Tobias Haitz

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Tobias Haitz

Bericht door Juul »

Alle Duitse competities zijn qua niveau een stuk hoger dan de NL. Ik vind het een goed idee om in de lagere divisies te gaan kijken daar. Maar ik proef wel door de woorden heen dat de scouts hem nauwelijks hebben zien spelen, dat baart me wel zorgen. Maar voor het idee an sich om niet in allerlei exotische oorden te gaan zoeken (met alle financiële consequenties van dien) maar in buurland Duitsland geef ik - wellicht ter verbazing van mijn bashers - Aalbers een compliment.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door Demtsjenko »

ik ook... een club als NEC moet inderdaad scouten bij de reserve-elftallen van topclubs in nederland en reserve-eftallen van top- en subtopclubs in duitsland/frankrijk... daarnaast blijven de jupilerleague, scandinavische landen en oost-europa natuurlijk goede scoutvijvers... incidenteel kan met hulp van investeerders een topper ala vlemincks worden binnengehaald... transfervrije spelers zijn natuurlijk ideaal...

Gebruikersavatar
BertNEC
Berichten: 1787
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 07:03
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door BertNEC »

Demtsjenko schreef:ik ook... een club als NEC moet inderdaad scouten bij de reserve-elftallen van topclubs in nederland en reserve-eftallen van top- en subtopclubs in duitsland/frankrijk... daarnaast blijven de jupilerleague, scandinavische landen en oost-europa natuurlijk goede scoutvijvers... incidenteel kan met hulp van investeerders een topper ala vlemincks worden binnengehaald... transfervrije spelers zijn natuurlijk ideaal...
Belangrijkste blijft voor mij de eigen opleiding.
Voorheen Bert op het forum. Forza NEC voor altijd !

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door Demtsjenko »

nee, daar zullen incidenteel jongens vanuit doorstromen... geen hele elftallen vol...

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door bertje »

Bernd schreef:
mschr schreef:"onze scout en zijn blindengeleidehond reizen stad en land af en horen veel spelers voetballen."
Je kunt van Mschr zeggen wat je wilt, maar dit is Kunst. Wat een tekst :jestera: .
:withstupid: :biggrin:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4967
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door Bernd »

BertNEC schreef:
Demtsjenko schreef:ik ook... een club als NEC moet inderdaad scouten bij de reserve-elftallen van topclubs in nederland en reserve-eftallen van top- en subtopclubs in duitsland/frankrijk... daarnaast blijven de jupilerleague, scandinavische landen en oost-europa natuurlijk goede scoutvijvers... incidenteel kan met hulp van investeerders een topper ala vlemincks worden binnengehaald... transfervrije spelers zijn natuurlijk ideaal...
Belangrijkste blijft voor mij de eigen opleiding.
Op basis van wat?

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door De Kletskop »

T.I.G.O. schreef:
Bernd schreef:
mschr schreef:"onze scout en zijn blindengeleidehond reizen stad en land af en horen veel spelers voetballen."
Je kunt van Mschr zeggen wat je wilt, maar dit is Kunst. Wat een tekst :jestera: .
:withstupid:
:withstupid: :jestera:

Gebruikersavatar
BertNEC
Berichten: 1787
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 07:03
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door BertNEC »

Bernd schreef:
BertNEC schreef:
Demtsjenko schreef:ik ook... een club als NEC moet inderdaad scouten bij de reserve-elftallen van topclubs in nederland en reserve-eftallen van top- en subtopclubs in duitsland/frankrijk... daarnaast blijven de jupilerleague, scandinavische landen en oost-europa natuurlijk goede scoutvijvers... incidenteel kan met hulp van investeerders een topper ala vlemincks worden binnengehaald... transfervrije spelers zijn natuurlijk ideaal...
Belangrijkste blijft voor mij de eigen opleiding.
Op basis van wat?
Op basis van historie en kijk wat de grote clubs in NL nu doen. Ajax en Feijenoord zijn het voorbeeld.
Voorheen Bert op het forum. Forza NEC voor altijd !

Gebruikersavatar
EK
Berichten: 681
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 21:41
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door EK »

NIJMEGEN - Verdediger Tobias Haitz werd vrijdag gepresenteerd bij NEC. De Duitser kan niet wachten tot het seizoen begint. 'Ik kijk er naar uit om het veld op te gaan en vol gas te geven', klonk het enthousiast.

De 21-jarige Haitz hoopt direct een basisplaats af te dwingen. 'Ja, duidelijk. Daarvoor ben ik hier naar toe gekomen. De sportieve vooruitzichten hebben mij ook over de streep getrokken.'

'Ik heb met veel clubs gesproken. Toen ik hier kwam voelde ik me meteen thuis. Dat gaf ook de doorslag. Die dingen zijn belangrijk voor mij. Ik kom van het platteland', aldus Haitz. 'Het is een geweldig stadion; klein en sfeervol. Ik verheug me op de fans tijdens de wedstrijden hier.'
Dat wordt nog een hele koude douche voor hem

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door LT »

BertNEC schreef:
Bernd schreef:
BertNEC schreef:
Demtsjenko schreef:ik ook... een club als NEC moet inderdaad scouten bij de reserve-elftallen van topclubs in nederland en reserve-eftallen van top- en subtopclubs in duitsland/frankrijk... daarnaast blijven de jupilerleague, scandinavische landen en oost-europa natuurlijk goede scoutvijvers... incidenteel kan met hulp van investeerders een topper ala vlemincks worden binnengehaald... transfervrije spelers zijn natuurlijk ideaal...
Belangrijkste blijft voor mij de eigen opleiding.
Op basis van wat?
Op basis van historie en kijk wat de grote clubs in NL nu doen. Ajax en Feijenoord zijn het voorbeeld.
Maar die hebben ook topjeugd. Ons beste jeugdteam wedijverde met een paar amateurclubs om niet te degraderen. Je hoeft geen topjeugd te hebben, maar het moet wel een redelijke afspiegeling zijn van je eerste team. Op basis van welke historie vraag ik mij ook af. Laten we wel zijn, voor Cillessen en Nuytinck is het jarenlang heel mager geweest. Denk dat je van de afgelopen twintig jaar niet evenveel nuttige spelers uit de eigen jeugd kan noemen.

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door Frans »

Opleiding is heel belangrijk, maar de realiteit van nu is wel dat de beste spelers al in de C-jeugd worden weggelokt door de topclubs. En bij hen gebeurt hetzelfde door de grote clubs uit het buitenland....zouden een keer regels voor moeten komen, maar dat is bijna niet te doen denk ik....
NECTheBest

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door Mark Ariaans »

EK schreef:
NIJMEGEN - Verdediger Tobias Haitz werd vrijdag gepresenteerd bij NEC. De Duitser kan niet wachten tot het seizoen begint. 'Ik kijk er naar uit om het veld op te gaan en vol gas te geven', klonk het enthousiast.

De 21-jarige Haitz hoopt direct een basisplaats af te dwingen. 'Ja, duidelijk. Daarvoor ben ik hier naar toe gekomen. De sportieve vooruitzichten hebben mij ook over de streep getrokken.'

'Ik heb met veel clubs gesproken. Toen ik hier kwam voelde ik me meteen thuis. Dat gaf ook de doorslag. Die dingen zijn belangrijk voor mij. Ik kom van het platteland', aldus Haitz. 'Het is een geweldig stadion; klein en sfeervol. Ik verheug me op de fans tijdens de wedstrijden hier.'
Dat wordt nog een hele koude douche voor hem
En hier ook: "Ik heb me natuurlijk ook wat extra verdiept in de club toen ik hoorde van de interesse. Meer dan 100 jaar oud al, een mooi compact stadion met een goede sfeer."

Oh jee :biggrin: Wellicht toch nog niet genoeg verdiept.

Poort5
Berichten: 2529
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 21:19
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door Poort5 »

Mark Ariaans schreef:
EK schreef:
NIJMEGEN - Verdediger Tobias Haitz werd vrijdag gepresenteerd bij NEC. De Duitser kan niet wachten tot het seizoen begint. 'Ik kijk er naar uit om het veld op te gaan en vol gas te geven', klonk het enthousiast.

De 21-jarige Haitz hoopt direct een basisplaats af te dwingen. 'Ja, duidelijk. Daarvoor ben ik hier naar toe gekomen. De sportieve vooruitzichten hebben mij ook over de streep getrokken.'

'Ik heb met veel clubs gesproken. Toen ik hier kwam voelde ik me meteen thuis. Dat gaf ook de doorslag. Die dingen zijn belangrijk voor mij. Ik kom van het platteland', aldus Haitz. 'Het is een geweldig stadion; klein en sfeervol. Ik verheug me op de fans tijdens de wedstrijden hier.'
Dat wordt nog een hele koude douche voor hem
En hier ook: "Ik heb me natuurlijk ook wat extra verdiept in de club toen ik hoorde van de interesse. Meer dan 100 jaar oud al, een mooi compact stadion met een goede sfeer."

Oh jee :biggrin: Wellicht toch nog niet genoeg verdiept.
Als het team laat zien ervoor te willen knokken dan valt het met de sfeer en de steun best mee.

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4967
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door Bernd »

De jeugdopleiding van NEC levert zo intens weinig op. Cillessen zie ik als een toevalstreffer en Nuytinck was de uitzondering die de regel bevestigt, topper voor NEC. Verder zie ik Latupeirisa, Foor, Prent, Worm, Hendriks, Van Brakel, Rossen, etc. etc. etc. opdraven. Otten was een hele goeie, maar zelfs hij heeft het niet echt gered. Inmiddels zijn we zo ver dat we nog liever Wills en Bovenbergen halen dan eigen spelers door te laten stromen. Dat geeft aan hoe de leiding over de opleiding denkt. Heb het gevoel dat de NEC-opleiding is bedoeld om Brabantse eerstedivisieclubs aan spelers te helpen.

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4818
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door T.I.G.O. »

Bernd schreef:De jeugdopleiding van NEC levert zo intens weinig op. Cillessen zie ik als een toevalstreffer en Nuytinck was de uitzondering die de regel bevestigt, topper voor NEC. Verder zie ik Latupeirisa, Foor, Prent, Worm, Hendriks, Van Brakel, Rossen, etc. etc. etc. opdraven. Otten was een hele goeie, maar zelfs hij heeft het niet echt gered. Inmiddels zijn we zo ver dat we nog liever Wills en Bovenbergen halen dan eigen spelers door te laten stromen. Dat geeft aan hoe de leiding over de opleiding denkt. Heb het gevoel dat de NEC-opleiding is bedoeld om Brabantse eerstedivisieclubs aan spelers te helpen.

Als je in eigen gelederen geen ''bovenberg'' hebt lopen is het triest gesteld met de jeugd of idd hebben de trainers niet de ballen om er een te proberen.
Disveld heeft complete loopgraven gemaakt met inlopen maar kon elke keer weer gaan zitten,ook in potjes die er niet meer toe deden en dat waren er nogal
wat.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door Bleum »

Probleem zit hem niet in de jeugdopleiding zelf of in het talent, maar vooral in de enorme stap tussen eredivisie en de hoogste jeugdelftallen. Niet voor niets willen NEC en andere clubs werken aan nieuwe systemen waarbij het er om gaat om de overgang te versoepelen. Meetrainen met de selectie is een begin en dan hopen op een kans. Goed voorbeeld is Daan Disveld. Prima speler, jeugdelftal van oranje, volgens mij zelfs aanvoerder. Maar geen speelminuten. Talent is er, nu het lef van de trainer en snellere manieren bedenken om die spelers op eredivisie niveau te krijgen.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door SanderNEC »

Zijn een hoop a-junioren weggegaan dit seizoen... Bijna niks over van dat team. Alleen Disveld (en misschien Loen) zie ik de stap wellicht maken.
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4818
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door T.I.G.O. »

Bleum schreef:Probleem zit hem niet in de jeugdopleiding zelf of in het talent, maar vooral in de enorme stap tussen eredivisie en de hoogste jeugdelftallen. Niet voor niets willen NEC en andere clubs werken aan nieuwe systemen waarbij het er om gaat om de overgang te versoepelen. Meetrainen met de selectie is een begin en dan hopen op een kans. Goed voorbeeld is Daan Disveld. Prima speler, jeugdelftal van oranje, volgens mij zelfs aanvoerder. Maar geen speelminuten. Talent is er, nu het lef van de trainer en snellere manieren bedenken om die spelers op eredivisie niveau te krijgen.
laten spelen dus en niet bovenberg halen terwijl er in de jeugd een rondloopt.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door mschr »

Compleet mee eens natuurlijk. Iedere TD moet weigeren spelers te halen uit de kennissenkring van de trainer. De eigen jeugd moet altijd voorrang hebben boven dit soort minkukels.

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door SanderNEC »

mschr schreef:Compleet mee eens natuurlijk. Iedere TD moet weigeren spelers te halen uit de kennissenkring van de trainer. De eigen jeugd moet altijd voorrang hebben boven dit soort minkukels.
Noem buiten Disveld eens een goede speler uit de A1...
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door mschr »

Maakt me niet uit Zelfs een slechte speler uit de opleiding is beter dan Bovenberg. Ik heb Bovenberg op nog geen enkele goeie actie kunnen betrappen en in elke wedstrijd is ie goed gebleken voor 1 of meer tegengoals.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door Gerard Lopez »

mschr schreef:Maakt me niet uit Zelfs een slechte speler uit de opleiding is beter dan Bovenberg. Ik heb Bovenberg op nog geen enkele goeie actie kunnen betrappen en in elke wedstrijd is ie goed gebleken voor 1 of meer tegengoals.
Hij heeft wel een goal gemaakt in het Philips-stadion
When Wilco talks, people listen!

((Y)sfeervak(Y))
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 14:02
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door ((Y)sfeervak(Y)) »

mschr schreef:Maakt me niet uit Zelfs een slechte speler uit de opleiding is beter dan Bovenberg. Ik heb Bovenberg op nog geen enkele goeie actie kunnen betrappen en in elke wedstrijd is ie goed gebleken voor 1 of meer tegengoals.

pff bovenberg niet goed noemen is 1. maar geen goede actie kunnen betrappen?> dus een goal maken een goede voorzet heeft ie ook niet gemaakt een goede ingooi had hij ook niet?

ik ben geen fan van bovenberg maar ik heb liever dat mschr weg gaat dan een bovenberg.. Zegt dat genoeg??? mschr??

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door mschr »

Nou, dan mogen we concluderen dat je of geen voetbalkenner bent of een hekel hebt aan NEC.

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4818
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Tobias Haitz

Bericht door T.I.G.O. »

mschr schreef:Nou, dan mogen we concluderen dat je of geen voetbalkenner bent of een hekel hebt aan NEC.
:withstupid:het eerste denk ik

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten