NEC-Excelsior

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door zuurpruim »

Mark Ariaans schreef:Want? We roepen allemaal om vastigheid, dit is redelijk gelijk aan wat we de afgelopen weken de wei in gestuurd hebben. Fomitschow in plaats van Rayhi is verdedigbaar, de man kan in elk geval een voorzet van links geven. Had zelf liever Groeneveld gezien maar wellicht dat die er halverwege in gaat komen voor Fomitschow. Grot op rechtsbuiten en Awoniyi in de spits is ook zo'n beetje de best mogelijke keus met het beschikbare materiaal. Verder is Breinburg geschorst dus dan krijg je Von Haacke terug, is een logische verandering. En Kadioglu of Messaoud, dan doe mij toch maar Kadioglu. Achterin snap ik de keuze voor Heimloth niet, maar wellicht dat Buwalda of Dyrestam nog niet klaar zijn voor 90 minuten. Kun je dan achter de hand houden ingeval je later in de wedstrijd nog eens iets wil forceren met het hier zo geroemde doorschuiven van Dumic in de 70e minuut bij een 0-0 of een achterstand.
Een spits die niet eens op doel schiet volgens de statistieken vindt jij de best mogelijke keuze?

jbnmgn

Re: NEC-Excelsior

Bericht door jbnmgn »

Mark Ariaans schreef:Want? We roepen allemaal om vastigheid, dit is redelijk gelijk aan wat we de afgelopen weken de wei in gestuurd hebben. Vastigheid graag, maar dan wel vanaf begin seizoen en niet 3 wedstrijden voor het einde beginnen met vastigheid door een team op te stellen dat niet kan voetballen en alleen maar in staat is om te verliezen. Of doelt hij juist op die vastigheid, die van verliezen?Fomitschow in plaats van Rayhi is verdedigbaar, de man kan in elk geval geen voorzet van links geven. Had zelf liever Groeneveld gezien maar wellicht dat die er halverwege in gaat komen voor Fomitschow. Grot op rechtsbuiten en Awoniyi in de spits is ook zo'n beetje de best mogelijke keus met het beschikbare materiaal. Verder is Breinburg geschorst dus dan krijg je Von Haacke terug, is een logische verandering. En Kadioglu of Messaoud, dan doe mij toch maar Kadioglu. Achterin snap ik de keuze voor Heimloth niet, maar wellicht dat Buwalda of Dyrestam nog niet klaar zijn voor 90 minuten. Kun je dan achter de hand houden ingeval je later in de wedstrijd nog eens iets wil forceren met het hier zo geroemde doorschuiven van Dumic in de 70e minuut bij een 0-0 of een achterstand.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door Mark Ariaans »

zuurpruim schreef: Een spits die niet eens op doel schiet volgens de statistieken vindt jij de best mogelijke keuze?
Hij kan in elk geval een bal vasthouden voorin. Scoren mogen Grot en Kadioglu doen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door zuurpruim »

Ik zou Messaoud i.pv. Ferdi laten beginnen,die kan toch nooit alweer helemaal hersteld zijn?

jbnmgn

Re: NEC-Excelsior

Bericht door jbnmgn »

Mark Ariaans schreef:
zuurpruim schreef: Een spits die niet eens op doel schiet volgens de statistieken vindt jij de best mogelijke keuze?
Hij kan in elk geval een bal vasthouden voorin. Scoren mogen Grot en Kadioglu doen.
En daar ligt het probleem, hij houd de bal vast. :jestera:

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: NEC-Excelsior

Bericht door Juul »

Nijmegen0413 schreef:
Dumic in de spits, Formitschow heeft veel snelheid en Grot is een middenvelder? Heb jij uberhaupt dit seizoen ooit een wedstrijd van NEC gekeken? Grot is gewoon een spits die er gemiddeld per 225 minuten eentje inlegt
Grot is een speler die ruimte nodig heeft voor zijn acties. Daarbij is hij voor zijn lengte zwak in de lucht. Hij is daarom geschikter als rechtsbuiten of zelfs rechtermiddenvelder. In mijn opstelling staat hij rechtsbuiten, zoals thuis tegen Twente.
Bij de keuze voor Fomitschow heb ik het argument snelheid niet benadrukt, maar het feit dat NEC heeft verder niemand heeft die aan de linkerkant met zijn linkerpoot een scherpe voorzet kan geven en daarnaast genoeg verdedigende kwaliteiten heeft om Karami af te stoppen.

Over Dumic in de spits en de argumentatie daarbij heb ik inmiddels genoeg zitten zeuren.
In het interview met Leen Looijen zegt Leen over bepaalde spelers:

‘sorry jongens, ik heb geen kloten gehad aan jullie, de club moet in de eredivisie blijven en daar wijkt alles voor’.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Leen zou nooit Taiwo-Awaniy in de basis zetten. Leen zegt ook:

je moet kiezen voor jongens van wie je op aan kunt. Het mentale aspect is nu heel belangrijk.


Dat mentale aspect is de belangrijkste reden dat ik voor Dumic in de spits zou kiezen.

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door Nijmegen0413 »

Juul schreef:
Nijmegen0413 schreef:
Dumic in de spits, Formitschow heeft veel snelheid en Grot is een middenvelder? Heb jij uberhaupt dit seizoen ooit een wedstrijd van NEC gekeken? Grot is gewoon een spits die er gemiddeld per 225 minuten eentje inlegt
Grot is een speler die ruimte nodig heeft voor zijn acties. Daarbij is hij voor zijn lengte zwak in de lucht. Hij is daarom geschikter als rechtsbuiten of zelfs rechtermiddenvelder. In mijn opstelling staat hij rechtsbuiten, zoals thuis tegen Twente.
Bij de keuze voor Fomitschow heb ik het argument snelheid niet benadrukt, maar het feit dat NEC heeft verder niemand heeft die aan de linkerkant met zijn linkerpoot een scherpe voorzet kan geven en daarnaast genoeg verdedigende kwaliteiten heeft om Karami af te stoppen.

Over Dumic in de spits en de argumentatie daarbij heb ik inmiddels genoeg zitten zeuren.
In het interview met Leen Looijen zegt Leen over bepaalde spelers:

‘sorry jongens, ik heb geen kloten gehad aan jullie, de club moet in de eredivisie blijven en daar wijkt alles voor’.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Leen zou nooit Taiwo-Awaniy in de basis zetten. Leen zegt ook:

je moet kiezen voor jongens van wie je op aan kunt. Het mentale aspect is nu heel belangrijk.


Dat mentale aspect is de belangrijkste reden dat ik voor Dumic in de spits zou kiezen.
Dus.. omdat Dumic mentaal sterk is moet je alle vastigheid uit je team halen en hem op een positie zetten waar hij zijn hele leven nog niet gespeeld heeft. Geweldig punt. En verder moet je als Formitschow zijnde ook in de positie komen om een voorzet te geven, de rechtsback zegt echt niet tegen Andre: ''hier loop er maar langs en gooi 'm maar voor.'' Om tot een voorzet te komen moet je ook een actie hebben. Die heeft hij niet dus hij is absoluut niet geschikt. Verder vallen zijn voorzetten 9 vd 10 keer ook vies tegen. Hij kan het niet eens uit een stilstaande situatie laat staan in open spel. En verder is rechtsbuiten geen middenveld, mist Grot techniek en handelingsnelheid voor het middenveld en heeft er nog nooit gespeeld.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15799
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door pjottr »

Welke vastigheid ?

Gebruikersavatar
Wim1970
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 10:11

Re: NEC-Excelsior

Bericht door Wim1970 »

pjottr schreef:Welke vastigheid ?
Nou een zekere vastigheid is Excelsior ook vreemd, die spelen ook zo wisselvallig als Hyballa's basisopstelling.
Veni, Vidi, Vagina..., Wim kwam en zag dat het kut was

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15799
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door pjottr »

Het lijkt bjj Excelsior af en toe nog op voetbal.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door mschr »

Wim1970 schreef:
pjottr schreef:Welke vastigheid ?
Nou een zekere vastigheid is Excelsior ook vreemd, die spelen ook zo wisselvallig als Hyballa's basisopstelling.
Vastigheid wat betreft spelers en systeem is wat anders dan wisselvallig spelen. We kennen geen enkele vastigheid wat betreft opstelling en systeem, maar we zijn zeker weten niet wisselvallig. Wij verliezen 11 van de laatste 12 wedstrijden. Wat resultaat betreft, vrij veel regelmaat.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: NEC-Excelsior

Bericht door Juul »

Nijmegen0413 schreef: Dus.. omdat Dumic mentaal sterk is moet je alle vastigheid uit je team halen en hem op een positie zetten waar hij zijn hele leven nog niet gespeeld heeft. Geweldig punt.
Nou de belangrijkste reden is natuurlijk dat hij een sterke kopper is, een hard schot heeft en een goal kan maken. Eigenschappen waar ik Taiwo-Awaniy en Kevin Mahyi niet op heb kunnen betrappen. Maar daarnaast is het mentale aspect van groot belang.

Welke vastigheid? NEC wordt elke week compleet weggespeeld. dus zo onmisbaar is Dumic achterin ook weer niet.

Gebruikersavatar
Wim1970
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 10:11

Re: NEC-Excelsior

Bericht door Wim1970 »

Juul schreef:
Nijmegen0413 schreef: Dus.. omdat Dumic mentaal sterk is moet je alle vastigheid uit je team halen en hem op een positie zetten waar hij zijn hele leven nog niet gespeeld heeft. Geweldig punt.
Nou de belangrijkste reden is natuurlijk dat hij een sterke kopper is, een hard schot heeft en een goal kan maken. Eigenschappen waar ik Taiwo-Awaniy en Kevin Mahyi niet op heb kunnen betrappen. Maar daarnaast is het mentale aspect van groot belang.

Welke vastigheid? NEC wordt elke week compleet weggespeeld. dus zo onmisbaar is Dumic achterin ook weer niet.
Je bent zo sterk als je zwakste schakel... Dat is wat Looyen bedoelde te zeggen en daar ben ik het compleet mee eens. Je wint niet alleen met een Dumic in de spits. Het gaat ook om de aanvoer vanaf de flanken en het middenveld. Hij kan een doelpunt maken, maar als je achterin er 2 weggeeft, heb je nog niks!
Veni, Vidi, Vagina..., Wim kwam en zag dat het kut was

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door burp »

zolang we maar stoppen met die 3 centrale verdedigers, dat is een kansloze tactiek die ook maar 1 wedstrijd aardig was.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door jackkreta »

Wedstrijddag! :sjaal: (en 3 punten)
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Voorwaarts
Berichten: 4160
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door Voorwaarts »

jackkreta schreef:Wedstrijddag! :sjaal: (en 3 punten)
Idem en het maakt me uit hoe.

We schreeuwen ze naar de overwinning :director: :sjaal:
eens een nec-er, altijd een nec-er

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door zuurpruim »

Twee tientjes ingezet bij de toto,een overwinning is 5 0 euri's. Thuis tegen Excelsior,zelfs de toto ziet het niet meer zitten...
Come on boys! :sjaal: :sjaal: :sjaal: :sjaal:

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15012
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door necnmgn »

Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in... Of hou ik mezelf nou voor de gek, zodat t alleen kan meevallen?

Gebruikersavatar
Wim1970
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 10:11

Re: NEC-Excelsior

Bericht door Wim1970 »

Dit gaat zeker spannend worden, een gelijkspel moet kunnen!!
Veni, Vidi, Vagina..., Wim kwam en zag dat het kut was

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door jackkreta »

Voorwaarts schreef:
jackkreta schreef:Wedstrijddag! :sjaal: (en 3 punten)
Idem en het maakt me uit hoe.

We schreeuwen ze naar de overwinning :director: :sjaal:
Mij maakt het niet uit hoe.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
BertNEC
Berichten: 1787
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 07:03
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door BertNEC »

Klote is dat zelfs een overwinning totaal geen zekerheid biedt op lijfsbehoud ( enkel rechtstreeks degraderen gebeurt dan niet )
Voorheen Bert op het forum. Forza NEC voor altijd !

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door Arjan van Hout »

BertNEC schreef:Klote is dat zelfs een overwinning totaal geen zekerheid biedt op lijfsbehoud ( enkel rechtstreeks degraderen gebeurt dan niet )
Lijkt me best belangrijk dus

jbnmgn

Re: NEC-Excelsior

Bericht door jbnmgn »

Arjan van Hout schreef:
BertNEC schreef:Klote is dat zelfs een overwinning totaal geen zekerheid biedt op lijfsbehoud ( enkel rechtstreeks degraderen gebeurt dan niet )
Lijkt me best belangrijk dus
Rechtstreeks degraderen zal niet gebeuren, maar nacompetitie is wel zeker.
Of.....we moeten en vanavond en volgende week winnen en dan tegen Heerenveen nog 1 puntje, dan en pas dan zijn we veilig (hoepen we dan) want zelfs dan ben je afhankelijk van de concurrenten.
Maar we beginnen vanavond met hopelijk een volle Goffert en dan 90 minuten lang de spelers naar een overwinning schreeuwen. We moeten vanavond echt die zo bekende 12e man zijn, ook als we onverhoopt achter komen te staan.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: NEC-Excelsior

Bericht door harold »

Arjan van Hout schreef:
BertNEC schreef:Klote is dat zelfs een overwinning totaal geen zekerheid biedt op lijfsbehoud ( enkel rechtstreeks degraderen gebeurt dan niet )
Lijkt me best belangrijk dus
Een overwinning betekend nu veel meer dan drie punten. Het is een doorbreking van een negatieve reeks. Je begint veel lekkerder tegen AZ over twee weken, een overwinning daarop kan dan wel het verschil maken. En mocht je dan toch na-competitie halen, je moet wel met een beetje een goed gevoel die wedstrijden ingaan.

Hup NEC!!! :sjaal:

Gebruikersavatar
Wim1970
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 10:11

Re: NEC-Excelsior

Bericht door Wim1970 »

harold schreef:
Arjan van Hout schreef:
BertNEC schreef:Klote is dat zelfs een overwinning totaal geen zekerheid biedt op lijfsbehoud ( enkel rechtstreeks degraderen gebeurt dan niet )
Lijkt me best belangrijk dus
Een overwinning betekend nu veel meer dan drie punten. Het is een doorbreking van een negatieve reeks. Je begint veel lekkerder tegen AZ over twee weken, een overwinning daarop kan dan wel het verschil maken. En mocht je dan toch na-competitie halen, je moet wel met een beetje een goed gevoel die wedstrijden ingaan.

Hup NEC!!! :sjaal:
Exact, deze wedstrijd is het meest cruciaal van de 3!! Vandaag winnen betekent veel meer dan 3 punten! Ook zal het voor de concurrenten een klein tikje zijn.
Veni, Vidi, Vagina..., Wim kwam en zag dat het kut was

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JBNMGN, K0kkieniesee, Keezer, Tiel, wouter en 37 gasten