Mario Been

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door CHEF »

ApophisEire schreef:
Mark Ariaans schreef: Ik zie echt het probleem niet, eerlijk gezegd.
Helaas zie jij wel meer niet omtrent de discussie rondom Mario
Alles wat men zegt wat negatief is (terecht of onterecht) daar verdedig jij Mario blindelings
Daarom ben ik al afgehaakt om de eerdere discussie nog door te zetten

Waarom mogen mensen zich niet verlaten cq bedonderd voelen door het vertrek van oa Mario zo kort na het bijtekenen?
Of wij er nu wel of niet geld voor hebben gehad, mensen mogen toch best aangeven dat zij met de betreffende move niet eens zijn?
Daarnaast geven mensen aan dat er een duidelijke impact was op de rest van het seizoen nadat het bekend werd en ook dit is terug te leiden in de statistieken.
Vind het jammer dat jij Been zo blijft verdedigen, dat jij de hele situatie anders ziet is ook prima dat is jouw goed recht

Uiteindelijk is iedereen het erover eens dat we met hem een geweldige tijd gehad hebben maar die periode is voorbij en sindsdien heeft die het niet goed gedaan bij andere clubs!
Eerste jaar bij Feyenoord deed hij het toch behoorlijk?

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7186
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door karlo »

T.I.G.O. schreef:
Mark Ariaans schreef:
T.I.G.O. schreef: Maar Been roept na udinese''ik blijf'' en tekent vervolgens voor 2jr bij.
De inkt is nog niet droog en mr Been stapt op waardoor gelijk het 11tal in elkaar stort.
Allereerst stapte Been pas aan het eind van dat seizoen op, niet per direct, en ten tweede was er op het moment van bijtekenen geen sprake van interesse van Feyenoord. Been heeft er nooit een geheim van gemaakt dat coach zijn van Feyenoord een droom was. Verbeek werd ontslagen nadat Been al had bijgetekend, dat verandert de hele situatie. Hij wilde zijn club helpen.

Kom nou,er was al lang sprake van interesse,maar omdat feyenoord niet concreet was op dat moment tekende hij bij.
Hij maakte dus een keuze waar hij ook gewoon had kunnen wachten tot het einde van het seizoen om bij te tekenen,nee hij koos voor 2 jr xtra bij nec en als je dan binnen een maand toch aangeeft te vertrekken laat je de boel in de steek.
juist niet, hij tekende bij waardoor nec geld kreeg voor hem,
hij had ook gewoon voor niets kunnen weg gaan, zoals velen anderen doen.
maar been koos ervoor om nec ook iets te gunnen.
en hij ging ook niet direct naar feijenoord, maar maakte netjes het seizoen af.
daar kan wisgerhof een groot voorbeeld aan nemen, die hoeft wat mij betreft nooit meer terug te komen.
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
NEC4EVER
Berichten: 1558
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 01:15
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door NEC4EVER »

Er sporen er hier echt een paar niet. Mario zorgde samen met de selectie voor de mooiste tijd die ons cluppie ooit heeft meegemaakt en waarschijnlijk zal mee maken: 2008, de play-offs, Boekarest, Zagreb, Moskou en tot slot kleurde Hamburg rood, groen en zwart. Maar ineens moet er 3 jaar later nagetrapt worden?! Waarom in godsnaam?

En dan zijn er ook nog een paar (die notabene zelf Nijmegen de rug hebben toegekeerd) die durven ook nog te beweren dat Mario en Peter ons in de steek hebben gelaten. Als klap op de vuurpijl had het niet eens uitgemaakt wie er in 2008/2009 op de bank had gezeten bij NEC.

Ik ben plotseling voor invoering van de doodstraf :biggrin:

D.G.O.
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 11:00
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door D.G.O. »

NEC4EVER schreef:Er sporen hier echt een paar niet.
Eens. Iedereen die Mario Been en Peter Wisgerhof de rug toe keert is volledig geschift en bovendien, zwaar depressief- Been liet ons niet in de steek maar bezorgde ons een zakcentje en begon aan zijn eigen droom. Voor Wisgerhof geldt hetzelfde. Wie dat niet inziet en maar blijft zeuren over trouw en eeuwige liefde, is rijp voor het graf.
I am D.G.O. and I approve this message.

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door BIESKE »

NEC4EVER schreef:Er sporen er hier echt een paar niet.
:withstupid: :withstupid:

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door Pol »

D.G.O. schreef:
NEC4EVER schreef:Er sporen hier echt een paar niet.
Eens. Iedereen die Mario Been en Peter Wisgerhof de rug toe keert is volledig geschift en bovendien, zwaar depressief- Been liet ons niet in de steek maar bezorgde ons een zakcentje en begon aan zijn eigen droom. Voor Wisgerhof geldt hetzelfde. Wie dat niet inziet en maar blijft zeuren over trouw en eeuwige liefde, is rijp voor het graf.
Het mooie is ook dat eerst beweerd wordt dat Beens inbreng zeer gering was, maar hem vervolgens wel wordt kwalijk genomen dat hij ´de club in de steek gelaten heeft´. Dat lijkt me weinig relevant dan.

NiMMA_024
Berichten: 6731
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door NiMMA_024 »

Been heeft de club niet in de steek gelaten.
Hij heeft het contract niet uitgediend, maar wel een clausule in zijn contract laten opnemen.
Heeft toen hij er gebruik van maakte het seizoen afgemaakt bij onze club en dit was ruim op tijd doorgegeven.
Hij heeft Lens aan het ballen gekregen, een team gesmeden, en van degradatiekandidaat via de PO, Europees voetbal, en overwintert.
Nee, dan ben je een slechte trainer. :eek:

Feit is wel dat na zijn aankondiging dat hij zou vertrekken de prestaties op het veld niet te wensen over liet.
Maar wat hij ons bezorgd heeft weegt veel zwaarder dan zijn laatste half jaar bij onze club, en kijk liever terug op die mooie periode.
Daarbij heeft Been een aardige trainerstransfersom opgeleverd voor de club, dankzij die clausule.

Alleen jammer dat een Lodeweges na hem kwam en Vloet zijn puin kon ruimen.

Ook ik heb gevloekt op Pastoor vanwege zijn wisselbeleid en op het team inc. Pastoor door de tegenvallende resultaten in de eerste seizoenshelft, maar hij begint nu ook zijn draai te vinden, net zoals het team nu. Al is dit al gauw de waan vd dag die regeert.
Voor het weinige scorend vermogen staat NEC er nu toch best goed voor, ook een verdienste van Pastoor. Normale plaats voor NEC begrippen. Al kan je zeggen dat iemand geslaagd of mislukt is na zijn periode hier.

Ik denk heel graag terug aan die tijd onder Mario, en klinkt misschien raar, ik zie toch wel een paar parallellen tussen Been en Pastoor.
Alleen is het nu afwachten of wij de P.O.'s ingaan.

Of Mario weer NEC moet gaan trainen in de toekomst? Nee, ik denk niet dat je dat moet willen, al heb ik diep respect voor hetgeen wat hij hier bereikt heeft.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4827
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door T.I.G.O. »

Wat een gehuil,een persoon noemt wisgerhof en uit de reacties lijkt het wel of het halve forum peter verwijten maakt,lulkoek dus.
Wat Been betreft is de kritiek voornamelijk(ook door mij)het punt dat hij kort na bijgetekend te hebben aankondigd te vertrekken en dat moet je niet los zien van de dalende prestaties dat najaar,zo werkt dat nu eenmaal en vooral bij een trainer die in zijn periode in nijmegen veel aanvaringen heeft gehad met spelers.
Dat heeft invloed en alles wat negatieve invloed heeft op mijn cluppie stel ik aan de kaak.
Je kunt een geweldig huwelijk hebben maar op het moment dat er eentje vreemd gaat veranderd de zaak.
Dit alles staat los van het feit dat we veel aan Mario hebben te danken,vooral de wissel Pothuizen tegen sparta en tien minuten later de publiekswissel blijft mij bij als typisch Mario,humor en plezier.

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door Harold Bastiaans »

Het feit dat Mario alsnog wegging was juist een commerciële positieve stap. Zowel voor als na de winterstop werd hij in contact gebracht met Feijenoord, diegene die hem toch liet bijtekenen die verdient een standbeeld op de eendracht. Daar is van het geld (750000) euro een mooi extra kunstgrasveld voor aangeschaft. :biggrin:

Verder los van alle positieve/negatieve reacties hier heeft hij ons het mooiste seizoen ever gebracht.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

NiMMA_024
Berichten: 6731
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door NiMMA_024 »

Harold, ForzaNEC.nl schreef:Het feit dat Mario alsnog wegging was juist een commerciële positieve stap. Zowel voor als na de winterstop werd hij in contact gebracht met Feijenoord, diegene die hem toch liet bijtekenen die verdient een standbeeld op de eendracht. Daar is van het geld (750000) euro een mooi extra kunstgrasveld voor aangeschaft. :biggrin:

Verder los van alle positieve/negatieve reacties hier heeft hij ons het mooiste seizoen ever gebracht.
:withstupid:
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
diablo
Berichten: 304
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 14:03
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door diablo »

Ik snap ook niet hoe men Been zo de rug kan toekeren hoor,
dat hij naar feyenoord wilde wist iedereen al ver voor dat hij in nmgn. tekende.
Vervolgens maakte hij iets waar waar onze achterkleinkinderen straks nog over praten of wij vol trots aan onze achterkleinkinderen steeds weer vertellen.
waar menig ander in zijn schoenen op feyenoord had gewacht zette hij z`n droom opzij door bij NEC bij te tekenen waar feyenoord niet snel genoeg was
waardoor hij een zakcentje na liet en alsnog z`n droom kon waarmaken.
Als het aan mij ligt zouden alle hoe... ehh ik bedoel poolse dames op de reeperbahn om een klein standbeeldje van Mario Been moeten lopen.
was getekend....

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 966
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door Daan »

D.G.O. schreef:
NEC4EVER schreef:Er sporen hier echt een paar niet.
Eens. Iedereen die Mario Been en Peter Wisgerhof de rug toe keert is volledig geschift en bovendien, zwaar depressief- Been liet ons niet in de steek maar bezorgde ons een zakcentje en begon aan zijn eigen droom. Voor Wisgerhof geldt hetzelfde. Wie dat niet inziet en maar blijft zeuren over trouw en eeuwige liefde, is rijp voor het graf.
:withstupid:

Amen. Niks aan aan toe te voegen verder!

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door ApophisEire »

EK schreef:
trouwehond schreef:Trainert is altijd de eindverrantwoordelijke, maar 2008 neem ik dat niet zo letterlijk .
Lekker makkelijk he, willekeur toepassen? Been verdient echt wel de credits voor de prestaties. Net zoals hij het eerste half jaar van 2008 verantwoordelijk was voor de slechte resultaten.
ApophisEire schreef: Voorbeeld is dus dat Mario na udinese hier bijtekent om kort erna weg te gaan richting Feyenoord.
Dat die erheen kon en wilde dat is terzijde het gaat om de manier waarop het gegaan is wat een wrange smaak nalaat bij velenOok het spel, het team en de resultaten die volgden na bekendmaking dat die weg zou gaan kelderde enorm
Dus naast het wrange gevoel kun je ook statistiek aankaarten dat die move een vervelende is geweest
Persoonlijk denk ik dat als die het na het seizoen had bekendgemaakt dat niemand zich erom zou malen en hem het allerbeste toe zou wensen
Maar hoe had Mario dan afscheid moeten nemen? Mijnsinziens heeft hij het allemaal heel netjes en open gespeeld..... Dat hij naar Feyenoord zou gaan was toch niet te voorkomen!
Het gaat niet om zijn afscheid, het gaat om het moment van aankodigen dat die ging vertrekken
Dat was niet slim om middenin het seizoen zo kort na de grote verlenging van het contract bekend te maken
Doet die het na het seizoen dan heeft iedereen er vrede mee volgens mij en blijft er geen wrange nasmaak
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door ApophisEire »

Ik lees op deze pagina een heleboel mensen zeggen dat wisgerhof en been de rug toegekeerd worden
Volgens mij worden er dingen uit hun verband gerukt en klopt die bewering absoluut niet

Als ik voor mezelf spreek dan keer ik zeker niet been de rug toe, maar ben ik wel kritisch over een aantal zaken
Het moment van bekendmaking dat die naar feyenoord ging ben ik kritisch over, had mijn inziens beter na het seizoen kunnen gebeuren
(de resultaten vanaf de bekendmaking zijn mijn grootste reden hiervoor, waarom het beter na het seizoen had gekund in mijn optiek)

Hem ophemelen tot wonderdoktor en het team wat we toen hadden afdoen daarmee
Dat vind ik ook niet een correcte constatering, hij was een belangrijk onderdeel van het succes alleen was hij niet de enige factor wat soms wel eens beweerd wordt

Zijn prestaties na zijn vertrek bij ons ben ik ook kritisch over, die zijn nou niet om over naar huis te schrijven
Lijkt mij niet dat ik daarmee hem de rug toekeer, maar deze mening basseer op pure feiten, hij heeft het gewoonweg niet zo heel goed gedaan sinds die bij ons weg is helaas

Wat betreft wisgerhof, ik vond het toen een enorme aderlating dat hij middenin het seizoen vertrok, onze aanvoerder
Gunde hem die transfer en hij had het meer dan verdiend, dus ik heb er geen wrok over, alleen was ik wel teleurgesteld dat hij dus middein het seizoen vertrok ipv het europeesch avontuur afmaken met ons

En verder over beide heren, ik denk niet dat het slim is om een of beide heren hier terug te halen
Volgens mij hebben zij hun beste tijd bij ons gehad en zou het alleen maar teleurstelling brengen als ze niet meer op dat zelfde niveau presteren, zij verdienen beter dan dat

(mocht het zo zijn dat mijn opmerkingen niet bedoeld werden in de rug toekeer drama, dan hoop ik alsnog dat mijn mening wat toelichting geeft hoe andere denken over de situatie)
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4827
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door T.I.G.O. »

:tu: :withstupid:

Spons
Berichten: 98
Lid geworden op: di 31 jan 2012, 15:25

Re: Mario Been

Bericht door Spons »

Liggen jullie nu nog te emmeren over die vent hey??? :crazy:

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door Pol »

ApophisEire schreef:Als ik voor mezelf spreek dan keer ik zeker niet been de rug toe, maar ben ik wel kritisch over een aantal zaken
Het moment van bekendmaking dat die naar feyenoord ging ben ik kritisch over, had mijn inziens beter na het seizoen kunnen gebeuren
(de resultaten vanaf de bekendmaking zijn mijn grootste reden hiervoor, waarom het beter na het seizoen had gekund in mijn optiek)
Na het seizoen bekend maken dat hij naar Feyenoord gaat? Zo werkt het toch nooit in de voetballerij? Dat zou betekenen dat de nieuwe club tegen eventuele nieuwe spelers niet kan zeggen wie de nieuwe trainer is. “Dat zie je bij de eerste training wel”. Het betekent tevens dat NEC niet serieus op zoek had gekund naar een opvolger, immers wij hebben Mario Been toch nog? Of hadden de nieuwe trainer en zijn oude club mee moeten doen met de geheimhoudingsplicht? En als die weer op zoek gaan naar een nieuwe trainer mogen ze ook weer niet vertellen waarom?

Je mag Been best verwijten dat de resulaten na de bekendmaking van zijn vertrek naar Feyenoord tegen vielen, maar het moment van de bekendmaking zelf bekritiseren is ridicuul. Sterker nog, het feit dat de bekendmaking (en het tekenen dus) ná zijn contractverlenging was, is nog steeds het beste dat NEC destijds kon overkomen. Zevenenhalve ton voor een trainer van NEC, we gaan het niet meer meemaken, ben ik bang.

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4827
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door T.I.G.O. »

Pol schreef:
ApophisEire schreef:Als ik voor mezelf spreek dan keer ik zeker niet been de rug toe, maar ben ik wel kritisch over een aantal zaken
Het moment van bekendmaking dat die naar feyenoord ging ben ik kritisch over, had mijn inziens beter na het seizoen kunnen gebeuren
(de resultaten vanaf de bekendmaking zijn mijn grootste reden hiervoor, waarom het beter na het seizoen had gekund in mijn optiek)
Na het seizoen bekend maken dat hij naar Feyenoord gaat? Zo werkt het toch nooit in de voetballerij? Dat zou betekenen dat de nieuwe club tegen eventuele nieuwe spelers niet kan zeggen wie de nieuwe trainer is. “Dat zie je bij de eerste training wel”. Het betekent tevens dat NEC niet serieus op zoek had gekund naar een opvolger, immers wij hebben Mario Been toch nog? Of hadden de nieuwe trainer en zijn oude club mee moeten doen met de geheimhoudingsplicht? En als die weer op zoek gaan naar een nieuwe trainer mogen ze ook weer niet vertellen waarom?

Je mag Been best verwijten dat de resulaten na de bekendmaking van zijn vertrek naar Feyenoord tegen vielen, maar het moment van de bekendmaking zelf bekritiseren is ridicuul. Sterker nog, het feit dat de bekendmaking (en het tekenen dus) ná zijn contractverlenging was, is nog steeds het beste dat NEC destijds kon overkomen. Zevenenhalve ton voor een trainer van NEC, we gaan het niet meer meemaken, ben ik bang.
Nou,ik denk dat de RK kerk nog veel centjes over heeft voor een pastoor zonder ''fout'' verleden.

Gebruikersavatar
NECNijmeguh
Berichten: 1606
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:28
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door NECNijmeguh »

Belgische beker voor Mario! :tu:

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door SanderNEC »

Een tijd geleden werd gewag gemaakt van de intentie van NEC om Mario Been terug te halen als trainer. De Nederlander is gelukkig bij KRC Genk en denkt momenteel niet aan een terugkeer naar zijn ex-club.

"Die nieuwe eigenaar is Marcel Boekhoorn, een goeie vriend van mij. Maar dat verhaal speelt op dit moment echt niet. Ik heb hier nog een contract van twee jaar. En het gaat op dit moment niet goed bij NEC. Mocht Marcel ooit zeggen dat ik trainer moet worden bij zijn club, dan zal dat moeten passen in mijn ambities. Ik ben nog jong en ik zit nog steeds niet aan mijn plafond", aldus Been aan Sport/Voetbalmagazine.

Been is nog steeds een graag geziene gast in Nijmegen. Hij bezorgde de supporters heel wat geluk door jaren geleden Europees voetbal te spelen met de ex-club van Björn Vleminckx.

Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/83478/ ... z2jDlE9g3t
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door CHEF »

SanderNEC schreef:
Een tijd geleden werd gewag gemaakt van de intentie van NEC om Mario Been terug te halen als trainer. De Nederlander is gelukkig bij KRC Genk en denkt momenteel niet aan een terugkeer naar zijn ex-club.

"Die nieuwe eigenaar is Marcel Boekhoorn, een goeie vriend van mij. Maar dat verhaal speelt op dit moment echt niet. Ik heb hier nog een contract van twee jaar. En het gaat op dit moment niet goed bij NEC. Mocht Marcel ooit zeggen dat ik trainer moet worden bij zijn club, dan zal dat moeten passen in mijn ambities. Ik ben nog jong en ik zit nog steeds niet aan mijn plafond", aldus Been aan Sport/Voetbalmagazine.

Been is nog steeds een graag geziene gast in Nijmegen. Hij bezorgde de supporters heel wat geluk door jaren geleden Europees voetbal te spelen met de ex-club van Björn Vleminckx.

Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/83478/ ... z2jDlE9g3t
Meest verrassende zin in dat interview.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door Jackiegoal »

Gelukkig hebben wij nu Janssen :sjaal:
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door mschr »

CHEF schreef: Meest verrassende zin in dat interview.
Ik vind het best wel schokkend. Het wordt tijd dat Boekhoorn zich niet meer van den domme houdt en er ruiterlijk voor uitkomt NEC te bezitten.

Gebruikersavatar
Tim Janssen
Berichten: 4917
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mario Been

Bericht door Tim Janssen »

mschr schreef:
CHEF schreef: Meest verrassende zin in dat interview.
Ik vind het best wel schokkend. Het wordt tijd dat Boekhoorn zich niet meer van den domme houdt en er ruiterlijk voor uitkomt NEC te bezitten.
Ben ik ook mee eens,maar ik denk dat het officieel niet naar buiten zou komen

jasper491
Berichten: 3377
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 10:56

Re: Mario Been

Bericht door jasper491 »

Volgens VI is NEC een optie voor Mario zodra Boekhoorn écht gaat investeren.. Weet niet wat ik er van moet geloven, maar voor mij liever vandaag dan morgen! :sjaal:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten