Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door DR »

FabianNEC schreef:
DR schreef:
Paddock schreef:
NiMMA_024 schreef:
Eniesee schreef:
Hatert NEC schreef:voor een wk heb je 40.000 nodig hoor
hij heeft het over u21
ik heb het helemaal niet over U2 gehad.
Precies jij snapt het: U2, Colplay, dance festivals. Nijmegen wil ook een goede accomodatie voor dit soort evenementen. En dat gaat niet met een middenstandsstadion. Wil je er straks (binnen nu en 10 jaar) echt bij horen dan heb je echt een stadion van 40000 nodig. En vroegu kregen we met die paar inwoners het stadion ook vol dus die 40000 moet ook wel lukken.
JIj snapt het helaas niet. U2, Coldplay etc hebben al op de goffertwei gespeeld, dus die accomodatie hebben we al. En we hebben nooit een stadion voor 40000 man gehad. En die volle bak van 30000 man is wel eens voorgekomen, maar niet vaak. We doen net of NEC toen altijd een volle bak speelde maar dit was alleen bij uitzondering. Om maar te zwijgen over het gemiddelde van 2000 in een thuiswedstrijd in de jaren 80. Met 20000 kunnen we 15 jaar vooruit.
Sowieso overbodig, want de fase 2 van FiftyTwoDegrees heeft o.a. al een mega-concertzaal gepland staan!
Zijn al die verdere FiftyTwoDegrees plannen niet doodgebloed? Hoor er niets meer van.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Jackiegoal »

burp schreef:
Ramon schreef:Meneer is lijsttrekker van de Onafhankelijke Nijmeegse Partij Lijst Ramon Barends en heeft een internetabonnement op de nieuwsbrief van Binnenlands Bestuur :schater: .
:mrgreen: vandaar de interesse voor het lokale bestuur
Voor je lol leest je dat blad anders echt niet :schater:
Ik heb ook een abonnement hoor ;) maar om nou te zeggen dat ik het echt veel lees ...
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Ramon »

Mwoah, ik zou best zo'n free abonnementje willen hebben. Je pakt toch wel interessante info mee over hoe andere gemeenten iets doen. Maar goed, back to topic.

Ik zag op de cover van dat andere vakblad (de VI) dat Willem 2 en NAC samen een stadion willen gaan bouwen of zoiets. Iemand het artikel gelezen ?

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Pol »

Ramon schreef:Ik zag op de cover van dat andere vakblad (de VI) dat Willem 2 en NAC samen een stadion willen gaan bouwen of zoiets. Iemand het artikel gelezen ?
Heb het ook (nog) niet gelezen maar was het niet Willem II en RKC?

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Harold Bastiaans »

Pol schreef:
Ramon schreef:Ik zag op de cover van dat andere vakblad (de VI) dat Willem 2 en NAC samen een stadion willen gaan bouwen of zoiets. Iemand het artikel gelezen ?
Heb het ook (nog) niet gelezen maar was het niet Willem II en RKC?
ja dat laatste.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Harold Bastiaans »

http://www.brabantsdagblad.nl/sport/wil ... 727926.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Ramon »

Ja eh, inderdaad RKC. Maar eh, dat artikel is van vrijdag 27 maart 2009. Dit snap ik niet.

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Harold Bastiaans »

Ramon schreef:Ja eh, inderdaad RKC. Maar eh, dat artikel is van vrijdag 27 maart 2009. Dit snap ik niet.
Klopt maar gister zag ik links of rechts ook iets dergelijks voorbij trekken.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Ramon »

Ja, ik zag het op de cover van de VI staan. Maar wel opvallend dat het nu weer dan boven water komt.

Gebruikersavatar
Tankmeister
Berichten: 128
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:17
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Tankmeister »

Ik heb het stuk gelezen en het is een luchtballonnetje van de nieuwe technisch directeur van Willem II, Henry van der Vegt, die net van RKC komt. Er zijn echter geen plannen, het leek hem wel een goed idee, omdat ze ook al op andere gebieden samenwerken en de afstand tussen Tilburg en Waalwijk gering is.
“The only reason for time is so that everything doesn't happen at once”

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Ramon »

Ah, okay dan.

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Ramon »

Onze partij heeft in het visieprogramma een voorlopig standpunt ingenomen over het Huis van de Topsport. Over het visieprogramma heb ik op onze website http://www.lijstramonbarends2010.web-log.nl/ een post gemaakt http://www.supportersforum.nl/viewtopic ... 75#p217161, waar ook gediscussieerd kan worden.
Laatst gewijzigd door Ramon op ma 07 sep 2009, 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Socio
Berichten: 1962
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 12:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Socio »

Aangezien niet iedereen een persoonlijke politieke tot zijn beschikking heeft, heb(ben) ik(wij) mijn(onze) mening maar op een andere manier geventileerd: De Brug.

http://www.deweekkrant.nl/pdfarchief/vi ... hive=15972

En dan op pagina 10.

Gebruikersavatar
stijn
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 06 apr 2009, 22:29
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door stijn »

Socio schreef:Aangezien niet iedereen een persoonlijke politieke tot zijn beschikking heeft, heb(ben) ik(wij) mijn(onze) mening maar op een andere manier geventileerd: De Brug.

http://www.deweekkrant.nl/pdfarchief/vi ... hive=15972

En dan op pagina 10.
Ik had het al gezien ja. Mooi artikel!

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door CHEF »

stijn schreef:
Socio schreef:Aangezien niet iedereen een persoonlijke politieke tot zijn beschikking heeft, heb(ben) ik(wij) mijn(onze) mening maar op een andere manier geventileerd: De Brug.

http://www.deweekkrant.nl/pdfarchief/vi ... hive=15972

En dan op pagina 10.
Ik had het al gezien ja. Mooi artikel!
Toch niet dat stukje over elektriciteitshuisjes,ongelooflijk.

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Larry NEC »

CHEF schreef:
stijn schreef:
Socio schreef:Aangezien niet iedereen een persoonlijke politieke tot zijn beschikking heeft, heb(ben) ik(wij) mijn(onze) mening maar op een andere manier geventileerd: De Brug.

http://www.deweekkrant.nl/pdfarchief/vi ... hive=15972

En dan op pagina 10.
Ik had het al gezien ja. Mooi artikel!
Toch niet dat stukje over elektriciteitshuisjes,ongelooflijk.
Het is maar waar je, je druk over maakt inderdaad. Maar het artikel over het stadion slaat de spijker op zijn kop, dat is denk ik precies zoals 99% van de NEC supporters erover denkt(alleen dan mooi verwoord;-))

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Ramon »

Had het stukje ook gezien in De Brug. Mooi stuk, Socio!

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Jackiegoal »

Larry NEC schreef:
CHEF schreef:
stijn schreef:
Socio schreef:Aangezien niet iedereen een persoonlijke politieke tot zijn beschikking heeft, heb(ben) ik(wij) mijn(onze) mening maar op een andere manier geventileerd: De Brug.

http://www.deweekkrant.nl/pdfarchief/vi ... hive=15972

En dan op pagina 10.
Ik had het al gezien ja. Mooi artikel!
Toch niet dat stukje over elektriciteitshuisjes,ongelooflijk.
Het is maar waar je, je druk over maakt inderdaad. Maar het artikel over het stadion slaat de spijker op zijn kop, dat is denk ik precies zoals 99% van de NEC supporters erover denkt(alleen dan mooi verwoord;-))
Dat laatste vroeg ik me de laatste tijd nogal eens af. En ik ben er nog steeds niet zeker van. De romantiek is natuurlijk al voor een groot deel verdwenen uit het stadion, maar het lijkt ook langzaam te verdwijnen uit de harten van de supporters. Ik vraag me nog wel eens af hoeveel mensen in het stadion nou echt 10 jaar geleden kou stonden te lijden op Poort 9, in de rust van rechts naar links tufte op de Hazenkamp of met z'n pa en zoons op de Paddock zat. En ik ben bang dat juist die supporters die dat niet actief meegemaakt hebben nu het hoogste woord lijken te hebben.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Frans »

Deel 1 van deze discussie werd te groot (meer dan 100 pagina's), vandaar hier deel 2!
NECTheBest

neccie
Berichten: 505
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:21
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door neccie »

Frans schreef:Deel 1 van deze discussie werd te groot (meer dan 100 pagina's), vandaar hier deel 2!
Knap, hoeveel topics hebben deze status al weten te bereiken denk je?

edit = typo

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Demtsjenko »

jackiegoal...

dat heet ontwikkeling... ik stond vanaf 1994 op 9 (ja, ook in de kou), maar heb de laatste jaren maar weinig wedstrijden van NEC bezocht. reden: zelf altijd voetballen, nu al een aantal jaar trainer/coach, duiken als hobby, vanwege lichamelijke ongemakken moet ik helaas fitnessen, ik heb een vriendin, werk fulltime, wil af en toe nog vrienden zien die nu buiten Nijmegen wonen, familiebezoek, etc. etc. etc. allemaal zaken die tijd kosten. op een bepaald moment maak je keuzes. ik vind het niet meer dan normaal dat degene die NU het meeste gebruik maken van het stadion daar de meeste invloed op proberen uit te oefenen. aandacht voor het verleden is goed en moet zelfs, maar het verleden het heden laten dicteren is niet handig... het 'vroeger was alles beter' spook is vaker meer belemmerend dan constructief...

Gebruikersavatar
ronnyguitar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 19:20
Locatie: bad zwischenahn - duitsland
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door ronnyguitar »

De bouw van een Huis van de Topsport bij het Goffertsta­dion moet een verkiezingsitem worden. Dat vindt Noël Vergunst, fractieleider van GroenLinks. Hij overweegt zelfs met een voor­stel te komen voor het houden van een referendum over plannen voor de uitbreiding van het voet­balstadion, de bouw van nieuwe sporthallen en paramedische en onderwijsvoorzieningen bij de Goffert. Het zou tegelijk met de verkiezingen in maart 2010 moe­ten worden gehouden. De linkse coalitiegenoten, PvdA en SP, vin­den een referendum op dit mo­ment een brug te ver.

Maar Vergunst wijst erop dat het om veel geld gaat: 80 miljoen eu­ro, aantasting van het Goffertpark een veel onduidelijkheid over de opbrengsten en dus grote risico’s voor de gemeente. „Dat vraagt om een goede afweging. Wethouder Depla maakt nu veel te veel haast. We moeten oppassen voor onzorg­vuldige besluitvorming.”

PvdA en SP stemmen vooralsnog in met het voorstel van Depla om nog dit najaar een besluit te ne­men. Toch sluiten beide partijen niet uit dat de gegevens voor een goede afweging pas later op tafel komen. „Dan moeten we de beslis­sing dus alsnog uitstellen”, zeggen de woordvoerders. Ze spreken van een ingewikkeld project. „Dit mag je er niet door heenjassen”, zegt Hans van Hooft jr. (SP). PvdA’er Stijn Verburggen is het hiermee eens. Volgens Vergunst focust De­pla zich veel te veel op één model voor het Huis van de Topsport: uit­breiding bij het NEC- stadion. Hij wil de topsporthallen en de bouw van een tweede tribune in het sta­dion van elkaar loskoppelen.

Wat GroenLinks betreft mag NEC morgen al beginnen met de uit­breiding van het stadion met een tweede tribunering. Maar de vesti­ging van topsporthallen en de bouw van medische en onderwijs­voorzieningen bij het NEC stadion vindt hij uit den boze. „Dat tast het Goffertpark te zeer aan”, zegt fractieleider Vergunst.

Hij wil daarom dat wethouder De­pla alsnog gaat kijken naar de mo­gelijkheden om de topsporthallen met bijgebouwen neer te zetten op de plek van de Jan Massinkhal tegenover NXP. Vergunst is er niet van overtuigd dat een afstand van tweehonderd meter tussen het sta­dion en de nieuwe sporthallen sa­menwerking tussen NEC, de ande­re zaalclubs en de medische we­reld zal hinderen. Volgens Depla zorgt juist de com­binatie van sport, medische en on­derwijsvoorzieningen ‘voor een hoge mate van synergie en innova­ties’. De PvdA onderschrijft die mening van de wethouder. Het is ook de opvatting van alle instellin­gen die betrokken zijn bij het Huis van de Topsport.

De SP is het met GroenLinks eens dat de nieuwe hallen voor de de Nijmeegse topzaalsportclubs ook elders neergezet kunnen worden. De SP is verder samen met Groen­Links zeer kritisch over de finan­ciële haalbaarheid van het Huis van de Topsport. Beide partijen vinden dat de inkomsten te posi­tief zijn ingeschat. Daarbij gaat het onder meer over de parkeerop­brengsten en de huur die de zaal­sportclubs kunnen betalen. PvdA-raadslid Verbruggen heeft zo zijn twijfels of GroenLinks de visie achter het Huis van de Top­sport wel onderschrijft. Hij vraagt zich hardop af of de partij niet be­zig is met een vertragingstactiek om realisering te verhinderen.




Bron: De Gelderlander

gezien op dth
NU OKTOBER-AKTIE BIJ TJK !! KIJK BIJ REGELS EN MEDEDELINGEN ETC.

paulus
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 21:33
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door paulus »

Ik ben het wel eens met Groen Links dat NEC morgen mag beginnen met de uitbreiding van het huidige stadion, maar dan moet de gemeente wel financieel bijspringen. Het huis van topsport is in beeld gekomen om het draagvlak te vergroten zodat de gemeente een groot deel van de uitbreiding financiert. De gemeente Nijmegen wilde ten slotte eerst een imago van gezonde stad (city of health), dan weer het imago van de oudste stad, nu weer het imago van een sportieve stad. Nu blijkt dat om een imago te creeeren veel geld kost en het lang duurt voordat een stad een imago uitstraalt zijn de politieke partijen alleen maar verder uit elkaar gegroeid. Voor NEC duurt dit allemaal te lang. NEC moet nu in gesprek met de gemeente gaan om op korte termijn de uitbreiding te realiseren. Mocht het huis van topsport er ooit komen, op welke plek dan ook, dan doet NEC wel mee.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door tweety »

maar die drie imago's kunnen toch goed samen , oudste , gezondste en sportiefste stad
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

knipping jean
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 14 sep 2009, 08:51
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door knipping jean »

Hoe halen ze het in hun hoofd om in zware tijden 80 miljoen uit te trekken voor een nieuw stadion? NEC mag blij zijn dat ze straks 12.500 toeschouwers hebben, om de eenvoudige reden dat mensen straks gewoon geen kaartje meer kunnen kopen. Ze schakelen dan over op eredivisie live, kunnen ze voor 12,50 euro vier wedstrijden zien. Het is anders als Boekhoorn het stadion gaat financieren waardoor hij dan eigenaar wordt, maar die komt dan wel op een andere plek. Het is een take it ore leave it verhaal, denk daar maar eens over na 2500 handtekening supporters.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten