NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.

Re: NEC NIJMEGEN-Fortuna Sittard(23-02)

Berichtdoor Arjan van Hout » za 13 jan 2018, 00:24

mschr schreef:
LT schreef:Als je zo zwijnt tegen de B1 van Ajax, zou ik een toontje lager gaan zingen...

Zij hebben een bronzen stier. Wij gaan die niet winnen dit seizoen.

Wedden om 500 euro ?
Arjan van Hout

Berichtdoor shinji » za 13 jan 2018, 00:25

mschr schreef:
LT schreef:Als je zo zwijnt tegen de B1 van Ajax, zou ik een toontje lager gaan zingen...

Heus wel.. en ik wil best de boeken in gaan als de eerste kampioen zonder periode titel..
we hebben al zat van die beeldjes..
100% of the shots you do not take, do not go in...
shinji

Berichtdoor NECWoezik » za 13 jan 2018, 00:41

Fortuna met moeite gewonnen van Jong Ajax (dat ook nog eens een volledige basis XI miste). Maar goed, NEC heeft zelf ook al meerdere keren punten verspeeld tegen lager genoteerde teams. Ondanks dat NEC wel de favoriet is dit jaar, geef ik Fortuna ook een zeer goede kans om te promoveren. Ze spelen gewoon heel goed voetbal en hebben een aantal prima spelers. En ze hanteren een speelstijl waar NEC vaak moeite mee heeft. Ik moet zeggen dat ik het Fortuna ook wel van harte gun om te promoveren, als het maar niet ten koste van NEC gaat. Ik heb altijd wel sympathie voor Fortuna gehad, leuke club, fanatiek publiek. Het zou mooi zijn als zowel NEC als Fortuna dit jaar kunnen promoveren.
NECWoezik

Berichtdoor Brabander » za 13 jan 2018, 10:24

Fortuna speelt op dit moment goed maar hebben een magere selectie, dat gaat ze echt wel opbreken!
Die gaan nog punten verliezen tegen modale clubjes!
Brabander

Berichtdoor Tiel » za 13 jan 2018, 11:33

Brabander schreef:Fortuna speelt op dit moment goed maar hebben een magere selectie, dat gaat ze echt wel opbreken!

Onzin de resultaten zijn goed, ze spelen al een hele tijd slecht. Ook volgens de eigen supporters.
Tiel

Berichtdoor vak Oost » za 13 jan 2018, 11:37

Tiel schreef:
Brabander schreef:Fortuna speelt op dit moment goed maar hebben een magere selectie, dat gaat ze echt wel opbreken!

Onzin de resultaten zijn goed, ze spelen al een hele tijd slecht. Ook volgens de eigen supporters.

Bovenaan staan en nog klagen ... zo herkenbaar
* Casper Martens voor intimi
vak Oost

Berichtdoor Tiel » za 13 jan 2018, 12:24

vak Oost schreef:
Tiel schreef:

Bovenaan staan en nog klagen ... zo herkenbaar

Nee. Ze staan op een soort Roda manier boven aan (met een wedstrijd meer). Ze winnen nu 7 wedstrijden op rij maar de laatste 2 met bijzonder veel moeite en gisteren zelf met enorm geluk. Wat een kansen heeft de O19 van Ajax gemist.
Met doelsaldo stonden we mijlenver achter, ook dat is nu beter. We lopen nu op een schema van zelfs meer doelpunten dan 2 jaar geleden.
Tiel

Berichtdoor Fortuna88 » za 13 jan 2018, 12:39

De wedstrijden tegen de beide jong teams (utrecht en Ajax) waren inderdaad niet goed. Tegen utrecht zag je dat Fortuna het zwaar had, ook omdat ze 3 dagen ervoor tot het gaatje moesten gaan tegen AZ in de beker. Elke ploeg heeft in een seizoen wel eens van die wedstrijden er tussen zitten. Oliseh heeft aangegeven dat Fortuna zich eigenlijk nog wilt versterken met 2 directe versterkingen. NEC is gewoon favoriet, niks mis mee aangezien jullie begroting en spelersbudget vele malen groter is als die van Fortuna. Het gaat nog een mooie tweede seizoenshelft worden voor zowel NEC als Fortuna. Als je ons spelersbudget ziet( 9de de van de jupiler legeau) dan kunnen we alleen maar trots zijn hoe we het nu doen. En tuurlijk gaan wij nog eens op onze bek,maar daarna staan we weer op en staan we er weer.
Fortuna88

Berichtdoor Fortuna88 » za 13 jan 2018, 12:47

En daarbij als je ons spelersbudget bekijkt(negende van de jupiler legeau)is het gewoon ontzettend knap wat Fortuna doet. Het zou gek zijn als nec het laat afweten nog in de tweede seizoenshelft. NEC is op alle vlakken veel verder dan Fortuna, is dat een schande? nee tuurlijk niet! Fortuna is van heel ver gekomen en zijn net 1 jaar bezig met een sportieve opmars. En natuurlijk zal Fortuna er alles aan doen om nu kampioen of promotie via play offs te realiseren. Mocht dat op een of andere manier niet lukken komen er de komende jaren nog genoeg mogelijkheden aan om dat te bewerkstelligen. IK wil liefs zo snel mogelijk naar de eredivisie, Maar als Fortuna 3 jaar lang top 5 voetbal speelt, wekelijks 6000-7000 man op de tribune hebt bouw je ook iets op de komende jaren(financieel en je fanbase wordt uitgebreid).
Fortuna88

Berichtdoor Tiel » za 13 jan 2018, 12:54

Fortuna88 schreef:En daarbij als je ons spelersbudget bekijkt(negende van de jupiler legeau)is het gewoon ontzettend knap wat Fortuna doet. Het zou gek zijn als nec het laat afweten nog in de tweede seizoenshelft. NEC is op alle vlakken veel verder dan Fortuna, is dat een schande? nee tuurlijk niet! Fortuna is van heel ver gekomen en zijn net 1 jaar bezig met een sportieve opmars. En natuurlijk zal Fortuna er alles aan doen om nu kampioen of promotie via play offs te realiseren. Mocht dat op een of andere manier niet lukken komen er de komende jaren nog genoeg mogelijkheden aan om dat te bewerkstelligen. IK wil liefs zo snel mogelijk naar de eredivisie, Maar als Fortuna 3 jaar lang top 5 voetbal speelt, wekelijks 6000-7000 man op de tribune hebt bouw je ook iets op de komende jaren(financieel en je fanbase wordt uitgebreid).

Ik ben het met je eens hoor, het is echt heel knap. Ik reageer op het calimero gedrag wat door een aantal hier bedreven wordt ( al begin jij ook al een beetje op jullie trainer te lijken, altijd maar roepen dat er geen geld is :wink: ).

Zoals je zegt NEC is beter en verder en gaat kampioen worden, simpel.
Tiel

Berichtdoor NECwijchen » za 13 jan 2018, 12:57

Fortuna88 schreef:En daarbij als je ons spelersbudget bekijkt(negende van de jupiler legeau)is het gewoon ontzettend knap wat Fortuna doet. Het zou gek zijn als nec het laat afweten nog in de tweede seizoenshelft. NEC is op alle vlakken veel verder dan Fortuna, is dat een schande? nee tuurlijk niet! Fortuna is van heel ver gekomen en zijn net 1 jaar bezig met een sportieve opmars. En natuurlijk zal Fortuna er alles aan doen om nu kampioen of promotie via play offs te realiseren. Mocht dat op een of andere manier niet lukken komen er de komende jaren nog genoeg mogelijkheden aan om dat te bewerkstelligen. IK wil liefs zo snel mogelijk naar de eredivisie, Maar als Fortuna 3 jaar lang top 5 voetbal speelt, wekelijks <a href="tel:6000-7000">6000-7000</a> man op de tribune hebt bouw je ook iets op de komende jaren(financieel en je fanbase wordt uitgebreid).

:withstupid: Wij zijn gewoon de favoriet, veel meer te besteden en daardoor een sterkere selectie. Echter is het dom om ,zoals enkelen hier, te roepen dat Fortuna geen enkele kans maakt want dat doen ze zeker wel aangezien de rest van de JL ongeloofelijk bagger is.
NECwijchen

Berichtdoor mschr » za 13 jan 2018, 13:02

NECwijchen schreef:
Fortuna88 schreef:En daarbij als je ons spelersbudget bekijkt(negende van de jupiler legeau)is het gewoon ontzettend knap wat Fortuna doet. Het zou gek zijn als nec het laat afweten nog in de tweede seizoenshelft. NEC is op alle vlakken veel verder dan Fortuna, is dat een schande? nee tuurlijk niet! Fortuna is van heel ver gekomen en zijn net 1 jaar bezig met een sportieve opmars. En natuurlijk zal Fortuna er alles aan doen om nu kampioen of promotie via play offs te realiseren. Mocht dat op een of andere manier niet lukken komen er de komende jaren nog genoeg mogelijkheden aan om dat te bewerkstelligen. IK wil liefs zo snel mogelijk naar de eredivisie, Maar als Fortuna 3 jaar lang top 5 voetbal speelt, wekelijks <a href="tel:6000-7000">6000-7000</a> man op de tribune hebt bouw je ook iets op de komende jaren(financieel en je fanbase wordt uitgebreid).

:withstupid: Wij zijn gewoon de favoriet, veel meer te besteden en daardoor een sterkere selectie. Echter is het dom om ,zoals enkelen hier, te roepen dat Fortuna geen enkele kans maakt want dat doen ze zeker wel aangezien de rest van de JL ongeloofelijk bagger is.

Onzin. Eindhoven, Den Bosch waren beter, Telstar, Emmen waren gelijkwaardig.
mschr

Berichtdoor zuurpruim » za 13 jan 2018, 13:14

mschr schreef:
NECwijchen schreef:

Onzin. Eindhoven, Den Bosch waren beter, Telstar, Emmen waren gelijkwaardig.

Dat ben je al snel tegen NEC met een trainer die dacht dat hij in de Premier League speelde,wat een angsthaas en totaal onnodig. Als iedereen zijn taken uitvoert en scherp is krijg je nog veel meer van dit soort uitslagen.P.S ,wanneer spelen we tegen FC Piet Huisman?
zuurpruim

Berichtdoor JBNMGN » za 13 jan 2018, 13:21

Arjan van Hout schreef:
mschr schreef:

Wedden om 500 euro ?

Heb jij zoveel geld? Wauw! :biggrin:
Maar bronzen stier of niet, nacompetitie hebben we al te pakken. En een prijzenkast met 56 bronzen stieren ziet er ook niet uit. Dan liever 2 kampioen schalen :wink:
Is it good to be back???
JBNMGN

Berichtdoor Brabander » za 13 jan 2018, 14:52

Een keer een KNVB-schaal zou ook mooi zijn!
Brabander

Berichtdoor Fortuna88 » za 13 jan 2018, 15:08

Tiel schreef:
Fortuna88 schreef:En daarbij als je ons spelersbudget bekijkt(negende van de jupiler legeau)is het gewoon ontzettend knap wat Fortuna doet. Het zou gek zijn als nec het laat afweten nog in de tweede seizoenshelft. NEC is op alle vlakken veel verder dan Fortuna, is dat een schande? nee tuurlijk niet! Fortuna is van heel ver gekomen en zijn net 1 jaar bezig met een sportieve opmars. En natuurlijk zal Fortuna er alles aan doen om nu kampioen of promotie via play offs te realiseren. Mocht dat op een of andere manier niet lukken komen er de komende jaren nog genoeg mogelijkheden aan om dat te bewerkstelligen. IK wil liefs zo snel mogelijk naar de eredivisie, Maar als Fortuna 3 jaar lang top 5 voetbal speelt, wekelijks 6000-7000 man op de tribune hebt bouw je ook iets op de komende jaren(financieel en je fanbase wordt uitgebreid).

Ik ben het met je eens hoor, het is echt heel knap. Ik reageer op het calimero gedrag wat door een aantal hier bedreven wordt ( al begin jij ook al een beetje op jullie trainer te lijken, altijd maar roepen dat er geen geld is :wink: ).

Zoals je zegt NEC is beter en verder en gaat kampioen worden, simpel.

Soms moet je ook eens relativeren waar je vandaan komt. En als ik kijk in de afgelopen 12 maanden hebben we op alle fronten stappen gemaakt. Hebben we een speler voor +- 3 miljoen euro verkocht, spelen we nu 7000 mensen en lopen er enkele potentiele spelers bij ons die in de toekomst geld gaan opbrengen. En dat het soms wat lastig is tegen sommige tegenstanders( Emmen De graafschap, ajax Utrecht) klopt als een bus en is ook niet erg. Ook nec heeft mindere wedstrijden gespeeld(helmond Telstar o.a). En ik heb nergens gezegd dat er geen geld is, ik zeg alleen dat Fortuna het knap doet tov de begroting.

Niet geld, maar visie-beleid-netwerk moet lijden naar succes volgens onze eigenaar. Tot op heden werkt dat prima. Waar het eindigt? Ik heb geen flauw idee, ons seizoen kan haast niet meer stuk gaan, en voor jullie staat er enorm veel op het spel.
Fortuna88

Berichtdoor NECvooralles » za 13 jan 2018, 15:31

Dat ophemelen van Fortuna88, dat verhaaltje weten we nou wel, ga dat in Sittard verkondigen. Als jullie niet promoveren is het ook dodelijk. Al je goede spelers gaan weg, reken maar. De verwachtingen bij supporters zijn nu al zo hooggespannen.

En druk levert in de regel goede prestaties op, terwijl het ontbreken van druk juist het omgekeerde kan bewerkstelligen. Dat is bekend vanuit de prestatiepsychologie.

De druk is juist prima.
NECvooralles

Berichtdoor Fortuna88 » za 13 jan 2018, 15:49

NECvooralles schreef:Dat ophemelen van Fortuna88, dat verhaaltje weten we nou wel, ga dat in Sittard verkondigen. Als jullie niet promoveren is het ook dodelijk. Al je goede spelers gaan weg, reken maar. De verwachtingen bij supporters zijn nu al zo hooggespannen.

En druk levert in de regel goede prestaties op, terwijl het ontbreken van druk juist het omgekeerde kan bewerkstelligen. Dat is bekend vanuit de prestatiepsychologie.

De druk is juist prima.

Dat er spelers zullen vertrekken bij Fortuna lijkt me logisch als ze niet promoveren. Meeste spelers liggen voor langere tijd vast, dus een mooie transfersom is ook niks mis mee.
Fortuna88

Berichtdoor TT » zo 14 jan 2018, 00:14

Fortuna88 schreef:
NECvooralles schreef:Dat ophemelen van Fortuna88, dat verhaaltje weten we nou wel, ga dat in Sittard verkondigen. Als jullie niet promoveren is het ook dodelijk. Al je goede spelers gaan weg, reken maar. De verwachtingen bij supporters zijn nu al zo hooggespannen.

De druk is juist prima.

Dat er spelers zullen vertrekken bij Fortuna lijkt me logisch als ze niet promoveren. Meeste spelers liggen voor langere tijd vast, dus een mooie transfersom is ook niks mis mee.

Precies. Je hebt groot gelijk. Het is razend knap wat jullie presteren en ik hoop oprecht dat jullie het via de play-offs redden. En dan NAC en Roda eruit a.u.b.
TT

Berichtdoor Tiel » zo 14 jan 2018, 00:18

TT schreef:
Fortuna88 schreef:

De druk is juist prima.

Precies. Je hebt groot gelijk. Het is razend knap wat jullie presteren en ik hoop oprecht dat jullie het via de play-offs redden. En dan NAC en Roda eruit a.u.b.

Ik hoop het ook, zo een club die onverwacht promoveert kun je er maar beter bij hebben. Toch weer een plaats 16-17-18 ingevuld.
Tiel

Berichtdoor Pol » zo 14 jan 2018, 10:02

Tiel schreef:
TT schreef:
Fortuna88 schreef:

De druk is juist prima.

Ik hoop het ook, zo een club die onverwacht promoveert kun je er maar beter bij hebben. Toch weer een plaats 16-17-18 ingevuld.

Dat soort clubs begint vaak kuist verrassend goed en kan dan maar zo overleven. Tweede seizoen is moeilijker. Zie VVV.
Pol

Berichtdoor Curva » zo 14 jan 2018, 10:12

Ik hoop dat fortuna in de play-offs Roda eruit kegelt.....zou mooi en gegund zijn
Curva

Berichtdoor jackkreta » zo 14 jan 2018, 11:08

Curva schreef:Ik hoop dat fortuna in de play-offs Roda eruit kegelt.....zou mooi en gegund zijn

Keigaaf!
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
jackkreta

Berichtdoor Tiel » zo 14 jan 2018, 11:26

Pol schreef:
Tiel schreef:
TT schreef:
Fortuna88 schreef:

De druk is juist prima.

Dat soort clubs begint vaak kuist verrassend goed en kan dan maar zo overleven. Tweede seizoen is moeilijker. Zie VVV.

Je kunt VVV niet met Fortuna vergelijken.
Tiel

Berichtdoor MarcoNMGN » zo 14 jan 2018, 11:28

Dat zou inderdaad fantastisch zijn en dat Roda dan nog langer in de JL mag bivakkeren dan dat Fortuna gedaan heeft.
Bjorn
MarcoNMGN

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden