Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
vooruit
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 11:36
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door vooruit »

Als aangetoond kan worden dat het plan banen schept, de investering terugverdiend wordt dan zal het enigzins minder moeilijk worden om geld te investeren. De overheid predict juist in deze moeilijke tijden dat er geïnvesteerd moet worden om de economie op gang te houden. Nu kunnen ze innoveren met een uniek innovatief concept, waar Nijmegen en Nederland trots op zal zijn.

paulus
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 21:33
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door paulus »

tweety schreef:maar die drie imago's kunnen toch goed samen , oudste , gezondste en sportiefste stad
Klopt, die gaan goed samen, ik wil alleen geen jaren wachten totdat de politiek een besluit neemt om wel of niet te beginnen aan een plan omdat de politiek zo verdeeld is. Stel dat zo'n plan over 5 jaar wel doorgaat en je zit langs de snelweg of op een industrieterrein, daar wordt ik niet happy van. Stel dat het plan niet doorgaat, dan zijn wij een kleine vis in het profvoetbal en die zwemmen in het algemeen in de kleine vijfer met als doelstelling promoveren naar de grote vijfer. NEC kan alvast beginnen om de tribune door te trekken over de gracht heen tot aan het veld. Daarna het realiseren van de 2de ring.

Kick
Berichten: 391
Lid geworden op: za 26 jan 2008, 11:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Kick »

Als dit een verkiezingsitem gaat worden duurt het minimaal een half jaar langer voordat er een beslissing wordt genomen. Verschrikkelijk dit. Hadden we het stadion maar in eigendom, dan hebben we alleen een bouwvergunning nodig en kunnen we gaan met die banaan. Waar is Boekhoorn als je 'm nodig hebt?
Swart als boegbeeld van NEC? Hij is niet eens een NEC'er!

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door tweety »

knipping jean schreef:Hoe halen ze het in hun hoofd om in zware tijden 80 miljoen uit te trekken voor een nieuw stadion? NEC mag blij zijn dat ze straks 12.500 toeschouwers hebben, om de eenvoudige reden dat mensen straks gewoon geen kaartje meer kunnen kopen. Ze schakelen dan over op eredivisie live, kunnen ze voor 12,50 euro vier wedstrijden zien. Het is anders als Boekhoorn het stadion gaat financieren waardoor hij dan eigenaar wordt, maar die komt dan wel op een andere plek. Het is een take it ore leave it verhaal, denk daar maar eens over na 2500 handtekening supporters.
Jean , zou jij toch moeten weten als ondernemer . juist nu moeten ze investeren , om de economie uit het slop te halen moet je zorgen voor werkgelegenheid . de negatiefe spiraal doorbreken
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

knipping jean
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 14 sep 2009, 08:51
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door knipping jean »

Tweety, daar ben ik het mee eens. Maar hier ligt een groot probleem, zou jij 80 miljoen overheidsgeld in NEC durven te stoppen? Nou ik niet, ik wil best investeren maar dan wel in zekere sectoren. Je merkt het nu al bij andere clubs, er komen steeds meer stoeltjes leeg te staan kijk maar eens hoed op tv.

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Michael »

Ik heb nog eens goed naar de tv gekeken maar er ligt toch echt geen hoed op ;)

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Frans »

knipping jean schreef:Hoe halen ze het in hun hoofd om in zware tijden 80 miljoen uit te trekken voor een nieuw stadion? NEC mag blij zijn dat ze straks 12.500 toeschouwers hebben, om de eenvoudige reden dat mensen straks gewoon geen kaartje meer kunnen kopen. Ze schakelen dan over op eredivisie live, kunnen ze voor 12,50 euro vier wedstrijden zien. Het is anders als Boekhoorn het stadion gaat financieren waardoor hij dan eigenaar wordt, maar die komt dan wel op een andere plek. Het is een take it ore leave it verhaal, denk daar maar eens over na 2500 handtekening supporters.
Wat een tegenstrijdigheid! Dus als Boekhoorn eigenaar wordt komen er wel meer dan 12500 mensen en anders niet? Jij zegt dat mensen het niet meer kunnen betalen, dat kan dan ook niet als Boekhoorn eigenaar is.
NECTheBest

knipping jean
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 14 sep 2009, 08:51
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door knipping jean »

Frans heb je er wel eens aangedacht, dat de toeschouwers misschien weleens voor niets naar het stadion zouden mogen? En dat ze het geld dat ze normaal voor een kaartje uitgeven nu voor een etentkje en drankje gaan uitgeven. Daarnaast zou het kunnen zijn dat sponsoren alles gaan afdekken. Want er komt een tijd, dat clubs , net als tv programmas mensen gaan vragen om als publiek te gaan fungeren.

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4987
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Bernd »

ronnyguitar schreef:De bouw van een Huis van de Topsport bij het Goffertsta­dion moet een verkiezingsitem worden. Dat vindt Noël Vergunst, fractieleider van GroenLinks. Hij overweegt zelfs met een voor­stel te komen voor het houden van een referendum over plannen voor de uitbreiding van het voet­balstadion, de bouw van nieuwe sporthallen en paramedische en onderwijsvoorzieningen bij de Goffert. Het zou tegelijk met de verkiezingen in maart 2010 moe­ten worden gehouden.



Bron: De Gelderlander

gezien op dth
Een referendum over het stadion? Nou mensen, als dat de lijn gaat worden dan kunnen we rekenen op besluitvorming diep in 2010 of zelfs later. Lef en visie is NU besluiten en een duidelijk statement maken. Referenda zijn er om je bij moeilijke beslissingen achter de bevolking te kunnen verschuilen, een bevolking die overigens bijna zeker verdeeld zal zijn. Een nieuwe Goffert staat er echt niet voor 2015 als dit de lijn wordt. Wat een power, om te janken werkelijk.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Pol »

knipping jean schreef:Je merkt het nu al bij andere clubs, er komen steeds meer stoeltjes leeg te staan kijk maar eens hoed op tv.
Kun je mij afgezien van Vitesse één club noemen? Ik kan niet zeggen of de trend zich doorzet, maar de toeschouwersaantallen zijn al jaren stijgende.

knipping jean
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 14 sep 2009, 08:51
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door knipping jean »

Bij Willem 2 tegen feyenoord zag ik lege plekken. Bij Ado, inderdaad bij vitesse, PSV zat niet vol. Dus zeg het maar.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Jackiegoal »

Demtsjenko schreef:jackiegoal...

dat heet ontwikkeling... ik stond vanaf 1994 op 9 (ja, ook in de kou), maar heb de laatste jaren maar weinig wedstrijden van NEC bezocht. reden: zelf altijd voetballen, nu al een aantal jaar trainer/coach, duiken als hobby, vanwege lichamelijke ongemakken moet ik helaas fitnessen, ik heb een vriendin, werk fulltime, wil af en toe nog vrienden zien die nu buiten Nijmegen wonen, familiebezoek, etc. etc. etc. allemaal zaken die tijd kosten. op een bepaald moment maak je keuzes. ik vind het niet meer dan normaal dat degene die NU het meeste gebruik maken van het stadion daar de meeste invloed op proberen uit te oefenen. aandacht voor het verleden is goed en moet zelfs, maar het verleden het heden laten dicteren is niet handig... het 'vroeger was alles beter' spook is vaker meer belemmerend dan constructief...
Nou ja, tot op zekere hoogte geldt hetzelfde voor mij. Ik kan de lange reis naar Nijmegen niet meer elke thuiswedstrijd maken omdat ik het enorm druk heb met mijn eigen zaak. Dus mijn inspraak is vanzelfsprekend ook beperkt. Dat neemt niet weg dat ik NEC niet meer het NEC vind dat ik heb leren kennen en prachtig ben gaan vinden. NEC is van het lelijk eendje waar wij zo van hielden naar dertien-in-een-dozijn gegaan. Verhuizen naar een nieuw stadion zou dat enkel onderstrepen. De "nieuwe" NEC-supporter voert gewoon de verkeerde strijd en dat doet pijn.

Verhuizen is het nekschot voor de volksclub NEC en zou voor mij ook echt het einde betekenen. Je mag dat het "vroeger is alles beter" spook noemen, je mag dat nostalgie noemen en misschien is dat ook wel zo, maar het gebrek aan realiteitszin (Een stadion voor 40.000 man? Welke infantiele bosmongool bedenkt zoiets?) en het verlies van de allen-voor-één mentaliteit bij NEC doen bij mij gewoon elke keer weer pijn.

En dan het gelul over "nuilen". Met weet gewoon niet meer wat het betekent! Vroeger liep je met vrienden naar het stadion, kwam je op de Hazenkampseweg een man in zijn voortuin tegen die vroeg "hoeveel goat et wurre jongens?" en dan zeiden wij "nulletje of drie... voor hun hè!". Dat was nuilen. De "et wur tog neks" mentaliteit, heerlijk! Beetje zelfspot, maar vervolgens wel als één man achter de ploeg staan. Het nuilen van tegenwoordig is blijkbaar k*nkeren op alles wat los en vast zit, of het nou terecht is of niet. Dat is toch niet leuk meer? Hoe kun je dan nog genieten van een avondje voetbal?
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 1087
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 20:39
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Bert »

Trouwens het overzichtslijstje nog gezien met toeschouwersaantallen..............

Begin jaren 90 ; 700 man, 1000 man en ik was er één van.......Wel eens op zittribune oost gezeten dat we met 2 man in het hele vak zaten en de suppoost tegen me zei.......... gelukkig ben jij er weer.............

Gebruikersavatar
fr@nk
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:06
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door fr@nk »

Dat willen we ook niet meer terug lijkt me.
Er moet gewoon uit gebreid worden willen we in de middenmoot blijven voetballen.
Liefste gewoon een ring erop. Zoniet, jammer maar dan verhuizen we maar.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Pol »

knipping jean schreef:Bij Willem 2 tegen feyenoord zag ik lege plekken. Bij Ado, inderdaad bij vitesse, PSV zat niet vol. Dus zeg het maar.
Dus wat je wilt zeggen is dat niet alle stadions iedere wedstrijd uitverkocht zijn? En wat is dan precies de essentie van je punt? Dat is namelijk alweer een andere stelling dan je eerdere uitspraak dat toeschouwersaantallen drastisch terug lopen. Dat is namelijk niet te onderbouwen.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jd »

knipping jean schreef:Hoe halen ze het in hun hoofd om in zware tijden 80 miljoen uit te trekken voor een nieuw stadion?
Het hele park is aangelegd in een tijd van malaise, en in het kader van werkverschaffing. Waarom toen wel en nu niet?

De bezoekersaantallen zijn overigens nog nooit zo hoog geweest in heel Nederland (CBS)

Gebruikersavatar
ronnyguitar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 19:20
Locatie: bad zwischenahn - duitsland
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door ronnyguitar »

een 2e ring erop pleuren, de plannen zijn er al, en ook de vergunning.....die andere toestanden zet maar ergens anders neer, nu het geheel een politiek issue geworden is, gaat het nog heeeeeel veel jaren duren, wedden ? dus 2e ring, op de onderste ring (oostvakken) een mooie sta-tribune (meer sfeer, en meer toeschouwers op de onderste ring) en je zit tegen de 22.000 toeschouwers.......
NU OKTOBER-AKTIE BIJ TJK !! KIJK BIJ REGELS EN MEDEDELINGEN ETC.

schuumke
Berichten: 712
Lid geworden op: wo 08 jul 2009, 12:28
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door schuumke »

NEC moet zich losmaken van die topsporthal en zelf zijn eigen plan gaan trekken want als je op de bureaucratie van de politiek moet wachten heb je over 5 jaar nog geen stadion staan. Het is vrij duidelijk dat er alles aan gelegen is zo snel mogelijk die stadion uitbreiding te realiseren want we staan er nu al niet zo denderend voor financieel, dat word alleen maar erger hoe langer je wacht.
Wij mogen niet de dupe worden van het gekissebis tussen politieke partijen, laat varen die zooi en trek je eigen plan.

jbnmgn

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jbnmgn »

Altijd gedacht dat met name Groen Links de tegenpartij was wat het uitbreiden van het stadion betreft, maar nu lees ik in de krant toch echt dat het uitbreiden wat GroenLinks betreft zo snel mogelijk zou kunnen beginnen (geen horizonvervuiling meer, geen protesten meer tegen boue die boven de boomgrens uitkomt??) als het maar losgekoppeld zou worden van de topsporthal.

Nou NEC, en Gemeent Nijmegen, het is dus tijd om dat idee LOS TE KOPPELEN!! Laat dan de nieuwe topsporthal idd maar op de plek van de reeds sterk verouderde en aan vervanging toezijnde Massinkhal komen. 52 degrees blij, NEC blij, GroenLinks blij, MagicMatrixx blij, kortom idereen blij.

BOUWEN! !! ! !!! !! ! ! ! ! ! !

Gebruikersavatar
Tim Janssen
Berichten: 4917
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Tim Janssen »

Was vandaag in de broerstraat kwam jacco swart tegen met ze,n pluuzenbol mag de haren wel kammen leek wel of hij net uit bed kwam.
maar hij kwam volgens mij richting de gemeente af ben benieuwd of er iets mee te maken heeft omtrent het nieuws nu

jbnmgn

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jbnmgn »

Afbeelding

Ik mag toch alleen hopen dat als dit daadwerkelijk de voorzijde van het nieuwe/ uit te breiden stadion wordt, ze er wel aan denken de naam andersom te doen. Dus niet De Goffert Stadion, maar stadion De Goffert. Lijkt mij tenminste het meest logische.

KoEn NmGn
Berichten: 50
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 19:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door KoEn NmGn »

laat ze verdomme maar eens opschieten.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door LT »

Ze moeten nog beginnen met tekenen, dit waren slechts concepten...

rubinho
Berichten: 303
Lid geworden op: di 12 aug 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door rubinho »

jbnmgn schreef:Afbeelding

Ik mag toch alleen hopen dat als dit daadwerkelijk de voorzijde van het nieuwe/ uit te breiden stadion wordt, ze er wel aan denken de naam andersom te doen. Dus niet De Goffert Stadion, maar stadion De Goffert. Lijkt mij tenminste het meest logische.
Als dit stadion er over 2 jaar staat ben ik heel erg blij en dan staat er voor mijn part het gelredome op...

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door LT »

Streefdatum van NEC is 2012/2013, dus tel maar na hoe lang dat nog gaat duren aangezien streefdata van grote projecten in combinatie met ambtelijke molens nooit gehaald worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten