Peter Hyballa

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

Ben wel benieuwd wat Hyballa nou moet met z'n carrière als hoofdtrainer:

Aachen: voortijdig weg
Sturm Graz: voortijdig weg
NEC: voortijdig weg

Zou het maar bij de hogere jeugdelftallen houden en veel clinics blijven geven want als hoofdtrainer wordt het op profniveau erg lastig.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

geen reactie nog van Monkeyman? Zit waarschijnlijk van geluk nog steeds aan de schnapps?

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

burp schreef:Ben wel benieuwd wat Hyballa nou moet met z'n carrière als hoofdtrainer:

Aachen: voortijdig weg
Sturm Graz: voortijdig weg
NEC: voortijdig weg

Zou het maar bij de hogere jeugdelftallen houden en veel clinics blijven geven want als hoofdtrainer wordt het op profniveau erg lastig.
vermoedt dat hij het(met kruiwagen Derksen) nog een keer in Nederland gaat proberen.Kwam er trouwens achter dat hij ook nog een jaar in Namibie heeft gewerkt,Windhoek.Ook na een jaar weg,ken alleen de reden niet.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

zuurpruim schreef:
burp schreef:Ben wel benieuwd wat Hyballa nou moet met z'n carrière als hoofdtrainer:

Aachen: voortijdig weg
Sturm Graz: voortijdig weg
NEC: voortijdig weg

Zou het maar bij de hogere jeugdelftallen houden en veel clinics blijven geven want als hoofdtrainer wordt het op profniveau erg lastig.
vermoedt dat hij het(met kruiwagen Derksen) nog een keer in Nederland gaat proberen.Kwam er trouwens achter dat hij ook nog een jaar in Namibie heeft gewerkt,Windhoek.Ook na een jaar weg,ken alleen de reden niet.
dat was een soort stage, betaalde nauwelijks. Heeft hij nog een project opgezet en is nu een van z'n grote levensinspiratie verhalen die hij steeds aanhaalt.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

burp schreef:
zuurpruim schreef:
burp schreef:Ben wel benieuwd wat Hyballa nou moet met z'n carrière als hoofdtrainer:

Aachen: voortijdig weg
Sturm Graz: voortijdig weg
NEC: voortijdig weg

Zou het maar bij de hogere jeugdelftallen houden en veel clinics blijven geven want als hoofdtrainer wordt het op profniveau erg lastig.
vermoedt dat hij het(met kruiwagen Derksen) nog een keer in Nederland gaat proberen.Kwam er trouwens achter dat hij ook nog een jaar in Namibie heeft gewerkt,Windhoek.Ook na een jaar weg,ken alleen de reden niet.
dat was een soort stage, betaalde nauwelijks. Heeft hij nog een project opgezet en is nu een van z'n grote levensinspiratie verhalen die hij steeds aanhaalt.
:tu:

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door karlo »

alles op een rij zettend, vind ik het ontslag van hyballa logisch.
we hebben nog een kans om via de nacompetitie in de eredivisie te blijven, en we hebben allemaal als nec supporter kunnen zien dat dat met hyballa niet was gaan lukken.
of dat met een nieuwe trainer wel gaat lukken, weet je ook niet maar het is wel een kans,
en aangezien het belang van nec groter is als dat van hyballa, vind ik het een logische beslissing.
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Jomano »

karlo schreef:alles op een rij zettend, vind ik het ontslag van hyballa logisch.
we hebben nog een kans om via de nacompetitie in de eredivisie te blijven, en we hebben allemaal als nec supporter kunnen zien dat dat met hyballa niet was gaan lukken.
of dat met een nieuwe trainer wel gaat lukken, weet je ook niet maar het is wel een kans,
en aangezien het belang van nec groter is als dat van hyballa, vind ik het een logische beslissing.
:withstupid:
Het valt NEC juist te prijzen dat ze zolang het vertrouwen aan Hyballa hebben gegeven. Bij iedere andere club was de trainer er nu ook uitgevlogen, vaak al eerder! NEC weet/ziet ook wel dat Hyballa een prima trainer is die 100% geeft voor de club.
Maar ze constateren ook dat er geen enkele verbetering in het spel zit. Ze hebben juist gewacht op het resultaat van Excelsior, hopend op een ommekeer. Die kwam niet, dus hebben ze geen andere keus. Hyballa heeft NEC niet meer op de rails gekregen, het is te hopen dat een (eventuele) nieuwe trainer dat wel gaat lukken.

jbnmgn

Re: Peter Hyballa

Bericht door jbnmgn »

Jeffry74 schreef:Maar hoe nu verder?

Wie gaat de boze tokkies op het stadionplein te woord staan na de aankomende nederlaag tegen AZ?
Wie gaat de woedende tokkies te woord staan bij degradatie?
Bart :crazy:

Nee de schijterds bleven binnen en stuurden Hyballa nar buiten

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

jbnmgn schreef:
Jeffry74 schreef:Maar hoe nu verder?

Wie gaat de boze tokkies op het stadionplein te woord staan na de aankomende nederlaag tegen AZ?
Wie gaat de woedende tokkies te woord staan bij degradatie?
Bart :crazy:

Nee de schijterds bleven binnen en stuurden Hyballa nar buiten
dat laatste is helemaal niet gebeurd

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

Ja dat viel te verwachten als je Mauk,Lundholm en Larsson op een zijspoor zet.Dan kunnen alleen resultaten je nog redden.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door LT »

zuurpruim schreef:
Ja dat viel te verwachten als je Mauk,Lundholm en Larsson op een zijspoor zet.Dan kunnen alleen resultaten je nog redden.
Kop strookt totaal niet met het hele stuk. Ik vind de berichtgeving wel heel tendentieus.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

Vertel. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Had de kop 'Juichende investeerders willen Hyballa terug" moeten luiden?

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Nijmegen0413 »

zuurpruim schreef:
Ja dat viel te verwachten als je Mauk,Lundholm en Larsson op een zijspoor zet.Dan kunnen alleen resultaten je nog redden.
Mauk heeft aangetoond veel te licht te zijn en die gigantische investering (nog) niet waar te kunnen maken. Lundholm liet zien te kunnen dribbelen maar 0,0 rendement te hebben en Larsson heeft inderdaad in mijn ogen te weinig kansen gekregen. Misschien moet men beter met het beschikbare geld omgaan ivp de trainer de schuld te geven.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

NECvooralles schreef:Net een filmpje gezien van de eerste training vandaag, pfff .... :zzz:

Mis Hyballa nu al. Met Hyballa werd NEC nog serieus genomen, en de resultaten waren heus weer gekomen.
Nu wordt het de kermisattractie van de eredivisie.
de rust beviel je niet? Ik vond Hyballa eigenlijk de kermisattractie van de eredivisie met zijn rare uitspattingen.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Peter Hyballa

Bericht door Wessel »

Nou, zeg dat wel. Ik heb zelden ook zoveel slechte wedstrijden gezien als dit seizoen. Goed, het elftal was ( o.a door toedoen van Hyballa zelf) niet op alle plaatsen even sterk bezet, maar door zijn vele wisselingen in taktiek en gebruikte spelers, maakte Hyballa het alleen nog maar erger. In de eerste competitiehelft werden nog aardig wat punten gehaald maar dat was meer door het "lange halen voetbal" waardoor de tegenstander verrast werd dan door goed voetbal. Het was toen al wel duidelijk dat de pret over zou zijn als de manier van spelen eenmaal bij de tegenstanders bekend zou zijn. En net als bij eerdere clubs is zo'n manier van coachen als Hyballa doet, natuurlijk een keer uitgewerkt. Op een gegeven moment wordt het continue geschreeuw en de over emotinele benadering door een trainer natuurlijk niet meer serieus genomen.

Maar enfin, het tijdperk Hyballa is dan voorbij. Weg met de vreemde taktieken, 5-mans verdediging, de onvoorspelbare spelerskeuzes en rare wissels. Heb te doen met de trainers die de boel weer op het spoor moeten krijgen maar er gloort hoop, hoop die er onder Hyballa niet meer was.

RobertvdW
Berichten: 1453
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door RobertvdW »

Heb de training ook gezien. Precies wat je na een aantal zeer heftige dagen kunt verwachten. Prima zo. Ik zou het deze week heel ontspannen houden. vertrouwen opbouwen en dan vanaf as. maandag weer volle bak!

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door jetipo »

Ik kreeg zojuist bericht dat een groot deel van de spelersgroep blij is met het vertrek van Hyballa. De 'my way or the highway-methode'. De onduidelijkheid over de opstelling, tactiek, positie en de 'overdreven' manier van trainen. Berust dit bericht op onzin of zijn er meer die dergelijke signalen hebben gekregen?
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

jetipo schreef:Ik kreeg zojuist bericht dat een groot deel van de spelersgroep blij is met het vertrek van Hyballa. De 'my way or the highway-methode'. De onduidelijkheid over de opstelling, tactiek, positie en de 'overdreven' manier van trainen. Berust dit bericht op onzin of zijn er meer die dergelijke signalen hebben gekregen?
Tuurlijk is dat zo alleen als we nu 10 punten meer hadden gehad was het nooit naar buiten gekomen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

jetipo schreef:Ik kreeg zojuist bericht dat een groot deel van de spelersgroep blij is met het vertrek van Hyballa. De 'my way or the highway-methode'. De onduidelijkheid over de opstelling, tactiek, positie en de 'overdreven' manier van trainen. Berust dit bericht op onzin of zijn er meer die dergelijke signalen hebben gekregen?
Reactie van Dumic was erg lauw te noemen,was nou niet echt van vreselijk dat de trainer weg is.Men gaat over tot de orde van de dag.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

jetipo schreef:Ik kreeg zojuist bericht dat een groot deel van de spelersgroep blij is met het vertrek van Hyballa. De 'my way or the highway-methode'. De onduidelijkheid over de opstelling, tactiek, positie en de 'overdreven' manier van trainen. Berust dit bericht op onzin of zijn er meer die dergelijke signalen hebben gekregen?
Als dat zo is, hadden ze eerder naar De Kruiff moeten stappen om te klagen over Hyballa. Ik geloof er dus geen reet van.

Gebruikersavatar
Balletje mayo
Berichten: 801
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 18:57
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Balletje mayo »

mschr schreef:
jetipo schreef:Ik kreeg zojuist bericht dat een groot deel van de spelersgroep blij is met het vertrek van Hyballa. De 'my way or the highway-methode'. De onduidelijkheid over de opstelling, tactiek, positie en de 'overdreven' manier van trainen. Berust dit bericht op onzin of zijn er meer die dergelijke signalen hebben gekregen?
Als dat zo is, hadden ze eerder naar De Kruiff moeten stappen om te klagen over Hyballa. Ik geloof er dus geen reet van.
Als dit al zo is hoor je de verhalen toch pas achteraf, je gaat je kop niet boven het maaiveld uitsteken.
Zo werkt het overal helaas.

Brabander
Berichten: 1576
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Brabander »

De selectie moet in eerste instantie ook eens bij zichzelf te rade gaan. Ze hebben Peter Hyballa ook gewoon laten stikken de laatste wedstrijden.
Volgens mij interesseert het ze geen kloten als we degraderen, ze zijn volgend seizoen toch weer ergens anders aan het voetballen voor teveel geld.
Dat hij er een warrige boel van heeft gemaakt ben ik volledig met iedereen eens maar in de eerste helft van het seizoen stond er een NEC waar ik van hield, voor iedere meter vechten!
Dat is volledig verdwenen en dat neem ik toch echt de selectie kwalijk! Je kunt Hyballa van alles verwijten maar niet dat hij geen inzet of ballen heeft getoond!
Wellicht bij klassebehoud zou ik het goed en sterk van NEC-publiek en club vinden om Peter nog even goed te bedanken voor zijn inzet en passie!

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12454
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Stefannec »

jbnmgn schreef:
Jeffry74 schreef:Maar hoe nu verder?

Wie gaat de boze tokkies op het stadionplein te woord staan na de aankomende nederlaag tegen AZ?
Wie gaat de woedende tokkies te woord staan bij degradatie?
Bart :crazy:

Nee de schijterds bleven binnen en stuurden Hyballa nar buiten
Bestuurd werd door politie en veiligheidsmensen ten strengste afgeraden om naar buiten te gaan.
Check eerst eens je uitspraken voor je wat roept.....
Jippiekajee motherfucker!!!

peterG
Berichten: 602
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 15:31
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door peterG »

Stefannec schreef:
jbnmgn schreef:
Jeffry74 schreef:Maar hoe nu verder?

Wie gaat de boze tokkies op het stadionplein te woord staan na de aankomende nederlaag tegen AZ?
Wie gaat de woedende tokkies te woord staan bij degradatie?
Bart :crazy:

Nee de schijterds bleven binnen en stuurden Hyballa nar buiten
Bestuurd werd door politie en veiligheidsmensen ten strengste afgeraden om naar buiten te gaan.
Check eerst eens je uitspraken voor je wat roept.....
Ja en dan nog.... als je een echte vent bent laat je ballen zien en stap je als leidinggevende naar buiten om de mensen te woord te staan! Hyballa is dat en deed dat, Van Ingen...uhhhhh...NIET en NIET!

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

peterG schreef:
Stefannec schreef:
jbnmgn schreef:
Jeffry74 schreef:Maar hoe nu verder?

Wie gaat de boze tokkies op het stadionplein te woord staan na de aankomende nederlaag tegen AZ?
Wie gaat de woedende tokkies te woord staan bij degradatie?
Bart :crazy:

Nee de schijterds bleven binnen en stuurden Hyballa nar buiten
Bestuurd werd door politie en veiligheidsmensen ten strengste afgeraden om naar buiten te gaan.
Check eerst eens je uitspraken voor je wat roept.....
Ja en dan nog.... als je een echte vent bent laat je ballen zien en stap je als leidinggevende naar buiten om de mensen te woord te staan! Hyballa is dat en deed dat, Van Ingen...uhhhhh...NIET en NIET!
Van Ingen vind ik nou niet echt een K1 vechter,jij wel?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten