Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
jbnmgn

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jbnmgn »

Elke week staat er wel weer een stukje in de Brug over de Goffert. Nu weer van iemand die de TIP niet wil. Nou wat mij betreft hoeft dat ook niet want daar hangt en valt alles mee wat betreft uitbreiding voor NEC.

Gebruikersavatar
stijn
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 06 apr 2009, 22:29
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door stijn »

Eniesee schreef: 70 miljoen was al gedekt een jaar geleden, hoever ze nu zijn weet ik niet
Volgens mij was er alleen een hele ruwe berekening van de kosten en een hele ruwe berekening van de mogelijk exploitatie (als die partij x.000 euro aan huur betaald en als de parkeergarage y.000 euro oplevert, etc, dan zou het rond lijken te komen). Maar 70 miljoen gedekt... Was het maar waar. Er is nog veel onduidelijkheid over de kosten en de exploitatie. NEC hamert overigens zelf erg op het TIP. Dat willen ze (veel) liever dan alleen tribune-uitbreiding.

Gebruikersavatar
ronnyguitar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 19:20
Locatie: bad zwischenahn - duitsland
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door ronnyguitar »

een vraagje mijnheer stijn.... hoe kunt u 3 min na de wedstrijd met zulke vragen komen op een enniesee forum ??? net effe de hond uitgelaten, en een ideetje ??? tot murguh..........
NU OKTOBER-AKTIE BIJ TJK !! KIJK BIJ REGELS EN MEDEDELINGEN ETC.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12257
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door harold »

vak Oost schreef:
Ramon schreef:Zij sprak niet alleen namens de SMK maar ook namens de andere zorginstellingen.
Zonder zorg, geen TIP.
allemaal leuk deze exotische afkortingen maar waar staan ze eigenlijk voor
Ik krijg ook het gevoel dat ik wat aan het missen ben in deze discussie. Willen jullie mij op de hoogte stellen als er weer belangrijke zaken aan de orde komen? Of zijn dit belangrijke zaken? DSB terrein, is dat het Compaq terrein? TIP? Is dat Topsport Innovatie en ?...

Gebruikersavatar
ronnyguitar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 19:20
Locatie: bad zwischenahn - duitsland
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door ronnyguitar »

harold schreef:
vak Oost schreef:
Ramon schreef:Zij sprak niet alleen namens de SMK maar ook namens de andere zorginstellingen.
Zonder zorg, geen TIP.
allemaal leuk deze exotische afkortingen maar waar staan ze eigenlijk voor
Ik krijg ook het gevoel dat ik wat aan het missen ben in deze discussie. Willen jullie mij op de hoogte stellen als er weer belangrijke zaken aan de orde komen? Of zijn dit belangrijke zaken? DSB terrein, is dat het Compaq terrein? TIP? Is dat Topsport Innovatie en ?...

ik lees ook alleen maar politieke statements hier en 300 afkortingen, git nog wel een bietje duren met dat gelul......

vraagje aan de politikussen, ik mag nog steeds in nijmegen stemmen wie van jullie is 100 % voor de goffert ?????
NU OKTOBER-AKTIE BIJ TJK !! KIJK BIJ REGELS EN MEDEDELINGEN ETC.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jd »

Ramon schreef:
rasputin schreef:toch weer apart onderzoek naar huis van topsport op locatie Jan Massinkhal.
zou dat een versnelling van de Goffertplannen kunnen inhouden? http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... inkhal.ece
Ik heb bij de inspraakronde gezeten en een stuk van het debat - partijgenoot Sent Wierda heeft het hele debat bijgewoond - maar mijn indruk is dat het TIP behoorlijk wat glazen heeft ingegooid voor zichzelf.

De Sint Maartenskliniek en andere medische voorzieningen hebben gewoon in de inspraak een Veto uitgesproken tegen lokatie DSB. Waarop Gewoon Nijmegen, Nijmegen NU en de VSP vonden dat de SMK chantage pleegde. En eerlijk gezegd proefde het ook zo. Dus Gewoon Nijmegen vraagt nogmaals of de SMK op de DSB-lokatie zou mee doen. Antwoord van SMK: nee, wij geloven in De Goffert. Mijn conclusie: chantage.

In het debat begonnen steeds meer partijen zich te keren tegen deze dwang. Maar ik zal Sent vragen of hij een stukje wil tikken, want ik heb er niet helemaal bijgezeten. Ik zat bij een ander debat.
Dus als ik me graag op een locatie wil vestigen als bedrijf/instelling, de gemeente me liever ergens anders neerzet, en ik voet bij stuk hou ben ik de chanteur?

Maak je gewoon sterk voor TIP + uitbreiding in de goffert, ipv. dat halfzachte " TIP ergens anders en NEC uitbreiden in de Goffert" als je nu al gaat inleveren dan blijft er zometeen niets meer over om voor te pleiten.

Overigens hulde aan de St. Maartenskliniek dat ze in de Goffert (blijven) geloven.

Gebruikersavatar
stijn
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 06 apr 2009, 22:29
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door stijn »

ronnyguitar schreef:een vraagje mijnheer stijn.... hoe kunt u 3 min na de wedstrijd met zulke vragen komen op een enniesee forum ??? net effe de hond uitgelaten, en een ideetje ??? tot murguh..........
een vraagje terug mijnheer ronny: over welke vragen heb je het? Ik zie mezelf geen enkele vraag stellen, alleen wat feitelijke informatie weergeven nav een volgens mij onterechte veronderstelling die door iemand anders wordt opgeschreven ("er is al 70 miljoen euro"). Wat betreft de politieke statements: die heb ik hier juist nog even niet neergezet, maar als er behoefte aan is dan wil ik dat best alsnog doen. Mijn inbreng bij laatste bespreking van de plannen in de gemeenteraad kwam samengevat hier op neer: zoek zo snel mogelijk uit of de variant 'alles in de Goffert' (stadionuitbreiding en topsporthal) haalbaar is (zowel financieel als ruimtelijk) en zo ja, ga daar dan mee aan de slag. Als het dan niet haalbaar is, kunnen de partijen die er bij betrokken zijn hun 'mind' opmaken en kijken wat ze verder doen. Dan kan NEC dus evt snel aan de slag met plannen voor alleen stadionuitbreiding. Maar als de volledige plannen op Goffert mogelijk zijn (en exploitatie rond is te krijgen, dus geen 2e Gelredome), dan zeg ik: aan de slag! Andere partijen willen nog allerlei andere varianten verder onderzoeken, wat er vooral op neerkomt dat het langer gaat duren voor er een besluit genomen kan worden en het dus ook langer gaat duren voordat NEC in een groter stadion speelt.

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Frans »

Vraag is ook wie de uitbreiding gaat financieren zonder sporthallen, medisch centrum enz. Doet de gemeente dat dan ook, als eigenaar?
Dus puur uitbreiding van hoofdgebouw en de tribunes?
NECTheBest

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Ramon »

stijn schreef:Andere partijen willen nog allerlei andere varianten verder onderzoeken, wat er vooral op neerkomt dat het langer gaat duren voor er een besluit genomen kan worden en het dus ook langer gaat duren voordat NEC in een groter stadion speelt.
Leuk hoor Stijn, als PvdA-wethouder Depla nu meteen die 3 varianten had onderzocht was het al een stuk sneller gegaan. Maar nee, daar moet eerst een Kamerbespreking over heen...

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jd »

Ramon schreef:
stijn schreef:Andere partijen willen nog allerlei andere varianten verder onderzoeken, wat er vooral op neerkomt dat het langer gaat duren voor er een besluit genomen kan worden en het dus ook langer gaat duren voordat NEC in een groter stadion speelt.
Leuk hoor Stijn, als PvdA-wethouder Depla nu meteen die 3 varianten had onderzocht was het al een stuk sneller gegaan. Maar nee, daar moet eerst een Kamerbespreking over heen...
Kunnen ze meteen onderzoeken wat het kost om het in de wolken te bouwen, om er een treinstation aan te hangen, een groot winkelcentrum aan vast te plakken, en de goffertboerderij overdekt te integreren dan zijn ze meteen klaar.
Het is toch kul om een plan te willen uitwerken op 1 manier, daar locaties voor te onderzoeken, en op het moment dat er 2 locaties aan het licht komen onder druk het beginplan eventueel zou moeten wijzigen? Het slaat nergens op dat NEC en andere deelgenoten aan het TIP-plan hun plan moeten wijzigen omdat wat raadsleden dat willen?, terwijl alle betrokkenen het erover eens zijn in welke vorm en op welke locatie zij dit project willen voortzetten.

Als de SMK mee wil doen aan het TIP in de Goffert dan is het aan de gemeente om dit óf goed te keuren, óf af te keuren, het is bullshit dat zij dan partijen moeten dwingen alternatieven te onderzoeken, dat mogen ze toch zelf weten? Dát is chantage.

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Ramon »

En daar hebben we nu precies het punt te pakken.

Het College (dat is PvdA, GL en SP) doen alsof er een keuze is door die varianten. Maar er is geen keuze over een lokatie, want de SMK wil niet op een andere lokatie.

Dus is het kiezen tussen:
- Geen verandering
- Alleen NEC stadion uitbreiden
- NEC stadion uitbreiden met TIP

en dat op de Goffert. Als het College eerlijk is zegt het dat.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jd »

Maar ik snap wel dat er vantevoren niet naar alternatieve scenario's is gekeken, gezien het vertrouwen dat de betrokken partijen hebben over de haalbaarheid van het project op de huidige locatie.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22783
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door burp »

het geeft eigenlijk gewoon aan dat het hele item in ieder geval tot na de gemeenteraadsverkiezingen een ''uitstel item'' is en dat betrokken partijen er wel voor willen waken om een doelgroep (enerzijds supporters, anderzijds belanghebbenden bij de verschillende locaties) helemaal voor het hoofd te stoten zodat het item ze stemmen kan kosten.

Daarom willen ze voorlopig ook niet kiezen en blijft het pappen, rekken, nathouden en nog meer rekken.

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Ramon »

Waar tussen moeten we dan kiezen als politiek ? Als er maar één optie gegeven wordt door de partners van het TIP ! Dan is het toch stikken of slikken.

Prima, je wil een keuze. Je krijgt een keuze. De Lijst Ramon Barends is voor uitbreiding van het NEC stadion. Dat is overigens geen nieuws. Wat het dan voor gevolgen heeft voor het Topsport en InnovatiePark... het zal me zo langzamerhand jeuken. Als het kan op de Goffert mag het daar. Als het daar niet kan en de partners willen niet op een andere plek dan so be it.

Stijn, geef jij dit even door aan de wethouder... ;-)

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Bleum »

stijn schreef:
Eniesee schreef: 70 miljoen was al gedekt een jaar geleden, hoever ze nu zijn weet ik niet
Volgens mij was er alleen een hele ruwe berekening van de kosten en een hele ruwe berekening van de mogelijk exploitatie (als die partij x.000 euro aan huur betaald en als de parkeergarage y.000 euro oplevert, etc, dan zou het rond lijken te komen). Maar 70 miljoen gedekt... Was het maar waar. Er is nog veel onduidelijkheid over de kosten en de exploitatie. NEC hamert overigens zelf erg op het TIP. Dat willen ze (veel) liever dan alleen tribune-uitbreiding.
Voor de duidelijkheid: Ik heb op de supportersavond aan Depla gevraagd hoeveel er al was en hoeveel er nog binnen zou moeten komen. Volgens Depla was er al 70 miljoen binnen aan exploitatie en ik meen dat er daarom nog 20 miljoen ergens gevonden moest worden. Dat zou bijvoorbeeld met subsidies kunnen.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
stijn
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 06 apr 2009, 22:29
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door stijn »

Bleum schreef: Voor de duidelijkheid: Ik heb op de supportersavond aan Depla gevraagd hoeveel er al was en hoeveel er nog binnen zou moeten komen. Volgens Depla was er al 70 miljoen binnen aan exploitatie en ik meen dat er daarom nog 20 miljoen ergens gevonden moest worden. Dat zou bijvoorbeeld met subsidies kunnen.
Oke, da's dan helder. De laatste rekensom die ik gezien heb was nog behoorlijk dubieus (forse parkeerinkomsten, clubs die flink meer huur gaan betalen, etc, terwijl onduidelijk is of dat allemaal wel realistisch is). Maar hopelijk hebben ze dat inmiddels verder en professioneler uitgewerkt.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Bleum »

stijn schreef:
Bleum schreef: Voor de duidelijkheid: Ik heb op de supportersavond aan Depla gevraagd hoeveel er al was en hoeveel er nog binnen zou moeten komen. Volgens Depla was er al 70 miljoen binnen aan exploitatie en ik meen dat er daarom nog 20 miljoen ergens gevonden moest worden. Dat zou bijvoorbeeld met subsidies kunnen.
Oke, da's dan helder. De laatste rekensom die ik gezien heb was nog behoorlijk dubieus (forse parkeerinkomsten, clubs die flink meer huur gaan betalen, etc, terwijl onduidelijk is of dat allemaal wel realistisch is). Maar hopelijk hebben ze dat inmiddels verder en professioneler uitgewerkt.
Heb het nog even opgezocht en dit zijn de genoemde cijfers:

Het plan voor het Huis van de Top­sport bij De Goffert, zoals eerder gepresenteerd, kost zo'n slordige 80 miljoen euro. 15 Miljoen was nog het tekort (dit zou gefinancierd moeten worden door subsidies) en de exploitatie zou 65 miljoen bedragen.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jd »

Ramon schreef:Waar tussen moeten we dan kiezen als politiek ? Als er maar één optie gegeven wordt door de partners van het TIP ! Dan is het toch stikken of slikken.

Prima, je wil een keuze. Je krijgt een keuze. De Lijst Ramon Barends is voor uitbreiding van het NEC stadion. Dat is overigens geen nieuws. Wat het dan voor gevolgen heeft voor het Topsport en InnovatiePark... het zal me zo langzamerhand jeuken. Als het kan op de Goffert mag het daar. Als het daar niet kan en de partners willen niet op een andere plek dan so be it.

Stijn, geef jij dit even door aan de wethouder... ;-)
Zet je dan in voor TIP + uitbreiding in de Goffert ipv. nu al concessies te doen. Maak het mogelijk in de Goffert ipv. te roepen dat het misschien niet kan. Ik vind het een beetje "beide kanten te vriend houden" als je niet probeert om je eerst 100% in te zetten voor de gepresenteerde plannen. Pas naar alternatieven kijken als blijkt dat plan A niet mogelijk is.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Bleum »

jd schreef:
Ramon schreef:Waar tussen moeten we dan kiezen als politiek ? Als er maar één optie gegeven wordt door de partners van het TIP ! Dan is het toch stikken of slikken.

Prima, je wil een keuze. Je krijgt een keuze. De Lijst Ramon Barends is voor uitbreiding van het NEC stadion. Dat is overigens geen nieuws. Wat het dan voor gevolgen heeft voor het Topsport en InnovatiePark... het zal me zo langzamerhand jeuken. Als het kan op de Goffert mag het daar. Als het daar niet kan en de partners willen niet op een andere plek dan so be it.

Stijn, geef jij dit even door aan de wethouder... ;-)
Zet je dan in voor TIP + uitbreiding in de Goffert ipv. nu al concessies te doen. Maak het mogelijk in de Goffert ipv. te roepen dat het misschien niet kan. Ik vind het een beetje "beide kanten te vriend houden" als je niet probeert om je eerst 100% in te zetten voor de gepresenteerde plannen. Pas naar alternatieven kijken als blijkt dat plan A niet mogelijk is.
:withstupid:
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
williamnmgn
Berichten: 677
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 15:15
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door williamnmgn »

ik snap eerlijk waar niet waar ze in godsnaam allemaal mee bezig zijn en waarom alles zo lang moet duren?
ik als nec supporter wil graag zien dat ons cluppie 2 stappen vooruit gaat maken! ben gewoon rieel met de plannen dan moet alles toch wel goedkomen lijkt me!

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door CHEF »

williamnmgn schreef:ik snap eerlijk waar niet waar ze in godsnaam allemaal mee bezig zijn en waarom alles zo lang moet duren?
ik als nec supporter wil graag zien dat ons cluppie 2 stappen vooruit gaat maken! ben gewoon rieel met de plannen dan moet alles toch wel goedkomen lijkt me!
Ik heb het vermoeden dat je nog erg jong bent,op zich niets mis mee,maar dit soort dingen zul je veel vaker meemaken waarschijnlijk.

Gebruikersavatar
Paddock
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 13 feb 2009, 22:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Paddock »

CHEF schreef:
williamnmgn schreef:ik snap eerlijk waar niet waar ze in godsnaam allemaal mee bezig zijn en waarom alles zo lang moet duren?
ik als nec supporter wil graag zien dat ons cluppie 2 stappen vooruit gaat maken! ben gewoon rieel met de plannen dan moet alles toch wel goedkomen lijkt me!
Ik heb het vermoeden dat je nog erg jong bent,op zich niets mis mee,maar dit soort dingen zul je veel vaker meemaken waarschijnlijk.
Ow? Leg eens uit ? nu wordt ik heel nieuwsgierig.

jbnmgn

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jbnmgn »

Paddock schreef:
CHEF schreef:
williamnmgn schreef:ik snap eerlijk waar niet waar ze in godsnaam allemaal mee bezig zijn en waarom alles zo lang moet duren?
ik als nec supporter wil graag zien dat ons cluppie 2 stappen vooruit gaat maken! ben gewoon rieel met de plannen dan moet alles toch wel goedkomen lijkt me!
Ik heb het vermoeden dat je nog erg jong bent,op zich niets mis mee,maar dit soort dingen zul je veel vaker meemaken waarschijnlijk.
Ow? Leg eens uit ? nu wordt ik heel nieuwsgierig.
Als ik Chef goed begrijp bedoelt hij dat je in je leven wel vaker zult gaan meemaken dat iets niet op de manier (bv snel) gaat zoals jijzelf zou willen.

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door CHEF »

jbnmgn schreef:
Paddock schreef:
CHEF schreef:
williamnmgn schreef:ik snap eerlijk waar niet waar ze in godsnaam allemaal mee bezig zijn en waarom alles zo lang moet duren?
ik als nec supporter wil graag zien dat ons cluppie 2 stappen vooruit gaat maken! ben gewoon rieel met de plannen dan moet alles toch wel goedkomen lijkt me!
Ik heb het vermoeden dat je nog erg jong bent,op zich niets mis mee,maar dit soort dingen zul je veel vaker meemaken waarschijnlijk.
Ow? Leg eens uit ? nu wordt ik heel nieuwsgierig.
Als ik Chef goed begrijp bedoelt hij dat je in je leven wel vaker zult gaan meemaken dat iets niet op de manier (bv snel) gaat zoals jijzelf zou willen.
Klopt

Iefjuh
Berichten: 55
Lid geworden op: di 05 aug 2008, 10:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Iefjuh »

NEC is gebaat bij een snelle uitbreiding van het stadion, maar er zijn inmiddels zoveel partijen bij de plannen betrokken, dat het langer gaat duren. Daarnaast worden er bedragen genoemd waarvan ik denk dat daar wel ff over nagedacht mag worden. Neemt niet weg dat ik me ook kan voorstellen dat er mensen zijn die het allemaal wel erg lang vinden duren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten