Jeroen Drost

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
William
Berichten: 987
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:26
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door William »

Legio Noviomagum en De Trouwe Honden

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15077
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door necnmgn »

leuk interview met henrico :???: bij 4,30 min hangt een foto met als ik met niet vergis H. Drost in duel met Lens.

Gebruikersavatar
William
Berichten: 987
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:26
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door William »

Waardige vervanger vandaag, speelde goed samen met Potje achter in.
Legio Noviomagum en De Trouwe Honden

sanchez-torres
Berichten: 879
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 21:00
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door sanchez-torres »

Straalt rust uit. sterk in de duels, prima :tu: Wat ik mooi vind van zo'n gehuurde speler, die nooit speelt, is zijn beleving. Dolblij bij de goals en na afloop, toont aan dat hij goed inelkaar zit. Fernandez idem.

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4998
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door OAFFERE »

erbij houden voor volgend jaar zit nog zat rek in in deze jongen.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door Demtsjenko »

ondanks dat hij weinig speelt is zijn inzet optimaal... hij verdient waardering voor hoe hij zijn positie bij NEC invult.

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3721
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door Super-Simr »

De Gelderlander schreef:Drost neemt plek Olsson vlot over
Verdediger blijft in hart van NEC-defensie moeiteloos overeind.

door Danny van den Broek BREDA – In de voetballerij geldt dat de reservebank bepaalt hoe goed je bent. Mario Been deed gisteren noodgedwongen een beroep op drie van zijn wisselspelers en zag tevreden hoe zijn vernieuwde de­fensie - met Patrick Pothuizen, Jeroen Drost en Dani Fernandez ­in Breda zonder problemen stand hield tegen NAC. De nummer drie van de eredivisie verloor volko­men terecht met 3-1.
Alsof hij wekelijks in de basiself staat, zo makkelijk had Jeroen Drost zijn positie naast routinier Pothuizen in het hart van de de­fensie ingevuld. Toch had de van Heerenveen gehuurde verdediger even moeten wennen. „Vooral in de eerste vijf minuten was ik op zoek naar mijn tweede adem”, zei de Fries. „Ik speel mijn wedstrij­den voornamelijk met Jong NEC. Dan is dit toch anders. In het be­gin stonden we ook niet goed. Kwam omdat De Graaf vlakbij Amoah speelde. Daardoor moest Bas Sibum steeds kiezen. Maar toen we dat in de gaten kregen, was er verder geen vuiltje meer aan de lucht.”
Behalve dan in de 26ste minuut toen Amoah uit een corner de thuisclub koppend op 1-0 had ge­zet. „Ik bekommerde me om Mol­hoek, maar het begon natuurlijk wel bij mij. Die corner had ik veel te gemakkelijk weggegeven. Onno­dig. Had niet mogen gebeuren”, klonk Drost schuldbewust.
Hoewel de laatste linie van NEC daarna nauwelijks kansen had weg­gegeven, stipte de Fries nog een zwak puntje aan bij zichzelf. „Ik ben meer een linksback. Koppen is niet mijn sterkste kant. Lastig als je in het centrum speelt. Zeker met Amoah in je buurt. Die heeft een enorme sprongkracht. Dan moet je de duels proberen te ont­wijken. Op het juiste moment een duwtje geven. Patrick en ik speel­de afwisselend op hem. Dat ver­eist veel concentratie. Het is ge­makkelijker om je te concentreren op één spits en die uit te schake­len. Maar ik ben niet ontevreden. Daarom blijft het moeilijk om in de play-offs je plaats weer af te moeten staan. Maar als Peter Wis­gerhof en Olsson terugkeren, ver­huis ik weer naar de bank. Dat is niet anders.”
Glimlachend haalde hij zijn de­buut bij de formatie van Mario Been nog even aan. „Voor de be­ker tegen Zwolle. Werden we uit­geschakeld en kregen we allemaal ook nog een boete van 500 euro. Dat was wel even slikken. Waar ben ik nou dan in verzeild geraakt, dacht ik nog. Maar daarna hebben we zoveel wedstrijden gewonnen. Onvoorstelbaar, hè. Nee, mijn banksaldo is weer positief hoor.”
Over een paar weken slaat Drost voor de laatste keer de poort van De Goffert achter zich dicht en keert hij terug naar Heerenveen. „Ik heb nog een contract voor twee jaar. Toen ik hier in de win­terstop kwam, wilde NEC een op­tie tot koop, maar daar wilde Hee­renveen niet aan. Ik verwacht dat ze nog plannen met me hebben. Al blijft dat ook weer afwachten. Er is nu een nieuwe trainer ( de Noor Trond Sollied, red). Die kent mij niet. Misschien neemt hij wel verdedigers mee van zijn oude club. Als ik geen kansen krijg, zou ik het wel weten. Dan blijf ik het liefst bij NEC. Een goed voetballen­de ploeg. Fijne trainer. Leuke sfeer. Dat laatste moet je niet onderschat­ten. Als de sfeer goed is, zie je dat altijd terug op het veld. Dat is ook vandaag dacht ik wel weer geble­ken.” Afbeelding
Jeroen Drost troeft Edwin de Graaf af. foto Cor Viveen/ Pro Shots
....en weer een die wel wil blijven!!! Gaat goed met onze club.
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6490
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door Strooper »

Grappig om te zien dat zelfs bankzitters bij NEC willen blijven. Zegt denk ik ook een hoop over Been.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door Danish Dynamite »

Strooper schreef:Grappig om te zien dat zelfs bankzitters bij NEC willen blijven. Zegt denk ik ook een hoop over Been.

:withstupid: Ik krijg meer en meer het gevoel dat er iets heel moois jkan gaan gebeuren komend seizoen, zelfs de reserves willen graag blijven, goed bezig NEC. :thumbsup: :sjaal:

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door Demtsjenko »

drost is niet dom... die ziet ook wel dat olsson mogelijk vertrekt en dat hij dan de concurrentie aanmoet met iemand die al een jaar niet gevoetbald heeft... kansen genoeg voor hem...

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6490
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door Strooper »

Maar ik betwijfel of Drost goed genoeg is als basisspeler centraal achterin. Incidenteel kan hij daar wel spelen, maar zoals hij zelf zegt is hij beter op linksback. Ik denk dat hij voornamelijk duelkracht tekort, dat zag je gister ook bij dat duel wat hij aanging met De Graaf. Als hij sterker was geweest had hij dat duel kunnen winnen en de bal over de zijlijn kunnen rammen. Nu werd het corner en doelpunt.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

sanchez-torres
Berichten: 879
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 21:00
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door sanchez-torres »

Maar misschien vergeten wij wel eens dat het duo Wisgerhof/Olsson het beste centrale duo van Nederland is met Heitinga/Vermaelen. Dus dan is het logisch dat het lijkt dat Drost wat minder is, maar kwam gisteren geen moment in de problemen.

Gebruikersavatar
RwgT
Berichten: 2479
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 19:08
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door RwgT »

Strooper schreef:Grappig om te zien dat zelfs bankzitters bij NEC willen blijven. Zegt denk ik ook een hoop over Been.
Dat is inderdaad zeer positief. En wat mij part mag Drost ook zeker blijven. Hij doet het goed!
And in the end, the love you take, is equal to the love you make.

Zittuh!
Berichten: 2046
Lid geworden op: za 09 jun 2007, 19:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door Zittuh! »

Demtsjenko schreef:drost is niet dom... die ziet ook wel dat olsson mogelijk vertrekt en dat hij dan de concurrentie aanmoet met iemand die al een jaar niet gevoetbald heeft... kansen genoeg voor hem...
Otten speelt Drost zo uit de basis als hij fit is. Kan drost weer op de bank plaats nemen achter Pothuizen...
Siboem..Siboem..!!

Mariodona
Berichten: 2514
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 00:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door Mariodona »

Ik denk dat hij de pech heeft dat bij n.e.c. en Heerenveen nde backs het gewoon goed doen. Toch ben ik tevreden over wat ik van hem gezien heb. Als hij zelf wilt blijven zou ik zeggen geef hem een contract voor 2 jaar prima voor de breedte!!
Can we win? Yes we can!

jbnmgn

Re: Jeroen Drost

Bericht door jbnmgn »

Roel schreef:
Strooper schreef:Grappig om te zien dat zelfs bankzitters bij NEC willen blijven. Zegt denk ik ook een hoop over Been.
Dat is inderdaad zeer positief. En wat mij part mag Drost ook zeker blijven. Hij doet het goed!
:withstupid: En als hij meer speeltijd krijgt zal hij volgens mij alleen nog maar beter worden, en dan kan hij zich zeker meten met Olson.

Mariodona
Berichten: 2514
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 00:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door Mariodona »

Alleen is Olsson een beteree kopper iets wat je als centrale verdediger toch wel erg van pas komt. Sterker nog het is een must!
Daarnaast heeft Drost zelf aangegeven zich geen centrale verdediger te voelen.
Can we win? Yes we can!

DJTEEF!

Re: Jeroen Drost

Bericht door DJTEEF! »

Prima speler voor onze ploeg. Tegen de basis aan.

Mariodona
Berichten: 2514
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 00:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door Mariodona »

Ideale 12e man. Hij zal alleen nooit de basis halen als iedereen fit is en er geen schorsingen zijn. El Ak is toch echt nog wel wat beter en onze man of the season zal Drost er dus niet uit de basis spelen. Als Drost geneogen neemt als banzkitter en ideale 12e man dan vind ik het een prima breedte aankoop.
Can we win? Yes we can!

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4998
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door OAFFERE »

proberen vastte leggen voor volgend seizoen kan een goede kracht worden.

Mariodona
Berichten: 2514
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 00:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door Mariodona »

Is er al iets bekend of n.e.c. met hem door wilt gaan? Probleem voor deze jongen is dat El Ak onomstreden is en dat hij zich zelf geen centrale verdediger voelt dus ook niet als vervanger van Olsson zou zien.

Van mij mag ie blijven voor de breedte.
Can we win? Yes we can!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door burp »

als standinn voor el-ak of toch in het centrum een prima speler.
Heeft weinig fout gedaan als ie mee deed en liet zich er goed coachen door een ervaren speler naast zich in het centrum.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7133
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door jetipo »

burp schreef:als standinn voor el-ak of toch in het centrum een prima speler.
Heeft weinig fout gedaan als ie mee deed en liet zich er goed coachen door een ervaren speler naast zich in het centrum.
:withstupid:
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
H-Zenkamp
Berichten: 2615
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 16:11
Locatie: Zetten
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door H-Zenkamp »

Weg?
★★

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4998
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: Jeroen Drost

Bericht door OAFFERE »

moet in principe gewoon terug maar verwacht dat die onder de nieuwe trainer ook geen kans krijgt wat mij betreft erbij halen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten