind ik ook niet echt een goede reden. Enige echte slechte avond is de vrijdagavond. Ik moet dan helemaal vanuit Amsterdam komen en dan red ik 20:00 niet. Met de zaterdagavond en zondagmiddag is mijns inziens helemaal niets mis.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door Mark Ariaans »

Nou, ik kan je wel vertellen dat als ze in Engeland met buscombi's of autocombi's zouden werken er ook geen hond meer zou gaan. Ze klapperen hier met de oren als ik ze vertel dat in Nederland men geregeld verplicht met een georganiseerde busreis naar een uitwedstrijd moet.

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door Larry NEC »

Mark Ariaans schreef:Nou, ik kan je wel vertellen dat als ze in Engeland met buscombi's of autocombi's zouden werken er ook geen hond meer zou gaan. Ze klapperen hier met de oren als ik ze vertel dat in Nederland men geregeld verplicht met een georganiseerde busreis naar een uitwedstrijd moet.
Geloof ik graag, maar buscombi's zijn er op arnhem-uit na, en dit jaar ook willem II, niet. Veel van de uitwedstrijden zijn gewoon met vrij vervoer te bezoeken en autocombi's zijn ook bijna altijd omwisselen bij het stadion. Het enige wat dan niet kan is met het OV komen.

jbnmgn

Re: Uit supporters

Bericht door jbnmgn »

Tiel schreef:
jbnmgn schreef:Buiten de eventuele verplichte buscombie's, de autocombie's en de prijzen van de tickets: zou het niet ook te maken hebben met de soms belachelijke tijden van de wedstrijden.
Want wie heeft er zin om op zaterdagavond naar b.v. Heerenveen te moeten rijden waar de wedstrijd om 20:00 uur begint.
Je moet dan toch al zeker om 18:00 uur wegrijden en dan kun je rond 00:00 uur weer thuis zijn.
En dat voor een zaterdagavond. Net zoals de wedstrijden op Zondag om 16:30 uur.
Ik kan me voorstellen dat ook dit mensen ervan weerhoudt om naar een uitwedstrijd te gaan.
ALs ze om 18.00 uur beginnen moet je al om 16.00 uur weg en als ze om 22.00 uur beginnen kun je later weg maar kom je pas om 2.00 uur thuis.

Wat bedoel je nu??
Ik bedoel exact wat er staat.

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door valkhof »

ik persoonlijk kijk liever thuis na jaren uit en thuis te zijn geweest.
weet niet exact waarom, maar vind het prettiger.

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door rooie »

De oplossing zit voor een gedeelte in de beperkingen als de combi, het grootste probleem is natuurlijk gewoon de cultuur. Er heerst hier in Nederland maar in sterke mate vooral bij NEC geen 'ik ga naar alle wedstrijden van mijn club'- cultuur, dit is in mijn ogen een veel grotere determinant dan het hele gedoe om de combi, ik denk zelf dat we 'normale uitwedstrijden' daar simpelweg niet belangrijk genoeg voor vinden, zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld Engeland. Het NEC-publiek wil lekker om zondag naar de Goffert maar niet op zondag naar Groningen rijden om NEC te zien. Dit soort dingen gebeuren alleen als er 1) een belangrijke wedstrijd gespeeld wordt of 2) bekend is dat er veel mensen gaan (dit is wel aan te moedigen door lage prijzen en vrij vervoer natuurlijk). Dit laatste effect zie je ook vaak terug, maar dan moet het wel om de zoveel wedstrijden zijn. ik denk namelijk zelf ook niet dat we iedere week met 400 man in het uitvak staan als de prijs €10 is en er vrij vervoer is.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door necnmgn »

rooie schreef:De oplossing zit voor een gedeelte in de beperkingen als de combi, het grootste probleem is natuurlijk gewoon de cultuur. Er heerst hier in Nederland maar in sterke mate vooral bij NEC geen 'ik ga naar alle wedstrijden van mijn club'- cultuur, dit is in mijn ogen een veel grotere determinant dan het hele gedoe om de combi, ik denk zelf dat we 'normale uitwedstrijden' daar simpelweg niet belangrijk genoeg voor vinden, zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld Engeland. Het NEC-publiek wil lekker om zondag naar de Goffert maar niet op zondag naar Groningen rijden om NEC te zien. Dit soort dingen gebeuren alleen als er 1) een belangrijke wedstrijd gespeeld wordt of 2) bekend is dat er veel mensen gaan (dit is wel aan te moedigen door lage prijzen en vrij vervoer natuurlijk). Dit laatste effect zie je ook vaak terug, maar dan moet het wel om de zoveel wedstrijden zijn. ik denk namelijk zelf ook niet dat we iedere week met 400 man in het uitvak staan als de prijs €10 is en er vrij vervoer is.
Ik denk dat dit de spijker op zn kop is...

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door Biarmicus »

necnmgn schreef:
rooie schreef:De oplossing zit voor een gedeelte in de beperkingen als de combi, het grootste probleem is natuurlijk gewoon de cultuur. Er heerst hier in Nederland maar in sterke mate vooral bij NEC geen 'ik ga naar alle wedstrijden van mijn club'- cultuur, dit is in mijn ogen een veel grotere determinant dan het hele gedoe om de combi, ik denk zelf dat we 'normale uitwedstrijden' daar simpelweg niet belangrijk genoeg voor vinden, zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld Engeland. Het NEC-publiek wil lekker om zondag naar de Goffert maar niet op zondag naar Groningen rijden om NEC te zien. Dit soort dingen gebeuren alleen als er 1) een belangrijke wedstrijd gespeeld wordt of 2) bekend is dat er veel mensen gaan (dit is wel aan te moedigen door lage prijzen en vrij vervoer natuurlijk). Dit laatste effect zie je ook vaak terug, maar dan moet het wel om de zoveel wedstrijden zijn. ik denk namelijk zelf ook niet dat we iedere week met 400 man in het uitvak staan als de prijs €10 is en er vrij vervoer is.
Ik denk dat dit de spijker op zn kop is...
:withstupid:

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door Pol »

rooie schreef:De oplossing zit voor een gedeelte in de beperkingen als de combi, het grootste probleem is natuurlijk gewoon de cultuur. Er heerst hier in Nederland maar in sterke mate vooral bij NEC geen 'ik ga naar alle wedstrijden van mijn club'- cultuur, dit is in mijn ogen een veel grotere determinant dan het hele gedoe om de combi, ik denk zelf dat we 'normale uitwedstrijden' daar simpelweg niet belangrijk genoeg voor vinden, zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld Engeland. Het NEC-publiek wil lekker om zondag naar de Goffert maar niet op zondag naar Groningen rijden om NEC te zien. Dit soort dingen gebeuren alleen als er 1) een belangrijke wedstrijd gespeeld wordt of 2) bekend is dat er veel mensen gaan (dit is wel aan te moedigen door lage prijzen en vrij vervoer natuurlijk). Dit laatste effect zie je ook vaak terug, maar dan moet het wel om de zoveel wedstrijden zijn. ik denk namelijk zelf ook niet dat we iedere week met 400 man in het uitvak staan als de prijs €10 is en er vrij vervoer is.
Hm. Ik denk dat er zeker een verschil in voetbalcultuur is. Ik denk ook dat het percentage thuissupporters dat uitwedstrijden zou willen bezoeken lager is dan in andere landen, maar dat komt vooral doordat de toeschouwersaantallen in NL enorm opgeblazen worden met goedkope seizoenkaarten. Ik ken veel mensen die een seizoenkaart hebben maar pak m beet een derde van de wedstrijden er niet zijn.

Desondanks geloof ik niet zo in een cultuurverschil tussen voetbalfans in Engeland en Duitsland. Bedenk dat er ook daar niet zo heel veel fans zijn die alle wedstrijden zien maar wel veel meer mensen die incidenteel een uitwedstrijd meepakken. Wat wel een verschil is, is de cultuur die rondom uitwedstrijden heerst. Ook al is het vervoersregime wat losser aan het worden, uitsupporters worden toch overal gezien als een veiligheidsrisico en niet als gasten. Als bezoekende fan ergens een biertje drinken is heel normaal in Eng en Dui maar vaak ondenkbaar in NL. Als we die cultuur kunnen omdraaien en het bezoeken van wedstrijden veel leuker maken dan zullen de aantallen echt wel in vergelijkende properties kunnen komen in vergelijking met andere landen.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15803
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door pjottr »

het blijven natuurlijk lastige tijden en iedereen heeft zijn eigen prioriteiten.
wij pikken er af en toe eentje uit, lieft op eigen vervoer en ook niet al te duur.
dat laatste is ook de reden dat we zaterdag overslaan.
€ 24,00 voor een losse kaart in het uitvakje bij Heracles is gewoon ridicuul.
Zelfs in de Arena is het € 19,50.

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4436
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door Ron Delgado »

Beetje zuur stukje op De Trouwe Honden. Als nu de voetbalwet wordt aangescherpt en de politie daardoor de juiste figuren kan aan- en oppakken, kunnen wij volgens het rapport van de voetbalaudit binnenkort weer in alle vrijheid naar ieder stadion.
Get up! Stay on the scene.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door jd »

"1. Laat beperkende maatregelen geen routine worden.
Bij veel wedstrijden is er onnodig sprake van beperkende maatregelen. Vaak wordt een combiregeling opgelegd, die erg tijdrovend en vrijheidbeperkend is voor de uitsupporters. De besluitvorming is vaak routinematig en de lokale wensen van autoriteiten en/of club domineren de besluitvorming. Soms lijkt het erop dat vrees voor spanningen onder de aanhang van de thuisspelende club als gevolg heeft dat dit risico te gemakkelijk en onnodig wordt afgewenteld op de uitsupporters. Ook zijn uitsupporters in hun eigen ogen vaak de dupe van het gedrag van een kleine groep relschoppers. Het gericht aanpakken en uitsluiten van die groep, door te investeren in opsporing, vervolging en uitsluiting van relschoppers, verdient dan ook de voorkeur."

Gebruikersavatar
van Haren
Berichten: 760
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 16:37
Locatie: Grave
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door van Haren »

Gekke vraag misschien maar weet iemand hoe het kan dat de prijzen bij uitwedstrijden tussen verschillende clubs heel sterk verschillen?

BIjv. als je willem II vergelijkt met NEC (tilbo.com staat de informatie):

Heerenveen uit kunnen zij voor 7,50 heen met de auto, 18 euro met de bus, en er is geen uitkaart verplichting.
Vite$$e uit 10 euro
etc.

Dit is toch een aanzienlijk verschil met wat wij betalen...
Rood, groen en zwart, voor altijd in mijn hart!

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15803
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door pjottr »

Misschien dat de club zelf of een sponsor daar geld bij legt ?

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4967
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door Bernd »

Wat komt er uit supporters?

Gebruikersavatar
emiel-eniesee
Berichten: 498
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 10:52
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door emiel-eniesee »

Bernd schreef:Wat komt er uit supporters?
poep en plas

Gebruikersavatar
BiT
Berichten: 3812
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 01:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door BiT »

emiel-eniesee schreef:
Bernd schreef:Wat komt er uit supporters?
poep en plas
Bij jou komt het helaas niet veel verder dan dat nee.
Ronnie, Bus 6!

Gebruikersavatar
emiel-eniesee
Berichten: 498
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 10:52
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door emiel-eniesee »

BiT schreef:
emiel-eniesee schreef:
Bernd schreef:Wat komt er uit supporters?
poep en plas
Bij jou komt het helaas niet veel verder dan dat nee.
:tong:

Gebruikersavatar
BiT
Berichten: 3812
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 01:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door BiT »

emiel-eniesee schreef:
BiT schreef:
emiel-eniesee schreef:
Bernd schreef:Wat komt er uit supporters?
poep en plas
Bij jou komt het helaas niet veel verder dan dat nee.
:tong:
Punt nogmaals bewezen.
Ronnie, Bus 6!

Chuckie
Berichten: 663
Lid geworden op: vr 03 okt 2008, 08:20
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door Chuckie »

BiT schreef:
emiel-eniesee schreef:
BiT schreef:
emiel-eniesee schreef:
Bernd schreef:Wat komt er uit supporters?
poep en plas
Bij jou komt het helaas niet veel verder dan dat nee.
:tong:
Punt nogmaals bewezen.
:pukeface: ....... :lol:
Toezichthouder Wwft en supporter NEC

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door Pol »

Er reizen aanstaande zondag definitief geen Ajax-fans mee naar de uitwedstrijd tegen PSV. Een kort geding, aangespannen tegen de gemeente Eindhoven, heeft Ajax samen met de Supportersvereniging Ajax en de AFCA Supportersclub verloren. Dat meldt de Amsterdamse voetbalclub.
De Eindhovense burgemeester Rob van Gijzel wil alleen Ajax-fans toelaten als die per treincombi naar de wedstrijd komen. Door werkzaamheden aan het spoor is dat dit weekend echter niet mogelijk. Ajax stapte samen met de supportersverenigingen naar de rechter om de komst van fans per bus af te dwingen. Eberhard van der Laan, burgemeester van Amsterdam, bood politie-inzet aan om die busrit met Ajacieden naar Eindhoven in goede banen te leiden. De rechter besloot vandaag dat Eindhoven daar niet aan mee hoeft te werken.
Tja. Bizar dat alle alternatieven (bus, trein vanaf Maarheeze) van de hand zijn gewezen. Je kunt toch nauwelijks serieus menen dat het dan niet meer veilig te organiseren is. Veel te makkelijk om uitsupporters dan maar te weigeren. Ben benieuwd wanneer de eerste keer is dat ze dat bij de derby doen.

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Uit supporters

Bericht door rooie »

Pol schreef:
Er reizen aanstaande zondag definitief geen Ajax-fans mee naar de uitwedstrijd tegen PSV. Een kort geding, aangespannen tegen de gemeente Eindhoven, heeft Ajax samen met de Supportersvereniging Ajax en de AFCA Supportersclub verloren. Dat meldt de Amsterdamse voetbalclub.
De Eindhovense burgemeester Rob van Gijzel wil alleen Ajax-fans toelaten als die per treincombi naar de wedstrijd komen. Door werkzaamheden aan het spoor is dat dit weekend echter niet mogelijk. Ajax stapte samen met de supportersverenigingen naar de rechter om de komst van fans per bus af te dwingen. Eberhard van der Laan, burgemeester van Amsterdam, bood politie-inzet aan om die busrit met Ajacieden naar Eindhoven in goede banen te leiden. De rechter besloot vandaag dat Eindhoven daar niet aan mee hoeft te werken.
Tja. Bizar dat alle alternatieven (bus, trein vanaf Maarheeze) van de hand zijn gewezen. Je kunt toch nauwelijks serieus menen dat het dan niet meer veilig te organiseren is. Veel te makkelijk om uitsupporters dan maar te weigeren. Ben benieuwd wanneer de eerste keer is dat ze dat bij de derby doen.
Het bizarste vind ik dat een rechter, toch een objectief figuur, geen oplossingen ziet.... Hoe kan dat in godsnaam? 90% van de wedstrijden gaan met busvervoer....
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten