Stefan Mauk

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10509
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door TT »

T.S. schreef:Zonde, is een vriendelijke, gedreven en intelligente jongen. Was talent van het jaar in Australië, dat moet toch iets zeggen. Ben fan van Hyballa, maar als ik dan toch één aanmerking moet maken, dan is het dat Mauk geen moment een kans heeft gekregen.
Van de andere kant: Hyballa werkt elke dag met die jongen. Als hij het op de trainingen niet laat zien, waar zou die kans dan op gebaseerd moeten zijn?

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door zuurpruim »

T.S. schreef:Zonde, is een vriendelijke, gedreven en intelligente jongen. Was talent van het jaar in Australië, dat moet toch iets zeggen. Ben fan van Hyballa, maar als ik dan toch één aanmerking moet maken, dan is het dat Mauk geen moment een kans heeft gekregen.
Eens.Serie B lijkt mij wel beter t.o.v. Scandinavië. Een wat meer fysieke competitie en waar het resultaat heilig zal deze speler goed doen denk ik.Maar mijn gevoel zegt dat deze jongen bij ons niet meer aan de bak gaat komen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door zuurpruim »

TT schreef:
T.S. schreef:Zonde, is een vriendelijke, gedreven en intelligente jongen. Was talent van het jaar in Australië, dat moet toch iets zeggen. Ben fan van Hyballa, maar als ik dan toch één aanmerking moet maken, dan is het dat Mauk geen moment een kans heeft gekregen.
Van de andere kant: Hyballa werkt elke dag met die jongen. Als hij het op de trainingen niet laat zien, waar zou die kans dan op gebaseerd moeten zijn?
Punt is; hij doet het niet slecht op de training maar ook weer niet heel goed.Soms onzichtbaar maar echt geen slechte voetballer. Ik heb weleens het idee dat hij moeite heeft met zijn overstap van Australië naar Nederland.Grote aanpassingsproblemen,tenminste zo komt het over op mij.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Stefan Mauk

Bericht door flipsen »

TT schreef:
T.S. schreef:Zonde, is een vriendelijke, gedreven en intelligente jongen. Was talent van het jaar in Australië, dat moet toch iets zeggen. Ben fan van Hyballa, maar als ik dan toch één aanmerking moet maken, dan is het dat Mauk geen moment een kans heeft gekregen.
Van de andere kant: Hyballa werkt elke dag met die jongen. Als hij het op de trainingen niet laat zien, waar zou die kans dan op gebaseerd moeten zijn?
slecht gescout dus voor zo een dure aankoop..
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Midas
Berichten: 1603
Lid geworden op: vr 21 aug 2015, 00:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Midas »

Deze jongen moet echt gaan spelen, zou Oss niks voor hem zijn? Lekker daar laten aarden - als hij het laat zien overzetten naar het eerste. Ik vind het best wel erg dat hij zo weinig kansen krijgt.
“I refuse to answer that question on the grounds that I don't know the answer”

Vannuilekumphuile
Berichten: 893
Lid geworden op: do 28 jan 2016, 13:40
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Vannuilekumphuile »

Midas schreef:Deze jongen moet echt gaan spelen, zou Oss niks voor hem zijn? Lekker daar laten aarden - als hij het laat zien overzetten naar het eerste. Ik vind het best wel erg dat hij zo weinig kansen krijgt.
Oss lijkt me dan ook niet makkelijk en stimulerend voor een jongen die moeite heeft te aarden in Nederland. Leen hem dan uit aan een topper in de JL zoals VVV of subtopper NAC.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Tiel »

Vannuilekumphuile schreef:
Midas schreef:Deze jongen moet echt gaan spelen, zou Oss niks voor hem zijn? Lekker daar laten aarden - als hij het laat zien overzetten naar het eerste. Ik vind het best wel erg dat hij zo weinig kansen krijgt.
Oss lijkt me dan ook niet makkelijk en stimulerend voor een jongen die moeite heeft te aarden in Nederland. Leen hem dan uit aan een topper in de JL zoals VVV of subtopper NAC.
Mag NEC dat bepalen? Of zouden NAC en VVV daar ook nog wat over te zeggen hebben?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38415
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door mschr »

RJ schreef:Het was even zoeken op pagina 2 (tussen Danny Hoekman en Christian Santos :biggrin: ) maar Mauk heeft ook nog een topic.

Wordt genoemd in huurdealsnaar Serie of Scandinavie:

http://theworldgame.sbs.com.au/article/ ... -loan-move
Wat een onzin wordt daar geschreven. Mauk zou om tactische redenen gewisseld zijn in de rust van NEC-PEC... Pff... Mauk speelde 45 minuten lang als een flapdrol en zijn vervanger Von Haacke speelde in de tweede helft oneindig veel beter.

Glorie-NEC
Berichten: 1419
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 21:13
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Glorie-NEC »

mschr schreef:
RJ schreef:Het was even zoeken op pagina 2 (tussen Danny Hoekman en Christian Santos :biggrin: ) maar Mauk heeft ook nog een topic.

Wordt genoemd in huurdealsnaar Serie of Scandinavie:

http://theworldgame.sbs.com.au/article/ ... -loan-move
Wat een onzin wordt daar geschreven. Mauk zou om tactische redenen gewisseld zijn in de rust van NEC-PEC... Pff... Mauk speelde 45 minuten lang als een flapdrol en zijn vervanger Von Haacke speelde in de tweede helft oneindig veel beter.
En waarom is dit dan geen tactische reden? Het was een tactische meesterzet zelfs!
Ad astra per aspera.

Boer Janssen
Berichten: 1199
Lid geworden op: ma 05 dec 2016, 23:07
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Boer Janssen »

Het was een meesterzet, maar geen tactische. Bij een tactische wissel kan een normaal - of zelfs goed - presterende speler geofferd worden omdat dit beter past in het tactische plan. Dit plan wordt soms in de loop van de wedstrijd aangepast als antwoord op het wedstrijdverloop. Maar van dat alles was hier geen sprake: Mauk speelde als een vaatdoek en daarom werd hij gewisseld. Dit had niets met tactiek te maken.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Arjan van Hout »

Boer Janssen schreef:Het was een meesterzet, maar geen tactische. Bij een tactische wissel kan een normaal - of zelfs goed - presterende speler geofferd worden omdat dit beter past in het tactische plan. Dit plan wordt soms in de loop van de wedstrijd aangepast als antwoord op het wedstrijdverloop. Maar van dat alles was hier geen sprake: Mauk speelde als een vaatdoek en daarom werd hij gewisseld. Dit had niets met tactiek te maken.
Tactisch kan ook zijn dat je een bepaald type wisselt voor een ander type. Bijvoorbeeld een lopende speler voor een passende speler.... en dan kan het ook zo zijn dat de speler die gewisseld wordt slecht aan het spelen is....

n23
Berichten: 913
Lid geworden op: vr 31 jan 2014, 21:31
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door n23 »

Arjan van Hout schreef:
Boer Janssen schreef:Het was een meesterzet, maar geen tactische. Bij een tactische wissel kan een normaal - of zelfs goed - presterende speler geofferd worden omdat dit beter past in het tactische plan. Dit plan wordt soms in de loop van de wedstrijd aangepast als antwoord op het wedstrijdverloop. Maar van dat alles was hier geen sprake: Mauk speelde als een vaatdoek en daarom werd hij gewisseld. Dit had niets met tactiek te maken.
Tactisch kan ook zijn dat je een bepaald type wisselt voor een ander type. Bijvoorbeeld een lopende speler voor een passende speler.... en dan kan het ook zo zijn dat de speler die gewisseld wordt slecht aan het spelen is....
:withstupid:
Het zal in de geval een combinatie van beide zijn geweest, dat Hyballa zowel een ander type speler wilde inbrengen met von Haacke en dat Mauk het slecht deed.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22774
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door burp »

maar het blijft natuurlijk jammer dat hij wel ongeveer de duurste aankoop was, nog via Futuralis, en nu al compleet mislukt is.

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Jomano »

Arjan van Hout schreef:
Boer Janssen schreef:Het was een meesterzet, maar geen tactische. Bij een tactische wissel kan een normaal - of zelfs goed - presterende speler geofferd worden omdat dit beter past in het tactische plan. Dit plan wordt soms in de loop van de wedstrijd aangepast als antwoord op het wedstrijdverloop. Maar van dat alles was hier geen sprake: Mauk speelde als een vaatdoek en daarom werd hij gewisseld. Dit had niets met tactiek te maken.
Tactisch kan ook zijn dat je een bepaald type wisselt voor een ander type. Bijvoorbeeld een lopende speler voor een passende speler.... en dan kan het ook zo zijn dat de speler die gewisseld wordt slecht aan het spelen is....
Juist!
Hyballa had iedereen kunnen wisselen na de 1e helft tegen PEC! Hij slachtofferde Mauk, en ging met von Haacke tactisch anders spelen.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10572
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Gijscoman »

https://www.forzanec.nl/nieuws/nieuws/a ... j-nec.html

Geen mooi verhaal. Niet goed gehandeld door Hyballa. Zo'n jongen, die aan de andere kant van de wereld speelt en nog jong is, heeft juist enige blijk van vertrouwen en waardering nodig.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10509
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door TT »

Gijscoman schreef:https://www.forzanec.nl/nieuws/nieuws/a ... j-nec.html

Geen mooi verhaal. Niet goed gehandeld door Hyballa. Zo'n jongen, die aan de andere kant van de wereld speelt en nog jong is, heeft juist enige blijk van vertrouwen en waardering nodig.

:withstupid: Misschien krijgt hij die kans nu wel. De Groot en Pothuizen kennen 'm ook vanuit Jong natuurlijk. Sowieso raar om iemand na één helft zo te slachtofferen.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13357
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Pol »

Gijscoman schreef:https://www.forzanec.nl/nieuws/nieuws/a ... j-nec.html

Geen mooi verhaal. Niet goed gehandeld door Hyballa. Zo'n jongen, die aan de andere kant van de wereld speelt en nog jong is, heeft juist enige blijk van vertrouwen en waardering nodig.
Het is wel heel makkelijk om Hyballa van alles de schuld te geven. Hoe weet je dat hij niet goed behandeld is?

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10572
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Gijscoman »

Pol schreef:
Gijscoman schreef:https://www.forzanec.nl/nieuws/nieuws/a ... j-nec.html

Geen mooi verhaal. Niet goed gehandeld door Hyballa. Zo'n jongen, die aan de andere kant van de wereld speelt en nog jong is, heeft juist enige blijk van vertrouwen en waardering nodig.
Het is wel heel makkelijk om Hyballa van alles de schuld te geven. Hoe weet je dat hij niet goed behandeld is?
Het gaat me om de omgang met Mauk. Daarin is duidelijk niet goed gehandeld. Zoals het tenminste overkomt, heeft Hyballa te snel over hem geoordeeld en is Mauk vervolgens als een soort blindedarm aan de groep blijven hangen. Een beetje zoals ook met Lundholm het geval was. Die knul was ook al voordat er enig conflict was vaak bij de warming up helemaal alleen zonder dat er ook maar een keer naar hem gekeken werd behalve soms door Dumic. Sommige spelers zijn in staat geweest zichzelf vanuit zo'n positie terug te vechten, maar het lijkt soms op een wielerpeleton. Als je eenmaal gelost bent, is het heel moeilijk om terug te komen en eindig je uiteindelijk in de bus. Je hoort echter als een tijdritploeg te zijn.
Over de keuze om hem op te stellen of niet kan ik niet oordelen.

Dat betekent echter niet dat ik Hyballa slecht vond. Hij heeft heel veel goeds gedaan en ik had 'm ook graag volgend jaar nog gezien, maar ook een goede trainer laat soms steken vallen. Dat is het vooral. En hoe erg het laten vallen van die steek is, is dus moeilijk te beoordelen. Het is vooral niet heel handig.

Nijmegen0413
Berichten: 10698
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Nijmegen0413 »

Ik zelf pik nog wel eens ooit een training mee als ik tijd heb en daar valt Mauk mij vooral op als een speler die echt zelden balverlies leidt, maar toch vaak vooruit wilt voetballen. Heeft een bovengemiddelde techniek in de selectie en een aardig overzicht, ook zijn schot is niet onaardig. Hij mist alleen wat eigenschappen op het fysieke gedeelte, denk aan snelheid en kracht. Ondanks dat Hyballa nu ontslagen is denk ik dat Mauk alsnog weinig aan de bak komt met Messaoud en Ferdi voor zich. Messaoud en Ferdi zijn overigens wel andere types nummer 10 dan Mauk. Messaoud en Ferdi moeten het meer van een actie/steekpass hebben, waar Mauk meer een lopende middenvelder is ala Klaassen. Ondanks zijn weinige speeltijd zie ik toch wel iets in die jongen. Verder ben ik ook heel benieuwd naar welke clubs hij precies had kunnen gaan.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Tiel »

Pol schreef:
Gijscoman schreef:https://www.forzanec.nl/nieuws/nieuws/a ... j-nec.html

Geen mooi verhaal. Niet goed gehandeld door Hyballa. Zo'n jongen, die aan de andere kant van de wereld speelt en nog jong is, heeft juist enige blijk van vertrouwen en waardering nodig.
Het is wel heel makkelijk om Hyballa van alles de schuld te geven. Hoe weet je dat hij niet goed behandeld is?
Ach er zijn er genoeg hier die alle schuld geven aan iemand achter een bureau.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door zuurpruim »

Het blijft een apart verhaal,een technische voetballer met weinig fysiek die uit een technisch hele matige competitie komt en waar fysiek een hoofdrol speelt.Denk niet dat hij nu opeens in de basis komt,jongen heeft totaal geen wedstrijdritme,op niveau dan.Maar Hyballa was ook met deze jongen weer heel snel klaar.De man heeft goede dingen gedaan maar toch wel bij een aantal jongens het zelfvertrouwen tot nul gebracht.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32794
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door bertje »

Nijmegen0413 schreef:Ik zelf pik nog wel eens ooit een training mee als ik tijd heb en daar valt Mauk mij vooral op als een speler die echt zelden balverlies leidt, maar toch vaak vooruit wilt voetballen. Heeft een bovengemiddelde techniek in de selectie en een aardig overzicht, ook zijn schot is niet onaardig. Hij mist alleen wat eigenschappen op het fysieke gedeelte, denk aan snelheid en kracht. Ondanks dat Hyballa nu ontslagen is denk ik dat Mauk alsnog weinig aan de bak komt met Messaoud en Ferdi voor zich. Messaoud en Ferdi zijn overigens wel andere types nummer 10 dan Mauk. Messaoud en Ferdi moeten het meer van een actie/steekpass hebben, waar Mauk meer een lopende middenvelder is ala Klaassen. Ondanks zijn weinige speeltijd zie ik toch wel iets in die jongen. Verder ben ik ook heel benieuwd naar welke clubs hij precies had kunnen gaan.
Als ik kan kiezen tussen Messaoud of Mauk dan zou ik voor Mauk kiezen. Ben wel een beetje klaar met Messaoud na afgelopen wedstrijd..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38415
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door mschr »

Maar we mogen toch wel toegeven dat Mauk een bijzonder zwakke eerste helft speelde tegen PEC. Toen een von Haacke voor hem erin kwam, liep het meteen veel beter. En als Von Haacke al veel beter is, dan stelt die Mauk niet veel voor.

Vannuilekumphuile
Berichten: 893
Lid geworden op: do 28 jan 2016, 13:40
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door Vannuilekumphuile »

mschr schreef:Maar we mogen toch wel toegeven dat Mauk een bijzonder zwakke eerste helft speelde tegen PEC. Toen een von Haacke voor hem erin kwam, liep het meteen veel beter. En als Von Haacke al veel beter is, dan stelt die Mauk niet veel voor.
Dat mogen we inderdaad toegeven, en je doet van Haacke zelfs iets tekort want die heeft toen een serie uitstekende partijen gespeeld hetgeen vervelend was voor Mauk. Daarmee was middenveld prima neergezet. Om het nu gelijk een nachtmerrie te noemen als het een jaartje duurt voordat je goed wordt gebruikt is misschien ook wat overdreven. Volgens mij heeft hij de afgelopen jaren circa 15 wedstrijden gespeeld dus kennelijk moet hij nog stappen maken. Als je zo'n speler binnen een paar maanden weer wilt laten vertrekken dan is dat natuurlijk wel een slechte zaak. Dat kan een keer gebeuren, maar er is teveel geflopt waar we hoge verwachtingen van mochten hebben.

Gebruikersavatar
kingetje
Berichten: 1865
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 18:22
Contacteer:

Re: Stefan Mauk

Bericht door kingetje »

mschr schreef:Maar we mogen toch wel toegeven dat Mauk een bijzonder zwakke eerste helft speelde tegen PEC.
Klopt. Maar ook een Dumic en een Kadioglu hebben dit seizoen bijzonder zwakke helften gespeeld. Geen reden om ze voor goed af te schrijven. Dat ziet iedereen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten