Nieuwe trainer

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Tiel »

mschr schreef:Een trainer moet een selectie naar zijn hand zetten. Daar heeft hij tijd voor nodig (lees: de voorbereiding). Als er iets is, wat we geleerd hebben van het seizoen 2014/15 is het belang van een vliegende start.
Zou je die eens uit willen leggen?

38 wedstrijden 2,66 punten per wedstrijd. Uit de eerste 4 wedstrijden hadden we slechts 2,25 punten per wedstrijd.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Juul »

mschr schreef:Een trainer moet een selectie naar zijn hand zetten. Daar heeft hij tijd voor nodig (lees: de voorbereiding). Als er iets is, wat we geleerd hebben van het seizoen 2014/15 is het belang van een vliegende start.
NEC ging pas echt punten pakken toen Brood Santos centraal achter Ars zette. Na de 7de speelronde. Dat heeft tijd nodig mee eens, maar tegelijk zegt het ook dat je juist daarom beter zorgvuldig kunt zoeken naar de juiste trainer.
Roda heeft nu gekozen voor Molenaar, ik ben blij dat wij niet die keuze gemaakt hebben.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16437
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Legendario »

Tiel schreef:
mschr schreef:Een trainer moet een selectie naar zijn hand zetten. Daar heeft hij tijd voor nodig (lees: de voorbereiding). Als er iets is, wat we geleerd hebben van het seizoen 2014/15 is het belang van een vliegende start.
Zou je die eens uit willen leggen?

38 wedstrijden 2,66 punten per wedstrijd. Uit de eerste 4 wedstrijden hadden we slechts 2,25 punten per wedstrijd.
Je lijkt wel nieuw hier. Statistieken zijn alleen interessant en kloppend als ze de mening van de professort onderschrijven.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door mschr »

Juul schreef:
mschr schreef:Een trainer moet een selectie naar zijn hand zetten. Daar heeft hij tijd voor nodig (lees: de voorbereiding). Als er iets is, wat we geleerd hebben van het seizoen 2014/15 is het belang van een vliegende start.
NEC ging pas echt punten pakken toen Brood Santos centraal achter Ars zette. Na de 7de speelronde. Dat heeft tijd nodig mee eens, maar tegelijk zegt het ook dat je juist daarom beter zorgvuldig kunt zoeken naar de juiste trainer.
Roda heeft nu gekozen voor Molenaar, ik ben blij dat wij niet die keuze gemaakt hebben.
In de eerste 7 wedstrijden won NEC er 6, waarvan 3 tegen (sub)toppers. Dat noem ik een vliegende start. Een haperende start zoals NAC en De Graafschap overkwam, gaat voor frustratie en negativiteit zorgen, waartegen men het hele seizoen moet aanhikken. De trainer moet er volgende week zijn.

Gebruikersavatar
Steev
Berichten: 1309
Lid geworden op: vr 06 jul 2007, 11:42
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Steev »

Het is in de Jupiler League moeilijker om de play offs niet te halen, dan om ze wel te halen.
Jong teams zijn al uitgesloten, dan is het of kampioen worden, of ruwweg bij de eerste tien eindigen.
Met de huidige selectie haal je de eerste tien met gemak, kampioen is lastiger maar vooraf geen zekerheidje zoals dat de vorige keer was omdat je toen een top selectie had. Daar zou nu nog wel wat voor moeten gebeuren wil je dat voor elkaar krijgen.
Dus of die trainer nu morgen er is met een volledige selectie, of medio augustus.. nacompetitie speel je sowieso wel.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door mschr »

Het gaat om directe promotie. nacompetitie kan me gestolen worden. De nacompetitie is een loterij. Zie Cambuur-MVV, NEC-NAC.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10514
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door TT »

mschr schreef:Het gaat om directe promotie. nacompetitie kan me gestolen worden. De nacompetitie is een loterij. Zie Cambuur-MVV, NEC-NAC.
:withstupid:

jbnmgn

Re: Nieuwe trainer

Bericht door jbnmgn »

mschr schreef:
Juul schreef:
Ravanelli de 2e schreef:...3 juli begint de 1e training en het zou werkelijk kolderiek zijn als de 1e weken van de voorbereiding door iemand anders worden gedaan....
Ik zie het probleem niet. Liever een zorgvuldige sollicitatieprocedure dan iemand aanstellen om het aanstellen.
Okee, als na zorgvuldig wikken wegen de trainer eind augustus komt, vind je dat prima?
Als we dan eind augustus de eerste 2 wedstrijden onder de leiding van de Groot en Pothuizen gewonnen met een aantal nieuwe spelers erbij dan zul je niemand horen klagen.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16437
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Legendario »

mschr schreef:
Juul schreef:
mschr schreef:Een trainer moet een selectie naar zijn hand zetten. Daar heeft hij tijd voor nodig (lees: de voorbereiding). Als er iets is, wat we geleerd hebben van het seizoen 2014/15 is het belang van een vliegende start.
NEC ging pas echt punten pakken toen Brood Santos centraal achter Ars zette. Na de 7de speelronde. Dat heeft tijd nodig mee eens, maar tegelijk zegt het ook dat je juist daarom beter zorgvuldig kunt zoeken naar de juiste trainer.
Roda heeft nu gekozen voor Molenaar, ik ben blij dat wij niet die keuze gemaakt hebben.
In de eerste 7 wedstrijden won NEC er 6, waarvan 3 tegen (sub)toppers. Dat noem ik een vliegende start. Een haperende start zoals NAC en De Graafschap overkwam, gaat voor frustratie en negativiteit zorgen, waartegen men het hele seizoen moet aanhikken. De trainer moet er volgende week zijn.
Dat is nog steeds minder dan het seizoensgemiddelde dus.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Juul »

mschr schreef: Dat noem ik een vliegende start. Een haperende start zoals NAC en De Graafschap overkwam, gaat voor frustratie en negativiteit zorgen, waartegen men het hele seizoen moet aanhikken. De trainer moet er volgende week zijn.
Dus met een trainer die deze week wordt gepresenteerd hebben we een vliegende start zo niet dan ligt dat aan Oversier? Wetende dat de tweede wedstrijd (uit GAE) de moeilijkste van het hele seizoen zal zijn, ongeachte welke trainer je dan hebt.
Een vliegende start is een stuk makkelijker als je Conboy, van Eijden, Jahanbaks, Santos en Limbombe tot je beschikking hebt. De kwaliteit van de selectie heeft de eerste prioriteit en daarnaast een trainer die langer dan een jaar blijft verbonden en die past bij de toekomstvisie.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door mschr »

Een selectie samenstellen en vervolgens een ontevreden trainer hebben die niet uit de voeten kan met de spelers, is niet bevorderlijk voor prestaties.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Juul »

mschr schreef:Een selectie samenstellen en vervolgens een ontevreden trainer hebben die niet uit de voeten kan met de spelers, is niet bevorderlijk voor prestaties.
Klopt, daarom moet NEC zorgen voor een kwalitatief sterke selectie waarmee elke trainer uit de voeten kan. En als die selectie uit jonge talenten bestaat, liefst een trainer die met jonge talenten heeft gewerkt.

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Nieuwe trainer

Bericht door jsentani »

Juul schreef:
mschr schreef:Een selectie samenstellen en vervolgens een ontevreden trainer hebben die niet uit de voeten kan met de spelers, is niet bevorderlijk voor prestaties.
Klopt, daarom moet NEC zorgen voor een kwalitatief sterke selectie waarmee elke trainer uit de voeten kan. En als die selectie uit jonge talenten bestaat, liefst een trainer die met jonge talenten heeft gewerkt.
Hyballa heeft veel met jonge talenten gewerkt.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door zuurpruim »

Met alleen jonge talenten gaan we het absoluut niet redden.De Juup vraagt om 2,3 ervaren jongens,kijk naar VVV vorig jaar met Seuntjes en Promes.dat zijn geen wereld spelers maar echt noodzakelijk in de Juup.Er moet gewoon heel snel duidelijkheid komen over de selectie en dan vooral wie er weggaan.Ik geloof nog steeds dat Dumic,Golla,Breinburg en Ferdi hier niet meer spelen volgend seizoen.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Tiel »

zuurpruim schreef:Met alleen jonge talenten gaan we het absoluut niet redden.De Juup vraagt om 2,3 ervaren jongens,kijk naar VVV vorig jaar met Seuntjes en Promes.dat zijn geen wereld spelers maar echt noodzakelijk in de Juup.Er moet gewoon heel snel duidelijkheid komen over de selectie en dan vooral wie er weggaan.Ik geloof nog steeds dat Dumic,Golla,Breinburg en Ferdi hier niet meer spelen volgend seizoen.
Dat riep iedereen hier 3 jaar geleden over een aantal spelers. Die bleven allemaal.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door zuurpruim »

Tiel schreef:
zuurpruim schreef:Met alleen jonge talenten gaan we het absoluut niet redden.De Juup vraagt om 2,3 ervaren jongens,kijk naar VVV vorig jaar met Seuntjes en Promes.dat zijn geen wereld spelers maar echt noodzakelijk in de Juup.Er moet gewoon heel snel duidelijkheid komen over de selectie en dan vooral wie er weggaan.Ik geloof nog steeds dat Dumic,Golla,Breinburg en Ferdi hier niet meer spelen volgend seizoen.
Dat riep iedereen hier 3 jaar geleden over een aantal spelers. Die bleven allemaal.
Laten we het hopen maar Breinburg en Golla wilden sowieso al weg toen ze in de eredivisie speelden.En voor Dumic en Ferdi is veel interesse naar het schijnt.

jbnmgn

Re: Nieuwe trainer

Bericht door jbnmgn »

Juul schreef:
mschr schreef:Een selectie samenstellen en vervolgens een ontevreden trainer hebben die niet uit de voeten kan met de spelers, is niet bevorderlijk voor prestaties.
Klopt, daarom moet NEC zorgen voor een kwalitatief sterke selectie waarmee elke trainer uit de voeten kan. En als die selectie uit jonge talenten bestaat, liefst een trainer die met jonge talenten heeft gewerkt.
We hebben nu een TD, die moet eerst een trainer aanstellen om dan pas de spelers groep te bekijken en aan te vullen daar waar die nieuwe trainer noodzakelijk vindt.
En die trainer die ook veel met jonge talenten heeft gewerkt is......................Jack de Gier!

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Juul »

jsentani schreef:Hyballa heeft veel met jonge talenten gewerkt.
Als NEC alleen nog met jonge spelers verder gaat was Hyballa voor JL geen slechte geweest. Daarmee zeg ik niet dat NEC alleen met jonge spelers moet verder gaan. Eigen jeugd, enkele JL talenten en 5 a 6 gearriveerde spelers. Zo zie ik het.
De stelling van Mschr was dat NEC een slechte seizoensstart zou hebben als er niet snel een trainer wordt gepresenteerd. Als NEC woensdag een gezellige kastelein met een trainersdiploma aanstelt zou dat dan een vliegende start garanderen?

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22783
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door burp »

Juul schreef:
jsentani schreef:Hyballa heeft veel met jonge talenten gewerkt.
Als NEC alleen nog met jonge spelers verder gaat was Hyballa voor JL geen slechte geweest. Daarmee zeg ik niet dat NEC alleen met jonge spelers moet verder gaan. Eigen jeugd, enkele JL talenten en 5 a 6 gearriveerde spelers. Zo zie ik het.
De stelling van Mschr was dat NEC een slechte seizoensstart zou hebben als er niet snel een trainer wordt gepresenteerd. Als NEC woensdag een gezellige kastelein met een trainersdiploma aanstelt zou dat dan een vliegende start garanderen?
Eric van Rossum dus?

En hou op over Hyballa, finaal afbranden en onzekerheid kweken werkt juist bij jonge spelers niet (bij wie wel eigenlijk). Dat er wat jeugd doorkwam is niet dankzij Hyballa, maar vooral door de zwakke selectie en het onvermogen in het technisch beleid.

Gebruikersavatar
williamnmgn
Berichten: 677
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 15:15
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door williamnmgn »

Ik heb gehoord dat ze wim jonk als nieuwe trainer gaan aanstellen een deze dagen. We zullen het gaan zien

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3631
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Jota »

williamnmgn schreef:Ik heb gehoord dat ze wim jonk als nieuwe trainer gaan aanstellen een deze dagen. We zullen het gaan zien
Heeft geen ervaring als hoofdcoach. Lijkt me sterk. Verder natuurlijk goed profiel: is gericht op ontwikkelen van talent en pleit voor inzetten talenten ipv aankopen.
Tactisch zal hij ook wel wat bagage hebben, ben alleen benieuwd hoe hij een team leidt, niet een onbelangrijke taak van een coach.

Gebruikersavatar
williamnmgn
Berichten: 677
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 15:15
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door williamnmgn »

We gaan het wel zien wie het wordt. Ik persoonlijk vindt jonk zeker geen slechte keuze om een elftal te laten bouwen om zo snel mogelijk terug te keren na de eredivisie. Ouwe hands zou ook nog op de shirts komen te staan?

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Tiel »

NECvooralles schreef:Begin volgende week wordt het in ieder geval uiterlijk bekend begreep ik.Wim Jonk zou prima zijn, wel een Hyballa profiel, jeugdtrainer, maar prima passend bij een jonge groep.
Wim Jonk vergelijken met Hyballa omdat ze beide jeugd getraind hebben?

2 1000% verschillende persoonlijkheden en dus ook trainers. Al geloof ik niet dat Jonk komt.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: Nieuwe trainer

Bericht door noviomagum »

williamnmgn schreef:We gaan het wel zien wie het wordt. Ik persoonlijk vindt jonk zeker geen slechte keuze om een elftal te laten bouwen om zo snel mogelijk terug te keren na de eredivisie. Ouwe hands zou ook nog op de shirts komen te staan?
Ouwehands heb ik ook gelezen maar wat er van waar is

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Arjan van Hout »

noviomagum schreef:
williamnmgn schreef:We gaan het wel zien wie het wordt. Ik persoonlijk vindt jonk zeker geen slechte keuze om een elftal te laten bouwen om zo snel mogelijk terug te keren na de eredivisie. Ouwe hands zou ook nog op de shirts komen te staan?
Ouwehands heb ik ook gelezen maar wat er van waar is
Klopt en energieflex gaat naar de rug.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten