NEC-NAC

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
tja
Berichten: 784
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:25
Locatie: Guadalajara, Mexico
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door tja »

NEC uit of thuis is een wereld van verschil. Uit waren we al beter, dus thuis moeten we zeker winnen van NAC. NAC heeft niet echt een team om de bus te gaan parkeren, hun verdediging is het slechtste deel van het team. Kijk maar naar het aantal tegendoelpunten dat ze in de Jupiler League kregen. NEC moet er gewoon vanuit gaan dat ze 3 keer moeten scoren en ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen tegen NAC. Dan kunnen we ons nog een tegengoal veroorloven.

Het verschil met de nacompetitie een paar jaar terug tegen Sparta is enorm. Toen was er geen echt team, was er geen enkel vertrouwen en dwongen we ook helemaal niets af in de uitwedstrijd. Nu staat er een team met vertrouwen en voldoende kwaliteit om dit NAC te kunnen verslaan. Het was terecht geweest als we gisteren al hadden gewonnen, dat is niet gebeurd maar er werden voldoende kansen gecreëerd.
Laatst gewijzigd door tja op vr 26 mei 2017, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

albatros
Berichten: 267
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 21:11
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door albatros »

Als je de supporterssites van de NAKkers leest dan valt op dat ze vooral een conditionele instorting vrezen. Gisteren liepen ze de laatste 20 minuten op hun tandvlees en dat was tegen volendam ook zo

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door Jomano »

Dat denk ik ook. Zeker in combinatie met het zeer warme weer.
Ik denk dan ook dat er het laatste half uur meer (zogenaamde) blessure behandelingen zijn aan de zijde van NAC, dan dat er gevoetbald wordt.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door zuurpruim »

Toch respect voor zo'n Meijers,loopt al weken lang rond met allerlei blessures maar de spuit erin en hoppa. Toch karakter voor zo'n jonge knul.Maar het laatste half uur,daar zal de fysieke ineenstorting van NAC zichtbaar worden.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door Gijscoman »

Voor wat het waard is: ik heb zaterdag een schermtoernooi. In alle weekenden, waarin ik zo'n toernooi bezocht heb, waren de uitslagen van NEC boven verwachting goed:
Utrecht - NEC (1-1)
NEC - Twente (3-2)
NEC - Heracles (3-1)
NEC - AZ (2-1)

Hopelijk kan die positieve lijn doorgezet worden!

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: NEC-NAC

Bericht door Juul »

albatros schreef:Als je de supporterssites van de NAKkers leest dan valt op dat ze vooral een conditionele instorting vrezen. Gisteren liepen ze de laatste 20 minuten op hun tandvlees en dat was tegen volendam ook zo
Reden te meer om voor Rayhi te gaan, die heeft de beste conditie van alle spelers bij elkaar. En heeft meer dreiging in zijn spel dan Groeneveld.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door mschr »

Juul schreef:
albatros schreef:Als je de supporterssites van de NAKkers leest dan valt op dat ze vooral een conditionele instorting vrezen. Gisteren liepen ze de laatste 20 minuten op hun tandvlees en dat was tegen volendam ook zo
Reden te meer om voor Rayhi te gaan, die heeft de beste conditie van alle spelers bij elkaar. En heeft meer dreiging in zijn spel dan Groeneveld.
Rayhi als linksback, akkoord. Als linksbuiten creëert te weinig en zijn schot is dramatisch. Dus niet in plaats van Groeneveld, svp.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: NEC-NAC

Bericht door Juul »

mschr schreef: Rayhi als linksback, akkoord. Als linksbuiten creëert te weinig en zijn schot is dramatisch. Dus niet in plaats van Groeneveld, svp.
Rayhi heeft een beroerd schot en gaat te vaak voor eigenbelang. Neemt niet weg dat hij verder is in zijn ontwikkeling dan Groeneveld. Ik heb Groeneveld de laatste drie wedstrijden nauwelijks iets zien doen waar gevaar uit voortkwam. Rayhi zoekt meer het duel op en dat hebben we zondag nodig.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door mschr »

Juul schreef:
mschr schreef: Rayhi als linksback, akkoord. Als linksbuiten creëert te weinig en zijn schot is dramatisch. Dus niet in plaats van Groeneveld, svp.
Rayhi heeft een beroerd schot en gaat te vaak voor eigenbelang. Neemt niet weg dat hij verder is in zijn ontwikkeling dan Groeneveld. Ik heb Groeneveld de laatste drie wedstrijden nauwelijks iets zien doen waar gevaar uit voortkwam. Rayhi zoekt meer het duel op en dat hebben we zondag nodig.
Rayhi is beter dan Burnett, maar niet beter dan Groeneveld.

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5207
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door eniesee12 »

Ik heb totaal niet het gevoel dat het niet goed komt, we gaan nac van het veld blazen!

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: NEC-NAC

Bericht door Wessel »

Juul schreef:
mschr schreef: Rayhi als linksback, akkoord. Als linksbuiten creëert te weinig en zijn schot is dramatisch. Dus niet in plaats van Groeneveld, svp.
Rayhi heeft een beroerd schot en gaat te vaak voor eigenbelang. Neemt niet weg dat hij verder is in zijn ontwikkeling dan Groeneveld. Ik heb Groeneveld de laatste drie wedstrijden nauwelijks iets zien doen waar gevaar uit voortkwam. Rayhi zoekt meer het duel op en dat hebben we zondag nodig.
Smaken verschillen ( :-)) Ik vind dat Groeneveld het juist heel aardig doet. Heeft een aardige passeer-loopactie, een goede voorzet en verschijnt zo nu en dan dreigend voor het doel. Een leuke speler in mijn ogen. De aanvalsopbouw verloopt bij NEC nogal eens via rechts waardoor hij soms minder in het spel betrokken wordt. Wel jammer. Rahyi is een ander type speler met zijn eigen kwaliteiten. Heeft tijdens de reguliere competitie zo vaak moeten meeverdedigen dat het er aanvallend soms minder goed uitkwam. Maar staat in dit opzicht ook zeker zijn mannetje. En wat zijn schoten betreft, hij heeft een goed schot maar moet meer zijn momenten kiezen.

Gebruikersavatar
NECwijchen
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 12:50
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door NECwijchen »

eniesee12 schreef:Ik heb totaal niet het gevoel dat het niet goed komt, we gaan nac van het veld blazen!
NEC kennende gaat t dan juist fout :wink:
Maar ik heb er ook nog alle vertrouwen in, de interviews van spelers en coach stralen ook vertrouwen uit. Hopelijk bezwijken ze niet onder de druk en spelen ze gewoon hun eigen spel, dan zounje nac gewoon moeten pakken

Voorwaarts
Berichten: 4160
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door Voorwaarts »

Gijscoman schreef:Voor wat het waard is: ik heb zaterdag een schermtoernooi. In alle weekenden, waarin ik zo'n toernooi bezocht heb, waren de uitslagen van NEC boven verwachting goed:
Utrecht - NEC (1-1)
NEC - Twente (3-2)
NEC - Heracles (3-1)
NEC - AZ (2-1)

Hopelijk kan die positieve lijn doorgezet worden!
Ik zou er niet te veel mee schermen. :biggrin:
eens een nec-er, altijd een nec-er

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door zuurpruim »

NECwijchen schreef:
eniesee12 schreef:Ik heb totaal niet het gevoel dat het niet goed komt, we gaan nac van het veld blazen!
NEC kennende gaat t dan juist fout :wink:
Maar ik heb er ook nog alle vertrouwen in, de interviews van spelers en coach stralen ook vertrouwen uit. Hopelijk bezwijken ze niet onder de druk en spelen ze gewoon hun eigen spel, dan zounje nac gewoon moeten pakken
Iedereen straalt vertrouwen uit,ja niemand wil nu gewisseld worden. Heinloth die roept dat hij het goed wil gaan maken,wat koop je voor die onzin?Een van de zwakste spelers en een misschien wel beslissende blunder terwijl je concurrent beter is.De man is totaal voetbal-dom.Als je Bl en2e Bl hebt gespeeld en je speelt uit bij NAC en het is 0-0,en je hebt nog 5 minuten te spelen dan ram je die bal naar voren en maar kijken of ze er daar wat mee kunnen.Ga je met 0-0 de bus in terwijl je beter was en een thuiswedstrijd voor de boeg hebt.Maar nee ,hij geeft een bal die je bij DVE nog niet ziet.Hoe is het in godsnaam mogelijk dat deze kluns zondag wellicht weer wordt opgesteld?Dyrestam is aanvallend misschien minder maar verdedigend vele malen beter.En daar ben ik zondag gewoon bang voor,het traditionele foutje van een NEC speler.We zullen nu wel gaan scoren maar ik geloof niet dat we de nul houden.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door vak Oost »

er zijn voetballers die weinig fouten maken en er zijn voetballers die meer fouten maken ...
Alles komt goed !!

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door zuurpruim »

vak Oost schreef:er zijn voetballers die weinig fouten maken en er zijn voetballers die meer fouten maken ...
en van de categorie buitensporig slecht en daar hebben wij er iets teveel van helaas

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door Nijmegen0413 »

Juul schreef:
mschr schreef:Als Barcelona van een 0-4-achterstand kan terugkomen tegen de Franse kampioen. Dan kunnen wij zeer zeker een 0-1 tegen de nr 5 van JL ombuigen. De remontada gaat er komen.
Barca heeft aanvallers die alledrie een individuele actie in huis hebben. Bij NEC zitten de spelers met een individuele actie op de bank. Kortom jouw vriend Grot, Mahyi en Groenenveld banken en Kadioglu, Rayhi en Taiwo in de aanval. Met een rechterkant met Dyrestam, Bikel en Kadioglu mag elke eredivisieclub zijn vingers bij aflikken.
Blijft Ronnie doorkutten met Heinloth en Grot zie ik het somber in.
Hahahaha. Ik zou anders de complete basiself omgooien. Wat een lachertje ben jij zeg. Je kunt niet nadat je 4 van de laatste 5 wedstrijden wint en 8 goals maakt zomaar na 1 wedstrijd je complete aanval wisselen. De enige die dat zou doen is onze Duitse vriend, en laat dat nu net de reden zijn dat we staan waar we nu staan. Dat Mayi vervangen moet worden door Taiwo ziet iedereen. Maar Groeneveld heeft in een aantal wedstrijden en een handjevol invalbeurten meer individuele acties en diepgang laten zien dan blinde draver Rayhi in een heel seizoen. Komt ook veel meer gevaar vandaan. Verder zit Grot niet in de beste fase, maar hij was wel weer verantwoordelijk voor veel gevaar in Breda. Groeneveld en Grot laten staan met Taiwo er tussen en een Ferdi die vanaf het middenveld rechts het gat in kan duiken wat Grot laat vallen als die in het midden komt. Kortom Ferdi op de plek van von Haacke om openingen te vinden, creativiteit te brengen en bravoure. En Dyrestam voor meer verdedigende zekerheid uiteraard.

Gebruikersavatar
NECwijchen
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 12:50
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door NECwijchen »

Nijmegen0413 schreef:
Juul schreef:
mschr schreef:Als Barcelona van een 0-4-achterstand kan terugkomen tegen de Franse kampioen. Dan kunnen wij zeer zeker een 0-1 tegen de nr 5 van JL ombuigen. De remontada gaat er komen.
Barca heeft aanvallers die alledrie een individuele actie in huis hebben. Bij NEC zitten de spelers met een individuele actie op de bank. Kortom jouw vriend Grot, Mahyi en Groenenveld banken en Kadioglu, Rayhi en Taiwo in de aanval. Met een rechterkant met Dyrestam, Bikel en Kadioglu mag elke eredivisieclub zijn vingers bij aflikken.
Blijft Ronnie doorkutten met Heinloth en Grot zie ik het somber in.
Hahahaha. Ik zou anders de complete basiself omgooien. Wat een lachertje ben jij zeg. Je kunt niet nadat je 4 van de laatste 5 wedstrijden wint en 8 goals maakt zomaar na 1 wedstrijd je complete aanval wisselen. De enige die dat zou doen is onze Duitse vriend, en laat dat nu net de reden zijn dat we staan waar we nu staan. Dat Mayi vervangen moet worden door Taiwo ziet iedereen. Maar Groeneveld heeft in een aantal wedstrijden en een handjevol invalbeurten meer individuele acties en diepgang laten zien dan blinde draver Rayhi in een heel seizoen. Komt ook veel meer gevaar vandaan. Verder zit Grot niet in de beste fase, maar hij was wel weer verantwoordelijk voor veel gevaar in Breda. Groeneveld en Grot laten staan met Taiwo er tussen en een Ferdi die vanaf het middenveld rechts het gat in kan duiken wat Grot laat vallen als die in het midden komt. Kortom Ferdi op de plek van von Haacke om openingen te vinden, creativiteit te brengen en bravoure. En Dyrestam voor meer verdedigende zekerheid uiteraard.
Iedereen riep constant dat Hyballa niet hele elftallen moest omgooien week in week uit, nu verliezen we 1x terwijl we gewoon redelijk spelen, en wil men de halve opstelling veranderen? :crazy2:

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door mschr »

Je ziet toch ook dat Taiwo een betere spits is dan Mayi?

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door jetipo »

mschr schreef:Je ziet toch ook dat Taiwo een betere spits is dan Mayi?
Meestal brei je een hoop geblaat aan elkaar :wink:, maar dit keer heb je gelijk. Ben benieuwd wat Ron doet.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
NECwijchen
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 12:50
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door NECwijchen »

mschr schreef:Je ziet toch ook dat Taiwo een betere spits is dan Mayi?
Ja, ik ben zeker voor Taiwo voor Mayi, ook Dyrestam voor Heinloth prima en von Haacke is dan geschorst, en hoe is het met Burnet eigenlijk? Maar om dan ook nog zowel Grot als Groeneveld er uit te halen, dan ben je meteen weer alle vastigheid eruit aan het halen, niet wenselijk in mijn ogen.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: NEC-NAC

Bericht door Juul »

Nijmegen0413 schreef:Wat een lachertje ben jij zeg. Je kunt niet nadat je 4 van de laatste 5 wedstrijden wint en 8 goals maakt zomaar na 1 wedstrijd je complete aanval wisselen.

Maar schrijf je zelf:
Nijmegen0413 schreef: 1) Dat Mayi vervangen moet worden door Taiwo ziet iedereen.
2) Ferdi die vanaf het middenveld rechts het gat in kan duiken
3) En Dyrestam voor meer verdedigende zekerheid uiteraard.
Dat zijn op Rahyi na exact dezelfde namen als waarmee ik kwam, Wie is hier het lachertje...

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: NEC-NAC

Bericht door Wessel »

Wie, NEC of NAC, zal nu de meeste spanning rond de wedstrijd ervaren? Stel dat wij in de positie van NAC zouden zijn, dwz de thuiswedstrijd met 1-0 gewonnen en dan naar Breda moeten voor de tweede wedstrijd. Ik denk dat we hem dan behoorlijk zouden knijpen. Een 1-0 voorsprong in een uitwedstrijd moeten verdedigen is een hachelijke zaak, dat kan snel verkeerd aflopen. Dat zou een wedstrijd zijn waar met angst en beven naar wordt uitgekeken. In die situatie zit NAC nu. Voor ons is het ook een wedstrijd waar spanning op staat maar wij spelen een thuiswedstrijd en dat met steun van een vol stadion. Dat scheelt toch een stuk. Dus ja, maar niet teveel stilstaan bij de spanning op deze wedstrijd. Die is voor NAC waarschijnlijk aanzienlijk groter dan voor ons.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door harold »

Kan wel zo zijn, feit blijft dat wij geen uitdoelpunt hebben gemaakt. Dus één lullige goal van NAC is zondag dodelijk.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: NEC-NAC

Bericht door harold »

T.I.G.O. schreef:En toch zijn dit de wedstrijden die de mooiste zijn,alles of niks.....
De vreugde explosies, de doffe ellende,het kan allemaal!~
Tranen van geluk of verdriet,het ligt zo dicht bij elkaar zondag en de stress is onmetelijk !!
Met zijn allen er achter en het komt goed :sjaal:
Mooi gesproken Tigo. Het wordt een orgastische vreugde of we krijgen een gigantische dreun. Zal de degradatie van 2014 nooit vergeten, een historische en verdovende klap. Maar zou het verschrikkeliik gevonden hebben als ik er toen niet bij was geweest.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], endy, Google [Bot], Hendje, pjottr, softtail en 44 gasten