Adrie Bogers

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
dolle dries
Berichten: 1699
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 09:57
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door dolle dries »

Gelukkig zitten er bij de investeerders enige mensen die een wat frissere kijk op voetbal hebben.

De zo vaak geprezen Hollandse School (het 433) is allang passe. Dat verklaart de teloorgang van het NL 11tal, en de diverse grotere Nederlandse clubs in de diverse Europese competities.
De kijk van o.a. Klopp, Hyballa, Lijnders en nog een aantal jonge Duitse trainers geeft aan dat dit wellicht de manier van voetballen kan worden voor de komende jaren.
Het verhaaltje dat NEC alleen goed kan presteren vanuit de verdediging WAS waar, maar door het doorselecteren nu de komende 6 maanden krijg je wellicht een spelersgroep die wel met gegenpressung enz. kunnen spelen. Het voordeel dan dat je de komende jaren vooruit ligt op de clubs die Hollandse school of Cattanacio willen/moeten spelen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door zuurpruim »

dolle dries schreef:Gelukkig zitten er bij de investeerders enige mensen die een wat frissere kijk op voetbal hebben.

De zo vaak geprezen Hollandse School (het 433) is allang passe. Dat verklaart de teloorgang van het NL 11tal, en de diverse grotere Nederlandse clubs in de diverse Europese competities.
De kijk van o.a. Klopp, Hyballa, Lijnders en nog een aantal jonge Duitse trainers geeft aan dat dit wellicht de manier van voetballen kan worden voor de komende jaren.
Het verhaaltje dat NEC alleen goed kan presteren vanuit de verdediging WAS waar, maar door het doorselecteren nu de komende 6 maanden krijg je wellicht een spelersgroep die wel met gegenpressung enz. kunnen spelen. Het voordeel dan dat je de komende jaren vooruit ligt op de clubs die Hollandse school of Cattanacio willen/moeten spelen.
Ben het grotendeels met je eens.Toch moeten we Klopp,Tuchel etc. niet teveel bewieroken.Bijna bij alle clubs waar zij gewerkt hebben vielen er behoorlijk wat tegendoelpunten,het is een voetbalvisie die wel grote risico's met zich meebrengt,daarom zal Klopp denk ik nooit kampioen van Engeland worden.ben het met je eens dat als je de visie van Lijnders wil uitvoeren je moet doorselecteren maar dat kan prima omdat veel contracten aflopen.Iemand als Golla die al nerveus wordt van 10 meter in zijn rug zal dit systeem nooit gaan beheersen.Als Pepijn de omschakeling kan maken naar een kleine club dan zie ik het positief in.PSV,Porto,Liverpool,dat is iets anders dan NEC ook al is de functie anders.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Adrie Bogers

Bericht door Arjan van Hout »

burp schreef:
zuurpruim schreef:
Jeffry74 schreef:
zuurpruim schreef:Nee,de heren investeerders zijn een tikkie nerveus geworden en dan weet je wat er gaat gebeuren in Nijmegen.dat heeft niets met een lange termijnvisie van Oversier te maken.
En dan haal je een nieuwe trainer die nog nooit eindverantwoordelijke voor het 1e elftal geweest is?
Als nervositeit de reden zou zijn had Advocaat of een andere gelouterde trainer hier nu langs de lijn staan schreeuwen. :biggrin:
Nou dat soort trainers,een naam,dat willen de investeerders al heel lang toch?Alleen willen dat soort trainers hier niet werken,een Sparta heeft denk ik toch een iets fatsoenlijkere uitstraling dan wij.Het afbreukrisico voor een grote trainer is veel te groot.
Advocaat had hier gewoon voor de groep gestaan als Boekhoorn de portemonnee getrokken had.
Geld gaat nog altijd boven fatsoenlijke uitstraling.

Opvallend is wel dat een 'type Hyballa' de investeerders niet afschrok, van nee niet weer.
Wie is een type hyballa ? Onze nieuwe trainer is misschien wel heel gedreven maar in communicatie naar spelers heel anders

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door De Kletskop »

burp schreef:
zuurpruim schreef:
Jeffry74 schreef:
zuurpruim schreef:Nee,de heren investeerders zijn een tikkie nerveus geworden en dan weet je wat er gaat gebeuren in Nijmegen.dat heeft niets met een lange termijnvisie van Oversier te maken.
En dan haal je een nieuwe trainer die nog nooit eindverantwoordelijke voor het 1e elftal geweest is?
Als nervositeit de reden zou zijn had Advocaat of een andere gelouterde trainer hier nu langs de lijn staan schreeuwen. :biggrin:
Nou dat soort trainers,een naam,dat willen de investeerders al heel lang toch?Alleen willen dat soort trainers hier niet werken,een Sparta heeft denk ik toch een iets fatsoenlijkere uitstraling dan wij.Het afbreukrisico voor een grote trainer is veel te groot.
Advocaat had hier gewoon voor de groep gestaan als Boekhoorn de portemonnee getrokken had.
Geld gaat nog altijd boven fatsoenlijke uitstraling.

Opvallend is wel dat een 'type Hyballa' de investeerders niet afschrok, van nee niet weer.
Is Pep ook zo'n dolle voor de dug-out?

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door zuurpruim »

Arjan van Hout schreef:
burp schreef:
zuurpruim schreef:
Jeffry74 schreef:
zuurpruim schreef:Nee,de heren investeerders zijn een tikkie nerveus geworden en dan weet je wat er gaat gebeuren in Nijmegen.dat heeft niets met een lange termijnvisie van Oversier te maken.
En dan haal je een nieuwe trainer die nog nooit eindverantwoordelijke voor het 1e elftal geweest is?
Als nervositeit de reden zou zijn had Advocaat of een andere gelouterde trainer hier nu langs de lijn staan schreeuwen. :biggrin:
Nou dat soort trainers,een naam,dat willen de investeerders al heel lang toch?Alleen willen dat soort trainers hier niet werken,een Sparta heeft denk ik toch een iets fatsoenlijkere uitstraling dan wij.Het afbreukrisico voor een grote trainer is veel te groot.
Advocaat had hier gewoon voor de groep gestaan als Boekhoorn de portemonnee getrokken had.
Geld gaat nog altijd boven fatsoenlijke uitstraling.

Opvallend is wel dat een 'type Hyballa' de investeerders niet afschrok, van nee niet weer.
Wie is een type hyballa ? Onze nieuwe trainer is misschien wel heel gedreven maar in communicatie naar spelers heel anders
inderdaad,en ik geloof niet dat Lijnders iemand is die alles wil bepalen en het idee heeft dat alleen hij verstand van het spelletje heeft.dat laatste was een van de valkuilen van Hyballa.

Brabander
Berichten: 1576
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door Brabander »

Als ik de interviews van Lijnders zie dan hoor ik een man die uit gaat van voetbal, domineren en pressie zetten.
Wat A3 telkens aangeeft is dat hij speelt met vlakken, een verdedigend blok van 7 a 8 spelers en dan de bal naar voren brengen naar de spitsen.
Bij Lijnders heb ik dan ook meer vertrouwen dat het voetballend allemaal wat beter gaat worden.
Uiteraard moet Lijnders ook rekening houden met het feit dat we bij NEC een iets andere begroting hebben dan Liverpool, Porto of PSV en dat er dus ook mindere spelers bij lopen.......

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door bertje »

Brabander schreef:Als ik de interviews van Lijnders zie dan hoor ik een man die uit gaat van voetbal, domineren en pressie zetten.
Wat A3 telkens aangeeft is dat hij speelt met vlakken, een verdedigend blok van 7 a 8 spelers en dan de bal naar voren brengen naar de spitsen.
Bij Lijnders heb ik dan ook meer vertrouwen dat het voetballend allemaal wat beter gaat worden.
Uiteraard moet Lijnders ook rekening houden met het feit dat we bij NEC een iets andere begroting hebben dan Liverpool, Porto of PSV en dat er dus ook mindere spelers bij lopen.......
We hebben nu natuurlijk ook wel te maken met tegenstanders waar hij dat met deze selectie nog zou moeten kunnen toepassen. Als je de tegenstanders nu direct bij de strot pakt kan je die 5-secondenregel makkelijk hanteren..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Adrie Bogers

Bericht door Juul »

zuurpruim schreef:...Toch moeten we Klopp,Tuchel etc. niet teveel bewieroken.Bijna bij alle clubs waar zij gewerkt hebben vielen er behoorlijk wat tegendoelpunten,het is een voetbalvisie die wel grote risico's met zich meebrengt..
Precies! Tuchel propageerde ook aanvallend voetbal met als resultaat een recordaantal tegentreffers voor Dortmund. Laten we niet vergeten dat na het ontslag van Hyballa de algemene mening hier was dat de mythe van de Duitse toptrainer was doorbroken. Gegenpressung kan een ramp zijn met een zwakke verdediging en laat de zwakte bij NEC nou achterin liggen. Dus wat dat betreft heb ik liever het minder risicovolle systeem van Bogers. NEC zit ondanks een paar pijnlijke missers in een flow en dan zou ik niet ineens de boel drastisch om gaan gooien.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door mschr »

Juul schreef:
zuurpruim schreef:...Toch moeten we Klopp,Tuchel etc. niet teveel bewieroken.Bijna bij alle clubs waar zij gewerkt hebben vielen er behoorlijk wat tegendoelpunten,het is een voetbalvisie die wel grote risico's met zich meebrengt..
Precies! Tuchel propageerde ook aanvallend voetbal met als resultaat een recordaantal tegentreffers voor Dortmund. Laten we niet vergeten dat na het ontslag van Hyballa de algemene mening hier was dat de mythe van de Duitse toptrainer was doorbroken. Gegenpressung kan een ramp zijn met een zwakke verdediging en laat de zwakte bij NEC nou achterin liggen. Dus wat dat betreft heb ik liever het minder risicovolle systeem van Bogers. NEC zit ondanks een paar pijnlijke missers in een flow en dan zou ik niet ineens de boel drastisch om gaan gooien.
Ben het met je eens. Hyballa probeerde Gegenpressing in de voorbereiding en dat pakte niet best uit, getuige de talloze nederlagen met minimaal vijf tegengoals. Vervolgens kwam hij in de competitie met boerenkoolvoetbal van het ergste soort. Laten we zien waar een Pep toe in staat is. Ik hou mijn hart vast...

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door Danish Dynamite »

Mooi om te zien in de samenvatting van afgelopen vrijdag dat Achabar na zijn wissel direct lachend als eerste naar Bogers toe loopt.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10412
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door TT »

Als ze deze man toch eens niet hadden vervangen door Lijnders afgelopen seizoen....

Gebruikersavatar
Scooby
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 20:14
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door Scooby »

TT schreef:
za 27 okt 2018, 08:19
Als ze deze man toch eens niet hadden vervangen door Lijnders afgelopen seizoen....
Exact de gedachte waar ik vanochtend mee wakker werd.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door mschr »

Wat kan Lijnders doen aan het abominabele spel van gister? In ieder geval veel minder dan een Bogers...

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door Tiel »

TT schreef:
za 27 okt 2018, 08:19
Als ze deze man toch eens niet hadden vervangen door Lijnders afgelopen seizoen....
Dat denk ik al 10 maanden. Maar ja hij had geen uitstraling.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

WijchenNEC
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 10:39
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door WijchenNEC »

TT schreef:
za 27 okt 2018, 08:19
Als ze deze man toch eens niet hadden vervangen door Lijnders afgelopen seizoen....
Of Lijnders een kans geven met een nieuwe selectie en fatsoenlijke voorbereiding?

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5207
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door eniesee12 »

Mario Been. De Gier als assistent

Vannuilekumphuile
Berichten: 881
Lid geworden op: do 28 jan 2016, 13:40
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door Vannuilekumphuile »

Of Adrie door een goede trainer hadden vervangen. Punt is dat we ons op glad ijs bevinden waarbij beslissingen die niet goed vallen weleens historische missers kunnen blijken te zijn. Zo'n net degradatie en net-niet promotie zijn natuurlijk killing. Als je echt een eredivisie ploeg wilt krijgen dan kan je echt beter nu alsnog fors investeren in plaats van jaren af te glijden. Als je stadion ook zou kunnen uitbreiden dan een keer ongelofelijk diep in de buidel tasten met investeerders en gewoon anti-conjunctureel investeren. Dat is wel een riskante investering dus dat kan alleen maar met investeerders die een hoog risico kunnen nemen. Door zo'n visie uit te rollen krijg je gewoon media, bedrijfsleven en supporters weer aan je zijde en heb je aantrekkingskracht op spelers. Marcel zou dat 1 keer kunnen doen in een alles of niets poging. Of het werkt en hij zal de historie ingaan als held en redder, of het mislukt en dan moet hij nooit meer ene euro in de club steken en kan hij zeggen dat hij alles heeft gedaan. Er zijn natuurlijk eerste divisieploegen als Helmond of Eindhoven die nog niet eens aan de eredivisie denken. Die kant gaan we nu gewoon op en dat kan ook een keuze zijn. Ik vraag me af of de Nijmeegse supporter dat interessant genoeg vindt om te blijven komen. Tientallen jaren eredivisie blijkt geen enkele garantie te zijn dat je daar op korte termijn weer recht op hebt. Dat moet je willen en dat moet je kunnen. Top 5 ambities uitspreken en zelfs die niet halen is hetzelfde als zeggen we doen gewoon voor spek en bonen mee. Eerlijk gezegd merk ik wel dat ik met zo'n visie in de toekomst af ga haken.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door jackkreta »

Scooby schreef:
za 27 okt 2018, 08:23
TT schreef:
za 27 okt 2018, 08:19
Als ze deze man toch eens niet hadden vervangen door Lijnders afgelopen seizoen....
Exact de gedachte waar ik vanochtend mee wakker werd.
Ik werd vanochtend wakker met gelukkig een heel andere gedachte.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door zuurpruim »

Vannuilekumphuile schreef:
za 27 okt 2018, 12:33
Of Adrie door een goede trainer hadden vervangen. Punt is dat we ons op glad ijs bevinden waarbij beslissingen die niet goed vallen weleens historische missers kunnen blijken te zijn. Zo'n net degradatie en net-niet promotie zijn natuurlijk killing. Als je echt een eredivisie ploeg wilt krijgen dan kan je echt beter nu alsnog fors investeren in plaats van jaren af te glijden. Als je stadion ook zou kunnen uitbreiden dan een keer ongelofelijk diep in de buidel tasten met investeerders en gewoon anti-conjunctureel investeren. Dat is wel een riskante investering dus dat kan alleen maar met investeerders die een hoog risico kunnen nemen. Door zo'n visie uit te rollen krijg je gewoon media, bedrijfsleven en supporters weer aan je zijde en heb je aantrekkingskracht op spelers. Marcel zou dat 1 keer kunnen doen in een alles of niets poging. Of het werkt en hij zal de historie ingaan als held en redder, of het mislukt en dan moet hij nooit meer ene euro in de club steken en kan hij zeggen dat hij alles heeft gedaan. Er zijn natuurlijk eerste divisieploegen als Helmond of Eindhoven die nog niet eens aan de eredivisie denken. Die kant gaan we nu gewoon op en dat kan ook een keuze zijn. Ik vraag me af of de Nijmeegse supporter dat interessant genoeg vindt om te blijven komen. Tientallen jaren eredivisie blijkt geen enkele garantie te zijn dat je daar op korte termijn weer recht op hebt. Dat moet je willen en dat moet je kunnen. Top 5 ambities uitspreken en zelfs die niet halen is hetzelfde als zeggen we doen gewoon voor spek en bonen mee. Eerlijk gezegd merk ik wel dat ik met zo'n visie in de toekomst af ga haken.
We kunnen het financieel totaal niet bolwerken nog langer KKD te spelen,dat is veel erger.Zet boekhoorn nou gewoon uit je hoofd,het is wishful thinking,de realiteit is anders.
Wat er wel moet gebeuren,ik weet het zo langzamerhand ook niet meer.
Ik ben er lang tegenstander van geweest maar misschien is een overname toch het beste, dit is aanmodderen met hoofdletter A zo.
Weer een trainer eruit,een andere TD,plan 2020-2025,we hebben het allemaal gezien en meegemaakt en het heeft ons geen steek verder gebracht.

Gebruikersavatar
Beaker
Berichten: 1491
Lid geworden op: wo 16 mei 2018, 13:02
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door Beaker »

NECvooralles schreef:
za 27 okt 2018, 13:53
Of ff geen paniek allemaal. Dat heeft ons nog nooit iets gebracht.
Tijd om in te grijpen zou ik MB adviseren! Weg met dit amateurisme en doorpakken naar terugkeer eredivisie!
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door De Kletskop »

eniesee12 schreef:
za 27 okt 2018, 12:03
Mario Been. De Gier als assistent
Is dat die Mario Been die overal na NEC mislukt is?

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: Adrie Bogers

Bericht door BennyT »

De Kletskop schreef:
za 27 okt 2018, 15:33
eniesee12 schreef:
za 27 okt 2018, 12:03
Mario Been. De Gier als assistent
Is dat die Mario Been die overal na NEC mislukt is?
Hoor ik hier een lama schijten? Been is een verlosser!!

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door zuurpruim »

BennyT schreef:
za 27 okt 2018, 18:44
De Kletskop schreef:
za 27 okt 2018, 15:33
eniesee12 schreef:
za 27 okt 2018, 12:03
Mario Been. De Gier als assistent
Is dat die Mario Been die overal na NEC mislukt is?
Hoor ik hier een lama schijten? Been is een verlosser!!
Been had eerder geen zin,Been vraagt teveel geld,Been had een selectie waarmee je nu moeiteloos bij de eerste 6 zou spelen.
Kortom,zwaar overschat. Het zal tijdelijk wat geld genereren(seizoenskaarten en wellicht extra sponsoren) en dan is het sprookje uit.
Deze uitermate luie selectie vraagt om een type Verbeek of Vloet.

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5207
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door eniesee12 »

zuurpruim schreef:
za 27 okt 2018, 19:08
BennyT schreef:
za 27 okt 2018, 18:44
De Kletskop schreef:
za 27 okt 2018, 15:33
eniesee12 schreef:
za 27 okt 2018, 12:03
Mario Been. De Gier als assistent
Is dat die Mario Been die overal na NEC mislukt is?
Hoor ik hier een lama schijten? Been is een verlosser!!
Been had eerder geen zin,Been vraagt teveel geld,Been had een selectie waarmee je nu moeiteloos bij de eerste 6 zou spelen.
Kortom,zwaar overschat. Het zal tijdelijk wat geld genereren(seizoenskaarten en wellicht extra sponsoren) en dan is het sprookje uit.
Deze uitermate luie selectie vraagt om een type Verbeek of Vloet.


Geen zin? Been solliciteerde openlijk op TV, die had ik veel liever gezien als jack de man zonder enige uitstraling. Met de gier gaat dit van kwaad naar erger,let maar op... dit komt niet meer goed zolang hij de trainer is.

Gebruikersavatar
GIJS
Berichten: 375
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 09:22
Contacteer:

Re: Adrie Bogers

Bericht door GIJS »

zuurpruim schreef:
za 27 okt 2018, 19:08
BennyT schreef:
za 27 okt 2018, 18:44
De Kletskop schreef:
za 27 okt 2018, 15:33
eniesee12 schreef:
za 27 okt 2018, 12:03
Mario Been. De Gier als assistent
Is dat die Mario Been die overal na NEC mislukt is?
Hoor ik hier een lama schijten? Been is een verlosser!!
Been had eerder geen zin,Been vraagt teveel geld,Been had een selectie waarmee je nu moeiteloos bij de eerste 6 zou spelen.
Kortom,zwaar overschat. Het zal tijdelijk wat geld genereren(seizoenskaarten en wellicht extra sponsoren) en dan is het sprookje uit.
Deze uitermate luie selectie vraagt om een type Verbeek of Vloet.
Ik ben het grotendeels met je eens. Gezien het vertoonde spel, zeker gisteravond,mag je concluderen dat woorden als bloedkuul, vechten ten alle tijden, inzet, beleving enz. gewoon loze woorden zijn geworden bij een groot deel van de spelers.
Dit vraagt een oefenmeester die dat stelletje lamzakken keihard aanpakt. Gras vreten of opsodemieteren. :angryfire:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten