Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Pol »

semnec schreef:
Voorwaarts schreef:
semnec schreef:
Kanchelskis schreef:Misschien een domme vraag, maar wat heeft bestuur voor ogen met het overnemen van het stadion? Zijn ze daarmee af van de (hoge) huur? Wat is de achterliggende gedachte? Financieel is het volgens mij redelijk belabberd gesteld momenteel. En wie betaald dit? En gezien het aantal seizoenskaartverkopen is uitbreiding volgens mij niet nodig. Renovatie wel, maar om daarmee het hele stadion over te nemen voor +- 8 miljoen euro.
Lijkt mij dat als je het stadion koopt dat je dan inderdaad geen (hoge) huur meer hoeft te betalen. Dat zullen ze dus voor ogen hebben. Wie dit betaald is een goede vraag, weet niet of NEC als organisatie zijnde bijvoorbeeld een hypotheek kan afsluiten, als dat zo is zal je dus aanzienlijk minder kwijt zijn dan de huur die ze nu betalen. Bovendien mochten ze verbeteringen doorvoeren aan het stadion(al dan niet uitbreiden) dan is dat geen weggegooid geld aangezien het eigendom van NEC is.
Kortom een beetje hetzelfde verhaal waarom mensen een huis kopen en niet huren.
Echter, een huis kan je nog verkopen en een stadion niet !
Dus je spaart niet dmv je stadion (huis).
Maar je bespaart wel als de huur een stuk hoger ligt dan de vaste lasten als je het in eigen beheer hebt.
NEC zal aan de investeerders ook huur moeten betalen

Gebruikersavatar
druten
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:45
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door druten »

maar niet zo'n idioot hoge?

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Pol »

druten schreef:maar niet zo'n idioot hoge?
Zo idioot hoog is de huur helemaal niet

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door pjottr »

:withstupid:

Gebruikersavatar
druten
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:45
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door druten »

Pol schreef:
druten schreef:maar niet zo'n idioot hoge?
Zo idioot hoog is de huur helemaal niet
wel vergeleken met de verouderde accommodatie

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Pol »

druten schreef:
Pol schreef:
druten schreef:maar niet zo'n idioot hoge?
Zo idioot hoog is de huur helemaal niet
wel vergeleken met de verouderde accommodatie
Verouderd? 16 jaar oud...

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Wessel »

Pol schreef:
druten schreef:
Pol schreef:
druten schreef:maar niet zo'n idioot hoge?
Zo idioot hoog is de huur helemaal niet
wel vergeleken met de verouderde accommodatie
Verouderd? 16 jaar oud...
Toch wel. Te weinig met het oog op de toekomst gebouwd wat betreft uitbreidingsmogelijkheden van capaciteit en ruimtes voor sponsoren. Gewoon achterhaald allemaal en daardoor minder waard.

Komop gemeente, doe een handreiking voordat Nijmeegs Trots echt in de problemen komt. WE - ALL - BENEFIT !

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Mark Ariaans »

Ze hebben al een handreiking van ruim 2 miljoen gedaan...

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Pol »

Wessel schreef:
Pol schreef:
druten schreef:
Pol schreef:
druten schreef:maar niet zo'n idioot hoge?
Zo idioot hoog is de huur helemaal niet
wel vergeleken met de verouderde accommodatie
Verouderd? 16 jaar oud...
Toch wel. Te weinig met het oog op de toekomst gebouwd wat betreft uitbreidingsmogelijkheden van capaciteit en ruimtes voor sponsoren. Gewoon achterhaald allemaal en daardoor minder waard.

Komop gemeente, doe een handreiking voordat Nijmeegs Trots echt in de problemen komt. WE - ALL - BENEFIT !
We all benefit? Nee, het gaat juist ten koste van 'all'. The benefit is deels voor de investeerders en deels voor NEC.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Wessel »

Inderdaad ja, de gemeente profiteert van een NEC dat floreert en een mooi visitekaartje voor Nijmegen is en de supporters kunnen eindelijk een club steunen die zich vrij van degradatieangst op de toekomst kan richten. Een mooi perspectief!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Arjan van Hout »

NEC huur betalen voor een stadion wat ze zelf verkopen? Betaal ik ook huur aan m'n hypotheekverstrekker ?

jbnmgn

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jbnmgn »

Mark Ariaans schreef:Ze hebben al een handreiking van ruim 2 miljoen gedaan...
Leg uit: want ik heb begrepen dat de Gemeente 8,2 miljoen vraagt en NEC heeft nu een bod liggen van 7,6 miljoen.
Waar zit die handreiking dan in? Of was de oorspronkelijke vraagprijs van de Gemeente nog hoger?

jbnmgn

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jbnmgn »

Eniesee schreef:NEC huur betalen voor een stadion wat ze zelf verkopen? Betaal ik ook huur aan m'n hypotheekverstrekker ?
Ik heb het ook altijd een hele vreemde constructie gevonden dat NEC 7 ton huur betaald en vervolgens ook het onderhoud voor eigen rekening moet nemen.
Normaal gaat bij het huren van een pand het onderhoud van het pand zelf voor rekening van de verhuurder en het onderhoud van inboedel zoals toiletten enz. voor rekening van de huurder.
Maar hier zal wel een andere regel voor gemaakt zijn destijds.
Ik vraag me dan ook af wat er bovenop die 7 ton nog aan verdere kosten per jaar komen. En had NEC dan toch niet beter het stadion zelf kunnen houden, waren ze dan uiteindelijk niet goedkoper dus beter af geweest?

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Arjan van Hout »

jbnmgn schreef:
Mark Ariaans schreef:Ze hebben al een handreiking van ruim 2 miljoen gedaan...
Leg uit: want ik heb begrepen dat de Gemeente 8,2 miljoen vraagt en NEC heeft nu een bod liggen van 7,6 miljoen.
Waar zit die handreiking dan in? Of was de oorspronkelijke vraagprijs van de Gemeente nog hoger?
Ff serieus snap je dat echt niet?

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door vak Oost »

jbnmgn schreef:En had NEC dan toch niet beter het stadion zelf kunnen houden, waren ze dan uiteindelijk niet goedkoper dus beter af geweest?
:withstupid: :eek:
Alles komt goed !!

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door NiMMA_024 »

8,2M vraagprijs vind ik een heel hoog bedrag voor een stadion dat een 2e ring had moeten kunnen hebben zonder dat daar een teletubbieheuvel voor nodig was.
Men was verzekerd dat die 2e ring gebouwd kon worden in een later stadium. Iets wat later onmogelijk bleek te zijn

Maar hoe zit het bod in elkaar? Is dat incl. de huurachterstand of komt deze er nog bovenop?
Vindt wel dat die achterstallige huur ook betaald dient te worden.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
druten
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:45
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door druten »

vak Oost schreef:
jbnmgn schreef:En had NEC dan toch niet beter het stadion zelf kunnen houden, waren ze dan uiteindelijk niet goedkoper dus beter af geweest?
:withstupid: :eek:
toen dus geen geld cq financier voor

jbnmgn

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jbnmgn »

NiMMA_024 schreef:8,2M vraagprijs vind ik een heel hoog bedrag voor een stadion dat een 2e ring had moeten kunnen hebben zonder dat daar een teletubbieheuvel voor nodig was.
Men was verzekerd dat die 2e ring gebouwd kon worden in een later stadium. Iets wat later onmogelijk bleek te zijn
dat kwam bij mijn weten omdat in eerste instantie een ander stadion/constructie gekozen was waar in tijdsbestek van de zomerstop een 2e ring op geplaatst zou kunnen worden, echter heeft men toen voor een goedkopere variant gekozen, het huidige stadion dus

Maar hoe zit het bod in elkaar? Is dat incl. de huurachterstand of komt deze er nog bovenop?
Vindt wel dat die achterstallige huur ook betaald dient te worden. waarom vindt jij dat? Stel de Gemeente gaat akkoord met een bedrag van 8 miljoen incl. achterstallige huur ga jij dan een bezwaar indienen? :biggrin:

Voorwaarts
Berichten: 4160
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Voorwaarts »

Dat jaar huurachterstand is opgenomen in het totaalbedrag en wordt uitgesmeerd over al die jaren tm 2043 of zoiets.
eens een nec-er, altijd een nec-er

jbnmgn

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door jbnmgn »

Voorwaarts schreef:Dat jaar huurachterstand is opgenomen in het totaalbedrag en wordt uitgesmeerd over al die jaren tm 2043 of zoiets.
Ja maar als je de huur t/m 2043 telt (nog 27 jaar) dan zou dat de Gemeente 18,9 miljoen opleveren, en dat voor iets waar ze geen onderhoudskosten aan hebben.
Dus die 8,2 miljoen is zo slecht nog niet.
8,2 miljoen tegen de huidige rente (zeg 3%) levert zo'n 246.000 per jaar, en dat is toch vele malen lager dan de huidige 700.000 huur. Of geld voor dergelijke aankopen een heel ander rente tarief.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door Pol »

jbnmgn schreef:
Voorwaarts schreef:Dat jaar huurachterstand is opgenomen in het totaalbedrag en wordt uitgesmeerd over al die jaren tm 2043 of zoiets.
Ja maar als je de huur t/m 2043 telt (nog 27 jaar) dan zou dat de Gemeente 18,9 miljoen opleveren, en dat voor iets waar ze geen onderhoudskosten aan hebben.
Dus die 8,2 miljoen is zo slecht nog niet.
8,2 miljoen tegen de huidige rente (zeg 3%) levert zo'n 246.000 per jaar, en dat is toch vele malen lager dan de huidige 700.000 huur. Of geld voor dergelijke aankopen een heel ander rente tarief.
De huur is geen 7 ton. Al heel vaak vermeld in deze discussie.

Gebruikersavatar
druten
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:45
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door druten »

Pol schreef:
jbnmgn schreef:
Voorwaarts schreef:Dat jaar huurachterstand is opgenomen in het totaalbedrag en wordt uitgesmeerd over al die jaren tm 2043 of zoiets.
Ja maar als je de huur t/m 2043 telt (nog 27 jaar) dan zou dat de Gemeente 18,9 miljoen opleveren, en dat voor iets waar ze geen onderhoudskosten aan hebben.
Dus die 8,2 miljoen is zo slecht nog niet.
8,2 miljoen tegen de huidige rente (zeg 3%) levert zo'n 246.000 per jaar, en dat is toch vele malen lager dan de huidige 700.000 huur. Of geld voor dergelijke aankopen een heel ander rente tarief.
De huur is geen 7 ton. Al heel vaak vermeld in deze discussie.

De belangrijkste reden achter de verhuisplannen is de jaarlijkse huursom van 700.000 euro die volgens de directie als een molensteen om de nek van de club hangt.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5078
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door eniesee-elst »

druten schreef:
Pol schreef:
jbnmgn schreef:
Voorwaarts schreef:Dat jaar huurachterstand is opgenomen in het totaalbedrag en wordt uitgesmeerd over al die jaren tm 2043 of zoiets.
Ja maar als je de huur t/m 2043 telt (nog 27 jaar) dan zou dat de Gemeente 18,9 miljoen opleveren, en dat voor iets waar ze geen onderhoudskosten aan hebben.
Dus die 8,2 miljoen is zo slecht nog niet.
8,2 miljoen tegen de huidige rente (zeg 3%) levert zo'n 246.000 per jaar, en dat is toch vele malen lager dan de huidige 700.000 huur. Of geld voor dergelijke aankopen een heel ander rente tarief.
De huur is geen 7 ton. Al heel vaak vermeld in deze discussie.

De belangrijkste reden achter de verhuisplannen is de jaarlijkse huursom van 700.000 euro die volgens de directie als een molensteen om de nek van de club hangt.
De huur voor de Goffert bedraagt 550.00 euro. Die 7 ton is inclusief de Eendracht.

NiMMA_024
Berichten: 6725
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door NiMMA_024 »

jbnmgn schreef:
NiMMA_024 schreef:8,2M vraagprijs vind ik een heel hoog bedrag voor een stadion dat een 2e ring had moeten kunnen hebben zonder dat daar een teletubbieheuvel voor nodig was.
Men was verzekerd dat die 2e ring gebouwd kon worden in een later stadium. Iets wat later onmogelijk bleek te zijn
dat kwam bij mijn weten omdat in eerste instantie een ander stadion/constructie gekozen was waar in tijdsbestek van de zomerstop een 2e ring op geplaatst zou kunnen worden, echter heeft men toen voor een goedkopere variant gekozen, het huidige stadion dus

Maar hoe zit het bod in elkaar? Is dat incl. de huurachterstand of komt deze er nog bovenop?
Vindt wel dat die achterstallige huur ook betaald dient te worden. waarom vindt jij dat? Stel de Gemeente gaat akkoord met een bedrag van 8 miljoen incl. achterstallige huur ga jij dan een bezwaar indienen? :biggrin:
Volgens mij zit je daar fout JBN,
Het niet kunnen plaatsen van een 2e ring in de oorspronkelijke plannen had volgens mij te maken met dat er beton begon af te brokkelen, waardoor in latere plannen dit alleen kon dmv een teletubbieheuvel in de plannen met het TIP.

Ik ga geen bezwaren indienen, ik vraag mij dit af of dit de prijs van alleen het stadion was of dat hier ook de achterstallige huur in berekend zat.
Either way, 7,6M voor het stadion alleen vindt ik een hoog bedrag. Zeker omdat er geen 2e ring op kan zoals in de oorspronkelijke plannen ons beloofd was.
Hoop dat dit bedrag dan ook inc. de huurachterstand is. Dan heeft NEC/De investeerders een hoge kostenpost voor renovatie/uitbreiding en de gemeente nog eieren voor haar geld.

De bal ligt nu bij de gemeente.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)

Bericht door SanderNEC »

De Eendrachtdeal is in ieder geval geen verboden staatssteun gebleken.
ForzaNEC.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten