Peter Hyballa

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9351
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Polleke »

De Kletskop schreef:
mschr schreef:Ik hoop het ook. Als we weer eens vooruit gaan voetballen, dan heb ik alle hoop dat we niet degraderen. Trekken we daarentegen de lijn Twente, Excelsior door, dan degraderen we na twee potjes tegen Helmond Sport.
:withstupid:
Ik betrap mezelf erop dat ik weer hoop heb nu.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Arjan van Hout »

karlo schreef:
Arjan van Hout schreef:De training vandaag was prima, ontspannen, scherp en duidelijke spelvormen en een lange partijvorm
Was het een wezenlijk verschil met een training van hyballa?
Waren er bv andere soorten oefeningen of spelvormen,
Nou ik heb niet alle trainingen van hyballa gezien dus of hyballa deze oefeningen ook deed weet ik niet. Het zag er wel ontspannener uit en het lag minder vaak stil.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13371
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Pol »

Arjan van Hout schreef:
karlo schreef:
Arjan van Hout schreef:De training vandaag was prima, ontspannen, scherp en duidelijke spelvormen en een lange partijvorm
Was het een wezenlijk verschil met een training van hyballa?
Waren er bv andere soorten oefeningen of spelvormen,
Nou ik heb niet alle trainingen van hyballa gezien dus of hyballa deze oefeningen ook deed weet ik niet. Het zag er wel ontspannener uit en het lag minder vaak stil.
Ik mag hopen dat de spelers ontspannen zijn. Voor in elk geval een tijdje is de indruk gewekt dat het niet aan hen ligt.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

karlo schreef:
Arjan van Hout schreef:De training vandaag was prima, ontspannen, scherp en duidelijke spelvormen en een lange partijvorm
Was het een wezenlijk verschil met een training van hyballa?
Waren er bv andere soorten oefeningen of spelvormen,
Qua trainingen ga ik Hyballa wel missen dit i.t.t. de coach Hyballa. Pothuizen en De groot zijn wat dat betreft veel klassieker maar wat ik gezien heb is de sfeer wel veel meer ontspannen.Fouten maken mag weer en dat is voor zo'n jonge groep toch belangrijk. daarom heel benieuwd wat er komen gaat nu,is deze groep echt zo vreselijk slecht of kon Hyballa ze gewoon niet meer prikkelen?

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31799
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door vak Oost »

zuurpruim schreef:Qua trainingen ga ik Hyballa wel missen dit i.t.t. de coach Hyballa. Pothuizen en De groot zijn wat dat betreft veel klassieker maar wat ik gezien heb is de sfeer wel veel meer ontspannen.
Fouten maken mag weer en dat is voor zo'n jonge groep toch belangrijk. daarom heel benieuwd wat er komen gaat nu,is deze groep echt zo vreselijk slecht of kon Hyballa ze gewoon niet meer prikkelen?
Zuurtje ... laat het rusten, jou vriend is er niet meer, zand er over.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12597
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Curva »

zuurpruim schreef:
karlo schreef:
Arjan van Hout schreef:De training vandaag was prima, ontspannen, scherp en duidelijke spelvormen en een lange partijvorm
Was het een wezenlijk verschil met een training van hyballa?
Waren er bv andere soorten oefeningen of spelvormen,
Qua trainingen ga ik Hyballa wel missen dit i.t.t. de coach Hyballa. Pothuizen en De groot zijn wat dat betreft veel klassieker maar wat ik gezien heb is de sfeer wel veel meer ontspannen.Fouten maken mag weer en dat is voor zo'n jonge groep toch belangrijk. daarom heel benieuwd wat er komen gaat nu,is deze groep echt zo vreselijk slecht of kon Hyballa ze gewoon niet meer prikkelen?
Wat ik de laatste maanden zie, is het een combinatie van die laatste twee factoren.
Kortom: als we erin blijven heeft het in mijn ogen geen enkele zin om met dezelfde of bijna dezelfde selectie weer een seizoen eredivisie te gaan spelen, dat is uitstel van executie

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

vak Oost schreef:
zuurpruim schreef:Qua trainingen ga ik Hyballa wel missen dit i.t.t. de coach Hyballa. Pothuizen en De groot zijn wat dat betreft veel klassieker maar wat ik gezien heb is de sfeer wel veel meer ontspannen.
Fouten maken mag weer en dat is voor zo'n jonge groep toch belangrijk. daarom heel benieuwd wat er komen gaat nu,is deze groep echt zo vreselijk slecht of kon Hyballa ze gewoon niet meer prikkelen?
Zuurtje ... laat het rusten, jou vriend is er niet meer, zand er over.
vriend.. :crazy2: :crazy2: :crazy2:

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10587
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Gijscoman »

Curva schreef:
zuurpruim schreef:
karlo schreef:
Arjan van Hout schreef:De training vandaag was prima, ontspannen, scherp en duidelijke spelvormen en een lange partijvorm
Was het een wezenlijk verschil met een training van hyballa?
Waren er bv andere soorten oefeningen of spelvormen,
Qua trainingen ga ik Hyballa wel missen dit i.t.t. de coach Hyballa. Pothuizen en De groot zijn wat dat betreft veel klassieker maar wat ik gezien heb is de sfeer wel veel meer ontspannen.Fouten maken mag weer en dat is voor zo'n jonge groep toch belangrijk. daarom heel benieuwd wat er komen gaat nu,is deze groep echt zo vreselijk slecht of kon Hyballa ze gewoon niet meer prikkelen?
Wat ik de laatste maanden zie, is het een combinatie van die laatste twee factoren.
Kortom: als we erin blijven heeft het in mijn ogen geen enkele zin om met dezelfde of bijna dezelfde selectie weer een seizoen eredivisie te gaan spelen, dat is uitstel van executie
Er zullen vanzelfsprekend ook heel wat veranderingen plaats gaan vinden.
Delle, Buwalda, Bikel en Kadioglu zullen als basisspelers blijven. Van de rest verwacht ik dat een deel nog de mogelijkheid zal krijgen om te bewijzen zich in de zomer te verbeterd en zo doende basiswaardig gemaakt te hebben (denk aan Von Haacke, Rayhi, Mayi, Grot, Groeneveld, Larsson, etc.). Anders zullen ze op de bank komen. Daarbij zal ook meespelen hoe zij het de komende weken doen in het vermoedelijk wat orthodoxere systeem van De Groot en Pothuizen. Ik heb namelijk wel hernieuwde hoop m.b.t. Larsson en Mayi onder De Groot en Pothuizen.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7185
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door karlo »

Arjan van Hout schreef:
karlo schreef:
Arjan van Hout schreef:De training vandaag was prima, ontspannen, scherp en duidelijke spelvormen en een lange partijvorm
Was het een wezenlijk verschil met een training van hyballa?
Waren er bv andere soorten oefeningen of spelvormen,
Nou ik heb niet alle trainingen van hyballa gezien dus of hyballa deze oefeningen ook deed weet ik niet. Het zag er wel ontspannener uit en het lag minder vaak stil.
Oké, nou hopelijk kunnen Ronnie en Patrick een ommekeer bewerkstelligen,
Heb toch wel weer wat hoop gekregen,
Hopelijk lukt het zondag.
Het blijft toch je club.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

Gijscoman schreef:
Curva schreef:
zuurpruim schreef:
karlo schreef:
Arjan van Hout schreef:De training vandaag was prima, ontspannen, scherp en duidelijke spelvormen en een lange partijvorm
Was het een wezenlijk verschil met een training van hyballa?
Waren er bv andere soorten oefeningen of spelvormen,
Qua trainingen ga ik Hyballa wel missen dit i.t.t. de coach Hyballa. Pothuizen en De groot zijn wat dat betreft veel klassieker maar wat ik gezien heb is de sfeer wel veel meer ontspannen.Fouten maken mag weer en dat is voor zo'n jonge groep toch belangrijk. daarom heel benieuwd wat er komen gaat nu,is deze groep echt zo vreselijk slecht of kon Hyballa ze gewoon niet meer prikkelen?
Wat ik de laatste maanden zie, is het een combinatie van die laatste twee factoren.
Kortom: als we erin blijven heeft het in mijn ogen geen enkele zin om met dezelfde of bijna dezelfde selectie weer een seizoen eredivisie te gaan spelen, dat is uitstel van executie
Er zullen vanzelfsprekend ook heel wat veranderingen plaats gaan vinden.
Delle, Buwalda, Bikel en Kadioglu zullen als basisspelers blijven. Van de rest verwacht ik dat een deel nog de mogelijkheid zal krijgen om te bewijzen zich in de zomer te verbeterd en zo doende basiswaardig gemaakt te hebben (denk aan Von Haacke, Rayhi, Mayi, Grot, Groeneveld, Larsson, etc.). Anders zullen ze op de bank komen. Daarbij zal ook meespelen hoe zij het de komende weken doen in het vermoedelijk wat orthodoxere systeem van De Groot en Pothuizen. Ik heb namelijk wel hernieuwde hoop m.b.t. Larsson en Mayi onder De Groot en Pothuizen.
Dat laatste verwacht ik ook,de spitsen zullen willen laten zien dat ze toch wel iets kunnen.Ik zou 4-4-2 spelen met Mayi diep en larsson erachter.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Peter Hyballa

Bericht door Wessel »

Ik denk niet dat je van de Groot en Potje kunt verwachten dat ze direkt al een complete ommekeer bewerkstelligen. De Hyballa taktiek zit er natuurlijk flink in en het zelfvertrouwen van de spelers is flink aangetast en lap je zo maar niet weer even op. Het zal al verschil maken als er van die belachelelijke speelwijze met 5 verdedigers wordt afgestapt en het elftal positioneel beter wordt neergezet zodat de spelers elkaar beter kunnen vinden. Maar ja, twee weken om iets helemaal om te bouwen is natuurlijk wel kort.

NiMMA_024
Berichten: 6731
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door NiMMA_024 »

Wessel schreef:Ik denk niet dat je van de Groot en Potje kunt verwachten dat ze direkt al een complete ommekeer bewerkstelligen. De Hyballa taktiek zit er natuurlijk flink in en het zelfvertrouwen van de spelers is flink aangetast en lap je zo maar niet weer even op. Het zal al verschil maken als er van die belachelelijke speelwijze met 5 verdedigers wordt afgestapt en het elftal positioneel beter wordt neergezet zodat de spelers elkaar beter kunnen vinden. Maar ja, twee weken om iets helemaal om te bouwen is natuurlijk wel kort.

Tijd om te :director: paintballen
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9803
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Gerard Lopez »

Wessel schreef:Ik denk niet dat je van de Groot en Potje kunt verwachten dat ze direkt al een complete ommekeer bewerkstelligen. De Hyballa taktiek zit er natuurlijk flink in en het zelfvertrouwen van de spelers is flink aangetast en lap je zo maar niet weer even op. Het zal al verschil maken als er van die belachelelijke speelwijze met 5 verdedigers wordt afgestapt en het elftal positioneel beter wordt neergezet zodat de spelers elkaar beter kunnen vinden. Maar ja, twee weken om iets helemaal om te bouwen is natuurlijk wel kort.
Het voordeel is wel dat je eigenlijk zonder druk de komende 2 duels kan spelen om dingen uit te proberen. Want ook al verlies je ze beide, dan nog word je geen laatste meer. En het is gewoon onrealistisch te denken dat je nog 15e wordt. Als het lukt is het meegenomen, maar voor 90% zeker speel je nacompetitie. Dus min of meer zonder druk spelen, nacompetitie heb je en meer is meegenomen.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4455
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Jeffry74 »

Gerard Lopez schreef:
Wessel schreef:Ik denk niet dat je van de Groot en Potje kunt verwachten dat ze direkt al een complete ommekeer bewerkstelligen. De Hyballa taktiek zit er natuurlijk flink in en het zelfvertrouwen van de spelers is flink aangetast en lap je zo maar niet weer even op. Het zal al verschil maken als er van die belachelelijke speelwijze met 5 verdedigers wordt afgestapt en het elftal positioneel beter wordt neergezet zodat de spelers elkaar beter kunnen vinden. Maar ja, twee weken om iets helemaal om te bouwen is natuurlijk wel kort.
Het voordeel is wel dat je eigenlijk zonder druk de komende 2 duels kan spelen om dingen uit te proberen. Want ook al verlies je ze beide, dan nog word je geen laatste meer. En het is gewoon onrealistisch te denken dat je nog 15e wordt. Als het lukt is het meegenomen, maar voor 90% zeker speel je nacompetitie. Dus min of meer zonder druk spelen, nacompetitie heb je en meer is meegenomen.
Dat roep ik al sinds de winterstop..... :wink:
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7114
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door jetipo »

Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10514
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door TT »

:withstupid: Wat een gelul

RobertvdW
Berichten: 1467
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door RobertvdW »

TT schreef:
:withstupid: Wat een gelul
Graag een inhoudelijke reaktie!

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16437
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Legendario »

RobertvdW schreef:
TT schreef:
:withstupid: Wat een gelul
Graag een inhoudelijke reaktie!
:hail: :hail: Het is gelukt! :hail: :hail:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10587
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Gijscoman »

Hij heeft niet volkomen ongelijk. Hyballa zal vast en zeker een goede trainer zijn, maar hij gaat er wel erg gemakkelijk vanuit dat Hyballa ook gebleven zou zijn na degradatie en dat NEC de klap van degradatie zo maar aan zou kunnen. De psycholoog in kwestie is ietwat naïef.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13371
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Pol »

TT schreef:
:withstupid: Wat een gelul
Dat moet nog blijken. Eerst maar eens kijken hoe de komende 2, 4 of 6 wedstrijden gaan.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22779
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

schijnt een beetje bij het beroep te horen: sportpsycholoog.
Overigens nog nooit van die gast gehoord.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door LT »

RobertvdW schreef:
TT schreef:
:withstupid: Wat een gelul
Graag een inhoudelijke reaktie!
Er is ook niks inhoudelijks aan het verhaal van de sportpsycholoog, dus dan is inhoudelijk reageren ook lastig.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7114
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door jetipo »

Gijscoman schreef:
Hij heeft niet volkomen ongelijk. Hyballa zal vast en zeker een goede trainer zijn, maar hij gaat er wel erg gemakkelijk vanuit dat Hyballa ook gebleven zou zijn na degradatie en dat NEC de klap van degradatie zo maar aan zou kunnen. De psycholoog in kwestie is ietwat naïef.
Deze man moet gewoon ook even zijn plasje erover doen. Hij is alleen de eerste twee weken betrokken geweest. De laatste wedstrijden en trainingen heeft hij dus helemaal niet meegemaakt. Dit is duidelijke een geval van de klok horen luiden... Ook is het een geval van: schoenmaker blijf bij je leest. Als sportpsycholoog kan hij zich beter richten op de psyche van de voetballer en dat bleek de afgelopen maanden hard nodig bij veel spelers van NEC. Daarbij kun je je steeds grotere vraagtekens zetten bij het gegeven of Hyballa uiteindelijk wel zo'n goede trainer bleek te zijn. Tuurlijk, zijn manier van optreden naar de buitenwereld toe roept veel sympathie op, maar zijn manier van trainen en coachen werd steeds discutabeler. Gezien het verloop van zijn carriere lijkt het laatste steeds aannemelijker.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

RobertvdW
Berichten: 1467
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door RobertvdW »

burp schreef:schijnt een beetje bij het beroep te horen: sportpsycholoog.
Overigens nog nooit van die gast gehoord.
Wat een gigantisch vooroordeel. En dat jij nog nooit van die gast heb gehoord is niet zo belangrijk. Dat doet niets af aan de redelijke inhoudelijke opmerkingen van die "gast".
De sfeer op dit forum over P.H. is, dat zijn gebreken worden uitvergroot en de positieve opmerkingen over hem worden gebagatelliseerd!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22779
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

RobertvdW schreef:
burp schreef:schijnt een beetje bij het beroep te horen: sportpsycholoog.
Overigens nog nooit van die gast gehoord.
Wat een gigantisch vooroordeel. En dat jij nog nooit van die gast heb gehoord is niet zo belangrijk. Dat doet niets af aan de redelijke inhoudelijke opmerkingen van die "gast".
De sfeer op dit forum over P.H. is, dat zijn gebreken worden uitvergroot en de positieve opmerkingen over hem worden gebagatelliseerd!
gebagatelliseerd, pff laat me niet lachen.
De man werd met hand en tand verdedigd ook toen het slecht ging. Voor sommigen leek het wel de nieuwe messias.

En wat die sportpsycholoog betreft, als hij geen afwijkende mening had dan was er ook geen citaat. Zo werkt dat tegenwoordig in de pers: tegenstellingen en liefst zo groot mogelijk want ophef = aandacht = kliks = geld.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten