Ajax - NEC

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door Pol »

mschr schreef:
Gerard Lopez schreef:
Mark Ariaans schreef:
Fransie schreef:
Mark Ariaans schreef:In het degradatiejaar wisten we geen enkele wedstrijd de nul te houden, dat is het grote verschil met dit jaar. Zo lang je de nul kunt houden heb je een goede basis.
Zat toen wel meer voetbal in het team dan nu.
Klopt, maar we pakken nu wel meer punten. En daar gaat het uiteindelijk om. We weten allemaal dat het kut is, maar om nou een wedstrijd tegen Ajax te kiezen om dit team te verketteren is nogal makkelijk. Ajax is gewoon kwalitatief van een andere planeet. Uithuilen en volgende week opnieuw proberen.
Dat is overigens niet waar....we pakken nu evenveel punten....12 uit 13 komt op ongeveer hetzelfde neer als 30 uit 34.
Gelijkspel tegen PEC (+1), gelijkspel tegen Eagles (+1), nederlaag tegen AZ (-1), zege op Roda (+3), nederlaag tegen Feyenoord (-1), gelijkspel tegen Vitesse (+1), gelijkspel tegen Utrecht (+1), nederlaag tegen Ajax (-1). In totaal +4.
Komende 4 wedstrijden dan 7 punten volgens dat schema? Nederlaag Twente, gelijk Heracles, winst Den Haag, Excelsior?

Gebruikersavatar
Veugel
Berichten: 1160
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 18:21
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door Veugel »

Rada1 schreef:De trainer moet gewoon een keer voor een ander middenveld kiezen.Bikel,v.Hacken,breinburg werkt gewoon niet.Ze versterken elkaar niet.Ze verzwakken elkaar. 2 van de drie lijkt me goed genoeg.Breinburg en v.Hacken en daarvoor een aanvallende middenvelder.
Die australische jongen was toch met de nodige bombarie aangetrokken? Die maakt echt nooit een minuut.. een volledige miskoop?

Hoekman
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 03 mar 2014, 20:40
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door Hoekman »

Onbegrijpelijk dat Quincy al in de eerste helft mocht gaan warmlopen en er niet inkomt. Heeft ie aan mevrouw Hyballa gezeten ofzo? Hoe hard Rayhi het ook probeerde de eerste helft, je merkte dat de Ajax-verdediging er geen kind aan had en zich puur op balbezit kon richten. Quincy is de enige aanvaller die iets kan forceren en bovendien nog kansen creëert. Veelzeggend dat hij ook niet bij de gebruikelijke groepsknuffel en bedanken uitvak was achteraf.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door zuurpruim »

Hoekman schreef:Onbegrijpelijk dat Quincy al in de eerste helft mocht gaan warmlopen en er niet inkomt. Heeft ie aan mevrouw Hyballa gezeten ofzo? Hoe hard Rayhi het ook probeerde de eerste helft, je merkte dat de Ajax-verdediging er geen kind aan had en zich puur op balbezit kon richten. Quincy is de enige aanvaller die iets kan forceren en bovendien nog kansen creëert. Veelzeggend dat hij ook niet bij de gebruikelijke groepsknuffel en bedanken uitvak was achteraf.
Quincy,Lundholm,Mauk,je moet er niet raar van opkijken als ze in winterstop alle 3 weg zijn

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door mschr »

Pol schreef:
mschr schreef:
Gerard Lopez schreef:
Mark Ariaans schreef:
Fransie schreef:
Mark Ariaans schreef:In het degradatiejaar wisten we geen enkele wedstrijd de nul te houden, dat is het grote verschil met dit jaar. Zo lang je de nul kunt houden heb je een goede basis.
Zat toen wel meer voetbal in het team dan nu.
Klopt, maar we pakken nu wel meer punten. En daar gaat het uiteindelijk om. We weten allemaal dat het kut is, maar om nou een wedstrijd tegen Ajax te kiezen om dit team te verketteren is nogal makkelijk. Ajax is gewoon kwalitatief van een andere planeet. Uithuilen en volgende week opnieuw proberen.
Dat is overigens niet waar....we pakken nu evenveel punten....12 uit 13 komt op ongeveer hetzelfde neer als 30 uit 34.
Gelijkspel tegen PEC (+1), gelijkspel tegen Eagles (+1), nederlaag tegen AZ (-1), zege op Roda (+3), nederlaag tegen Feyenoord (-1), gelijkspel tegen Vitesse (+1), gelijkspel tegen Utrecht (+1), nederlaag tegen Ajax (-1). In totaal +4.
Komende 4 wedstrijden dan 7 punten volgens dat schema? Nederlaag Twente, gelijk Heracles, winst Den Haag, Excelsior?
7 punten inderdaad. Excelsior = RKC. En het NEC van Pastoor/Janssen won in Waalwijk van Sno en consorten.

Gebruikersavatar
kingetje
Berichten: 1865
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 18:22
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door kingetje »

jbnmgn schreef: Dumic en Kadioglu in de winterstop voor de hoofdprijs zien te verkopen
Dit meen je nog echt ook of niet?

ElMagico1983
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 23 jun 2013, 23:37
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door ElMagico1983 »

Gijscoman schreef:
ElMagico1983 schreef:
Gijscoman schreef:
ElMagico1983 schreef:Je mag dit team niet afrekenen op wedstrijden tegen Psv en Ajax. Het niveauverschil is op elke positie minimaal twee en waarschijnlijk drie klassen hoger. Het enge is dat dit elftal veel vergelijkenissen heeft met het elftal dat degradeerde, dit elftal heeft geen moment geloofd in een stunt, er is geen zelfvertrouwen, het lijkt erop dat ze zelfs geen zin hadden in deze wedstrijd.

Ik denk dat in de winterstop heel erg flink geinvesteerd moet worden ondanks het feit dat je net uit categorie een bent. Een eventuele degradatie kost nog veel en veel meer dan opnieuw wegzakken in categorie een.
Wat een onzin. Ze begonnen deze wedstrijd fel en aardig spelend. Er was wel degelijk op op een stunt en er is wel degelijk zelfvertrouwen. Alleen na de Dolbergshow is dat in deze wedstrijd wel weg, maar dat is niet meer dan realistisch.
Ik snap niet dat je zo aanvallend moet reageren maar goed dat is hier blijkbaar de norm. Ik vind het knap dat je nog wel positieve dingen hebt gezien. De tactiek in de tweede helft is totale zelfmoord en gestoord. Dit elftal gaat zonder een greintje zelfvertrouwen de allesbepalende komende vier wedstrijden in.
Excuses daarvoor. Maar wat mij stoort is het feit dat men extra problemen op dit team projecteert. Dit team is kwalitatief zwak en speelt tactisch naïef. Dat klopt en is zeker een probleem dat benoemd mag worden. Maar een gebrek aan zelfvertrouwen enzo zie ik nergens. Als je zo aanvallend speelt en zo pressend speelt in het begin heb je juist eerder een teveel aan zelfvertrouwen. Zo'n opmerking over gebrek aan zelfvertrouwen voelt aan als projectie om de situatie nog ernstiger te maken dan die al is, hetgeen nodeloos is. En sommige mensen lijken dat bijna met plezier hier te doen. Maar goed, het is onjuist van mij om zo fel te reageren.

Top. Toffe reactie. Geloof me als ik zeg dat ik niet met plezier dit soort dingen post, ik zou heel heel graag iets anders willen kunnen zeggen. Ik maak me echter ernstige zorgen en dat word wellicht wel geprojecteerd in mijn toon. Met betrekking tot het zelfvertrouwen, ik denk dat Hyballa dat in meer dan voldoende mate heeft en ook zo de tactiek opmaakt. Bij de spelers zag ik echter meer twijfel maar dat kan ook zijn omdat ik zelf inderdaad wat zwartgalleriger naar de situatie kijk.
Lesje leren, mouwen opstropen en op naar volgende week.
Strategy requires thought, tactics require observation.

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door Jeffry74 »

Sorry dat ik nu pas inhaak ;)
Tot kort voor de 2-0 heb ik wel voetbal van NEC gezien en een kans (van Mayi) die eigenlijk de 1-1 had moeten zijn.

We hebben gewoon te kort in de wedstrijd gezeten om enig geloof te tanken, maar ik heb er vertrouwen in tegen Twente.
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
Arch
Berichten: 503
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 07:28
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door Arch »

Alles staat heel dicht bij elkaar dus er is nog niks aan de hand.
Het zwakte schakel bij NEC is gewoon het middenveld loop al een tijd te roepen dat Bikel heel slecht presteert.
Er zit geen enkele creativiteit in het middenveld van NEC.
We kunnen wel elke keer de verdediging de schuld geven maar het probleem ligt echt op het middenveld

Rada1
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 24 jun 2016, 13:09
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door Rada1 »

Arch schreef:Alles staat heel dicht bij elkaar dus er is nog niks aan de hand.
Het zwakte schakel bij NEC is gewoon het middenveld loop al een tijd te roepen dat Bikel heel slecht presteert.
Er zit geen enkele creativiteit in het middenveld van NEC.
We kunnen wel elke keer de verdediging de schuld geven maar het probleem ligt echt op het middenveld
De trainer.Blijft altijd vasthouden aan V.hacken,Breinburg,Bikel.Verzwakken elkaar alleen maar.2 van de 3 kan.Daarvoor moet je een aanvallender ingestelde speler hebben.Speel desnoods 442,maar doe iets Peter Hyballa.

jbnmgn

Re: Ajax - NEC

Bericht door jbnmgn »

kingetje schreef:
jbnmgn schreef: Dumic en Kadioglu in de winterstop voor de hoofdprijs zien te verkopen
Dit meen je nog echt ook of niet?
Ja dat meen ik zeker, hoe wil je anders aan geld komen om betere spelers te halen?
Ik zou het ook jammer vinden maar het is niet anders, of er moet een investeerder (of meerdere) opstaan om er weer veel geld in te pompen, maar dat zie ik niet gebeuren.

jbnmgn

Re: Ajax - NEC

Bericht door jbnmgn »

Arch schreef:Alles staat heel dicht bij elkaar dus er is nog niks aan de hand. nog niks aan de hand? Heb je gezien op welke strijdvaardige manier de clubs waar we dicht bij staan spelen?
Het zwakte schakel bij NEC is gewoon het middenveld loop al een tijd te roepen dat Bikel heel slecht presteert.
Er zit geen enkele creativiteit in het middenveld van NEC.
We kunnen wel elke keer de verdediging de schuld geven maar het probleem ligt echt op het middenveld behalve als je met 3 man in staat bent 1 man te laten doorbreken en scoren.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15941
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door pjottr »

De ajax supporters om me heen vonden het duidelijk een prachtige goal.
Schoot m schitterend in inderdaad maar gvd tussen 3 man in.
Dan ontbreekt het dus aan duidelijke afspraken in het veld.

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5261
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door eniesee12 »

jbnmgn schreef:
kingetje schreef:
jbnmgn schreef: Dumic en Kadioglu in de winterstop voor de hoofdprijs zien te verkopen
Dit meen je nog echt ook of niet?
Ja dat meen ik zeker, hoe wil je anders aan geld komen om betere spelers te halen?
Ik zou het ook jammer vinden maar het is niet anders, of er moet een investeerder (of meerdere) opstaan om er weer veel geld in te pompen, maar dat zie ik niet gebeuren.

:crazy: Denk je dat we een zelfde Dumic terug kunnen gaan halen? Wat een onzin zeg

Rada1
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 24 jun 2016, 13:09
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door Rada1 »

Dumic tussen de 1,7/2.3 mlj
Kardio tussen 2,3 en als je er een goed traject aangeeft meer dan 5 mlj.Als een club deze bedragen biedt moet je ze meteen verkopen

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door zuurpruim »

Rada1 schreef:Dumic tussen de 1,7/2.3 mlj
Kardio tussen 2,3 en als je er een goed traject aangeeft meer dan 5 mlj.Als een club deze bedragen biedt moet je ze meteen verkopen
kardio moet het de eerste 2 jaar nog allemaal waar gaan maken.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16545
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door jackkreta »

zuurpruim schreef:
Rada1 schreef:Dumic tussen de 1,7/2.3 mlj
Kardio tussen 2,3 en als je er een goed traject aangeeft meer dan 5 mlj.Als een club deze bedragen biedt moet je ze meteen verkopen
kardio moet het de eerste 2 jaar nog allemaal waar gaan maken.
Kardio heeft het nu al aan zijn hart?
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Rada1
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 24 jun 2016, 13:09
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door Rada1 »

zuurpruim schreef:
Rada1 schreef:Dumic tussen de 1,7/2.3 mlj
Kardio tussen 2,3 en als je er een goed traject aangeeft meer dan 5 mlj.Als een club deze bedragen biedt moet je ze meteen verkopen
kardio moet het de eerste 2 jaar nog allemaal waar gaan maken.
Dat klopt,maar als Az nu zou langskomen en ze bieden 1,1 mlj.Zou ik hem niet verkopen.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15058
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door necnmgn »

Hier zijn er echt een aantal niet helemaal goed... Wat een reacties zeg :jestera:

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door zuurpruim »

jackkreta schreef:
zuurpruim schreef:
Rada1 schreef:Dumic tussen de 1,7/2.3 mlj
Kardio tussen 2,3 en als je er een goed traject aangeeft meer dan 5 mlj.Als een club deze bedragen biedt moet je ze meteen verkopen
kardio moet het de eerste 2 jaar nog allemaal waar gaan maken.
Kardio heeft het nu al aan zijn hart?
:lol:

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door zuurpruim »

Rada1 schreef:
zuurpruim schreef:
Rada1 schreef:Dumic tussen de 1,7/2.3 mlj
Kardio tussen 2,3 en als je er een goed traject aangeeft meer dan 5 mlj.Als een club deze bedragen biedt moet je ze meteen verkopen
kardio moet het de eerste 2 jaar nog allemaal waar gaan maken.
Dat klopt,maar als Az nu zou langskomen en ze bieden 1,1 mlj.Zou ik hem niet verkopen.
Dat zullen ze ook niet doen en ik denk dat er helemaal geen interesse komt voorlopig.Als er in de winterstop een 10 gehaald wordt gaat hij gewoon weer waar hij hoort op deze leeftijd,de bank.En lekker af en toe een kwartier,halfuur mee laten doen en dit rustig opbouwen.Als je deze jongen in de 2e seizoenshelft constant gaat gebruiken brandt hij helemaal op.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22783
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door burp »

zuurpruim schreef:
Hoekman schreef:Onbegrijpelijk dat Quincy al in de eerste helft mocht gaan warmlopen en er niet inkomt. Heeft ie aan mevrouw Hyballa gezeten ofzo? Hoe hard Rayhi het ook probeerde de eerste helft, je merkte dat de Ajax-verdediging er geen kind aan had en zich puur op balbezit kon richten. Quincy is de enige aanvaller die iets kan forceren en bovendien nog kansen creëert. Veelzeggend dat hij ook niet bij de gebruikelijke groepsknuffel en bedanken uitvak was achteraf.
Quincy,Lundholm,Mauk,je moet er niet raar van opkijken als ze in winterstop alle 3 weg zijn
Eerste is onbegrijpelijk, tweede gewoon een miskoop en de derde werd op 1 helft afgeserveerd.

Maar eigenlijk hoop ik liever dat die Hyballa dan weg is. Het zal vast een leuke veldtrainer zijn, maar ik heb zelden een groter tactisch onbenul aan het roer gezien.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door zuurpruim »

burp schreef:
zuurpruim schreef:
Hoekman schreef:Onbegrijpelijk dat Quincy al in de eerste helft mocht gaan warmlopen en er niet inkomt. Heeft ie aan mevrouw Hyballa gezeten ofzo? Hoe hard Rayhi het ook probeerde de eerste helft, je merkte dat de Ajax-verdediging er geen kind aan had en zich puur op balbezit kon richten. Quincy is de enige aanvaller die iets kan forceren en bovendien nog kansen creëert. Veelzeggend dat hij ook niet bij de gebruikelijke groepsknuffel en bedanken uitvak was achteraf.
Quincy,Lundholm,Mauk,je moet er niet raar van opkijken als ze in winterstop alle 3 weg zijn
Eerste is onbegrijpelijk, tweede gewoon een miskoop en de derde werd op 1 helft afgeserveerd.

Maar eigenlijk hoop ik liever dat die Hyballa dan weg is. Het zal vast een leuke veldtrainer zijn, maar ik heb zelden een groter tactisch onbenul aan het roer gezien.
Ja maar als er geen versterkingen komen dan kan een andere trainer hier ook niks mee.Denk dat de verhuurkaravaan vol gaat lopen

Sjoerdbemmel
Berichten: 1777
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 11:02
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door Sjoerdbemmel »

NEC heeft zichzelf weer in de been geschoten door Hoekman aan te stellen, daardoor zijn de spelers die futuralis aandroegen niet gehaald en ipv matige spelers die bij oss nog niet zou opvallen..

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Ajax - NEC

Bericht door mschr »

Pff... zonder Hoekman had nu Kadioglu niet bij de selectie gezeten en hadden we nu drie punten minder en stonden we nu troosteloos onderaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten