NEC - fc Utrecht

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door mschr »

Jeffry74 schreef:
harold schreef:
Jeffry74 schreef:Ik vraag me serieus af wat er erg aan is om van een kwalitatief en beter voetballend team te verliezen?
Utrecht is een maat te groot, zoals de rest van het linker rijtje ook is.

Ik zie een NEC dat er alles aan probeert, dat met krachten smijt om het kwaliteitsverschil te beperken.
Daar kan ik alleen maar respect voor hebben, gezien het feit dat we het in een kort verleden ook anders hebben gezien!
Ik heb gisteren geen NEC gezien dat met krachten smeet en er alles aan deed om punten te pakken. En dat baart mij zorgen, als er ook geen inzet meer is.
Rot voor je. Ik wel.
Rayhi en veel andere spelers werkten zich de pleuris. Dumic daarentegen liep er de kantjes vanaf. Hij had geen zin om zich moe te maken.

Gerher
Berichten: 1342
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 21:15
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Gerher »

We hebben gewoon een hele matige selectie en dan druk ik me nog netjes uit. Normaal gesproken eindig je hiermee bij de laatste drie wat nu waarschijnlijk ook gaat gebeuren. Worden we 15de dan hebben we echt mega mazzel gehad en kunnen we komende zomer hopelijk een stuk of 15 spelers door betere vervangen. Gisteren zijn we met de neus op de feiten gedrukt. Het was helemaal niks en volstrekt kansloos. De kwaliteit van deze selectie kwam nu duidelijk aan het licht. Ik vrees de volgende wedstrijd.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Wessel »

Voor het eerst sinds 2008 thuis van Utrecht verloren. Ja, deze wedstrijd liep het allemaal niet zo. Uithuilen en de volgende wedstrijd er weer volop inknallen. Zo slecht is het elftal niet, wel jong en met veel nieuwe spelers. Maar voor andere elftallen in de buurt op de ranglijst hoeven we toch echt niet onder te doen, lijkt me.

Vond de wissel van Hyballa van Buwalda door Groeneveld vreemd. Zo snel al de hele taktiek omgooien? Waarvoor heb je dan de hele week getraind? Had dan Bikel ingebracht.

Het applaus voor Conboy kon ik maar ten dele begrijpen. Zijn overtreding op Buwalda was niet netjes. Heb hem in zijn NEC-tijd wel vaker dat soort, blessure veroorzakende overtredingen zien maken. Dit hoort toch eigenlijk niet in het voetbal thuis.

Dit seizoen zal met al de jonge en nieuwe spelers moeilijk blijven. Redden we het dit seizoen (en dat verwacht ik ook) dan kunnen we volgend seioen met wat toevoegingen aan de selectie, nog wel iets moois neerzetten. Wie zei dat ook weer, "Het komt wel goed" ? :-)

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Polleke »

Het elftal mist heel veel... er is een goede verdediging, maar die wel moeite heeft met opbouwen. Het middenveld is met afstand de zwakste linie, met amper beweging en weinig creativiteit. De voorhoede krijgt simpelweg weinig bespeelbare ballen, al is daar ook weinig beweging.

NEC heeft de meeste punten behaald door de boel dichtgooien, ultiem te verdedigen en dan het te gooien op een counter. Nu proberen we 'te voetballen' en dat vraagt beweging, creativiteit. Deze selectie heeft dat simpelweg niet. Dat we moeten bouwen op 2 18 jarige spelers uit de jeugd zegt genoeg en steeds meer komt er een 3e bij. Ze hebben het talent, maar het is wel een gegeven dat dit pure noodzaak nu ook is omdat deze 3 nu al beter zijn dan wat we hebben. Dat is schokkend als je kijkt wat er gekocht is.

NEC moet overleven, zet het ook zo neer. Mikken op een punt, boel dichthouden, hopen op meer. En zet er een andere keeper neer, kan me gewoon niet voorstellen dat Smiths niet beter is dan Delle.

Vannuilekumphuile
Berichten: 881
Lid geworden op: do 28 jan 2016, 13:40
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Vannuilekumphuile »

Wessel schreef:Voor het eerst sinds 2008 thuis van Utrecht verloren. Ja, deze wedstrijd liep het allemaal niet zo. Uithuilen en de volgende wedstrijd er weer volop inknallen. Zo slecht is het elftal niet, wel jong en met veel nieuwe spelers. Maar voor andere elftallen in de buurt op de ranglijst hoeven we toch echt niet onder te doen, lijkt me.

Vond de wissel van Hyballa van Buwalda door Groeneveld vreemd. Zo snel al de hele taktiek omgooien? Waarvoor heb je dan de hele week getraind? Had dan Bikel ingebracht.

Het applaus voor Conboy kon ik maar ten dele begrijpen. Zijn overtreding op Buwalda was niet netjes. Heb hem in zijn NEC-tijd wel vaker dat soort, blessure veroorzakende overtredingen zien maken. Dit hoort toch eigenlijk niet in het voetbal thuis.

Dit seizoen zal met al de jonge en nieuwe spelers moeilijk blijven. Redden we het dit seizoen (en dat verwacht ik ook) dan kunnen we volgend seioen met wat toevoegingen aan de selectie, nog wel iets moois neerzetten. Wie zei dat ook weer, "Het komt wel goed" ? :-)
Applaus Conboy was wel terecht. Eén van de spelers die na degradatie toch weer aan de start verschenen in het nieuwe seizoen en ons er mede doorheen heeft getrokken in de JL terwijl hij toe was aan een nieuwe uitdaging. Ik kreeg zelfs even sentiment toen ik dacht dat we met Limbombe, Jahanbaksh, "Tegen", Santos en Leiwa toch meer kwaliteiten hadden dan wat we nu hebben. Mij bekruipt het gevoel dat we vanuit de nacompetitie gaan degraderen en dat als club niet meer teboven komen. Toeschouwers zullen dit keer wel massaal afhaken, discussie 16 clubs eredivisie. Ik zou die 8 miljoen voor het stadion nog maar even vasthouden voor als we misschien met geluk het vege lijf weten te redden. Hopelijk slaat somberheid binnen 2 weken om in een beetje hoop.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15799
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door pjottr »

Zekers was het applaus terecht.
Hij kan er ook niks aan doen dat we een dramatisch slechte selectie hebben
met aan het hoofd een trainer met het tactisch vernuft van een beschimmelde doppinda.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door zuurpruim »

Wat je vooral mist is ervaring.Twee dertigers in de groep die zorgen voor rust en dan bedoel ik niet Leiwa want die speelt nooit.En misschien moet nu overwogen worden om die aanvoerdersband aan iemand anders te geven.Ik vind Breinburg ook helemaal geen leiderstype,niet binnen maar ook niet buiten het veld.

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3712
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Super-Simr »

Leek erop alsof men (spelers) de boel aan het saboteren was.
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

Fransie
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 20:01
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Fransie »

Volgens mij was er niet 1 x in 90 minuten een schot op het Utrecht goal tussen de palen ! Dat zegt toch genoeg.
En ook vooral lekker blijven vasthouden aan 5 verdedigers, en er toch 3 om je oren krijgen.

Verder maken de beleidsmakers dezelfde fout als in het degradatiejaar.
Teveel buitenlanders met te weinig kwaliteit.

Als je het rest-programma ziet en hoe we voetballen denk ik dat tussen de 3 en 6 punten het absoluut maximale is.
Hopen dat het voldoende zal zijn om erin te blijven.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Tiel »

Fransie schreef:Volgens mij was er niet 1 x in 90 minuten een schot op het Utrecht goal tussen de palen ! Dat zegt toch genoeg.
En ook vooral lekker blijven vasthouden aan 5 verdedigers, en er toch 3 om je oren krijgen.

Verder maken de beleidsmakers dezelfde fout als in het degradatiejaar.
Teveel buitenlanders met te weinig kwaliteit.

Als je het rest-programma ziet en hoe we voetballen denk ik dat tussen de 3 en 6 punten het absoluut maximale is.
Hopen dat het voldoende zal zijn om erin te blijven.
??
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Fransie
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 20:01
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Fransie »

Wat snap je niet?

We voetballen zogenaamd met 5 verdedigers, en krijgen iedere wedstrijd toch voldoende goals om de oren....
Is toch geen Russisch?

Misschien eens iets anders proberen ? 4-4-2 of 4-3-3, kan mij het bommen. Maar dit werkt niet

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Tiel »

Fransie schreef:Wat snap je niet?

We voetballen zogenaamd met 5 verdedigers, en krijgen iedere wedstrijd toch voldoende goals om de oren....
Is toch geen Russisch?

Misschien eens iets anders proberen ? 4-4-2 of 4-3-3, kan mij het bommen. Maar dit werkt niet
Volgens mij werd het zaterdag in de 1e minuut omgegooid.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Arjan van Hout »

Fransie schreef:Wat snap je niet?

We voetballen zogenaamd met 5 verdedigers, en krijgen iedere wedstrijd toch voldoende goals om de oren....
Is toch geen Russisch?

Misschien eens iets anders proberen ? 4-4-2 of 4-3-3, kan mij het bommen. Maar dit werkt niet
We speelden tegen psv en tegen ADO met 5 verdedigers, toen kregen we weinig goals tegen. Zaterdag speelde we 4231 vanaf minuut 3

Fransie
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 20:01
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Fransie »

Volgens mij is het spelletje ooit bedacht om te winnen. Dus goals maken.

Gewoon doorgaan dan op dit pad.... hij gaat lekker toch?

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7234
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Keizerstad1994 »

Fransie schreef:Volgens mij is het spelletje ooit bedacht om te winnen. Dus goals maken.

Gewoon doorgaan dan op dit pad.... hij gaat lekker toch?
Je kan zeggen wat je wil maar met 5 verdedigers liep het de laatste weken best redelijk, het lijkt me i.i.g. de beste manier om mee te beginnen. We hebben bijv. met Burnet en Heinloth twee vrij aanvallende backs die kwetsbaar zijn in de een-tegen-een, niet gek om dan nog een extra mannetje achterin te zetten voor de rugdekking. Dus ja, zolang het mogelijk is zou ik wel met 5 verdedigers blijven spelen. Nu Buwalda er niet bij is kan je eventueel nog een variant bedenken waarbij je Bikel heel dicht tegen Dumic en Golla aanzet(die beide ook nog op scherp staan, kan er ook nog wel bij) of je moet Sturing gaan brengen.
'Justice knows every mans number'

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door mschr »

Keizerstad1994 schreef:
Fransie schreef:Volgens mij is het spelletje ooit bedacht om te winnen. Dus goals maken.

Gewoon doorgaan dan op dit pad.... hij gaat lekker toch?
Je kan zeggen wat je wil maar met 5 verdedigers liep het de laatste weken best redelijk, het lijkt me i.i.g. de beste manier om mee te beginnen. We hebben bijv. met Burnet en Heinloth twee vrij aanvallende backs die kwetsbaar zijn in de een-tegen-een, niet gek om dan nog een extra mannetje achterin te zetten voor de rugdekking. Dus ja, zolang het mogelijk is zou ik wel met 5 verdedigers blijven spelen. Nu Buwalda er niet bij is kan je eventueel nog een variant bedenken waarbij je Bikel heel dicht tegen Dumic en Golla aanzet(die beide ook nog op scherp staan, kan er ook nog wel bij) of je moet Sturing gaan brengen.
tegen Vitesse kun je met 5 verdedigers gaan spelen. Thuis tegen Excelsior niet.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Tiel »

Jomano schreef:
Jeffry74 schreef:
harold schreef:
Jeffry74 schreef:Ik vraag me serieus af wat er erg aan is om van een kwalitatief en beter voetballend team te verliezen?
Utrecht is een maat te groot, zoals de rest van het linker rijtje ook is.

Ik zie een NEC dat er alles aan probeert, dat met krachten smijt om het kwaliteitsverschil te beperken.
Daar kan ik alleen maar respect voor hebben, gezien het feit dat we het in een kort verleden ook anders hebben gezien!
Ik heb gisteren geen NEC gezien dat met krachten smeet en er alles aan deed om punten te pakken. En dat baart mij zorgen, als er ook geen inzet meer is.
Rot voor je. Ik wel.
Maar liefst 4 overtredingen in de hele wedstrijd......I rest my case....
En de tegenstander die met 3-0 wint bjna 3 keer zoveel. Maar Jeffry zag dat ze er alles aan deden.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Arjan van Hout »

Fransie schreef:Volgens mij is het spelletje ooit bedacht om te winnen. Dus goals maken.

Gewoon doorgaan dan op dit pad.... hij gaat lekker toch?
Je begint zelf over tegengoals en dan weerlegt iemand dat en dan gaat het opeens alleen om goals maken ..... ik denk dat het een combinatie is denk je niet Frans ? En aangezien we geen scorende spitsen hebben moeten we in ieder geval zorgen dat we niet veel tegengoals krijgen

Gebruikersavatar
Arch
Berichten: 503
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 07:28
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Arch »

Ik snap 1 ding niet een week of wat geleden riep SV en de HKN op om met zijn alle achter en NEC en de trainer te staan.
Nu verliezen we gewoon van een zeer goede ploeg die 4e staat en iedereen roept moord en brand.
Kom op supporters blijf achter je club staan. Supporter ben je niet voor even maar voor het leven. Forza NEC en Forza Hyballa.

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4381
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Jeffry74 »

Tiel schreef:
Jomano schreef:
Jeffry74 schreef:
harold schreef:
Jeffry74 schreef:Ik vraag me serieus af wat er erg aan is om van een kwalitatief en beter voetballend team te verliezen?
Utrecht is een maat te groot, zoals de rest van het linker rijtje ook is.

Ik zie een NEC dat er alles aan probeert, dat met krachten smijt om het kwaliteitsverschil te beperken.
Daar kan ik alleen maar respect voor hebben, gezien het feit dat we het in een kort verleden ook anders hebben gezien!
Ik heb gisteren geen NEC gezien dat met krachten smeet en er alles aan deed om punten te pakken. En dat baart mij zorgen, als er ook geen inzet meer is.
Rot voor je. Ik wel.
Maar liefst 4 overtredingen in de hele wedstrijd......I rest my case....
En de tegenstander die met 3-0 wint bjna 3 keer zoveel. Maar Jeffry zag dat ze er alles aan deden.
Een donkere geest zal nooit het licht zien.

Ik heb geen heftige fluitconcerten gehoord tijdens de wedstrijd, dus de overige 11.000 toeschouwers hebben het net zo slecht gezien als ik.
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13329
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Pol »

Jeffry74 schreef:
Tiel schreef:
Jomano schreef:
Jeffry74 schreef:
harold schreef:
Jeffry74 schreef:Ik vraag me serieus af wat er erg aan is om van een kwalitatief en beter voetballend team te verliezen?
Utrecht is een maat te groot, zoals de rest van het linker rijtje ook is.

Ik zie een NEC dat er alles aan probeert, dat met krachten smijt om het kwaliteitsverschil te beperken.
Daar kan ik alleen maar respect voor hebben, gezien het feit dat we het in een kort verleden ook anders hebben gezien!
Ik heb gisteren geen NEC gezien dat met krachten smeet en er alles aan deed om punten te pakken. En dat baart mij zorgen, als er ook geen inzet meer is.
Rot voor je. Ik wel.
Maar liefst 4 overtredingen in de hele wedstrijd......I rest my case....
En de tegenstander die met 3-0 wint bjna 3 keer zoveel. Maar Jeffry zag dat ze er alles aan deden.
Een donkere geest zal nooit het licht zien.

Ik heb geen heftige fluitconcerten gehoord tijdens de wedstrijd, dus de overige 11.000 toeschouwers hebben het net zo slecht gezien als ik.
Je zat niet alleen achterstevoren maar had ook een koptelefoon op?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door mschr »

Keizerstad1994 schreef: Je kan zeggen wat je wil maar met 5 verdedigers liep het de laatste weken best redelijk, het lijkt me i.i.g. de beste manier om mee te beginnen. We hebben bijv. met Burnet en Heinloth twee vrij aanvallende backs die kwetsbaar zijn in de een-tegen-een, niet gek om dan nog een extra mannetje achterin te zetten voor de rugdekking. Dus ja, zolang het mogelijk is zou ik wel met 5 verdedigers blijven spelen. Nu Buwalda er niet bij is kan je eventueel nog een variant bedenken waarbij je Bikel heel dicht tegen Dumic en Golla aanzet(die beide ook nog op scherp staan, kan er ook nog wel bij) of je moet Sturing gaan brengen.
Met het middenveld Breinburg-von Haacke-Bikel en vier man achterin hebben we in januari de punten gepakt. Daarna kwam Messaoud of Kadioglu op het middenveld en begonnen we te verliezen. Je mag dus zelf concluderen, hoe we moeten gaan voetballen in het vervolg van de competitie.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10350
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Gijscoman »

mschr schreef:
Keizerstad1994 schreef: Je kan zeggen wat je wil maar met 5 verdedigers liep het de laatste weken best redelijk, het lijkt me i.i.g. de beste manier om mee te beginnen. We hebben bijv. met Burnet en Heinloth twee vrij aanvallende backs die kwetsbaar zijn in de een-tegen-een, niet gek om dan nog een extra mannetje achterin te zetten voor de rugdekking. Dus ja, zolang het mogelijk is zou ik wel met 5 verdedigers blijven spelen. Nu Buwalda er niet bij is kan je eventueel nog een variant bedenken waarbij je Bikel heel dicht tegen Dumic en Golla aanzet(die beide ook nog op scherp staan, kan er ook nog wel bij) of je moet Sturing gaan brengen.
Met het middenveld Breinburg-von Haacke-Bikel en vier man achterin hebben we in januari de punten gepakt. Daarna kwam Messaoud of Kadioglu op het middenveld en begonnen we te verliezen. Je mag dus zelf concluderen, hoe we moeten gaan voetballen in het vervolg van de competitie.
Hoewel ik in 5-3-2 ook potentie zie, vrees ik dat de blessures een probleem vormen. Daarom dus volledig met je eens. Kadioglu zou je dan op de vleugel kunnen zetten en Messaoud als invaller op 10 gebruiken, wanneer de tegenstander moe is.
Bij dat middenveld moet Von Haacke trouwens wel de aanvallende speler zijn! Daar is hij nuttiger en levert het minder problemen op, wanneer hij weer even aan het kloten is.

Eddy TT
Berichten: 905
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 13:14

Re: NEC - fc Utrecht

Bericht door Eddy TT »

Nu maar zien op te laden voor de wedstrijd over twee weken. Als er dan ook maar 1 speler is die niet thuisgeeft wordt je daar afgeslacht.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bbq, Bobnec, deest, Google [Bot], GreekGaddoe, Gurrie, hoMer, jackynec, Legendario, Marcelinho04, martijn5, nessaja, Reinier, Zico T. en 51 gasten