Aanpak ongeregeldheden

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Demtsjenko »

dit seizoen zijn er enkele situaties geweest waarbij met name stewards het moesten ontgelden... ik snap niet dat de veroorzakers van de ellende niet keihard worden aangepakt. bij de opening van het stadion waren ze zo trots op het camerasysteem dat 'pasfoto's' van iedere supporter zou moeten kunnen maken. blijkbaar toch niet zo'n best systeem.

ik erger me al jaren aan lieden die met hun gedrag de club schade berokkenen (eigenlijk vanaf het moment dat tijdens de laatste wedstrijd in de oude goffert tegen fortuna een groep egoïsten dat afscheid volledig verpestte), of het nou door vuurwerk, slopen of rellen is. wat mij betreft gaat NEC een 0-lijn hanteren en knallen ze elke randdebiel die meent rotzooi te moeten trappen voorgoed uit het stadion en wentelen ze alle kosten en boetes af op de veroorzaker. ook dit laatste gebeurt volgens mij veel te weinig.

de club lijdt hieronder evenals de supporters die zich normaal kunnen gedragen.

hoe kan het dat het maar niet lijkt te lukken om dergelijke idioten volledig en voorgoed te weren? ik snap er niks van...

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door mschr »

Dat komt omdat de club angthazerig is en niet de confrontatie durft aan te gaan tegen dit soort weekdieren en eencelligen. Ze zijn bang dat deze minkukels met het IQ en inlevingsvermogen van een gemuteerde garnaal zich tegen de club gaat keren. Punt is alleen dat deze mogolen en zwakzinnig gestoorde debielen zich allang tegen de club hebben gekeerd...

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10412
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door TT »

Hetzelfde geldt voor het vuurwerkincident.....waar blijven de zogenaamde beelden die openbaar gemaakt zouden worden? (Niet dat ik denk dat die er echt zijn, maar goed).

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Demtsjenko »

mschr schreef:Dat komt omdat de club angthazerig is en niet de confrontatie durft aan te gaan tegen dit soort weekdieren en eencelligen. Ze zijn bang dat deze minkukels met het IQ en inlevingsvermogen van een gemuteerde garnaal zich tegen de club gaat keren. Punt is alleen dat deze mogolen en zwakzinnig gestoorde debielen zich allang tegen de club hebben gekeerd...
en waar zijn ze bang voor? dat die mensen bij het stadion boos komen zijn? dat ze persoonlijk aangevallen worden? zwichten voor dit soort tuig is einde oefening...

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Demtsjenko »

TT schreef:Hetzelfde geldt voor het vuurwerkincident.....waar blijven de zogenaamde beelden die openbaar gemaakt zouden worden? (Niet dat ik denk dat die er echt zijn, maar goed).
precies... dreigen en niets doen is jezelf op je zwakst presenteren... net opvoeden... als je tegen je kind iets zegt in de trant van: niet doen, anders... en er zijn uiteindelijk toch geen consequenties aan het gedrag verbonden leer je je kind dat het wegkomt met ongewenst gedrag... voor dit soort typjes geldt hetzelfde...

Poort5
Berichten: 2529
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 21:19
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Poort5 »

Demtsjenko schreef:dit seizoen zijn er enkele situaties geweest waarbij met name stewards het moesten ontgelden... ik snap niet dat de veroorzakers van de ellende niet keihard worden aangepakt. bij de opening van het stadion waren ze zo trots op het camerasysteem dat 'pasfoto's' van iedere supporter zou moeten kunnen maken. blijkbaar toch niet zo'n best systeem.

ik erger me al jaren aan lieden die met hun gedrag de club schade berokkenen (eigenlijk vanaf het moment dat tijdens de laatste wedstrijd in de oude goffert tegen fortuna een groep egoïsten dat afscheid volledig verpestte), of het nou door vuurwerk, slopen of rellen is. wat mij betreft gaat NEC een 0-lijn hanteren en knallen ze elke randdebiel die meent rotzooi te moeten trappen voorgoed uit het stadion en wentelen ze alle kosten en boetes af op de veroorzaker. ook dit laatste gebeurt volgens mij veel te weinig.

de club lijdt hieronder evenals de supporters die zich normaal kunnen gedragen.

hoe kan het dat het maar niet lijkt te lukken om dergelijke idioten volledig en voorgoed te weren? ik snap er niks van...
Was al wat jaren eerder begonnen dan die laatste wedstrijd in de oude goffert.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Demtsjenko »

Poort5 schreef:
Demtsjenko schreef:dit seizoen zijn er enkele situaties geweest waarbij met name stewards het moesten ontgelden... ik snap niet dat de veroorzakers van de ellende niet keihard worden aangepakt. bij de opening van het stadion waren ze zo trots op het camerasysteem dat 'pasfoto's' van iedere supporter zou moeten kunnen maken. blijkbaar toch niet zo'n best systeem.

ik erger me al jaren aan lieden die met hun gedrag de club schade berokkenen (eigenlijk vanaf het moment dat tijdens de laatste wedstrijd in de oude goffert tegen fortuna een groep egoïsten dat afscheid volledig verpestte), of het nou door vuurwerk, slopen of rellen is. wat mij betreft gaat NEC een 0-lijn hanteren en knallen ze elke randdebiel die meent rotzooi te moeten trappen voorgoed uit het stadion en wentelen ze alle kosten en boetes af op de veroorzaker. ook dit laatste gebeurt volgens mij veel te weinig.

de club lijdt hieronder evenals de supporters die zich normaal kunnen gedragen.

hoe kan het dat het maar niet lijkt te lukken om dergelijke idioten volledig en voorgoed te weren? ik snap er niks van...
Was al wat jaren eerder begonnen dan die laatste wedstrijd in de oude goffert.
tuurlijk, maar vanaf dat moment erger ik me er echt kapot aan...

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door bertje »

Ja compleet meejeens met dit alles natuurlijk. We zijn de laatste tijd niet alleen teveel als club negatief in het nieuws, maar ook als "supporters". Er moet echt wat aan gedaan worden want het loop onderhand de spuigaten uit. Je eigen spelers aanvallen, een clubicoon die er zelfs bijna door stopt. Volgend seizoen wil hier helemaal niemand meer voetballen als ze dat lezen natuurlijk..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Demtsjenko »

helemaal uitbannen kun je het nauwelijks, maar elke idioot die echt over de schreef gaat kun je wel levenslang uitsluiten... zo wordt het aantal idioten minder en minder...

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door bertje »

Demtsjenko schreef:helemaal uitbannen kun je het nauwelijks, maar elke idioot die echt over de schreef gaat kun je wel levenslang uitsluiten... zo wordt het aantal idioten minder en minder...
Ja meejeens natuurlijk
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Demtsjenko »

RKC Waalwijk hield zondag aan het belangrijke thuisduel met ADO Den Haag een puntje over. De spelers van de club uit Noord-Brabant voelden in de aanloop naar de degradatiekraker de druk oplopen; uiteindelijk kon men in Waalwijk wel leven met de puntendeling.

"Natuurlijk stond er wat meer druk op. Zeker na de wanvertoning vorige week tegen AZ. De fans willen vooral dat we strijd leveren en dat we ons niet als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden", zegt aanvaller Robert Braber in gesprek met Sp!ts. De reactie van de fans na afloop van het duel met ADO leek een goed teken. "We gingen met applaus het veld af, dat zegt wel wat", zegt Braber, die met RKC op plek zestien in de Eredivisie staat, in de krant.

De spelers van NEC Nijmegen werden na de nederlaag op bezoek bij Roda JC Kerkrade opgewacht door boze fans. Fysiek contact werd daarbij niet geschuwd. Braber vreest niet voor zo'n scenario in Waalwijk, mocht het onverhoopt mis gaan. "Je doelt op wat vannacht bij NEC is gebeurd? Nee, wij hebben dat soort supporters gelukkig niet. Maar het lijkt wel steeds bij meer clubs te gebeuren dat de fans menen verhaal te moeten halen bij spelers. Supporters hebben al het recht om ontevreden te zijn, maar je moet wel je grenzen kennen", aldus Braber.

Ploeggenoot Romeo Castelen voelt zich veilig bij RKC, maar baalt stevig van de 'rage' die ontstaan lijkt te zijn. "RKC is een warme club met normale mensen. Ik denk niet dat er zulke gekken tussen onze fans zitten. Bang ben ik dan ook niet dat er hier iets gaat gebeuren als de fans ontevreden zijn. Het lijkt wel een soort rage te worden. Ik vind dat heel erg, het verziekt het voetbal. Zulke idioten zouden nooit meer in een stadion mogen komen", aldus Castelen in de krant.
en zo sta je er dan op in de media... wat dit kost aan goodwill, imago en de gevolgen daarvan: wegblijven sponsors, spelers, supporters, etc. etc... NEC MOET ingrijpen... komen met een 'statement' is niet voldoende...

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door bertje »

Ja fijn, dat bedoel ik dus. Spelers denken wel even na voordat ze naar NEC komen, en met de naderende degradatie is dit nog 10.000x zo kut..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
MojoMojo
Berichten: 2080
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 18:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door MojoMojo »

bertje schreef:Ja fijn, dat bedoel ik dus. Spelers denken wel even na voordat ze naar NEC komen, en met de naderende degradatie is dit nog 10.000x zo kut..
Inderdaad, lekker dit... In 2008 werd er heel anders over ons geschreven. Wat mis ik die tijd :redface:
The name's so nice, you say it twice..

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4436
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Ron Delgado »

Demtsjenko schreef:helemaal uitbannen kun je het nauwelijks, maar elke idioot die echt over de schreef gaat kun je wel levenslang uitsluiten... zo wordt het aantal idioten minder en minder...
Helemaal eens met het betoog, alleen wat doe je aan lui die nooit in het stadion komen maar wel rotzooi schoppen 'als NEC-supporters'.
Get up! Stay on the scene.

RobertvdW
Berichten: 1453
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door RobertvdW »

Een van de afspraken, die club en supporters met elkaar moeten maken is, dat het "verhaal" halen na een wedstrijd gewoon niet meer gebeurt. Het blijkt dat een deel van de supporters de emoties niet of nauwelijks onder controle heeft en wat dat tot gevolgen heeft hebben we o.a. afgelopen zaterdag gezien. De spelers baalden zwaar van deze nederlaag, hadden daardoor een zeer vervelende terugreis achter de rug. Het is dan m.i. ook volstrekt onnodig bij deze spelers verhaal te gaan halen, zeker als je weet dat jezelf in een zeer emotionele bui zit. Ga naar huis of naar de kroeg en laat de spelers met rust; die willen ook zo snel mogelijk naar huis, een slapeloze nacht tegemoet. Zaterdagavond is er door het gedrag van supporters bij het stadion bij spelers meer kapotgemaakt dan goedgemaakt. Door de nederlaag is de druk op de spelers voor de volgende wedstrijden nog groter geworden. Daar komt wederom bij, dat ze zich bij een deel van de supporters niet veilig voelen in en bij hun eigen stadion: wat gebeurt er bij de volgende nederlaag? om maar niet te denken: wat gebeurt er als we degraderen?

Wat ik ook belachelijk vind is, dat spelers na afloop de supporters moeten bedanken. Je krijgt dan van die overdreven toestanden. Bij winst lijkt het dan soms, gezien de toejuichingen en dans- en stoeipartijen, alsof er een kampioenschap is bereikt. Bij nederlagen zijn er steeds onzekere reakties; spelers weten ook vaak niet op welke wijze ze dan moeten reageren. Oplossing: zoals beide ploegen gezamenlijk het veld opkomen en zich in een lange rij voorstellen, gaan beide ploegen na afloop naar de middenlijn, geven elkaar een hand, zwaaien vervolgens naar de toeschouwers en gaan naar de kleedkamer.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door De Kletskop »

mschr schreef:Dat komt omdat de club angthazerig is en niet de confrontatie durft aan te gaan tegen dit soort weekdieren en eencelligen. Ze zijn bang dat deze minkukels met het IQ en inlevingsvermogen van een gemuteerde garnaal zich tegen de club gaat keren. Punt is alleen dat deze mogolen en zwakzinnig gestoorde debielen zich allang tegen de club hebben gekeerd...
:withstupid:

Gebruikersavatar
East-Side-Nmgn
Berichten: 479
Lid geworden op: do 17 nov 2011, 07:10
Locatie: Nijmegen

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door East-Side-Nmgn »

Ik heb ooit na een incident bij NEC de camera beelden opgevraagd. Om mijn onschuld te kunnen bewijzen toendertijd.
Maar die cameras staan altijd willekeurig ergens op gericht.
Er was toendertijd al ruim 10min homellus op de tribune. Maar blijkbaar niet interresant genoeg om even een cameratje te draaien.
Ik geloof zelfs dat die cameras niet meer kunnen draaien. Anders hadden ze er echt wel beelden van gehad.

en verder een aantal dingen die hier voorgesteld worden zijn natuurlijk totaal belachelijk. Als het aan sommige ligt hier staat NEC boven de wet en willen ze dat er met een ijzeren vuist naar hun dictatuurtje word gehandeld.
:crazy2:

Gebruikersavatar
Jeroenmgn
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:23
Locatie: Nijmegen(NBO)
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Jeroenmgn »

De Kletskop schreef:
mschr schreef:Dat komt omdat de club angthazerig is en niet de confrontatie durft aan te gaan tegen dit soort weekdieren en eencelligen. Ze zijn bang dat deze minkukels met het IQ en inlevingsvermogen van een gemuteerde garnaal zich tegen de club gaat keren. Punt is alleen dat deze mogolen en zwakzinnig gestoorde debielen zich allang tegen de club hebben gekeerd...
:withstupid:
Niet tegen de club, tegen de mensen die de club naar de kloten helpen neem ik aan. Waar maken deze mensen zich anders druk om.

Gebruikersavatar
Jeroenmgn
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:23
Locatie: Nijmegen(NBO)
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Jeroenmgn »

RobertvdW schreef:Een van de afspraken, die club en supporters met elkaar moeten maken is, dat het "verhaal" halen na een wedstrijd gewoon niet meer gebeurt. Het blijkt dat een deel van de supporters de emoties niet of nauwelijks onder controle heeft en wat dat tot gevolgen heeft hebben we o.a. afgelopen zaterdag gezien. De spelers baalden zwaar van deze nederlaag, hadden daardoor een zeer vervelende terugreis achter de rug. Het is dan m.i. ook volstrekt onnodig bij deze spelers verhaal te gaan halen, zeker als je weet dat jezelf in een zeer emotionele bui zit. Ga naar huis of naar de kroeg en laat de spelers met rust; die willen ook zo snel mogelijk naar huis, een slapeloze nacht tegemoet. Zaterdagavond is er door het gedrag van supporters bij het stadion bij spelers meer kapotgemaakt dan goedgemaakt. Door de nederlaag is de druk op de spelers voor de volgende wedstrijden nog groter geworden. Daar komt wederom bij, dat ze zich bij een deel van de supporters niet veilig voelen in en bij hun eigen stadion: wat gebeurt er bij de volgende nederlaag? om maar niet te denken: wat gebeurt er als we degraderen?

Wat ik ook belachelijk vind is, dat spelers na afloop de supporters moeten bedanken. Je krijgt dan van die overdreven toestanden. Bij winst lijkt het dan soms, gezien de toejuichingen en dans- en stoeipartijen, alsof er een kampioenschap is bereikt. Bij nederlagen zijn er steeds onzekere reakties; spelers weten ook vaak niet op welke wijze ze dan moeten reageren. Oplossing: zoals beide ploegen gezamenlijk het veld opkomen en zich in een lange rij voorstellen, gaan beide ploegen na afloop naar de middenlijn, geven elkaar een hand, zwaaien vervolgens naar de toeschouwers en gaan naar de kleedkamer.
Lul niet zo dom. Spelers lopen zelf voorop als ze winnen dus als ze verliezen moeten ze net zo hard lopen. En niet veilig voelen in hun eigen stadion is ook wat overdreven, omdat 1 a 2 personen hun beheersing verliezen is het gelijk niet meer veilig voor ze? Jij gaat zeker nooit naar buiten dan daar loop je meer kans op agressie dan in een voetbalstadion of er omheen. En als Koolwijk dat gevoel gehad had was die echt niet weer naar buiten gekomen dus dat gevoel zal er wel niet zijn.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5416
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door illestyl »

Wanneer ik dat filmpje kijk, krijg ik opeens een groot verlangen om de Hulk te zijn en ze allemaal naar de maan te slingeren.

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door valkhof »

RobertvdW schreef:Een van de afspraken, die club en supporters met elkaar moeten maken is, dat het "verhaal" halen na een wedstrijd gewoon niet meer gebeurt. Het blijkt dat een deel van de supporters de emoties niet of nauwelijks onder controle heeft en wat dat tot gevolgen heeft hebben we o.a. afgelopen zaterdag gezien. De spelers baalden zwaar van deze nederlaag, hadden daardoor een zeer vervelende terugreis achter de rug. Het is dan m.i. ook volstrekt onnodig bij deze spelers verhaal te gaan halen, zeker als je weet dat jezelf in een zeer emotionele bui zit. Ga naar huis of naar de kroeg en laat de spelers met rust; die willen ook zo snel mogelijk naar huis, een slapeloze nacht tegemoet. Zaterdagavond is er door het gedrag van supporters bij het stadion bij spelers meer kapotgemaakt dan goedgemaakt. Door de nederlaag is de druk op de spelers voor de volgende wedstrijden nog groter geworden. Daar komt wederom bij, dat ze zich bij een deel van de supporters niet veilig voelen in en bij hun eigen stadion: wat gebeurt er bij de volgende nederlaag? om maar niet te denken: wat gebeurt er als we degraderen?

Wat ik ook belachelijk vind is, dat spelers na afloop de supporters moeten bedanken. Je krijgt dan van die overdreven toestanden. Bij winst lijkt het dan soms, gezien de toejuichingen en dans- en stoeipartijen, alsof er een kampioenschap is bereikt. Bij nederlagen zijn er steeds onzekere reakties; spelers weten ook vaak niet op welke wijze ze dan moeten reageren. Oplossing: zoals beide ploegen gezamenlijk het veld opkomen en zich in een lange rij voorstellen, gaan beide ploegen na afloop naar de middenlijn, geven elkaar een hand, zwaaien vervolgens naar de toeschouwers en gaan naar de kleedkamer.
en waar moeten supporters dan hun emoties kwijt? en dan doel ik op de persoon in het filmpje die heel emotieneel, terecht zijn verhaal wilt doen. dat moet wel kunnen vind ik.
die andere, die het wel nodig vonden om suppoosten en spelers te belagen heb ik het niet over, want dat gedrag kan gewoon echt niet.

jbnmgn

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door jbnmgn »

mschr schreef:Dat komt omdat de club angthazerig is en niet de confrontatie durft aan te gaan tegen dit soort weekdieren en eencelligen. Ze zijn bang dat deze minkukels met het IQ en inlevingsvermogen van een gemuteerde garnaal zich tegen de club gaat keren. Punt is alleen dat deze mogolen en zwakzinnig gestoorde debielen zich allang tegen de club hebben gekeerd...
Je hebt wel gelijk, echter: als NEC meer ballen had gehad, ook in het verleden al, dan waren dit soort ongeregeldheden niet een aan de orde. Ze weten wie de randdebielen zijn, ze kennen ze echt wel. Gewoon eruit flikkeren en NOOIT meer er in. En via de rechter afdwingen dat als NEC thuis speelt. zij zich moeten melden op het politie bureau.
Ik ben dat soort achterlijke klootzakken ook meer dan zat. Ze verzieken de sfeer en zadelen NEC op met de kosten van boetes, schade aan goederen van derden enz.
Het moet een keer ophouden.

jbnmgn

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door jbnmgn »

valkhof schreef:
RobertvdW schreef:Een van de afspraken, die club en supporters met elkaar moeten maken is, dat het "verhaal" halen na een wedstrijd gewoon niet meer gebeurt. Het blijkt dat een deel van de supporters de emoties niet of nauwelijks onder controle heeft en wat dat tot gevolgen heeft hebben we o.a. afgelopen zaterdag gezien. De spelers baalden zwaar van deze nederlaag, hadden daardoor een zeer vervelende terugreis achter de rug. Het is dan m.i. ook volstrekt onnodig bij deze spelers verhaal te gaan halen, zeker als je weet dat jezelf in een zeer emotionele bui zit. Ga naar huis of naar de kroeg en laat de spelers met rust; die willen ook zo snel mogelijk naar huis, een slapeloze nacht tegemoet. Zaterdagavond is er door het gedrag van supporters bij het stadion bij spelers meer kapotgemaakt dan goedgemaakt. Door de nederlaag is de druk op de spelers voor de volgende wedstrijden nog groter geworden. Daar komt wederom bij, dat ze zich bij een deel van de supporters niet veilig voelen in en bij hun eigen stadion: wat gebeurt er bij de volgende nederlaag? om maar niet te denken: wat gebeurt er als we degraderen?

Wat ik ook belachelijk vind is, dat spelers na afloop de supporters moeten bedanken. Je krijgt dan van die overdreven toestanden. Bij winst lijkt het dan soms, gezien de toejuichingen en dans- en stoeipartijen, alsof er een kampioenschap is bereikt. Bij nederlagen zijn er steeds onzekere reakties; spelers weten ook vaak niet op welke wijze ze dan moeten reageren. Oplossing: zoals beide ploegen gezamenlijk het veld opkomen en zich in een lange rij voorstellen, gaan beide ploegen na afloop naar de middenlijn, geven elkaar een hand, zwaaien vervolgens naar de toeschouwers en gaan naar de kleedkamer.
en waar moeten supporters dan hun emoties kwijt? en dan doel ik op de persoon in het filmpje die heel emotieneel, terecht zijn verhaal wilt doen. dat moet wel kunnen vind ik.
die andere, die het wel nodig vonden om suppoosten en spelers te belagen heb ik het niet over, want dat gedrag kan gewoon echt niet.
Net zoals de spelers moet zeker ook de supporters hun verhaal/emotie kwijt kunnen. Maar hoe vang je dat op? Door de Eendracht te openen en er mensen neer te zetten die luisteren naar je verhaal? Nee als een supporter zoals afgelopen zaterdag, vol met opgekropte emotie's zit dan wil hij die kwijt aan de "verantwoordelijken"
En dat moet kunnen, echter zat er weer een groepje gestoorde klootzakken tussen die de naam van NEC weer te grabbel gooien.
Ik ben reuze benieuwd wat NEC met deze gasten gaat doen, want ze weten voor het overgrote gedeelte wie het waren.
Oppakken, opsluiten en sleutel wegflikkeren !!

Gebruikersavatar
BasNijmegen
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma 06 okt 2008, 10:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door BasNijmegen »

De taak ligt ook bij de supporters onderling. Elkaar aanspreken op gedrag.
Achteraf is het altijd een 'klein groepje' die het verpest. De 'grote groep' zou een collectief moeten vormen en hier op reageren.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door LT »

BasNijmegen schreef:De taak ligt ook bij de supporters onderling. Elkaar aanspreken op gedrag.
Achteraf is het altijd een 'klein groepje' die het verpest. De 'grote groep' zou een collectief moeten vormen en hier op reageren.
En jij voelt je geroepen om dit een keer te doen? Ik weet niet of je wel eens in de ogen van iemand hebt gekeken die in alle staten was, maar die zijn meestal niet voor enige rede vatbaar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten