Oude shirt en logo

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Oude shirt en logo

Bericht door burp »

uitstekend verwoord door Johan Derksen wat Van Delft fout gedaan heeft qua identiteit bij NEC;
http://www.vi.nl/BesteJohan/FeyenoordKa ... ooruit.htm

En ook meteen een pleidooi om dit alsnog te herstellen!
Opvallend ook dat volgens Derksen van Delft nog steeds de man is die dit zou kunnen terugdraaien en de touwtjes (dat wisten we met marionet Paes eigenlijk ook wel) nog in handen heeft.

bolluhnec
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 19:37
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door bolluhnec »

:hail:

Gebruikersavatar
RwgT
Berichten: 2479
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 19:08
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door RwgT »

Ik ben het er helemaal niet mee eens. Het is onzin dat alle 'echte' supporters het balkenshirt terug willen. Daar doet hij heel veel NEC supporters mee te kort. Alsof je geen 'echte' supporter bent als je het balkenshirt niet terug wilt. Bovendien vergelijkt hij het balkenshirt van NEC met de traditionele shirts van Ajax, Feyenoord en PSV. Ook daar slaat hij de plank mis. Die shirts zijn in hoeverre ik wat van de geschiedenis van die clubs weet altijd de shirts geweest van die clubs. NEC heeft, ook voor van Delft kwam, in zoveel verschillende shirts gespeeld. Er is niet één traditioneel NEC shirt, er zijn er meerdere. Elke supporter zal ook zijn eigen favoriet hebben. Zo blijf ik dit het mooiste thuisshirt, uitshirt en logo vinden. Maar wat we nu hebben vind ik ook prachtig! Als ik het zie krijg ik een warm gevoel van binnen, en als ik het aantrek al helemaal. We hebben in dit shirt twee keer Europees voetbal behaalt. Ik moet er niet aan denken dat ze dat weer zouden veranderen. Telkens een ander thuisshirt is een drama. Laat ze nou alsjeblieft voor altijd dit shirt houden. Dan kunnen ze over honderd jaar als er een voorzitter met gekke ideeën komt pas echt zeggen dat dit een traditioneel shirt is en dat ze daar vanaf moeten blijven!
And in the end, the love you take, is equal to the love you make.

bolluhnec
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 19:37
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door bolluhnec »

Tuurlijk niet alle supporters, de nieuwe supporters die met een van de nieuwe logo's/shirts opgegroeid zijn zullen het er niet mee eens zijn.
Het overgrote deel van de NEC supporters zijn echter al langer supporter en hiervan wil volgens mij zeker wel het overgrote deel het shirt en logo terug....

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4446
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door Ron Delgado »

burp schreef:Opvallend ook dat ...
Wat mij vooral opvalt, is het magere gezicht van Derksen. Ziet er niet gezond uit.
Get up! Stay on the scene.

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door BIESKE »

Roel schreef:Ik ben het er helemaal niet mee eens. Het is onzin dat alle 'echte' supporters het balkenshirt terug willen. Daar doet hij heel veel NEC supporters mee te kort. Alsof je geen 'echte' supporter bent als je het balkenshirt niet terug wilt. Bovendien vergelijkt hij het balkenshirt van NEC met de traditionele shirts van Ajax, Feyenoord en PSV. Ook daar slaat hij de plank mis. Die shirts zijn in hoeverre ik wat van de geschiedenis van die clubs weet altijd de shirts geweest van die clubs. NEC heeft, ook voor van Delft kwam, in zoveel verschillende shirts gespeeld. Er is niet één traditioneel NEC shirt, er zijn er meerdere. Elke supporter zal ook zijn eigen favoriet hebben. Zo blijf ik dit het mooiste thuisshirt, uitshirt en logo vinden. Maar wat we nu hebben vind ik ook prachtig! Als ik het zie krijg ik een warm gevoel van binnen, en als ik het aantrek al helemaal. We hebben in dit shirt twee keer Europees voetbal behaalt. Ik moet er niet aan denken dat ze dat weer zouden veranderen. Telkens een ander thuisshirt is een drama. Laat ze nou alsjeblieft voor altijd dit shirt houden. Dan kunnen ze over honderd jaar als er een voorzitter met gekke ideeën komt pas echt zeggen dat dit een traditioneel shirt is en dat ze daar vanaf moeten blijven!
Asjeblief.........niet nog een keer deze hele discussie ;)

Gebruikersavatar
RZG
Berichten: 1696
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 00:04
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door RZG »

Ron Delgado schreef:
burp schreef:Opvallend ook dat ...
Wat mij vooral opvalt, is het magere gezicht van Derksen. Ziet er niet gezond uit.
:withstupid:
Als je alles geeft, verlies je niets.

fleuran

Re: Oude shirt en logo

Bericht door fleuran »

Ik ben het helemaal met Roel eens.
In mijn actieve voetbalperiode bij NEC (van 1953 (pupillen) t/m 1990 (veteranen) heb ik gevoetbald in de volgende shirts:
- Het balkenshirt (in diverse variaties: brede groene balk, dan weer smalle groene balk; verschillende kleuren groen (van fel groen tot vaal groen); soms speelde je in een elftal met spelers in die gevarieerde shirts; het was geen gezicht!);
- Geel shirt met een rood logo en zwarte broek.
- Rood shirt (met een klein NEC-logo), zwarte broek en groene kousen).
Het huidige thuis- en uit-shirt vind ik uitstekend, evenals het logo. Houden zo! Tradities in stand houden: prima (b.v. de kleuren rood/groen/zwart; e.d.), maar er is niets op tegen als bepaalde zaken verbeterd, gemoderniseerd,aan de tijd aangepast worden, b.v. een logo. Dat doet niets af aan de identiteit van een club. Clublied: prima; mascotte; prima. Maar in de kern gaat het om dat NEC-gevoel dat diep in je hart zit.
Iemand stelt: het overgrote deel van de supporters wil dat balkenshirt en logo terug. Hoe weet je dat? Heb je een enquete gehouden? Of pas je de truc toe door je eigen beperkte mening te geven om die vervolgens zwaar te versterken door aan te geven dat het overgrote deel van de supporters (1?, 2? ,20?, 2000?, 12000?, 25000?....) dat ook vindt? Heel zwak. Nou, namens mij spreek je in ieder geval niet.

Gebruikersavatar
Hatert NEC
Berichten: 1044
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 15:28
Locatie: Nijmegen, Hatert
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door Hatert NEC »

Dat jij die twee papagaaien mooi vind :jestera: , moet je zelf weten maar ik ken meer mensen die het lelijk vinden, dan mooi! En ik vind juist het logo belangrijk, dat is juist het uithangbord van de club!
Pound for pound best hooligans in the world!

fleuran

Re: Oude shirt en logo

Bericht door fleuran »

En zo kent iedereen in zijn kennissenkring voor- en tegenstanders van het oude shirt. Ik heb net nog even naar Johan derksen geluisterd; nou het is een behoorlijk eenzijdig, demagogisch verhaal; een aantal van die krasse termen: volstrekt nutteloos. Zijn vergelijking met Ajax, Feijenoord en PSV, Sparta klopt ook niet helemaal; die clubs zijn niet uit een fusie ontstaan! Trouwens: zijn blad V.I. heeft ook een identiteit en historie; toch wordt ook dat blad regelmatig gerestyleld (met behoud van identiteit!).
Bij het voetbal hecht ikzelf niet zo veel waarde aan symbolen. Eigenlijk alleen het rgz.

Gebruikersavatar
Del Piero
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:10
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door Del Piero »

fleuran schreef:En zo kent iedereen in zijn kennissenkring voor- en tegenstanders van het oude shirt. Ik heb net nog even naar Johan derksen geluisterd; nou het is een behoorlijk eenzijdig, demagogisch verhaal; een aantal van die krasse termen: volstrekt nutteloos. Zijn vergelijking met Ajax, Feijenoord en PSV, Sparta klopt ook niet helemaal; die clubs zijn niet uit een fusie ontstaan! Trouwens: zijn blad V.I. heeft ook een identiteit en historie; toch wordt ook dat blad regelmatig gerestyleld (met behoud van identiteit!).
Bij het voetbal hecht ikzelf niet zo veel waarde aan symbolen. Eigenlijk alleen het rgz.
Iedereen hecht aan bepaalde waarden bij een club. Bij de één alleen de clubkleuren, de ander de clubkleuren, shirt en het logo. Weer een ander maakt het allemaal niks uit, als er maar gepresteerd wordt bij de club. Persoonlijk wil ik het balkenshirt terug met het logo dat daar opstond. Dat is voor mij NEC. Wat mij betreft een keer een goede enquete onder alle NEC-supporters (bijv. de seizoenskaarthouders) om te zien wat nu ECHT het merendeel van de supporters wil.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door Danish Dynamite »

Het balkenshirt vond ik prima, het shirt met de groene kleur aan de zijkant onder armen vond ik nog mooier, en het huidige shirt vind ik ook prima.
Zo heeft ieder zijn eigen voorkeur en moet dus het tenue blijven zoals het nu is, dan pas kun je misschien een traditie met het tenue opbouwen.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door Bleum »

Del Piero schreef:
fleuran schreef:En zo kent iedereen in zijn kennissenkring voor- en tegenstanders van het oude shirt. Ik heb net nog even naar Johan derksen geluisterd; nou het is een behoorlijk eenzijdig, demagogisch verhaal; een aantal van die krasse termen: volstrekt nutteloos. Zijn vergelijking met Ajax, Feijenoord en PSV, Sparta klopt ook niet helemaal; die clubs zijn niet uit een fusie ontstaan! Trouwens: zijn blad V.I. heeft ook een identiteit en historie; toch wordt ook dat blad regelmatig gerestyleld (met behoud van identiteit!).
Bij het voetbal hecht ikzelf niet zo veel waarde aan symbolen. Eigenlijk alleen het rgz.
Iedereen hecht aan bepaalde waarden bij een club. Bij de één alleen de clubkleuren, de ander de clubkleuren, shirt en het logo. Weer een ander maakt het allemaal niks uit, als er maar gepresteerd wordt bij de club. Persoonlijk wil ik het balkenshirt terug met het logo dat daar opstond. Dat is voor mij NEC. Wat mij betreft een keer een goede enquete onder alle NEC-supporters (bijv. de seizoenskaarthouders) om te zien wat nu ECHT het merendeel van de supporters wil.
En dan kiest de overgrote meerderheid voor het huidige shirt, want een heel groot deel van je supporters is pas na 2000 in het nieuwe stadion gekomen en weet inmiddels niet beter. Voor hun is het huidige shirt NEC. Voor mij is het verhaal van Derksen op een hoop feitelijke onwaarheden 100% waar. ;)
Echte feiten:
-Het balkenshirt is in de loop van de geschiedenis (nog) het langst gedragen shirt en daarom in mijn optiek ook het meest traditionele shirt bij een club die eigenlijk geen shirttraditie heeft (volg je 'm nog?)
-Het balkenshirt is in de loop van de geschiedenis 3 aaneengesloten perioden het shirt geweest, ruw gezegd in de jaren 30, jaren 50 en jaren 90 en dat is met geen ander shirt gebeurd
-Het balkenshirt werd in 1933 geintroduceerd en meteen werden we dat jaar kampioen dus het brengt geluk ;)

Het geeft zin om een hele discussie te beginnen over het shirt, maar de afvoer van het balkenshirt en vooral ook de absurde reden waarom dat gebeurde (een frisse wind) vind ik nog steeds 1 van de allergrootste dieptepunten voor mij als supporter en een zwarte bladzijde in de clubgeschiedenis.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door burp »

Hatert NEC schreef:Dat jij die twee papagaaien mooi vind :jestera: , moet je zelf weten maar ik ken meer mensen die het lelijk vinden, dan mooi! En ik vind juist het logo belangrijk, dat is juist het uithangbord van de club!
jep, maar welk logo dan?

Net als met het shirt zijn er velen geweest. Het enige wat ik wel zeker weet is dat dit logo in ieder geval weg moet.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door Bleum »

burp schreef:
Hatert NEC schreef:Dat jij die twee papagaaien mooi vind :jestera: , moet je zelf weten maar ik ken meer mensen die het lelijk vinden, dan mooi! En ik vind juist het logo belangrijk, dat is juist het uithangbord van de club!
jep, maar welk logo dan?

Net als met het shirt zijn er velen geweest. Het enige wat ik wel zeker weet is dat dit logo in ieder geval weg moet.
Simpel, er zijn maar twee echt mooie logo's bij NEC gewwest. 1 van deze twee is goed :tu:

Afbeelding

Afbeelding
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door Danish Dynamite »

Bleum schreef:
Afbeelding
:hail: :hail: :hail:

Gebruikersavatar
Hatert NEC
Berichten: 1044
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 15:28
Locatie: Nijmegen, Hatert
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door Hatert NEC »

:withstupid: Dat logo vind ik het mooist!!! :sjaal:
Pound for pound best hooligans in the world!

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4835
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door T.I.G.O. »

Danish Dynamite schreef:
Bleum schreef:
Afbeelding
:hail: :hail: :hail:
tja,het moge duidelijk zijn!

Gebruikersavatar
TheRealTricolores
Berichten: 2431
Lid geworden op: wo 04 jul 2007, 07:44
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door TheRealTricolores »

Het mooiste naar mijn mening zou zijn.

Dit logo

Afbeelding

+

dit shirt: Afbeelding


:mrgreen:

Nee ff zonder gein dat logo met het Rode shirt met groen onder de armen. En dan in een nieuw jasje :tu:
donderdag 29 mei 2003

Zondag 18 mei 2008

Zondag 23 mei 2021

Gebruikersavatar
Jeroenmgn
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:23
Locatie: Nijmegen(NBO)
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door Jeroenmgn »

T.I.G.O. schreef:
Danish Dynamite schreef:
Bleum schreef:
Afbeelding
:hail: :hail: :hail:
tja,het moge duidelijk zijn!
:withstupid: Het shirt mogen ze zo houden als ze dit logo ipv dat kidsclub ding zouden voeren. Wat een prachtlogo is dit toch.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door burp »

Jeroenmgn schreef:
T.I.G.O. schreef:
Danish Dynamite schreef:
Bleum schreef:
Afbeelding
:hail: :hail: :hail:
tja,het moge duidelijk zijn!
:withstupid: Het shirt mogen ze zo houden als ze dit logo ipv dat kidsclub ding zouden voeren. Wat een prachtlogo is dit toch.
zou ik me goed in kunnen vinden. Het balkenshirt hou nostalgisch ook, is ook te vaak gewijzigd.

Ook dat shirt, waar op forza of dth een bewerking van staat, wat het oudste zou zijn (zwart met een dunne rode en groene verticale balk) is ook een mooie.

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door Frans »

Ik vind deze ook erg mooi!!!

<<<<<<<<<<<<<-----------------
NECTheBest

DJTEEF!

Re: Oude shirt en logo

Bericht door DJTEEF! »

Frans schreef:Ik vind deze ook erg mooi!!!

<<<<<<<<<<<<<-----------------
Ik niet.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12269
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door harold »

burp schreef:uitstekend verwoord door Johan Derksen wat Van Delft fout gedaan heeft qua identiteit bij NEC;
http://www.vi.nl/BesteJohan/FeyenoordKa ... ooruit.htm

En ook meteen een pleidooi om dit alsnog te herstellen!
Opvallend ook dat volgens Derksen van Delft nog steeds de man is die dit zou kunnen terugdraaien en de touwtjes (dat wisten we met marionet Paes eigenlijk ook wel) nog in handen heeft.
Bij mij loop het filmpje telkens in het begin al vast. Maar volgens mij mis niks, want ik heb Johad Derksen al een keer of 10 dat verhaal over Van Delft en het shirt horen vertellen/zien schrijven. Kan hij niks nieuws verzinnen?

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4998
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: Oude shirt en logo

Bericht door OAFFERE »

harold schreef:
burp schreef:uitstekend verwoord door Johan Derksen wat Van Delft fout gedaan heeft qua identiteit bij NEC;
http://www.vi.nl/BesteJohan/FeyenoordKa ... ooruit.htm

En ook meteen een pleidooi om dit alsnog te herstellen!
Opvallend ook dat volgens Derksen van Delft nog steeds de man is die dit zou kunnen terugdraaien en de touwtjes (dat wisten we met marionet Paes eigenlijk ook wel) nog in handen heeft.
Bij mij loop het filmpje telkens in het begin al vast. Maar volgens mij mis niks, want ik heb Johad Derksen al een keer of 10 dat verhaal over Van Delft en het shirt horen vertellen/zien schrijven. Kan hij niks nieuws verzinnen?
inderdaad dit heeft jhij al zo vaak verteld dat je er een beetje moe van wordt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten