Videoref

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Videoref

Bericht door jsentani »

Ik heb het na twee wedstrijden wel een beetje gehad met die videoref.
Dit haalt alle charme weg van het voetbal.
Rode kaart overtredingen waarbij gezondheid van een speler in gevaar komt (zoals vandaag helaas) en is de bal wel of niet over de lijn mag wat mij betreft met de video gedaan worden. De rest gewoon door de 4 tot 6 man in en langs het veld.
Klopt, ze zullen wel eens een fout maken maar dat heft zich door het seizoen heen wel op (je krijgt wat tegen en wat mee).
Nu hoeft een scheids eigenlijk nooit te fluiten (lekker geen risico nemen) en wachten op de videoref.
Wat als NEC had gescoord voordat NAC vandaag (na lang wachten) een penalty had gehad? Was dat doelpunt dan afgekeurd?
Straks zal elke kleine overtreding in het strafschopgebied met vertraging worden afgefloten en veel doelpunten zullen voor kleine vergrijpen worden afgekeurd.(shirtje trekken, even vasthouden, blok ztten etc, wat bijvoorbeeld bij elke corner gebeurt).
Het leek leuk maar ik ben na twee wedstrijden wel genezen van de videoref, graag veel minder gebruiken, het voetbal gaat er aan kapot.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Videoref

Bericht door Nummer 11 »

Vind het een aparte gewaarwording op deze manier. De videoref moet misschien ook iets op aanvraag zijn, zoals bij het hockey.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door mschr »

Blom was het probleem, niet de videoscheids. Blom nam geen enkele beslissing en wachtte steeds wat Higler ervan vond. Dat is niet de bedoeling van het invoeren van een videoscheids.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door DJTEEF! »

Nummer 11 schreef:Vind het een aparte gewaarwording op deze manier. De videoref moet misschien ook iets op aanvraag zijn, zoals bij het hockey.
:withstupid:

Nu is het toepassen ervan te arbitrair.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door Pol »

jsentani schreef:Ik heb het na twee wedstrijden wel een beetje gehad met die videoref.
Dit haalt alle charme weg van het voetbal.
Rode kaart overtredingen waarbij gezondheid van een speler in gevaar komt (zoals vandaag helaas) en is de bal wel of niet over de lijn mag wat mij betreft met de video gedaan worden. De rest gewoon door de 4 tot 6 man in en langs het veld.
Klopt, ze zullen wel eens een fout maken maar dat heft zich door het seizoen heen wel op (je krijgt wat tegen en wat mee).
Nu hoeft een scheids eigenlijk nooit te fluiten (lekker geen risico nemen) en wachten op de videoref.
Wat als NEC had gescoord voordat NAC vandaag (na lang wachten) een penalty had gehad? Was dat doelpunt dan afgekeurd?
Straks zal elke kleine overtreding in het strafschopgebied met vertraging worden afgefloten en veel doelpunten zullen voor kleine vergrijpen worden afgekeurd.(shirtje trekken, even vasthouden, blok ztten etc, wat bijvoorbeeld bij elke corner gebeurt).
Het leek leuk maar ik ben na twee wedstrijden wel genezen van de videoref, graag veel minder gebruiken, het voetbal gaat er aan kapot.
Je bent veel te negatief, maar er blijven wel vragen. Ik vroeg me ook al af wat er gebeurd zou zijn als NEC had gescoord in de tijd na de overtreding voor de eerste penalty. Of nog vreemder, als er een penaltysituatie aan de andere kant was geweest.
Ik ben er ook voorstander van het aan de teams te laten en het hockeysysteem te volgen. Je krijgt 1, 2 of voor mijn part drie mogelijkheden om het aan te vragen. Heb je gelijk dan kost het je geen poging.
Laatst gewijzigd door Pol op zo 28 mei 2017, 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.

jbnmgn

Re: Videoref

Bericht door jbnmgn »

mschr schreef:Blom was het probleem, niet de videoscheids. Blom nam geen enkele beslissing en wachtte steeds wat Higler ervan vond. Dat is niet de bedoeling van het invoeren van een videoscheids.
Het is ook onbegrijpelijk dat de KNVB ene Blom aanstelt voor een belangrijke wedstrijd zoals deze was. Niet dat we onder leiding van b.v. Kuijpers wel gewonnen hadden maar gewoon de onkunde van die blonde kloothommel zonder enige beslissing zelfstandig te durven/kunnen nemen maakt dat de wedstrijd niet goed verliep. Het vanaf minuut 1 tijd rekken van NEC werd pas heel ver in de wedstrijd een keertje bestraft, maar dat had hij al binnen 5 minuten moeten doen.

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Videoref

Bericht door Nummer 11 »

jbnmgn schreef:
mschr schreef:Blom was het probleem, niet de videoscheids. Blom nam geen enkele beslissing en wachtte steeds wat Higler ervan vond. Dat is niet de bedoeling van het invoeren van een videoscheids.
Het is ook onbegrijpelijk dat de KNVB ene Blom aanstelt voor een belangrijke wedstrijd zoals deze was. Niet dat we onder leiding van b.v. Kuijpers wel gewonnen hadden maar gewoon de onkunde van die blonde kloothommel zonder enige beslissing zelfstandig te durven/kunnen nemen maakt dat de wedstrijd niet goed verliep. Het vanaf minuut 1 tijd rekken van NEC werd pas heel ver in de wedstrijd een keertje bestraft, maar dat had hij al binnen 5 minuten moeten doen.
Ja maar dan had hij NAC ook wel mogen bestraffen voor tijdrekken. :wink:

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door burp »

DJTEEF! schreef:
Nummer 11 schreef:Vind het een aparte gewaarwording op deze manier. De videoref moet misschien ook iets op aanvraag zijn, zoals bij het hockey.
:withstupid:

Nu is het toepassen ervan te arbitrair.
Voor de hockeyregeling oftewel op aanvraag aanvoerder en direct na gebeurtenis.
2 keer per helft, zit je de eerste keer fout vervalt de tweede mogelijkheid (is tegen tijdrekken, spelbederf).

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Videoref

Bericht door Juul »

mschr schreef:Blom was het probleem, niet de videoscheids. Blom nam geen enkele beslissing en wachtte steeds wat Higler ervan vond.
En Higler was de scheids die in Breda dolgraag rood gaf aan Golla maar dat helaas moest terugdraaien, maar Dessers er niet voor bestrafte. De overtreding op Grot was ook een pingel maar die hoefde hij niet terug te zien om vervolgens in Nijmegen Blom erop te attenderen dat er een penalty gegeven moest worden.

Blom en Higler zijn trouwens ook twee namen die regelmatig door Johan Derksen in de zeik gezet worden. Niet dat er direct een link is, maar toch.

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4381
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door Jeffry74 »

jsentani schreef:Ik heb het na twee wedstrijden wel een beetje gehad met die videoref.
Dit haalt alle charme weg van het voetbal.
Rode kaart overtredingen waarbij gezondheid van een speler in gevaar komt (zoals vandaag helaas) en is de bal wel of niet over de lijn mag wat mij betreft met de video gedaan worden. De rest gewoon door de 4 tot 6 man in en langs het veld.
Klopt, ze zullen wel eens een fout maken maar dat heft zich door het seizoen heen wel op (je krijgt wat tegen en wat mee).
Nu hoeft een scheids eigenlijk nooit te fluiten (lekker geen risico nemen) en wachten op de videoref.
Wat als NEC had gescoord voordat NAC vandaag (na lang wachten) een penalty had gehad? Was dat doelpunt dan afgekeurd?
Straks zal elke kleine overtreding in het strafschopgebied met vertraging worden afgefloten en veel doelpunten zullen voor kleine vergrijpen worden afgekeurd.(shirtje trekken, even vasthouden, blok ztten etc, wat bijvoorbeeld bij elke corner gebeurt).
Het leek leuk maar ik ben na twee wedstrijden wel genezen van de videoref, graag veel minder gebruiken, het voetbal gaat er aan kapot.
:withstupid:
Blom had 2 keer kunnen fluiten voor een pingel, maar deed dat niet, omdat hij twijfels had.
Hij werd overruled door de videoref.

Per saldo maakte het dus geen fuck uit, want over een heel seizoen genomen vallen beslissingen soms in je voordeel of nadeel uit.
Over een langere periode (34 wedstrijden) zal het weinig verschil maken.

Natuurlijk gaat het soms over miljoenen, status en prijzen, maar de videoref in deze hoedanigheid is geen verbetering voor het voetbal.
Die primeur hebben wij in Nijmegen alvast kunnen aanschouwen.
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door Arjan van Hout »

mschr schreef:Blom was het probleem, niet de videoscheids. Blom nam geen enkele beslissing en wachtte steeds wat Higler ervan vond. Dat is niet de bedoeling van het invoeren van een videoscheids.
Wat dat betreft had daar ieder ander willekeurig individu kunnen gaan lopen, higlee was de scheids vandaag. Blom een trekpop.

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door valkhof »

de video ref is absoluut geen schuldige aan het degraderen maar nu in 2 wedstrijden 3 keer zo bepalend zijn, dat haalt ook de hele charme weg van het voetbal.
2 penalties gegeven door video ref, je kunt het ook beschrijven als onkunde van de scheids. aan de andere kant vond ik het vorige week wel weer lekke dat golla mocht blijven staan.

Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door Gerd »

Ik vind het raar, Blom geeft Rayi eerst geel. Een straf die hij heeft gezien, en wordt daarna gecorrigeerd om hem rood te geven..Ik ben geen jurist maar dit klopt volgens mij niet.Iemand dubbel straffen???? Die twee pingels had hij niet goed waargenomen; dat kan. Daar is dit systeem voor. Maar beslissing van de scheids blijft toch????
Daarbij vind ik dat je deze hulpmiddelen (doelpunt technologie en video scheids) goed is, maar dan voor alle wedstrijden in de competitie, en niet alleen voor belangrijke wedstrijden. Volendam is genaaid door een handsbal van Nac in de nacompetitie die toen doorging naar de finale. Als ze toen de video scheids hadden gehad was Nac niet naar de finale gegaan.
Blijft staan; DAT WE TERECHT HEBBEN VERLOREN.

Poort5
Berichten: 2529
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 21:19
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door Poort5 »

Pol schreef:
jsentani schreef:Ik heb het na twee wedstrijden wel een beetje gehad met die videoref.
Dit haalt alle charme weg van het voetbal.
Rode kaart overtredingen waarbij gezondheid van een speler in gevaar komt (zoals vandaag helaas) en is de bal wel of niet over de lijn mag wat mij betreft met de video gedaan worden. De rest gewoon door de 4 tot 6 man in en langs het veld.
Klopt, ze zullen wel eens een fout maken maar dat heft zich door het seizoen heen wel op (je krijgt wat tegen en wat mee).
Nu hoeft een scheids eigenlijk nooit te fluiten (lekker geen risico nemen) en wachten op de videoref.
Wat als NEC had gescoord voordat NAC vandaag (na lang wachten) een penalty had gehad? Was dat doelpunt dan afgekeurd?
Straks zal elke kleine overtreding in het strafschopgebied met vertraging worden afgefloten en veel doelpunten zullen voor kleine vergrijpen worden afgekeurd.(shirtje trekken, even vasthouden, blok ztten etc, wat bijvoorbeeld bij elke corner gebeurt).
Het leek leuk maar ik ben na twee wedstrijden wel genezen van de videoref, graag veel minder gebruiken, het voetbal gaat er aan kapot.
Je bent veel te negatief, maar er blijven wel vragen. Ik vroeg me ook al af wat er gebeurd zou zijn als NEC had gescoord in de tijd na de overtreding voor de eerste penalty. Of nog vreemder, als er een penaltysituatie aan de andere kant was geweest.
Ik ben er ook voorstander van het aan de teams te laten en het hockeysysteem te volgen. Je krijgt 1, 2 of voor mijn part drie mogelijkheden om het aan te vragen. Heb je gelijk dan kost het je geen poging.
Vroeg ik me ook af. Dan zou je evt ook 2 pingels achtereen kunnen krijgen.

n23
Berichten: 905
Lid geworden op: vr 31 jan 2014, 21:31
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door n23 »

Ik vond het niks op deze manier, ineens 5 minuten later nog een penalty tegen krijgen slaat natuurlijk nergens op. Was erg stom om te zien dat Blom nu gewoon niks floot tot hij in zn oortje hoorde dat er iets was. Zou het dan inderdaad zo doen als in het hockey dat de aanvoerder het kan aanvragen X keer per wedstrijd.


Vraag me nu wel af waarom wij in Breda dan geen penalty krijgen als Grot wordt neergehaald, want dat was er 100% een.

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4381
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door Jeffry74 »

n23 schreef:Ik vond het niks op deze manier, ineens 5 minuten later nog een penalty tegen krijgen slaat natuurlijk nergens op. Was erg stom om te zien dat Blom nu gewoon niks floot tot hij in zn oortje hoorde dat er iets was. Zou het dan inderdaad zo doen als in het hockey dat de aanvoerder het kan aanvragen X keer per wedstrijd.


Vraag me nu wel af waarom wij in Breda dan geen penalty krijgen als Grot wordt neergehaald, want dat was er 100% een.
Er zal dus een scheidsrechter bij de dienstdoende videoref moeten komen, zodat hij de videoref kan controleren op dwalingen.
De dienstdoende videoref kan natuurlijk ook zitten te slapen bij een doorsnee zaadpot zoals Excelsior - NAC ........ :crazy:

Dit is dweilen met de kraan open.
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door harold »

Doellijntechnologie is top, videoref moeten ze achterwege laten. Je kunt dadelijk nooit meer uitbundig blij zijn bij een doelpunt, want wie weet is er voorafgaand een overtreding oid gemaakt.

Gebruikersavatar
nec4n
Berichten: 1573
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 14:55
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door nec4n »

harold schreef:Doellijntechnologie is top, videoref moeten ze achterwege laten. Je kunt dadelijk nooit meer uitbundig blij zijn bij een doelpunt, want wie weet is er voorafgaand een overtreding oid gemaakt.
Ja, maar dan is het toch ook geen geldig doelpunt, dus eerlijker? Daarnaast kun je wel uitbundig zijn. Misschien dat de emoties nog wat hogere pieken en dalen hebben, maar dat maakt het dan misschien ook wel weer mooi? Voetbal = emotie, en dat kan mooi zijn. Overigens weet ik niet of jij weet hoe duur videoref is maar dat is voor Nederlandse begrippen erg duur. Het kost ongeveer 1/2 miljoen per wedstrijd dacht ik.
ENIESEE NIJMEGEN

Niels
Berichten: 137
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 15:47
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door Niels »

Daarnaast: wat nou als NEC had gescoord in de tegenaanval en de bal toch op de stip gelegd werd na een paar minuten? Waren de rapen gaar geweest...

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15802
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door pjottr »

harold schreef:Doellijntechnologie is top, videoref moeten ze achterwege laten. Je kunt dadelijk nooit meer uitbundig blij zijn bij een doelpunt, want wie weet is er voorafgaand een overtreding oid gemaakt.
Videoref moet je doen net als in het hockey, elke ploeg een maximaal aantal keren per wedstrijd.
Dit schiet niet op, ook omdat de ene scheidsrechter het anders interpreteerd dan de ander.

Eddy TT
Berichten: 905
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 13:14

Re: Videoref

Bericht door Eddy TT »

Vond het op zich prima. Eerst doorlaten spelen en als het spel stil ligt kijken wat er nu precies gebeurde. Precies zoals het hoort in mijn optiek. Niemand is dus door de arbitrage benadeeld terwijl dat zonder die videoref wel kan gebeuren. Fair play dus. Liever dit dan dat je door een onterechte beslissing er bv uitligt.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door jetipo »

Eddy TT schreef:Vond het op zich prima. Eerst doorlaten spelen en als het spel stil ligt kijken wat er nu precies gebeurde. Precies zoals het hoort in mijn optiek. Niemand is dus door de arbitrage benadeeld terwijl dat zonder die videoref wel kan gebeuren. Fair play dus. Liever dit dan dat je door een onterechte beslissing er bv uitligt.


Wat als er bijvoorbeeld gescoord was tussen de overtreding en het ingrijpen door de videoref?
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Necco
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 11:27
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door Necco »

jetipo schreef:
Eddy TT schreef:Vond het op zich prima. Eerst doorlaten spelen en als het spel stil ligt kijken wat er nu precies gebeurde. Precies zoals het hoort in mijn optiek. Niemand is dus door de arbitrage benadeeld terwijl dat zonder die videoref wel kan gebeuren. Fair play dus. Liever dit dan dat je door een onterechte beslissing er bv uitligt.


Wat als er bijvoorbeeld gescoord was tussen de overtreding en het ingrijpen door de videoref?
Als NEC uit die aanval had gescoord was de wedstrijd denk ik gestaakt en had Blom ontzet moeten worden vrees ik. Want de regels zijn helder: Dan wordt de penalty gegeven en alles vanaf het moment van de overtreding wordt ongedaan gemaakt. Dus: De goal van NEC zou dan zijn afgekeurd.
Soms is `t beter iets moois te verliezen dan dat je `t nooit hebt gehad

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door Jackiegoal »

nec4n schreef: Overigens weet ik niet of jij weet hoe duur videoref is maar dat is voor Nederlandse begrippen erg duur. Het kost ongeveer 1/2 miljoen per wedstrijd dacht ik.
Geloof je het zelf? Een half miljoen voor een oortje naar iemand die 1,5 uur TV moet kijken? Dan ga ik denk ik in de videoref-business...
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Videoref

Bericht door Tiel »

Jackiegoal schreef:
nec4n schreef: Overigens weet ik niet of jij weet hoe duur videoref is maar dat is voor Nederlandse begrippen erg duur. Het kost ongeveer 1/2 miljoen per wedstrijd dacht ik.
Geloof je het zelf? Een half miljoen voor een oortje naar iemand die 1,5 uur TV moet kijken? Dan ga ik denk ik in de videoref-business...
:lol: 500.000,00 per wedstrijd. Dan moet je toch zelf ook denken dat kan helemaal niet als je zoiets schrijft.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brankonec75, jackynec, VZH, zoete aardbei en 51 gasten