Alireza Jahanbakhsh

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Goffert
Berichten: 4369
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:32
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Goffert »

Tiel schreef:
Jota schreef:
Eniesee schreef:is er eigenlijk een doorverkoopclausule ?
Want ik toen begreep wel ja. Dus eigenlijk had het NEC publiek hem beter kunnen aanmoedigen!
Heb je ook een dekbed van deze passant?

Je hebt in ieder geval een "plaatje" van een AZ speler op een NEC forum, vreemd.
Pffffff, Eniesee heeft een afbeelding van Maradona. Wat heeft die koekenbakker ooit voor NEC betekend?

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Legendario »

Goffert schreef:
Tiel schreef:
Jota schreef:
Eniesee schreef:is er eigenlijk een doorverkoopclausule ?
Want ik toen begreep wel ja. Dus eigenlijk had het NEC publiek hem beter kunnen aanmoedigen!
Heb je ook een dekbed van deze passant?

Je hebt in ieder geval een "plaatje" van een AZ speler op een NEC forum, vreemd.
Pffffff, Eniesee heeft een afbeelding van Maradona. Wat heeft die koekenbakker ooit voor NEC betekend?
Er zijn er zelfs die nog Carlos Aalbers hebben! De TD van Willem II! Da´s pas vreemd.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Tiel »

Legendario schreef:
Goffert schreef:
Tiel schreef:
Jota schreef:
Eniesee schreef:is er eigenlijk een doorverkoopclausule ?
Want ik toen begreep wel ja. Dus eigenlijk had het NEC publiek hem beter kunnen aanmoedigen!
Heb je ook een dekbed van deze passant?

Je hebt in ieder geval een "plaatje" van een AZ speler op een NEC forum, vreemd.
Pffffff, Eniesee heeft een afbeelding van Maradona. Wat heeft die koekenbakker ooit voor NEC betekend?
Er zijn er zelfs die nog Carlos Aalbers hebben! De TD van Willem II! Da´s pas vreemd.
Die heeft dan ook meer NEC DNA in zijn kleine teen dan Ali in zijn hele lijf.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door LT »

Jota schreef:
jbnmgn schreef:
Tiel schreef:
Jota schreef:
Eniesee schreef:is er eigenlijk een doorverkoopclausule ?
Want ik toen begreep wel ja. Dus eigenlijk had het NEC publiek hem beter kunnen aanmoedigen!
Heb je ook een dekbed van deze passant?

Je hebt in ieder geval een "plaatje" van een AZ speler op een NEC forum, vreemd.
Geen dekbed maar ik heb wel een gesigneerd shirt door hem persoonlijk uitgereikt aan mij. En daar ben ik best trots op ook al speelt hij nu bij AZ
:withstupid: had ik maar een dekbed van alireza ;-)

De nieuwe held moet nog komen.
Iemand die al jaren bij de club speelt misschien? Iemand die rood-groen-zwart eet, drinkt, slaapt en leeft? Iemand als Leiwa? Ik vind dit soort uitlatingen over een speler die het bloed onder de nagels haalt tegen zijn oude club echt heel apart, maar goed.. ik val dan ook niet direct voor een kus op een logo.

Nimma1
Berichten: 2365
Lid geworden op: do 18 jun 2015, 11:12
Locatie: Nimma
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Nimma1 »


Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32794
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door bertje »

Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Midas
Berichten: 1603
Lid geworden op: vr 21 aug 2015, 00:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Midas »

Nimma1 schreef:Verhaal over Ali in de VI

http://www.vi.nl/premium-promo/ik-wil-g ... ogen-1.htm
Wil je misschien de volledige tekst van het artikel op http://pastebin.com zetten of hier kopieren? Ik ben geen lid van VI maar wel benieuwd naar het artikel.

Groet.
“I refuse to answer that question on the grounds that I don't know the answer”

Gebruikersavatar
martijn5
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 17:53
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door martijn5 »

‘Ik wil graag dat vrouwen in Iran het stadion in mogen’

Als veertienjarige verliet hij zijn ouderlijk huis voor Teheran. Vijf jaar later verruilde hij Iran voor Nederland. ‘Al jong heb ik mezelf voorgehouden dat je droom najagen gepaard gaat met moeilijkheden doorstaan’, zegt Alireza Jahanbakhsh. ‘Ik kies niet snel voor de vertrouwde weg.’

‘Ik ben gelukkig dat ik deze familie om me heen heb. Zij zijn mijn tweede vader, moeder, broers en zussen. Alles wat ik in Nederland heb bereikt, hebben zij mogelijk gemaakt voor mij.’ Alireza Jahanbakhsh (22), aanvaller van AZ, zit op de bank naast zijn beste vrienden Adrian Javad, Aria Hashemi en diens zusje Apam. De heer des huizes, Amir Hashemi, zet een dienblad met glazen thee op tafel. De appeltaart wordt aangesneden door zijn vrouw Honey. Alleen dochter Ava is er niet.

In de drukte in de huiskamer in Beuningen praat Jahanbakhsh met zijn maatjes in zijn moedertaal Farsi. Het interview geeft de Iraniër in vloeiend Engels terwijl hij de discussies in het Nederlands nauwgezet volgt. ‘Een beetje’, antwoordt hij met een lichte tongval op de vraag of hij het kan spreken.

‘Gevoel is alles. Ik volg mijn hart, altijd’
Alireza Jahanbakhsh
Tweeënhalf jaar is de voetballer nu in Nederland. Amir Hashemi ontfermde zich over Jahanbakhsh toen hij Iran achterliet voor Nederland. ‘Inmiddels is hij als een zoon voor me’, zegt de oud-international van Iran die al twintig jaar met zijn gezin in Nederland woont. In 2013 reisde de voetbalmanager namens NEC af naar zijn geboorteland om met pa en zoon Jahanbakhsh te spreken. De aanvaller stond destijds onder contract bij Damash Gilan. Negentien jaar oud was hij en er was volop belangstelling. ‘Ik had gehoord van interesse uit Frankrijk en Turkije, maar concreet werd dat niet. Ik was dicht bij een overgang naar Persepolis, de grootste club in Iran. Toen werd ik gebeld door deze meneer’, zegt Jahanbakhsh en hij wijst naar Hashemi. ‘Hij kwam helemaal naar Iran om met ons te praten en vertelde me over de club, de competitie en het land. Hij zou me er wegwijs kunnen maken als ik een keer naar Nederland zou komen om me te oriënteren. Dat gesprek voelde voor mij meteen goed. En gevoel is alles. Ik volg mijn hart, altijd. Vanaf jonge leeftijd droomde ik van Europa. Alle spelers in Iran dromen daarvan. En gezien de kwaliteiten van veel spelers zouden er meer in Europa behoren te spelen.’

En toch: het was een moeilijke beslissing, zegt hij. Zijn hart zei volmondig ja tegen een avontuur in Nederland, maar datzelfde hart ligt in Iran, dat hij zou achterlaten. ‘Ik weet het nog goed, die eerste dagen hier. Ik sliep in een hotel in Nijmegen. Alleen. Op de tweede dag werd ik wakker en raakte wat in paniek. Niemand om me heen, ik had geen telefoon. Wat dóé ik hier?, dacht ik. Maar eenmaal terug in Iran veranderde dat. Mijn familie wist hoe graag ik dit wilde, iedereen was enthousiast. Ook ik kwam weer terug bij dat gevoel dat het duidelijkste sprak: Ik moest hiervoor gaan.’

Met Amir Hashemi, de oud-international van Iran die al twintig jaar met zijn gezin in Nederland woont en zich ontfermde over Jahanbakhsh. ‘Inmiddels is hij als een zoon voor me.’ Met Amir Hashemi, de oud-international van Iran die al twintig jaar met zijn gezin in Nederland woont en zich ontfermde over Jahanbakhsh. ‘Inmiddels is hij als een zoon voor me.’
Een dag voordat hij naar Nederland vloog om te tekenen bij NEC, hing de directeur van Persepolis nog eens aan de lijn. ‘Of ik niet toch van gedachten wilde veranderen. En na de directeur was er nog één iemand die wilde dat ik zou blijven. Mijn moeder.’

Vanaf zijn veertiende was de middelste van het gezin met drie kinderen uit huis. Jahanbakhsh trok naar de hoofdstad van Iran, Teheran, waar hij ging voetballen voor SC Damash. ‘Maar dat lag op twee uur van thuis. Dat zijn afstanden van niets in Iran. Nu ging ik echt weg van huis. Mijn moeder belt me zeker twee keer per dag. Meestal via FaceTime, dan kunnen we elkaar zien. Dan vraagt ze me wat ik gegeten heb en of ik me goed voel. Minstens één keer per week heeft ze het zwaar: Wat heb je toch voor baan? Waarom wilde je voetballer worden? Ik mis je zo erg. Ik weet dat ze het niet zegt omdat ze me niet steunt, maar omdat ze het moeilijk heeft. Dat doet me zeer om te horen, natuurlijk. Ik mis haar ook, heel erg, maar ik zal dat nooit tegen haar zeggen. Ik denk dat deze situatie voor mijn familie zwaarder is dan voor mij. Zij voelen een gemis in hun vertrouwde omgeving. Ik heb hier een doel. Ik wil ook niet dat we elkaar versterken in onze gevoelens. Ik wil sterk zijn, dan kan mijn moeder zich daaraan optrekken. Sluit je ogen en de tijd is daar dat ik bij je zal zijn, zeg ik dan.’

Zus

Ook met de rest van zijn familie staat hij in nauw contact. ‘Mijn zus Sahebeh belt me misschien nog wel vaker dan mijn moeder. Ook met mijn jongere broertje Mohammad Reza heb ik een speciale band. We groeiden op in een stabiel gezin waarin we alle mogelijkheden hadden. Mijn vader werkte voor een fietsenfabriek en deed er alles aan ons te onderhouden. Toen ik naar Teheran verhuisde, bijvoorbeeld. Ik had geen salaris, dus mijn vader moest alles betalen: taxi, hotel, eten. Hij heeft me daarin gesteund zonder te klagen.’

Zijn vader hoopte vurig hem ooit in het shirt van Persepolis uit Teheran te zien spelen. Dan klinkt er wat gestommel en gelach in het Iraanse gezin in Beuningen. Amir Hashemi maakt grijnzend een wegwerpgebaar. De oud-international was jarenlang een van de beste spelers van Esteghlal, de andere club uit de hoofdstad. ‘De sfeer van de onderlinge duels is te vergelijken met die van Ajax en Feyenoord’, zegt Jahanbakhsh. ‘Mijn vader was fan van Persepolis. In 2006 keek ik samen met hem naar het WK in Duitsland. Hij zei: “Wat zou het geweldig zijn als je ooit in het nationale team zou spelen”. Om dan acht jaar later het WK in Brazilië te spelen… Ik kan nog altijd niet geloven dat ik erbij was. Mijn vader evenmin. Hij zegt nu: “Ik wist dat je een goede voetballer zou worden, maar dít had ik niet verwacht”. Dan zie ik zijn trots. Net als bij mijn moeder. Zij is degene die zegt: “Blijf bij mij”. Maar uiteindelijk is ze het meest gelukkig als ik mijn weg volg. Mijn ouders laten mij vrij. Daarvoor ben ik ze erg dankbaar.’

Kookkunsten

Afgelopen zomer verruilde Jahanbakhsh NEC voor AZ. Daarmee verhuisde hij van Beuningen, waar hij op steenworp afstand van het gezin Hashemi woonde, naar Heemstede, ten zuiden van Haarlem. ‘Ik ben opgegroeid met veel buren. In Iran speelt het leven zich veel af op straat. Jongetjes voetballen op straat in de drukte, de meisjes kijken. Maar toen ik op mijn veertiende naar Teheran verhuisde, leefde ik op het complex van de club. Daar heerste de rust. Dat beviel me enorm. Ik kon me richten op mijn doel: trainen, rusten, goed eten en voorbereiden. Dat past bij mij. Doordat ik al zo jong zelfstandig leerde te zijn, weet ik nu wat bij me past en wat niet. Ik ben geen stadsmens.’

Jahanbakhsh denkt terug aan die eerste paar dagen in Teheran. ‘Ik voelde me hetzelfde als in dat hotel in Nijmegen. Maar ik heb me toen, op die leeftijd al, voorgehouden dat je droom najagen gepaard gaat met moeilijkheden doorstaan. Door er doorheen te gaan, word je gevormd. Ik kies niet snel voor de veilige, vertrouwde weg. Ik weet wat ik wil en ben volhardend in mijn doel. Daarbij zoek ik de juiste mensen om me heen. Als jonge jongen al. In Iran had ik veel vrienden. Vrienden die serieus waren, een doel hadden, en ik had vrienden die veel feestten en hun tijd besteedden aan andere dingen. Uit mijzelf koos ik gaandeweg voor de vrienden die een doel hadden. Bij hen was ik het liefst. Een goede vriend brengt je verder, een slechte vriend haalt je naar beneden. De mensen om me heen zijn de belangrijkste reden dat ik zo ben geworden.’

Hij kijkt zijn twee beste vrienden aan, Aria en Adrian. Hij leerde ze in Nederland kennen, maar hun Iraanse achtergrond verbond hen vanaf dag één. Elke dag hebben ze contact. ‘Na elke wedstrijd vraag ik hen mij een cijfer te geven tussen 0 en 10. Dan zijn ze oprecht kritisch. Dat wil ik ook, ze houden mij scherp. Na de wedstrijd tegen Heracles Almelo (3-6, red.) kreeg ik een 9,5, maar ze gaven me ook ooit een 5 of een 6. Ik vraag aan hen wat er beter kan en neem die punten in me op om ermee aan de slag te gaan.’

‘Ali is goed in kritiek om te zetten in verandering’, zegt Aria dan. ‘Hij is een rustige jongen; als je met hem praat, luistert hij echt naar wat je zegt. Hij komt nooit aan met: Ja, maar…’ Adrian: ‘Hij is ook iemand die zijn keuzes overlegt. Ook dan zal hij de punten die een ander heeft, meenemen om zo een keuze maken die volledig bij hem past.’

Alireza: ‘Zeg ook wat minder vriendelijke dingen, jongens.’

Aria: ‘Zijn kookkunsten. Nee, dat gaat steeds beter.’

Alireza: ‘Ik ben altijd laat.’

Aria: ‘Ja, we hadden vanmorgen om tien uur afgesproken, en hoe laat was je er? Elf uur.’

Alireza: ‘In het voetbal ben ik altijd op tijd. Ik heb discipline. Maar ik ben rustig, wil op mijn gemak doen. En nog een minpuntje dat ik over mezelf zou zeggen, is dat ik soms te lief ben. In Iran ben ik gewend om te doen wat van me gevraagd wordt. Uit respect. Hier is de dialoog veel meer aanwezig. Dat is wennen.’

‘In Iran ben ik gewend om te doen wat van me gevraagd wordt. Uit respect. Hier is de dialoog veel meer aanwezig. Dat is wennen’
De cultuurverschillen zijn groot, ondervindt hij. Maar de realiteit van het leven in Iran staat ver af van de beeldvorming die er in het Westen heerst, zegt Jahanbakhsh. Als hij zoekt naar de woorden om te omschrijven wat dat met hem doet, neemt Honey Hashemi het even van hem over. ‘Een paar jaar geleden wilden mijn man en ik op vakantie gaan in Iran’, zegt ze. ‘Mijn collega’s zeiden: “Oei, dat moet je niet doen. Het is niet veilig daar”. Toen we in Iran waren, vroegen de mensen waar we woonden. “Oh, in Nederland? Is dat niet gevaarlijk voor je kinderen met al die prostituees en drugs”? Beeldvorming dus.’

Jahanbakhsh: ‘Als ik soms hoor wat er hier in het nieuws komt over Iran, dan raakt me dat. Want mensen baseren zich op wat ze horen of lezen; dat er problemen zijn en dat er altijd oorlog is in Iran. Ik kan je zeggen: zo is het leven daar niet. De mensen hebben een goede levensstijl, er is luxe, een moderne mode. Natuurlijk, het land is onvergelijkbaar met Nederland, maar je moet het ook niet willen vergelijken. Nederland is een van de meest vrije landen ter wereld. Iran is een islamitisch land dat regels heeft waar iedereen zich aan dient te houden. Daar kunnen mensen in Nederland iets van vinden of zelfs boos over worden. Maar dat is Iran. Het wil echter niet zeggen dat iedereen in Iran het ermee eens is. Ik zou bijvoorbeeld heel graag willen dat vrouwen en meisjes naar het stadion mogen komen. Dat wil iedereen, vrouwen én mannen. Mijn moeder en zus hebben me nog nooit live zien spelen voor de nationale ploeg. Ik denk dat het een kwestie van tijd is. De nieuwe generatie heeft een nieuwe denkwijze. Zij staan voor een meer vrije manier van leven.’

Alireza Jahanbakhsh: ‘Ik ben geen fanatieke moslim.’
Alireza Jahanbakhsh: ‘Ik ben geen fanatieke moslim.’
Stempel

Hij buigt even zijn hoofd. Dan in rustige bewoordingen: ‘Ik heb vaak het gevoel dat ik me moet verdedigen voor mijn land. En vaak doe ik dat ook, door achtergronden te geven over onze cultuur. Ik wil niet op alles zeggen: Dat is niet waar. Ik wil eerlijk met mezelf zijn en de realiteit onder ogen zien. Maar sommige mensen noemen de oorlog in Irak in één adem met de situatie in Iran. “Is dat niet hetzelfde dan?”, hoor ik vaak. Of: “Spreek je Arabisch?” Irakezen spreken Arabisch, wij Perzisch. Irak is een Arabisch land, Iran een Perzisch land. Het één is niet beter dan het ander. Het gaat me om de aannames van sommige mensen zonder zich te informeren. Een stempel plakken. Ik ben ook gelovig, maar geen fanatieke moslim. Ik vond mijn eigen manier binnen de kaders van de islam. Voor mij is dat een goed mens zijn, een connectie met God hebben. Ik heb ervaren dat die verbondenheid me helpt. Dan laat je zoiets nooit meer los. Maar voor mij hoeft daar geen stempel op te zitten. Als ik vrij kan zijn om mijn eigen keuzes te maken, voel ik me het beste.’


Gebruikersavatar
nec4n
Berichten: 1577
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 14:55
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door nec4n »

Wanneer beginnen de kwalificaties voor het WK? Of zijn die al begonnen? Hoe staat het er dan voor?
ENIESEE NIJMEGEN

Gerher
Berichten: 1342
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 21:15
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Gerher »

Midas schreef:
Nimma1 schreef:Verhaal over Ali in de VI

http://www.vi.nl/premium-promo/ik-wil-g ... ogen-1.htm
Wil je misschien de volledige tekst van het artikel op http://pastebin.com zetten of hier kopieren? Ik ben geen lid van VI maar wel benieuwd naar het artikel.

Groet.


Kun je dat ook doen met het artikel over Danny Hoekman?

KiarashM
Berichten: 404
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 16:09
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door KiarashM »

nec4n schreef:
Wanneer beginnen de kwalificaties voor het WK? Of zijn die al begonnen? Hoe staat het er dan voor?
Groep A:
1.Iran
2.Zuid-Korea
3.Uzbekistan
4.China
5.Qatar
6.Syrie

Groep B:
1.Japan
2.Australië
3.Saudi-Arabië
4.Irak
5.Thailand
6.Verenigde Arabische Emiraten

1 September beginnen de eerste kwalificatiewedstrijden. De beste nummer twee's van de poules plaatsen zich rechtstreeks, en de nummer drie's gaan naar de intercontinentale play-offs. Daar treffen ze een CONCACAF tegenstander. Gezien de sterke reeks van Iran de afgelopen jaren (sinds 2012 ongeslagen in Azië) is kwalificatie mijn verwachting. Ik hoop dat ze eindelijk de knock-out fase van het WK in 2018 kunnen bereiken. Er zijn nu een aantal zeer talentvolle spelers die aan het doorbreken zijn in Europa, dus dit keer wordt het anders dan in 2014.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Pol »

KiarashM schreef: 1 September beginnen de eerste kwalificatiewedstrijden.
Van de 3e ronde. Ze hebben al een berg wedstrijden achter de rug en het overgrote deel van de Aziatische landen ligt er al uit.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5427
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door illestyl »

KiarashM schreef:
nec4n schreef:
Wanneer beginnen de kwalificaties voor het WK? Of zijn die al begonnen? Hoe staat het er dan voor?
Groep A:
1.Iran
2.Zuid-Korea
3.Uzbekistan
4.China
5.Qatar
6.Syrie

Groep B:
1.Japan
2.Australië
3.Saudi-Arabië
4.Irak
5.Thailand
6.Verenigde Arabische Emiraten

1 September beginnen de eerste kwalificatiewedstrijden. De beste nummer twee's van de poules plaatsen zich rechtstreeks, en de nummer drie's gaan naar de intercontinentale play-offs. Daar treffen ze een CONCACAF tegenstander. Gezien de sterke reeks van Iran de afgelopen jaren (sinds 2012 ongeslagen in Azië) is kwalificatie mijn verwachting. Ik hoop dat ze eindelijk de knock-out fase van het WK in 2018 kunnen bereiken. Er zijn nu een aantal zeer talentvolle spelers die aan het doorbreken zijn in Europa, dus dit keer wordt het anders dan in 2014.
Over wie heb je het? Azmoun en Alireza?

Waar is die 'dit keer wordt het anders' op gebaseerd?

Gebruikersavatar
Midas
Berichten: 1603
Lid geworden op: vr 21 aug 2015, 00:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Midas »

Dankjewel Martijn!
“I refuse to answer that question on the grounds that I don't know the answer”

KiarashM
Berichten: 404
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 16:09
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door KiarashM »

illestyl schreef:
KiarashM schreef:
nec4n schreef:
Wanneer beginnen de kwalificaties voor het WK? Of zijn die al begonnen? Hoe staat het er dan voor?
Groep A:
1.Iran
2.Zuid-Korea
3.Uzbekistan
4.China
5.Qatar
6.Syrie

Groep B:
1.Japan
2.Australië
3.Saudi-Arabië
4.Irak
5.Thailand
6.Verenigde Arabische Emiraten

1 September beginnen de eerste kwalificatiewedstrijden. De beste nummer twee's van de poules plaatsen zich rechtstreeks, en de nummer drie's gaan naar de intercontinentale play-offs. Daar treffen ze een CONCACAF tegenstander. Gezien de sterke reeks van Iran de afgelopen jaren (sinds 2012 ongeslagen in Azië) is kwalificatie mijn verwachting. Ik hoop dat ze eindelijk de knock-out fase van het WK in 2018 kunnen bereiken. Er zijn nu een aantal zeer talentvolle spelers die aan het doorbreken zijn in Europa, dus dit keer wordt het anders dan in 2014.
Over wie heb je het? Azmoun en Alireza?

Waar is die 'dit keer wordt het anders' op gebaseerd?
Sardar Azmoun.

http://www.espnfc.com/blog/espn-fc-unit ... n-ali-daei

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5427
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door illestyl »

KiarashM schreef:
illestyl schreef:
KiarashM schreef:
nec4n schreef:
Wanneer beginnen de kwalificaties voor het WK? Of zijn die al begonnen? Hoe staat het er dan voor?
Groep A:
1.Iran
2.Zuid-Korea
3.Uzbekistan
4.China
5.Qatar
6.Syrie

Groep B:
1.Japan
2.Australië
3.Saudi-Arabië
4.Irak
5.Thailand
6.Verenigde Arabische Emiraten

1 September beginnen de eerste kwalificatiewedstrijden. De beste nummer twee's van de poules plaatsen zich rechtstreeks, en de nummer drie's gaan naar de intercontinentale play-offs. Daar treffen ze een CONCACAF tegenstander. Gezien de sterke reeks van Iran de afgelopen jaren (sinds 2012 ongeslagen in Azië) is kwalificatie mijn verwachting. Ik hoop dat ze eindelijk de knock-out fase van het WK in 2018 kunnen bereiken. Er zijn nu een aantal zeer talentvolle spelers die aan het doorbreken zijn in Europa, dus dit keer wordt het anders dan in 2014.
Over wie heb je het? Azmoun en Alireza?

Waar is die 'dit keer wordt het anders' op gebaseerd?
Sardar Azmoun.

http://www.espnfc.com/blog/espn-fc-unit ... n-ali-daei

Azmoun kan zeker een subtopper worden in Europa en wie weet nóg beter, maar het WK is al over 2 jaar en verder loopt er bar weinig niveau rond. De Teymourians van deze wereld zijn dan ook al bijna te oud.

De titel van het bericht :biggrin: Ali Daei, stokpaardje van Iran met z'n 109 interland goals, bovenal legendarische spits, die tegen grootmachten als Nepal, Sri Lanka en niet te vergeten De Maladiven wist te scoren (http://www.rsssf.com/miscellaneous/daei-intlg.html). In de glansrijke 17-0 overwinning op De Maladiven wist hij 2 wonderschone goals te maken.

Je overschat de voetbalcultuur in Iran schromelijk. Over cultuur gesproken; Iran heeft, en dat meen ik, één van de mooiste en oudste culturen op deze wereld. Helaas wordt die cultuur goed vergald door, je raad het al, gekkies die geloven in een sprookjesboek. Iraniërs die ik ken zijn ook altijd hartstikke fijne mensen, ze zitten dan ook meestal vanwege dezelfde noodzaak in Nederland, namelijk het ontvluchten van diezelfde gekkies en hun verreikende invloed.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10572
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Gijscoman »

illestyl schreef:
KiarashM schreef:
illestyl schreef:
KiarashM schreef:
nec4n schreef:
Wanneer beginnen de kwalificaties voor het WK? Of zijn die al begonnen? Hoe staat het er dan voor?
Groep A:
1.Iran
2.Zuid-Korea
3.Uzbekistan
4.China
5.Qatar
6.Syrie

Groep B:
1.Japan
2.Australië
3.Saudi-Arabië
4.Irak
5.Thailand
6.Verenigde Arabische Emiraten

1 September beginnen de eerste kwalificatiewedstrijden. De beste nummer twee's van de poules plaatsen zich rechtstreeks, en de nummer drie's gaan naar de intercontinentale play-offs. Daar treffen ze een CONCACAF tegenstander. Gezien de sterke reeks van Iran de afgelopen jaren (sinds 2012 ongeslagen in Azië) is kwalificatie mijn verwachting. Ik hoop dat ze eindelijk de knock-out fase van het WK in 2018 kunnen bereiken. Er zijn nu een aantal zeer talentvolle spelers die aan het doorbreken zijn in Europa, dus dit keer wordt het anders dan in 2014.
Over wie heb je het? Azmoun en Alireza?

Waar is die 'dit keer wordt het anders' op gebaseerd?
Sardar Azmoun.

http://www.espnfc.com/blog/espn-fc-unit ... n-ali-daei

Azmoun kan zeker een subtopper worden in Europa en wie weet nóg beter, maar het WK is al over 2 jaar en verder loopt er bar weinig niveau rond. De Teymourians van deze wereld zijn dan ook al bijna te oud.

De titel van het bericht :biggrin: Ali Daei, stokpaardje van Iran met z'n 109 interland goals, bovenal legendarische spits, die tegen grootmachten als Nepal, Sri Lanka en niet te vergeten De Maladiven wist te scoren (http://www.rsssf.com/miscellaneous/daei-intlg.html). In de glansrijke 17-0 overwinning op De Maladiven wist hij 2 wonderschone goals te maken.

Je overschat de voetbalcultuur in Iran schromelijk. Over cultuur gesproken; Iran heeft, en dat meen ik, één van de mooiste en oudste culturen op deze wereld. Helaas wordt die cultuur goed vergald door, je raad het al, gekkies die geloven in een sprookjesboek.
Met Ezatolahi hebben ze nog een groot talent. Hoe Mohammadi is weet ik niet, maar ik zie dat hij in Rusland speelt en nog erg jong is.
Waar Iran in het vorige WK verdedigend als een huis stond, maar aanvallend eigenlijk tekort schoot, kan dat het volgende WK wel eens andersom zijn. Je onderschat Daei overigens. Hij is misschien legendarischer dan dat hij goed was, maar zoals jij het laat klinken slaat weer door naar de andere kant.
En laten we a.u.b. geen discussie over geloof beginnen... Buiten dat, geloof ik dat de meerderheid van in Nederland wonende Iraniërs ook van mening is dat het regime de eeuwenoude cultuur vooral schade toebrengt.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Legendario »

Gijscoman schreef:En laten we a.u.b. geen discussie over geloof beginnen... Buiten dat, geloof ik.....
:eek:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10572
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Gijscoman »

Legendario schreef:
Gijscoman schreef:En laten we a.u.b. geen discussie over geloof beginnen... Buiten dat, geloof ik.....
:eek:
Scherp :biggrin:

KiarashM
Berichten: 404
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 16:09
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door KiarashM »

illestyl schreef:
KiarashM schreef:
illestyl schreef:
KiarashM schreef:
nec4n schreef:
Wanneer beginnen de kwalificaties voor het WK? Of zijn die al begonnen? Hoe staat het er dan voor?
Groep A:
1.Iran
2.Zuid-Korea
3.Uzbekistan
4.China
5.Qatar
6.Syrie

Groep B:
1.Japan
2.Australië
3.Saudi-Arabië
4.Irak
5.Thailand
6.Verenigde Arabische Emiraten

1 September beginnen de eerste kwalificatiewedstrijden. De beste nummer twee's van de poules plaatsen zich rechtstreeks, en de nummer drie's gaan naar de intercontinentale play-offs. Daar treffen ze een CONCACAF tegenstander. Gezien de sterke reeks van Iran de afgelopen jaren (sinds 2012 ongeslagen in Azië) is kwalificatie mijn verwachting. Ik hoop dat ze eindelijk de knock-out fase van het WK in 2018 kunnen bereiken. Er zijn nu een aantal zeer talentvolle spelers die aan het doorbreken zijn in Europa, dus dit keer wordt het anders dan in 2014.
Over wie heb je het? Azmoun en Alireza?

Waar is die 'dit keer wordt het anders' op gebaseerd?
Sardar Azmoun.

http://www.espnfc.com/blog/espn-fc-unit ... n-ali-daei

Azmoun kan zeker een subtopper worden in Europa en wie weet nóg beter, maar het WK is al over 2 jaar en verder loopt er bar weinig niveau rond. De Teymourians van deze wereld zijn dan ook al bijna te oud.

De titel van het bericht :biggrin: Ali Daei, stokpaardje van Iran met z'n 109 interland goals, bovenal legendarische spits, die tegen grootmachten als Nepal, Sri Lanka en niet te vergeten De Maladiven wist te scoren (http://www.rsssf.com/miscellaneous/daei-intlg.html). In de glansrijke 17-0 overwinning op De Maladiven wist hij 2 wonderschone goals te maken.

Je overschat de voetbalcultuur in Iran schromelijk. Over cultuur gesproken; Iran heeft, en dat meen ik, één van de mooiste en oudste culturen op deze wereld. Helaas wordt die cultuur goed vergald door, je raad het al, gekkies die geloven in een sprookjesboek. Iraniërs die ik ken zijn ook altijd hartstikke fijne mensen, ze zitten dan ook meestal vanwege dezelfde noodzaak in Nederland, namelijk het ontvluchten van diezelfde gekkies en hun verreikende invloed.
Met jou valt geen discussie te voeren. Je staat overal haaks op zonder dat je de ander een kans geeft om zijn kant van het verhaal te doen. Je zit hier op een forum...

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Tiel »

Jij wilt zeggen dat je het niveau van Iran en zijn spelers niet overschat?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
MojoMojo
Berichten: 2080
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 18:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door MojoMojo »

Legendario schreef:
Gijscoman schreef:En laten we a.u.b. geen discussie over geloof beginnen... Buiten dat, geloof ik.....
:eek:
:biggrin: :tu:
The name's so nice, you say it twice..

KiarashM
Berichten: 404
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 16:09
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door KiarashM »

Tiel schreef:Jij wilt zeggen dat je het niveau van Iran en zijn spelers niet overschat?
-39e op de FIFA Wereldranglijst
-32e op de ELO Wereldranglijst
-Ongeslagen reeks in Azië sinds november 2012
-Viervoudig WK deelnemer (1976, 1998, 2006 & 2014)
-Drievoudig Aziatische Cup kampioen (1968, 1972 & 1976)
-Drievoudig Aziatische Olympische Spelen kampioen (1974, 1990, 1998)
-Nekounam (La Liga) & Shojaei (La Liga)
-Mahdavikia (Bundesliga), Karimi (Bundesliga), Daei (Bundesliga), Azizi (Bundesliga), Hashemian (Bundesliga) & Zandi (Bundesliga)
-Teymourian (Premier League) & Dejagah (Premier League)

Maar liefst 10 spelers gehad in werelds drie beste voetbalcompetities. :wink:

:bye:

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Tiel »

KiarashM schreef:
Tiel schreef:Jij wilt zeggen dat je het niveau van Iran en zijn spelers niet overschat?
-39e op de FIFA Wereldranglijst
-32e op de ELO Wereldranglijst
-Ongeslagen reeks in Azië sinds november 2012
-Viervoudig WK deelnemer (1976, 1998, 2006 & 2014)
-Drievoudig Aziatische Cup kampioen (1968, 1972 & 1976)
-Drievoudig Aziatische Olympische Spelen kampioen (1974, 1990, 1998)
-Nekounam (La Liga) & Shojaei (La Liga)
-Mahdavikia (Bundesliga), Karimi (Bundesliga), Daei (Bundesliga), Azizi (Bundesliga), Hashemian (Bundesliga) & Zandi (Bundesliga)
-Teymourian (Premier League) & Dejagah (Premier League)

Maar liefst 10 spelers gehad in werelds drie beste voetbalcompetities. :wink:

:bye:
Ze zijn de beste in Azie ja...................................................
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Tim Janssen en 10 gasten