Pepijn Lijnders

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door Arjan van Hout »

Pol schreef:
Arjan van Hout schreef:
Pol schreef:
JdB schreef:was die trainingssessie vanochtend wel zo'n strak plan?
De man heeft bij topclubs in de keuken gekeken en met grote trainers gewerkt. Over trainingsmethoden, systemen, intensiteit, taktiek e.d. maak ik me geen enkele zorgen. Enige vraag is of hij als eindverantwoordelijke de boel bij elkaar kan houden en de neuzen dezelfde kant op krijgt.
Maar jij hebt dus geen enkele bedenking bij het sochtends trainen op een wedstrijddag ?
Nee ik ben niet zo eigenwijs te denken dat ik meer verstand heb van verantwoorde intensiteit dan onze trainer
:jestera: :schater: dus bij alles waar een “professional” iets over zegt of handeld slik jij dat altijd als zoete koek?

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door JBNMGN »

zuurpruim schreef:
JBNMGN schreef:
Pol schreef:
Arjan van Hout schreef:
Pol schreef:
JdB schreef:was die trainingssessie vanochtend wel zo'n strak plan?
De man heeft bij topclubs in de keuken gekeken en met grote trainers gewerkt. Over trainingsmethoden, systemen, intensiteit, taktiek e.d. maak ik me geen enkele zorgen. Enige vraag is of hij als eindverantwoordelijke de boel bij elkaar kan houden en de neuzen dezelfde kant op krijgt.
Maar jij hebt dus geen enkele bedenking bij het sochtends trainen op een wedstrijddag ?
Nee ik ben niet zo eigenwijs te denken dat ik meer verstand heb van verantwoorde intensiteit dan onze trainer
Maar noem mij dan eens 3 top trianers die voor de wedstrijd nog een training geven? Het lijkt mij gewoon simpel dat rust voor een wedstrijd een must is, maar ik kan me vergissen hoor!
Het is natuurlijk krankzinnig.En het grootste gevaar is dat hij dingen gaat implementeren die bij een topclub als Liverpool horen en niet bij NEC. Lijnders heeft een goede groep spelers tot zijn beschikking,dan is het toch heel erg vreemd dat je tegen semi profs een pak op de broek krijgt.En dan kan je 13 corners hebben gekregen tegen nul van Oss maar dat zegt mij niet zoveel.Fortuna heeft de eerstkomende weken een makkelijker programma dan wij en oogt ook stabieler.Ik ben er niet gerust op,als Lijnders er niet heel snel in slaagt de wisselvalligheid en daar zit nu net de grootste makke van deze ploeg denk ik, geen continuïteit.uit deze ploeg te halen gaan we de bietenbrug op.In de nacompetitie heb ik ,na vorig jaar die 2 idiote wedstrijden tegen Nac zal er toch aan liggen tegen wie we dan moeten, maar nacompetitie vindt ik ook niks, zenuwachtig gedoe. Gewoon voor die tijd kampioen worden dan hebben we rust :biggrin: ,helemaal geen vertrouwen.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door Pol »

Arjan van Hout schreef:
Pol schreef:
Arjan van Hout schreef:
Pol schreef:
JdB schreef:was die trainingssessie vanochtend wel zo'n strak plan?
De man heeft bij topclubs in de keuken gekeken en met grote trainers gewerkt. Over trainingsmethoden, systemen, intensiteit, taktiek e.d. maak ik me geen enkele zorgen. Enige vraag is of hij als eindverantwoordelijke de boel bij elkaar kan houden en de neuzen dezelfde kant op krijgt.
Maar jij hebt dus geen enkele bedenking bij het sochtends trainen op een wedstrijddag ?
Nee ik ben niet zo eigenwijs te denken dat ik meer verstand heb van verantwoorde intensiteit dan onze trainer
:jestera: :schater: dus bij alles waar een “professional” iets over zegt of handeld slik jij dat altijd als zoete koek?
Volgens mij zeg ik dat niet

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door mschr »

JBNMGN schreef:
Pol schreef:
Arjan van Hout schreef:
Pol schreef:
JdB schreef:was die trainingssessie vanochtend wel zo'n strak plan?
De man heeft bij topclubs in de keuken gekeken en met grote trainers gewerkt. Over trainingsmethoden, systemen, intensiteit, taktiek e.d. maak ik me geen enkele zorgen. Enige vraag is of hij als eindverantwoordelijke de boel bij elkaar kan houden en de neuzen dezelfde kant op krijgt.
Maar jij hebt dus geen enkele bedenking bij het sochtends trainen op een wedstrijddag ?
Nee ik ben niet zo eigenwijs te denken dat ik meer verstand heb van verantwoorde intensiteit dan onze trainer
Maar noem mij dan eens 3 top trianers die voor de wedstrijd nog een training geven? Het lijkt mij gewoon simpel dat rust voor een wedstrijd een must is, maar ik kan me vergissen hoor!
In de voorbereiding gebeurt het vaak genoeg, hoor.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door Arjan van Hout »

mschr schreef:
JBNMGN schreef:
Pol schreef:
Arjan van Hout schreef:
Pol schreef:
JdB schreef:was die trainingssessie vanochtend wel zo'n strak plan?
De man heeft bij topclubs in de keuken gekeken en met grote trainers gewerkt. Over trainingsmethoden, systemen, intensiteit, taktiek e.d. maak ik me geen enkele zorgen. Enige vraag is of hij als eindverantwoordelijke de boel bij elkaar kan houden en de neuzen dezelfde kant op krijgt.
Maar jij hebt dus geen enkele bedenking bij het sochtends trainen op een wedstrijddag ?
Nee ik ben niet zo eigenwijs te denken dat ik meer verstand heb van verantwoorde intensiteit dan onze trainer
Maar noem mij dan eens 3 top trianers die voor de wedstrijd nog een training geven? Het lijkt mij gewoon simpel dat rust voor een wedstrijd een must is, maar ik kan me vergissen hoor!
In de voorbereiding gebeurt het vaak genoeg, hoor.
Ja dan is het resultaat van ondergeschikt belang aan de opbouw van conditie.... ik denk dat bij een wedstrijd waarbij je koploper kunt worden het resultaat voorop moet staan, hauptsache drei punkten, was het toch ?
Laatst gewijzigd door Arjan van Hout op di 16 jan 2018, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door mschr »

Ik begrijp je kritiek, maar Pep wil de weinige tijd tussen de wedstrijden tegen de Eagles en Oss benutten om het spelsysteem er beter in te slijpen. Er gingen afgelopen vrijdag ook wel wat dingen mis.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door Arjan van Hout »

mschr schreef:Ik begrijp je kritiek, maar Pep wil de weinige tijd tussen de wedstrijden tegen de Eagles en Oss benutten om het spelsysteem er beter in te slijpen. Er gingen afgelopen vrijdag ook wel wat dingen mis.
Maar niet zoveel als gisteren denk ik, het heeft dus geen meerwaarde en dat had pep moeten weten

Gebruikersavatar
dolle dries
Berichten: 1699
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 09:57
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door dolle dries »

En als je alles van te voren weet, kun je voor een dubbeltje de wereld rond.
Je hoeft niet alles als zoete koek te slikken, maar je moet ook niet doen alsof je alles beter weet. :biggrin:

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door Arjan van Hout »

dolle dries schreef:En als je alles van te voren weet, kun je voor een dubbeltje de wereld rond.
Je hoeft niet alles als zoete koek te slikken, maar je moet ook niet doen alsof je alles beter weet. :biggrin:
Nou maar trainen op een wedstrijddag is toch wel iets wat ik toch echt heel bijzonder vind

Special Guest
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 14:07
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door Special Guest »

Arjan van Hout schreef:
dolle dries schreef:En als je alles van te voren weet, kun je voor een dubbeltje de wereld rond.
Je hoeft niet alles als zoete koek te slikken, maar je moet ook niet doen alsof je alles beter weet. :biggrin:
Nou maar trainen op een wedstrijddag is toch wel iets wat ik toch echt heel bijzonder vind
Zou Klupp dat ook doen?

dokkiedok
Berichten: 19
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 16:31
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door dokkiedok »

Wat een pseudo-wetenschappelijk geleuter van Pepje Pitamientje...

En dan die one-liner, brrrrr... de timing ook om hem te droppen: na één slechte wedstrijd. Zoiets komt over als je gewicht hebt, wanneer je een persoonlijkheid bent die alles al heeft meegemaakt. Maar als je net uit de luiers bent als talentvolle veldtrainer is het een ander verhaal. Dan gaat dat sneller dat je je kunt voorstellen tegen je werken.

Simpel zat: Gegenpressing is hogeschool-voetbal, waarbij met name op communicatief en organisatorisch vlak erg veel van de spelers wordt gevraagd. Het is niet voor niets dat het zo weinig in de praktijk wordt toegepast.
En dan moet een beginnende hoofdtrainer (die alleen kan spreken over trainers als Guardiola, Klopp en Sampaoli of spelers als Coutinho, Sané en Salah) met een selectie op JL-niveau aan de slag?

De eerste cruciale fout is m.i. nu al gemaakt: Na één slechte helft gelijk het systeem aanpassen terwijl de uitvoerbaarheid valt of staat met vertrouwen (zie Bosz in Dortmiund). Als je vrijdag in Almere onverhoopt nog een keer tegen een zeperd oploopt is het al bijna afgelopen: een groep voelt dat direct aan en de psychologie van het groepsproces gaat tegenwerken. Erg benieuwd hoe Pep daarmee omgaat, maar vooralsnog zie ik het somber in.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door zuurpruim »

dokkiedok schreef:Wat een pseudo-wetenschappelijk geleuter van Pepje Pitamientje...

En dan die one-liner, brrrrr... de timing ook om hem te droppen: na één slechte wedstrijd. Zoiets komt over als je gewicht hebt, wanneer je een persoonlijkheid bent die alles al heeft meegemaakt. Maar als je net uit de luiers bent als talentvolle veldtrainer is het een ander verhaal. Dan gaat dat sneller dat je je kunt voorstellen tegen je werken.

Simpel zat: Gegenpressing is hogeschool-voetbal, waarbij met name op communicatief en organisatorisch vlak erg veel van de spelers wordt gevraagd. Het is niet voor niets dat het zo weinig in de praktijk wordt toegepast.
En dan moet een beginnende hoofdtrainer (die alleen kan spreken over trainers als Guardiola, Klopp en Sampaoli of spelers als Coutinho, Sané en Salah) met een selectie op JL-niveau aan de slag?

De eerste cruciale fout is m.i. nu al gemaakt: Na één slechte helft gelijk het systeem aanpassen terwijl de uitvoerbaarheid valt of staat met vertrouwen (zie Bosz in Dortmiund). Als je vrijdag in Almere onverhoopt nog een keer tegen een zeperd oploopt is het al bijna afgelopen: een groep voelt dat direct aan en de psychologie van het groepsproces gaat tegenwerken. Erg benieuwd hoe Pep daarmee omgaat, maar vooralsnog zie ik het somber in.
ik zal het je nog sterker vertellen.Raakte vorige week aan de praat met die jongen van De Gelderlander en die zei dat NEC wil dat alle elftallen(tot de jeugd) hetzelfde speltype gaan hanteren als het 1e..Een soort Ajax idee dus.Dat vind ik voor een provincieclub,laat ik het netjes zeggen,nogal ambitieus.Dan lijkt mij de Lijnders stijl niet de makkelijkste voor de jeugdelftallen.Zullen we eerst gaan promoveren en de rest later gaan doen Pep?

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door JBNMGN »

mschr schreef:
JBNMGN schreef:
Pol schreef:
Arjan van Hout schreef:
Pol schreef:
JdB schreef:was die trainingssessie vanochtend wel zo'n strak plan?
De man heeft bij topclubs in de keuken gekeken en met grote trainers gewerkt. Over trainingsmethoden, systemen, intensiteit, taktiek e.d. maak ik me geen enkele zorgen. Enige vraag is of hij als eindverantwoordelijke de boel bij elkaar kan houden en de neuzen dezelfde kant op krijgt.
Maar jij hebt dus geen enkele bedenking bij het sochtends trainen op een wedstrijddag ?
Nee ik ben niet zo eigenwijs te denken dat ik meer verstand heb van verantwoorde intensiteit dan onze trainer
Maar noem mij dan eens 3 top trianers die voor de wedstrijd nog een training geven? Het lijkt mij gewoon simpel dat rust voor een wedstrijd een must is, maar ik kan me vergissen hoor!
In de voorbereiding gebeurt het vaak genoeg, hoor.
He wijsneus, de voorbereiding is echt al lang voor bij hoor! We zitten MIDDEN in de competitie!
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door De Kletskop »

mschr schreef:Ik begrijp je kritiek, maar Pep wil de weinige tijd tussen de wedstrijden tegen de Eagles en Oss benutten om het spelsysteem er beter in te slijpen. Er gingen afgelopen vrijdag ook wel wat dingen mis.
En zo geschiedde....

dokkiedok
Berichten: 19
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 16:31
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door dokkiedok »

zuurpruim schreef: ik zal het je nog sterker vertellen.Raakte vorige week aan de praat met die jongen van De Gelderlander en die zei dat NEC wil dat alle elftallen(tot de jeugd) hetzelfde speltype gaan hanteren als het 1e..Een soort Ajax idee dus.Dat vind ik voor een provincieclub,laat ik het netjes zeggen,nogal ambitieus.Dan lijkt mij de Lijnders stijl niet de makkelijkste voor de jeugdelftallen.Zullen we eerst gaan promoveren en de rest later gaan doen Pep?
Jaja, het Liverpool-model moet worden geïmplementeerd. Tegelijkertijd moeten de wetenschappelijke trainingsmethoden bij het eerste elftal worden ingevoerd. Moeten spelers dus dingen gaan leren die ze nog nooit eerder zijn tegengekomen. Als het dan om een paar aspecten gaat okay, maar ik zie de oortjes van Schuurman en Sturing al toeteren als Pep het woord heeft: "We willen in iedere trainingsvorm zowel de tactische als de technische, psychologische en fysieke component meenemen.
We spreken dan in termen van hoofdprincipes (principes voor hele team), sub-principes (principes tussen linies) en sub-sub-principes (principes binnen linies). Deze worden gekoppeld aan de vier hoofdmomenten van de wedstrijd: aanvallen, verdedigen en de twee omschakelmomenten daartussen."

Om vervolgens de brug naar praktische oefenvormen te maken: "We doen dus niet meer aan duurlopen en we zitten bijna nooit meer in het krachthonk. De fysieke component stimuleren we simpelweg door te trainen onder hoge intensiteit. Vanaf nu trainen we dus alles tegelijkertijd. Zowel de verdedigende als de aanvallende principes. Dit zijn dynamische patronen die we inslijpen onder een hoge intensiteit. We gaan elke minuut van de training gebruiken om voor het team en individuen binnen het elftal duidelijkheid en herhaling te creëren. Zodat de collectieve intenties en referenties in alle momenten van het spel duidelijker worden, wat bijdraagt aan betere keuzes en interacties."

Zelfs de verdedigende organisatie wordt zo weergegeven dat je je in een universiteitscollege waant: "Verdedigen bestaat uit vier fases. In de eerste fase wil je de bal winnen, zodat je zelf kunt scoren. Als dat niet lukt, wil je ervoor zorgen dat de tegenstanders niet hoger kunnen komen op het veld. Zodat je hun spel kan controleren. Als derde gaat het om het voorkomen van gevaarlijke situaties. Het oplossen van gevaarlijke situaties is pas de laatste stap."

Zijn dus allemaal quotes uit een VI-artikel van Pepje Pitamientje, zoals ik hem maar liefkozend noem :-) Ik kan het niet serieus nemen. Gegenpressing is hogeschoolvoetbal waarbij je topkwaliteit nodig hebt om tot een goede uitvoering te kunnen komen. Op JL-niveau wordt je door een omschakelploeg gewoon van het veld gecounterd. Simpelweg omdat je het geld/niveau niet hebt om zo te kunnen voetballen.

Pep kan het allemaal nog zo goed weten en een presentatie van een visie kan in een bestuurskamer nog zo indrukwekkend overkomen, uiteindelijk heb je te maken met de werkvloer. Zonder draagvlak in de spelersgroep gebeurt er helemaal niks. En als je vrijdag onverhoopt weer tegen een zeperd oploopt loopt dat draagvlak dus direct een deuk op. Ik kan me in ieder geval moeilijk voorstellen dat je jonge jongens die voetballen vanuit de opleiding die ze hebben gehad opeens met dit soort pseudo-wetenschappelijk geleuter gemotiveerd krijgt opeens heel andere dingen te gaan doen. Ik vrees dan ook voor een 'Boszje'.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door mschr »

Dat risico bestaat, maar je kunt niet ontkennen dat spelers beter worden in een systeem als Gegenpressing. Ze worden immers gedwongen. als ze zich niet verbeteren, verlies je wedstrijden door de riskante spelopvatting. In het luie achteroverleunvoetbal van Bogers gaan spelers niet beter worden. En beter wordende voetballers zijn gewild op de transfermarkt en daarvan profiteert de club die hen beter maakt.

Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door Gerd »

dokkiedok schreef:
zuurpruim schreef: ik zal het je nog sterker vertellen.Raakte vorige week aan de praat met die jongen van De Gelderlander en die zei dat NEC wil dat alle elftallen(tot de jeugd) hetzelfde speltype gaan hanteren als het 1e..Een soort Ajax idee dus.Dat vind ik voor een provincieclub,laat ik het netjes zeggen,nogal ambitieus.Dan lijkt mij de Lijnders stijl niet de makkelijkste voor de jeugdelftallen.Zullen we eerst gaan promoveren en de rest later gaan doen Pep?
Jaja, het Liverpool-model moet worden geïmplementeerd. Tegelijkertijd moeten de wetenschappelijke trainingsmethoden bij het eerste elftal worden ingevoerd. Moeten spelers dus dingen gaan leren die ze nog nooit eerder zijn tegengekomen. Als het dan om een paar aspecten gaat okay, maar ik zie de oortjes van Schuurman en Sturing al toeteren als Pep het woord heeft: "We willen in iedere trainingsvorm zowel de tactische als de technische, psychologische en fysieke component meenemen.
We spreken dan in termen van hoofdprincipes (principes voor hele team), sub-principes (principes tussen linies) en sub-sub-principes (principes binnen linies). Deze worden gekoppeld aan de vier hoofdmomenten van de wedstrijd: aanvallen, verdedigen en de twee omschakelmomenten daartussen."

Om vervolgens de brug naar praktische oefenvormen te maken: "We doen dus niet meer aan duurlopen en we zitten bijna nooit meer in het krachthonk. De fysieke component stimuleren we simpelweg door te trainen onder hoge intensiteit. Vanaf nu trainen we dus alles tegelijkertijd. Zowel de verdedigende als de aanvallende principes. Dit zijn dynamische patronen die we inslijpen onder een hoge intensiteit. We gaan elke minuut van de training gebruiken om voor het team en individuen binnen het elftal duidelijkheid en herhaling te creëren. Zodat de collectieve intenties en referenties in alle momenten van het spel duidelijker worden, wat bijdraagt aan betere keuzes en interacties."

Elke verandering gaat niet in een keer lukken. Dat academisch gelul van jou is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk. Geef de trainer een keer vertrouwen. Nu hebben we een trainer die vernieuwend aan het werk gaat. Dat gaat met ups en downs. Geef hem dan de ruimte en vertrouwen. Menig ere-divisie trainer heeft niet de ervaring die hij heeft opgedaan. Ze vragen je niet voor niets van PSV naar Porto en van Porto naar Liverpool. Je lijkt wel een voetbal bestuurder die in paniek raakt na een paar verlies wedstrijden..



Zelfs de verdedigende organisatie wordt zo weergegeven dat je je in een universiteitscollege waant: "Verdedigen bestaat uit vier fases. In de eerste fase wil je de bal winnen, zodat je zelf kunt scoren. Als dat niet lukt, wil je ervoor zorgen dat de tegenstanders niet hoger kunnen komen op het veld. Zodat je hun spel kan controleren. Als derde gaat het om het voorkomen van gevaarlijke situaties. Het oplossen van gevaarlijke situaties is pas de laatste stap."

Zijn dus allemaal quotes uit een VI-artikel van Pepje Pitamientje, zoals ik hem maar liefkozend noem :-) Ik kan het niet serieus nemen. Gegenpressing is hogeschoolvoetbal waarbij je topkwaliteit nodig hebt om tot een goede uitvoering te kunnen komen. Op JL-niveau wordt je door een omschakelploeg gewoon van het veld gecounterd. Simpelweg omdat je het geld/niveau niet hebt om zo te kunnen voetballen.

Pep kan het allemaal nog zo goed weten en een presentatie van een visie kan in een bestuurskamer nog zo indrukwekkend overkomen, uiteindelijk heb je te maken met de werkvloer. Zonder draagvlak in de spelersgroep gebeurt er helemaal niks. En als je vrijdag onverhoopt weer tegen een zeperd oploopt loopt dat draagvlak dus direct een deuk op. Ik kan me in ieder geval moeilijk voorstellen dat je jonge jongens die voetballen vanuit de opleiding die ze hebben gehad opeens met dit soort pseudo-wetenschappelijk geleuter gemotiveerd krijgt opeens heel andere dingen te gaan doen. Ik vrees dan ook voor een 'Boszje'.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door DJTEEF! »

Wat een paniek hier.

Geef Lijnders gewoon wat tijd en vertrouwen. De manier waarop hij wil voetballen is de toekomst en blijkbaar kan hij die manier overbrengen op een groep, anders had Klopp hem bij Liverpool echt die verantwoordelijkheid niet gegeven. En natuurlijk is de selectie van NEC niet zo goed als die van Liverpool, maar wij nemen het dan ook op tegen Fortuna Sittard en niet tegen Manchester City.

Vanaf nu gaan we elke wedstrijd tegen een tegenstander die wil voetballen winnen. Tegen ploegen die de bus parkeren en gaan counteren zullen we het moeilijker krijgen. Dan moeten we extra scherp zijn: achterin geen fouten maken en voorin alle kansen benutten. Dat ging gister fout. We komen gelijk achter door een ketser en verzuimen te scoren. Speel je de wedstrijd tegen Oss 10 keer, dan win je hem 9 keer. Een extra vleugelspits die iets kan forceren zou tegen zulke ploegen wel lekker zijn nu Groeneveld er lang niet bij is.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door harold »

Maar Dokkiedok, wie zegt ons dat Pep die theoriën van hem niet in Jip en Janneke taal kan reproduceren. Zodat ook een Ted van de Pavert of een Ferdi Kadioglu het snapt. Het hoeft niet per sé zo moeilijk te zijn zoals het klinkt in die quotes in de VI.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door Tiel »

DJTEEF! schreef:Wat een paniek hier.

Geef Lijnders gewoon wat tijd en vertrouwen. De manier waarop hij wil voetballen is de toekomst en blijkbaar kan hij die manier overbrengen op een groep, anders had Klopp hem bij Liverpool echt die verantwoordelijkheid niet gegeven. En natuurlijk is de selectie van NEC niet zo goed als die van Liverpool, maar wij nemen het dan ook op tegen Fortuna Sittard en niet tegen Manchester City.

Vanaf nu gaan we elke wedstrijd tegen een tegenstander die wil voetballen winnen. Tegen ploegen die de bus parkeren en gaan counteren zullen we het moeilijker krijgen. Dan moeten we extra scherp zijn: achterin geen fouten maken en voorin alle kansen benutten. Dat ging gister fout. We komen gelijk achter door een ketser en verzuimen te scoren. Speel je de wedstrijd tegen Oss 10 keer, dan win je hem 9 keer. Een extra vleugelspits die iets kan forceren zou tegen zulke ploegen wel lekker zijn nu Groeneveld er lang niet bij is.
:withstupid:
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door Arjan van Hout »

DJTEEF! schreef:Wat een paniek hier.

Geef Lijnders gewoon wat tijd en vertrouwen. De manier waarop hij wil voetballen is de toekomst en blijkbaar kan hij die manier overbrengen op een groep, anders had Klopp hem bij Liverpool echt die verantwoordelijkheid niet gegeven. En natuurlijk is de selectie van NEC niet zo goed als die van Liverpool, maar wij nemen het dan ook op tegen Fortuna Sittard en niet tegen Manchester City.

Vanaf nu gaan we elke wedstrijd tegen een tegenstander die wil voetballen winnen. Tegen ploegen die de bus parkeren en gaan counteren zullen we het moeilijker krijgen. Dan moeten we extra scherp zijn: achterin geen fouten maken en voorin alle kansen benutten. Dat ging gister fout. We komen gelijk achter door een ketser en verzuimen te scoren. Speel je de wedstrijd tegen Oss 10 keer, dan win je hem 9 keer. Een extra vleugelspits die iets kan forceren zou tegen zulke ploegen wel lekker zijn nu Groeneveld er lang niet bij is.
:withstupid: geen reden tot paniek....

dokkiedok
Berichten: 19
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 16:31
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door dokkiedok »

harold schreef:Maar Dokkiedok, wie zegt ons dat Pep die theoriën van hem niet in Jip en Janneke taal kan reproduceren. Zodat ook een Ted van de Pavert of een Ferdi Kadioglu het snapt. Het hoeft niet per sé zo moeilijk te zijn zoals het klinkt in die quotes in de VI.
Daar heb je een punt... :-) Het kan natuurlijk ook gewoon goed gaan hè... Eens kijken hoe hij het oppakt en hoe de komende weken gaan verlopen. Pittig programma, eens kijken hoe het er over 2-3 weken uitziet.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door zuurpruim »

Er is geen reden voor paniek wel voor bezorgdheid.Gezien de eerdere uitlatingen van Van Schaik lijkt promotie een absolute must,daar moet Lijnders terdege rekening mee gaan houden.Een volledig systeem gaan invoeren, dat ook gaan implementeren in de jeugdopleiding gaat zeker enkele jaren duren.Hopelijk hebben onze investeerders dat geduld.Bovendien lijkt het mij dan toch verstandig versterking te gaan halen in de winterstop,iets dat eigenlijk te gek voor woorden is.Maar Golla kan niet met ruimte in zijn rug spelen,vd Pavert is ook zeer de vraag.Een beetje slimme coach zal de bal achter de verdediging gaan droppen en met snelle mensen voorin de boel verder onder druk zetten.Om zoiets uit te kunnen voeren heb je niet eens een geweldige selectie nodig.En dan ga je ook aan Delle twijfelen omdat hij het liefst in zijn goal blijft hangen en al helemaal geen mee- voetballende keeper is.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door mschr »

DJTEEF! schreef:Wat een paniek hier.

Geef Lijnders gewoon wat tijd en vertrouwen. De manier waarop hij wil voetballen is de toekomst en blijkbaar kan hij die manier overbrengen op een groep
Tuurlijk kan hij dat. Dat hebben we gezien tegen de Eagles en NEC heeft in de voorbereiding voor het eerst van een Duitse profclub gewonnen. Wat heet: die Duitse profclub weggespeeld.
DJTEEF! schreef:Vanaf nu gaan we elke wedstrijd tegen een tegenstander die wil voetballen winnen. Tegen ploegen die de bus parkeren en gaan counteren zullen we het moeilijker krijgen. Dan moeten we extra scherp zijn: achterin geen fouten maken en voorin alle kansen benutten. Dat ging gister fout.
Tja, dat gaat dus nooit lukken. Geen enkel team benut alle kansen. Geen enkel team maakt geen enkele fout achterin. Een nieuw riskant systeem inslijpen gaat tijd kosten. Het is jammer dat het de trainer van Oss nu al is gelukt de zwakheden te ontdekken. Ik had gedacht dat het langer zou duren. Dat betekent dat vanaf nu de druk groter gaat worden. Den Bosch gaat volgende week de bus parkeren en het is interessant of Schuurman, Langil en Achahbar wel doorkrijgen wat ze moeten doen als ze weinig ruimte krijgen. Punt is natuurlijk dat Pep nooit Kevin Jansen had moeten opstellen. Daardoor konden we de bal nimmer heroveren bij balverlies. De goeie man heeft te weinig duelkracht.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Pepijn Lijnders

Bericht door De Kletskop »

jackkreta schreef:Wat kan Pep doen aan de blunders van Delle en Golla en spelers die de bal niet krijgen bij iemand in dezelfde kleur?
En aan het feit dat de overige spelers geen kans wisten te creëren?

Zorgen dat ze 100% fit en scherp zijn. Dat ben je niet als je van te voren nog moet trainen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten