Moestafa El Kabir

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Kanchelskis »

El Kabir heeft een jaar lang in een vreemde omgeving gefungeerd waar die de taal niet van kent, geen of nauwelijks vrienden heeft. Ik denk dat je focus automatisch meer op voetbal komt te liggen. Hij heeft in ieder geval een stuk minder last van verleidingen gehad denk ik of mensen in zijn omgeving die hem in bepaalde verleidingen brengen.

Lars
Berichten: 880
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 22:45

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Lars »

Mark Ariaans schreef:Ach, sommigen hier grijpen echt elke strohalm aan om het technisch beleid bij NEC af te kunnen zeiken. Gelukkig hoef je doorgaans alleen maar naar de post-plaatser te kijken om te weten uit welke hoek de wind komt waaien en hoeveel waarde je aan zo'n opinie moet hechten.
-----Ach, sommigen hier grijpen echt elke strohalm aan om het technisch beleid bij NECde hemel in te prijzen.Gelukkig hoef je doorgaans alleen maar naar de post-plaatser te kijken om te weten uit welke hoek de wind komt waaien en welke waarde je aan zo'n opinie moet hechten. (Ja, dat laatste geldt zeker voor een Engelse bierpul met dat rare petje, die getrouw en plichtsbewust de gezagsdragers blijft steunen ongeacht wat zij ook doen of laten)

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door jd »

Ja precies. Als je niet onredelijk kritisch bent dan prijs je ze de hemel in. Een gewone kritische realistische kijk bestaat niet.

El Kabir wordt uitgekotst in Zweden ondanks dat hij presteert, moet toch wel wat betekenen toch? Laten we gewoon zeggen dat NEC beter op probleemspelers had moeten anticiperen en er beter mee om had moeten gaan. Maar dat de eindverantwoordelijke voor motivatie/prestatie etc. nog altijd de speler zelf is. Of niet?

Dan heb je een mooie middenweg, en kun je moeilijk zeggen dat NEC El Kabir te weinig kansen of begeleiding gegeven heeft. Misschien dat dat bij andere spelers wel het geval is, bij hem absoluut niet.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door mschr »

Een teamsporter die presteert, wordt nooit uitgekotst. En als spelers uitgekotst worden, gaan ze doorgaans niet direct naar de Serie A. El Kabir is een topper in spe en dat zagen kenners direct. Dat hij niet geslaagd is bij NEC, is volledig te wijten aan de technische staf en de TD.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door De Kletskop »

mschr schreef:Een teamsporter die presteert, wordt nooit uitgekotst. En als spelers uitgekotst worden, gaan ze doorgaans niet direct naar de Serie A. El Kabir is een topper in spe en dat zagen kenners direct. Dat hij niet geslaagd is bij NEC, is volledig te wijten aan de technische staf en de TD.
Nou ik zag en zie het niet.
En ik ben weldegelijk een kennert.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door mschr »

W.V.W.3 schreef: Nou ik zag en zie het niet.
En ik ben weldegelijk een kennert.
Jeminee! Ik zie iets tegenstrijdigs in bovenstaande beweringen. Kenners zagen hem scoren tegen Espanol. En Espanol is veel en veel sterker dan Ajax, PSV en Twente. Kenners zagen hem ook veel gevaar stichten in en tegen Hamburg. En HSV is ook veel en veel sterker dan Ajax, PSV en Twente. Kenners scharen een El Kabir dan ook onder de grote talenten.

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door valkhof »

mschr schreef:Een teamsporter die presteert, wordt nooit uitgekotst. En als spelers uitgekotst worden, gaan ze doorgaans niet direct naar de Serie A. El Kabir is een topper in spe en dat zagen kenners direct. Dat hij niet geslaagd is bij NEC, is volledig te wijten aan de technische staf en de TD.
je hebt gelijk! en bij ajax zagen het ook niet en bij utrecht ook niet. el kabir is de nieuwe zlatan maar niemand die het gezien heeft, tegen de mindere tergenstanders hoefde hij natuurlijk ook niks te laten zien, o goed was ie. tegen hsv scoorde hij dan ook niet, omdat hij dat bewaarde voor als hij tegen de echt grote clubs mag spelen.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door karlo »

mschr schreef:
W.V.W.3 schreef: Nou ik zag en zie het niet.
En ik ben weldegelijk een kennert.
Jeminee! Ik zie iets tegenstrijdigs in bovenstaande beweringen. Kenners zagen hem scoren tegen Espanol. En Espanol is veel en veel sterker dan Ajax, PSV en Twente. Kenners zagen hem ook veel gevaar stichten in en tegen Hamburg. En HSV is ook veel en veel sterker dan Ajax, PSV en Twente. Kenners scharen een El Kabir dan ook onder de grote talenten.
hij is nog beter dan messi.
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Mark Ariaans »

Harold, ForzaNEC.nl schreef:
Mark Ariaans schreef:Ach, sommigen hier grijpen echt elke strohalm aan om het technisch beleid bij NEC af te kunnen zeiken. Gelukkig hoef je doorgaans alleen maar naar de post-plaatser te kijken om te weten uit welke hoek de wind komt waaien en hoeveel waarde je aan zo'n opinie moet hechten.
Ik wil je even attenderen wat ik schreef :

"Ik vind het schrijnend om te lezen dat deze jongen deze stap nu maakt. Was er nu helemaal niemand binnen de club die jonge gasten omvangt en begeleid?"
Ik bedoelde jou niet, Harold, ik bedoelde Wessel :wink: Sorry als dat niet duidelijk overkwam.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Mark Ariaans »

Lars schreef: -----Ach, sommigen hier grijpen echt elke strohalm aan om het technisch beleid bij NECde hemel in te prijzen.Gelukkig hoef je doorgaans alleen maar naar de post-plaatser te kijken om te weten uit welke hoek de wind komt waaien en welke waarde je aan zo'n opinie moet hechten. (Ja, dat laatste geldt zeker voor een Engelse bierpul met dat rare petje, die getrouw en plichtsbewust de gezagsdragers blijft steunen ongeacht wat zij ook doen of laten)
:jestera: Jij leest blijkbaar niet vaak mee hier, dan.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door mschr »

valkhof schreef: je hebt gelijk! en bij ajax zagen het ook niet en bij utrecht ook niet.
Dat ze bij Ajax niks zagen in El Kabir zegt alles over Ajax. Bij Ajax stuurden ze ook een Jeremain Lens weg...
valkhof schreef: el kabir is de nieuwe zlatan maar niemand die het gezien heeft, tegen de mindere tergenstanders hoefde hij natuurlijk ook niks te laten zien, o goed was ie. tegen hsv scoorde hij dan ook niet, omdat hij dat bewaarde voor als hij tegen de echt grote clubs mag spelen.
Hij is een sensatie in Zweden. Zou het wellicht komen omdat ze hem daar wel het vertrouwen hebben gegeven?

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door valkhof »

mschr schreef:
valkhof schreef: je hebt gelijk! en bij ajax zagen het ook niet en bij utrecht ook niet.
Dat ze bij Ajax niks zagen in El Kabir zegt alles over Ajax. Bij Ajax stuurden ze ook een Jeremain Lens weg...
valkhof schreef: el kabir is de nieuwe zlatan maar niemand die het gezien heeft, tegen de mindere tergenstanders hoefde hij natuurlijk ook niks te laten zien, o goed was ie. tegen hsv scoorde hij dan ook niet, omdat hij dat bewaarde voor als hij tegen de echt grote clubs mag spelen.
Hij is een sensatie in Zweden. Zou het wellicht komen omdat ze hem daar wel het vertrouwen hebben gegeven?
zou het ook mischien komen doordat kabir zelf gegroeid is als persoon? dat het nergens anders aan lag dan aan hemzelf!
kijk naar van persie, zelfde gezeik als kabir maar opgegroeid nadat hij uit zijn vertrouwde omgeving is gehaald en daardoor als persoon ouder en wijzer is geworden.

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door CHEF »

mschr schreef:
valkhof schreef: je hebt gelijk! en bij ajax zagen het ook niet en bij utrecht ook niet.
Dat ze bij Ajax niks zagen in El Kabir zegt alles over Ajax. Bij Ajax stuurden ze ook een Jeremain Lens weg...
valkhof schreef: el kabir is de nieuwe zlatan maar niemand die het gezien heeft, tegen de mindere tergenstanders hoefde hij natuurlijk ook niks te laten zien, o goed was ie. tegen hsv scoorde hij dan ook niet, omdat hij dat bewaarde voor als hij tegen de echt grote clubs mag spelen.
Hij is een sensatie in Zweden. Zou het wellicht komen omdat ze hem daar wel het vertrouwen hebben gegeven?
Heeft hij hier ook gekregen,alleen heeft hij het vertrouwen niet terugbetaald.

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door CHEF »

valkhof schreef:
mschr schreef:
valkhof schreef: je hebt gelijk! en bij ajax zagen het ook niet en bij utrecht ook niet.
Dat ze bij Ajax niks zagen in El Kabir zegt alles over Ajax. Bij Ajax stuurden ze ook een Jeremain Lens weg...
valkhof schreef: el kabir is de nieuwe zlatan maar niemand die het gezien heeft, tegen de mindere tergenstanders hoefde hij natuurlijk ook niks te laten zien, o goed was ie. tegen hsv scoorde hij dan ook niet, omdat hij dat bewaarde voor als hij tegen de echt grote clubs mag spelen.
Hij is een sensatie in Zweden. Zou het wellicht komen omdat ze hem daar wel het vertrouwen hebben gegeven?
zou het ook mischien komen doordat kabir zelf gegroeid is als persoon? dat het nergens anders aan lag dan aan hemzelf!
kijk naar van persie, zelfde gezeik als kabir maar opgegroeid nadat hij uit zijn vertrouwde omgeving is gehaald en daardoor als persoon ouder en wijzer is geworden.
:withstupid:

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door mschr »

valkhof schreef:zou het ook mischien komen doordat kabir zelf gegroeid is als persoon? dat het nergens anders aan lag dan aan hemzelf!
kijk naar van persie, zelfde gezeik als kabir maar opgegroeid nadat hij uit zijn vertrouwde omgeving is gehaald en daardoor als persoon ouder en wijzer is geworden.
Ik sluit het niet uit. Maar vooralsnog denk ik dat NEC eind 2009, begin 2010 fors wilde bezuinigen en daarom van een aantal contract af wilde. Het maakte NEC niet uit, wie vertrok, als er maar spelers vertrokken. En om ervoor te zorgen dat ze zouden vertrekken, werden ze op de tribune gezet of werden ze naar het tweede elftal geplaatst of mochten ze zelfs daar al niet meer spelen...

Bas
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 09 mei 2008, 21:04
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Bas »

W.V.W.3 schreef:
mschr schreef:Een teamsporter die presteert, wordt nooit uitgekotst. En als spelers uitgekotst worden, gaan ze doorgaans niet direct naar de Serie A. El Kabir is een topper in spe en dat zagen kenners direct. Dat hij niet geslaagd is bij NEC, is volledig te wijten aan de technische staf en de TD.
Nou ik zag en zie het niet.
En ik ben weldegelijk een kennert.
:withstupid: Die gast kan niet voetballen, zelfs ik scoor nog goals in zweden. Bij NEC heeft hij helemaal niks laten zien alleen van zich laten horen in negatieve zin! Ik ben de eerste die toe zal geven dat het een topper is wanneer hij ook in Italie regelmatig gaat scoren, maar ik ben bang voor hem dat hij een harde kont gaat krijgen van de bank waar hij op komt te zitten. We zullen het dus in de gaten gaan houden wie er gelijk gaat krijgen!

Lars
Berichten: 880
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 22:45

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Lars »

Ben jij dan wel een kenner? Alle trainers die met Kabir gewerkt hebben zeggen namelijk dat hij over bovengemiddelde voetbalkwaliteiten beschikt. De trainer van Cagliari noemt hem een topspeler die, al laat hij maar de helft zien van wat hij in Zweden heeft laten zien, nog zonder meer een aanwinst voor de club is.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Mark Ariaans »

Ik vond het bij NEC ook een hele leuke voetballer, maar dat ontkennen ook maar weinigen geloof ik. Dus gebruik dat nou niet steeds als argumentatie. Collins John is vast ook een prima voetballer, als hij op gewicht en fit is. Je verwart steeds voetballende kwaliteiten met proffesioneel gedrag. Bij ons vertoonde El Kabir dat totaal niet, in Zweden interesseert ze dat blijkbaar niks of vertoont hij dit nu wel. Het punt is dat jij de verantwoordelijkheid voor zijn onprofessionele instelling volledig op het conto van NEC schrijft, terwijl daar geen directe aanleiding toe is. Sterker nog, ook bij eerdere clubs waar El Kabir zat is hij vanwege mentaliteitsproblemen weggestuurd. Dan kun je wel stellen dat NEc meer tijd en energie in dat aspect had moeten steken, en wellicht is daar iets voor te zeggen, maar een mental coach helpt ook maar in beperkte mate. Als de speler dat niet oppakt, dan heb je daar niks aan.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door karlo »

Mark Ariaans schreef:Ik vond het bij NEC ook een hele leuke voetballer, maar dat ontkennen ook maar weinigen geloof ik. Dus gebruik dat nou niet steeds als argumentatie. Collins John is vast ook een prima voetballer, als hij op gewicht en fit is. Je verwart steeds voetballende kwaliteiten met proffesioneel gedrag. Bij ons vertoonde El Kabir dat totaal niet, in Zweden interesseert ze dat blijkbaar niks of vertoont hij dit nu wel. Het punt is dat jij de verantwoordelijkheid voor zijn onprofessionele instelling volledig op het conto van NEC schrijft, terwijl daar geen directe aanleiding toe is. Sterker nog, ook bij eerdere clubs waar El Kabir zat is hij vanwege mentaliteitsproblemen weggestuurd. Dan kun je wel stellen dat NEc meer tijd en energie in dat aspect had moeten steken, en wellicht is daar iets voor te zeggen, maar een mental coach helpt ook maar in beperkte mate. Als de speler dat niet oppakt, dan heb je daar niks aan.
:withstupid:
en zo is het,eindelijk een echte kenner.
Het blijft toch je club.

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door valkhof »

we missen kabir

Lars
Berichten: 880
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 22:45

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Lars »

Mark Ariaans schreef:Ik vond het bij NEC ook een hele leuke voetballer, maar dat ontkennen ook maar weinigen geloof ik. Dus gebruik dat nou niet steeds als argumentatie.....
Waar lees jij wat? Ik reageer alleen op wat iemand zegt over voetbalkwaliteiten van Kabir. Je opmerking snijdt helaas geen hout.

Bas
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 09 mei 2008, 21:04
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Bas »

Lars schreef:Ben jij dan wel een kenner? Alle trainers die met Kabir gewerkt hebben zeggen namelijk dat hij over bovengemiddelde voetbalkwaliteiten beschikt. De trainer van Cagliari noemt hem een topspeler die, al laat hij maar de helft zien van wat hij in Zweden heeft laten zien, nog zonder meer een aanwinst voor de club is.
Dat alle trainers dat vinden zegt me niet zo veel. Dan is het misschien iemand die op trainingen heel goed presteert, maar op basis van wat ik toen zag tijdens de wedstrijden was het niet veel. Ik bedoel ook niet dat hij totaal niet kan voetballen, maar ik denk dat hij voor de basis van NEC tekort komt, laat staan een basisplaats in Italie! Maar nogmaals; we wachten het wel af en ik hoop voor hem natuurlijk het beste!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door burp »

ach als je bij drie clubs geloosd wordt (ajax, utrecht en NEC) wegens problemen, dan zal het heus ook wel aan de speler zelf gelegen hebben. Dat ie kon voetballen zagen ze bij alle clubs wel in, al heeft hij hier maar 1 goeie pot gespeeld (HSV uit). Nu is 1 probleem geval ook niet zo erg, maar NEC had met John, Fachtali, Tshibamba, Bouaoauzan en het gedoe met de kampen Otten-Potje en El Ak al genoeg gedoe.

Op zichzelf in het buitenland zitten heeft misschien z'n focus wel op het voetbal gericht en presteren deed hij bij mjalby wel. Wat het in italie wordt moeten we afwachten. Maar dat hij nog een paar centen opleidingsvergoeding opleverd is mooi meegenomen.

Poort5
Berichten: 2529
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 21:19
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Poort5 »

valkhof schreef:we missen kabir
De shoarma-boer mist hem ook.

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Moestafa El Kabir

Bericht door Harold Bastiaans »

helaas is het zo dat tegenstanders van El Kabir ook wisten dat hij erg prikkelbaar was, riep je iets verkeerds in de wedstrijd was hij de hele wedstrijd gefocust op revanch....Wellicht dat hij dat met espagnol en HSV niet had, hij verstaat immers geen duits/spaans, mogelijk dat het succes nu ook ten grondslag ligt aan het feit dat El kabir de sacandinavische talen niet machtig is.

Hier ligt overigens een schone taak van BW7 allias Danish Dynamite...... :biggrin:
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Simr1 en 22 gasten