Danny Hoekman

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Danny Hoekman

Bericht door Wessel »

Toch heel erg juist wat Hoekman in het gewraakte interview naar voren brengt. Hij is iemand die de dingen goed ziet. Er komen zaken naar voren die NEC zelf niet communiceert. Van Ingen wil de supporters dom en onwetend houden, Hoekman doorbreekt dat (gelukkig). Zo hoort het natuurlijk ook. Je moet de supporters serieus nemen en niet als een verzameling onnozelen behandelen.

Er moet zich tussen NEC en Hoekman het nodige hebben afgespeeld. Anders is de absurde situatie waarin laatstgenoemde is beland, niet te verklaren. Ik denk daarom ook dat het hetgeen Hoekman heeft gezegd, door hem met opzet is gedaan om de hele situatie te laten escaleren. Een Hyballa kan van alles naar buiten brengen, kritiek op zijn jonge, onervaren spelers hebben, het scoutingsbeleid van de club bekritiseren, NEC wegzetten als een klein, onbeduidend clubje, voetbal laten spelen dat absoluut niet om aan te gluren is en in 10 wedstrijden slechts 3 punten weten te halen, als je Hoekman heet, mag je zelfs niet een enkele opmerking maken die wel waar is maar die mogelijkerwijs als minder positief voor de betroffen persoon zou kunnen worden opgevat. Hoekman heeft op voorhand geweten dat het ongelijk aan zijn kant zou staan. Hij heeft het niveau waarop van Ingen en co functioneren, heel exact ingeschat.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15800
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door pjottr »

Wessel schreef:Toch heel erg juist wat Hoekman in het gewraakte interview naar voren brengt. Hij is iemand die de dingen goed ziet. Er komen zaken naar voren die NEC zelf niet communiceert. Van Ingen wil de supporters dom en onwetend houden, Hoekman doorbreekt dat (gelukkig). Zo hoort het natuurlijk ook. Je moet de supporters serieus nemen en niet als een verzameling onnozelen behandelen.

Er moet zich tussen NEC en Hoekman het nodige hebben afgespeeld. Anders is de absurde situatie waarin laatstgenoemde is beland, niet te verklaren. Ik denk daarom ook dat het hetgeen Hoekman heeft gezegd, door hem met opzet is gedaan om de hele situatie te laten escaleren. Een Hyballa kan van alles naar buiten brengen, kritiek op zijn jonge, onervaren spelers hebben, het scoutingsbeleid van de club bekritiseren, NEC wegzetten als een klein, onbeduidend clubje, voetbal laten spelen dat absoluut niet om aan te gluren is en in 10 wedstrijden slechts 3 punten weten te halen, als je Hoekman heet, mag je zelfs niet een enkele opmerking maken die wel waar is maar die mogelijkerwijs als minder positief voor de betroffen persoon zou kunnen worden opgevat. Hoekman heeft op voorhand geweten dat het ongelijk aan zijn kant zou staan. Hij heeft het niveau waarop van Ingen en co functioneren, heel exact ingeschat.
:withstupid: Ik ben ontzettend trots op Danny :tu:

Vespared
Berichten: 316
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 19:16
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door Vespared »

pjottr schreef:
Wessel schreef:Toch heel erg juist wat Hoekman in het gewraakte interview naar voren brengt. Hij is iemand die de dingen goed ziet. Er komen zaken naar voren die NEC zelf niet communiceert. Van Ingen wil de supporters dom en onwetend houden, Hoekman doorbreekt dat (gelukkig). Zo hoort het natuurlijk ook. Je moet de supporters serieus nemen en niet als een verzameling onnozelen behandelen.

Er moet zich tussen NEC en Hoekman het nodige hebben afgespeeld. Anders is de absurde situatie waarin laatstgenoemde is beland, niet te verklaren. Ik denk daarom ook dat het hetgeen Hoekman heeft gezegd, door hem met opzet is gedaan om de hele situatie te laten escaleren. Een Hyballa kan van alles naar buiten brengen, kritiek op zijn jonge, onervaren spelers hebben, het scoutingsbeleid van de club bekritiseren, NEC wegzetten als een klein, onbeduidend clubje, voetbal laten spelen dat absoluut niet om aan te gluren is en in 10 wedstrijden slechts 3 punten weten te halen, als je Hoekman heet, mag je zelfs niet een enkele opmerking maken die wel waar is maar die mogelijkerwijs als minder positief voor de betroffen persoon zou kunnen worden opgevat. Hoekman heeft op voorhand geweten dat het ongelijk aan zijn kant zou staan. Hij heeft het niveau waarop van Ingen en co functioneren, heel exact ingeschat.
:withstupid: Ik ben ontzettend trots op Danny :tu:
Bij een van de grootste Nijmeegse amateurverenigingen is hij ook met trammelant vertrokken. Zijn ego zit hem behoorlijk in de weg. Leert het nooit af.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Danny Hoekman

Bericht door Wessel »

Een andere mening wordt niet gewaardeerd. De meeste clubs houden het liefst hun zwakke beleid uit het publieke. Begrijpelijk. Dat wel!

Voorwaarts
Berichten: 4160
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door Voorwaarts »

Wessel schreef:Toch heel erg juist wat Hoekman in het gewraakte interview naar voren brengt. Hij is iemand die de dingen goed ziet. Er komen zaken naar voren die NEC zelf niet communiceert. Van Ingen wil de supporters dom en onwetend houden, Hoekman doorbreekt dat (gelukkig). Zo hoort het natuurlijk ook. Je moet de supporters serieus nemen en niet als een verzameling onnozelen behandelen.

Er moet zich tussen NEC en Hoekman het nodige hebben afgespeeld. Anders is de absurde situatie waarin laatstgenoemde is beland, niet te verklaren. Ik denk daarom ook dat het hetgeen Hoekman heeft gezegd, door hem met opzet is gedaan om de hele situatie te laten escaleren. Een Hyballa kan van alles naar buiten brengen, kritiek op zijn jonge, onervaren spelers hebben, het scoutingsbeleid van de club bekritiseren, NEC wegzetten als een klein, onbeduidend clubje, voetbal laten spelen dat absoluut niet om aan te gluren is en in 10 wedstrijden slechts 3 punten weten te halen, als je Hoekman heet, mag je zelfs niet een enkele opmerking maken die wel waar is maar die mogelijkerwijs als minder positief voor de betroffen persoon zou kunnen worden opgevat. Hoekman heeft op voorhand geweten dat het ongelijk aan zijn kant zou staan. Hij heeft het niveau waarop van Ingen en co functioneren, heel exact ingeschat.
Het gaat over hetzelfde onderwerp maar toch snap ik totaal niet wat je schrijft en vind.

In iedel geval: je moet meningen intern houden en niet alles op straat gooien.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door mschr »

Compleet mee eens! Alleen zwakke broeders proberen kritische mensen in de eigen gelederen te elimineren.

Eddy TT
Berichten: 905
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 13:14

Re: Danny Hoekman

Bericht door Eddy TT »

Hoekman probeerde niemand te elimineren maar probeerde Hyballa juist te helpen. Blijkbaar had hij hier geen draagvlak voor binnen de club. Maar het idee was prima. We zien toch allemaal dat hij het momenteel niet red? En is Hyballa groter dan de club? Dat dacht ik niet. Deze man is een passant. Als ik het voor het zeggen had zou ik hem direct op straat zetten en Leen Looyen op de blote knieën smeken of hij het seizoen wilt afmaken.

jbnmgn

Re: Danny Hoekman

Bericht door jbnmgn »

Eddy TT schreef:Hoekman probeerde niemand te elimineren maar probeerde Hyballa juist te helpen. Blijkbaar had hij hier geen draagvlak voor binnen de club. Maar het idee was prima. We zien toch allemaal dat hij het momenteel niet red? En is Hyballa groter dan de club? Dat dacht ik niet. Deze man is een passant. Als ik het voor het zeggen had zou ik hem direct op straat zetten en Leen Looyen op de blote knieën smeken of hij het seizoen wilt afmaken.
Oh jij wilt het zo bekende "schokeffect" ? Heeft met 4 wedstrijden te gaan geen enkele zin, dan had dat 10 wedstrijden geleden moeten gebeuren en dan nog heeft het geen zin met een selectie die met deze kwaliteit op de juiste plaats staat. Dat is wel gebleken met de wedstrijden tegen Sparta, GoAhead enz. die we absoluut hadden moeten winnen maar waarbij we steeds hebben gezien dat ook tegen deze clubs NEC onmachtig was.
Hyballa is niet groter dan NEC, maar Hoekman al helemaal niet met zijn betweterigheid. Hij heeft in het verleden nog geen ene reet gepresteerd en die zal een ander dan willen vertellen hoe het wel moet, en dan op zo'n manier? Heeft hij van te voren Hyballa gevraagd hoe hij dat zou vinden? Heeft Hyballa zelf überhaupt gevraagd om advies van een ander (v Deinsen)?

Jorrit77
Berichten: 2413
Lid geworden op: do 07 aug 2008, 10:16
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door Jorrit77 »

Hoe dom kun je zijn door te denken dat meneertje Hoekman door dit te doen, op dit moment, de club zou helpen :crazy2:
Maar blijkbaar zitten er hier ook genoeg die er niks van snappen, dat vind ik nog het gevaarlijkst.
Oja, een samenvatting van de afgelopen periode is te vinden op OG. Die zetten alles nog even netjes uiteen. :angryfire:

jbnmgn

Re: Danny Hoekman

Bericht door jbnmgn »

NEC breekt per direct met Hoekman. Mooi, eruit flikkeren die mafketel.

http://www.gelderlander.nl/nec/nec-bree ... ~aacc72cd/

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10350
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door Gijscoman »

Ik lees hier ook hele vreemde interpretaties van het interview. Hoekman valt Van Ingen nauwelijks aan. Hij legt uit dat ze wat ruzie hebben gehad, maar dat alles inmiddels weer goed is en complimenteert daarbij Van Ingen. Verder geeft hij aan de keuze voor Futuralis gezien de toenmalige situatie goed te begrijpen. Dit is echt geen aanklacht tegen Bart van Ingen, zoals sommige zo graag willen zien, dat ze het erop projecteren.
Er worden natuurlijk wel enige kritiekpunten geuit, vooral m.b.t. het technisch hart, maar daar zit BvI niet meer in bij mijn weten. Aan de andere kant is het wel geïntroduceerd door BvI. Dat is de enige echte kritiek aan het adres van hem. Maar het meeste wisten we toch al.

Nee, de ware kritiek richt zich op Peter Hyballa en alles waar hij voor staat. Hoekman eindigt wel aardig door hem een talentvolle en rebelse trainer te noemen, maar wat daarvoor komt toont vooral aan dat Hoekman van de rebelse trainer een huis-tuin-en-keuken-trainer wil maken, een Faber, Cocu of Van der Looij. Maar de volgende uitspraken zijn een directe aanval op Hyballa:
In dat kader vind ik het onbestaanbaar dat de KNVB heeft besloten de eigen vaardigheid minder zwaar te laten meewegen in de trainerscursus. Straks kan iedere Jan Boerenfluitjes met een laptop onder de arm zich trainer wanen, gewapend met data die hij helemaal niet goed kan interpreteren. Statistieken zijn een goed hulpmiddel, ik werk er zelf ook mee. Maar het zegt niet alles dat een speler veertien kilometer heeft gelopen. Misschien liep hij wel vier kilometer verkeerd. Of als een speler volgens de cijfertjes niet één keer bal-verlies heeft geleden, dan nog kan hij van de twintig keer twintig keer de verkeerde keuze hebben gemaakt.

Trainers die geen eigen visie hebben, moeten wel met data werken, want anders hebben ze geen verhaal. Dat we de Duitse opleiding nu gaan romantiseren en idealiseren, vind ik een modegril. Interessant doen over begrippen als Packing en Gegenpressing. In de jaren zeventig zeiden we gewoon: Diepte voor breedte en Bal veroveren. Nu doen we of het hogere wiskunde is. Als klein landje hebben we decennialang geweldige prestaties geleverd, maar net als in het begin van de jaren tachtig zitten we simpelweg met een mindere lichting. Allerlei academische types proberen nu een positie te verwerven in de voetballerij. Ze kunnen allemaal met gemak een half uur volpraten, maar inhoudelijk slaan ze vaak de plank mis. De essentie van het voetbalspel kunnen ze niet overbrengen. Tegelijkertijd heb ik niks met oud-voetballers die uitsluitend parasiteren op hun carrière en zich niet willen verbeteren op didactisch gebied en ICT-vaardigheden.
Met deze woorden maakt hij van coaches als Hyballa en Tuchel een karikatuur, versimpelt hij hun aanpak en spot daar vervolgens mee. Verder was het Hyballa die bij de KNVB heeft aangeraden om de trainerscursus open te stellen voor niet-voetballers en zijn Packing en Gegenpressing juist begrippen die Hyballa bezigt. Je kan vinden dat het niet allemaal toepasbaar is bij NEC (al is Packing natuurlijk veel meer een manier om het spel te interpreteren en heeft de focus daarop juist aan het begin van het seizoen voor een redelijk aantal punten gezorgd), maar om het zo te verwerpen is simplistisch.

En tenslotte vind ik de volgende opmerking van Hoekman gewoonweg misplaatst:
Op termijn is het noodzakelijk dat ik op 10 kom te spelen, dan kan ik NEC echt naar een hoger niveau helpen.
Onze Messias; een officieel ontslag op Goede Vrijdag zou dan wel weer passend zijn.

En dit staat dan nog allemaal los van de timing. Dit zijn uitspraken, die je kan doen, vanaf de zijkant, maar niet met een functie binnen de club. Hoekman is geen klokkenluider, maar eerder vergelijkbaar met iemand die bij Voetbal Inside in 30 seconde even uitlegt hoe simpel het wel niet is of op de tribune roept dat Fomitschow er nog 5 in gaat schieten.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13330
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door Pol »

Eens, al is de kritiek op Futuralis natuurlijk indirect ook wel kritiek op Bart van Ingen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door burp »

Pol schreef:Eens, al is de kritiek op Futuralis natuurlijk indirect ook wel kritiek op Bart van Ingen.
er zit naast Futuralis sowieso een hele berg kritiek aan Van Ingen bij. Hoekman accepteerde eigenlijk helemaal niet dat hij gewoon een baas had en bepaalde taken gekregen had.
Dat was net na een flinke dosis mediation weer glad gestreken, maar kwam nu natuurlijk dubbel terug. Van Ingen was ongeloofwaardig geworden als Hoekman gehandhaafd bleef nu.

Er zit zelfs flinke kritiek aan Boekhoorn bij; 'super dat die man de club al jaren overeind houdt maar als ze voor mijn inversteerdersplan gegaan waren dan kwamen we pas echt ergens'.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Danny Hoekman

Bericht door Wessel »

Krijg net een tweet van Futuralis binnen dat ze vanmiddag met een statement komen nav Hoekmans opmerkingen. Gaat nog leuk worden!

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door zuurpruim »

Wessel schreef:Krijg net een tweet van Futuralis binnen dat ze vanmiddag met een statement komen nav Hoekmans opmerkingen. Gaat nog leuk worden!
wat dom zeg,hebben de publieke opinie tegen zich en gaan er nog op reageren ook.Laat Hoekman toch gaan,NEC heeft er afstand van genomen,maar Futuralis moet ook nog wat zeggen.Wat heeft het voor zin allemaal?

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door vak Oost »

zuurpruim schreef:
Wessel schreef:Krijg net een tweet van Futuralis binnen dat ze vanmiddag met een statement komen nav Hoekmans opmerkingen. Gaat nog leuk worden!
wat dom zeg,hebben de publieke opinie tegen zich en gaan er nog op reageren ook.Laat Hoekman toch gaan,NEC heeft er afstand van genomen,maar Futuralis moet ook nog wat zeggen.Wat heeft het voor zin allemaal?
:withstupid: de journalisten zullen smullen, supporters dus niet
Alles komt goed !!

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door zuurpruim »

vak Oost schreef:
zuurpruim schreef:
Wessel schreef:Krijg net een tweet van Futuralis binnen dat ze vanmiddag met een statement komen nav Hoekmans opmerkingen. Gaat nog leuk worden!
wat dom zeg,hebben de publieke opinie tegen zich en gaan er nog op reageren ook.Laat Hoekman toch gaan,NEC heeft er afstand van genomen,maar Futuralis moet ook nog wat zeggen.Wat heeft het voor zin allemaal?
:withstupid: de journalisten zullen smullen, supporters dus niet
Precies,het helpt ons geen mallemoer.En wat Futuralis ook zegt,als Derksen morgen 5 minuten aan ze besteedt is alles wat ze vandaag ook zeggen van nul en generlei waarde geweest.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15800
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door pjottr »

En snor zal volledig op de hand van Hoekman zijn.
Heeft nooit iets gehad met Bart noch Futuralis

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Danny Hoekman

Bericht door flipsen »

pjottr schreef:En snor zal volledig op de hand van Hoekman zijn.
Heeft nooit iets gehad met Bart noch Futuralis
wie wel..
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door Demtsjenko »

Tenenkrommend dat hoekman eigenlijk zegt dat iemand die niet op niveau heeft gespeeld geen goede coach kan zijn... wat een gelul..., maar past wel in zijn eigen straatje van zelfverheerlijking... ik blijf erbij: oerstomme actie van hoekman...

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10350
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door Gijscoman »

burp schreef:
Pol schreef:Eens, al is de kritiek op Futuralis natuurlijk indirect ook wel kritiek op Bart van Ingen.
er zit naast Futuralis sowieso een hele berg kritiek aan Van Ingen bij. Hoekman accepteerde eigenlijk helemaal niet dat hij gewoon een baas had en bepaalde taken gekregen had.
Dat was net na een flinke dosis mediation weer glad gestreken, maar kwam nu natuurlijk dubbel terug. Van Ingen was ongeloofwaardig geworden als Hoekman gehandhaafd bleef nu.

Er zit zelfs flinke kritiek aan Boekhoorn bij; 'super dat die man de club al jaren overeind houdt maar als ze voor mijn inversteerdersplan gegaan waren dan kwamen we pas echt ergens'.
M.b.t. de keuze voor Futuralis toont hij ook begrip voor Van Ingen. De kritiek naar Boekhoorn en Van Ingen valt mee. De enige kritiek die hij uit, is dat ze hem niet blindelings hebben gevolgd. Hij positioneert zich als de messias. Je moet hem volgen, maar als je van het pad van de waarheid afdwaalt toont hij daar begrip voor. Hij lijkt eerder Van Ingen en Boekhoorn te vergeven, wat gezien zijn positie flink misplaatst is.
pjottr schreef:En snor zal volledig op de hand van Hoekman zijn.
Heeft nooit iets gehad met Bart noch Futuralis
Maar de snor is ook pro-Hyballa. En Hoekman viel juist ook Hyballa aan.
Bovendien is Derksen volgens mij ook wel allergisch voor mensen, die zich als de oplossing voor alle problemen presenteren. Ik vrees inderdaad dat er de nodige kritiek komt op de leiding van NEC, maar zijn vertrouwen in Hoekman zal ook een deuk opgelopen hebben.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10350
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door Gijscoman »

- Futuralis reageert na het seizoen op uitspraken Danny Hoekman in VI -
Futuralis heeft kennis genomen van de monoloog van Danny Hoekman in de VI.
Op dit moment zit NEC in een zeer cruciale fase en heeft men behoefte aan steun, eenheid en rust van een ieder. Na het seizoen zullen wij op passende wijze onze reactie wereldkundig maken.
Wij wensen NEC en iedereen die erbij betrokken is en zich erbij betrokken voelt, veel succes bij de laatste 4 wedstrijden! Eendracht, passie en strijd zijn meer dan alleen maar woorden!
#TeamFFG
https://www.facebook.com/Futuralisfg/

Verstandige en nette reactie van Futuralis.

n23
Berichten: 904
Lid geworden op: vr 31 jan 2014, 21:31
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door n23 »

Kan Hoekman nog wat van leren.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door Tiel »

n23 schreef:Kan Hoekman nog wat van leren.
Met leren heeft hij juist problemen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Danny Hoekman

Bericht door jetipo »

Gijscoman schreef:
- Futuralis reageert na het seizoen op uitspraken Danny Hoekman in VI -
Futuralis heeft kennis genomen van de monoloog van Danny Hoekman in de VI.
Op dit moment zit NEC in een zeer cruciale fase en heeft men behoefte aan steun, eenheid en rust van een ieder. Na het seizoen zullen wij op passende wijze onze reactie wereldkundig maken.
Wij wensen NEC en iedereen die erbij betrokken is en zich erbij betrokken voelt, veel succes bij de laatste 4 wedstrijden! Eendracht, passie en strijd zijn meer dan alleen maar woorden!
#TeamFFG
https://www.facebook.com/Futuralisfg/

Verstandige en nette reactie van Futuralis.
:withstupid: Futuralis zet Danny zo mooi in de hoek, man.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 37 gasten