Oude herinneringen

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door harold »

Biarmicus schreef:Kom op zeg, dat filmpje heeft iedereen toch al gezien neem ik aan. :jestera:
Nee, was zojuist mijn eerste keer... :party:

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door burp »

nog een historische vraag: Intertoto Cup of Zomer Cup 1978

1978-I Intertoto Cup Groep
Royal Antwerp FC 3-2, 0-2
MSV Duisburg 4-2, 0-6
Girondins de Bordeaux totaal 3-4

de uitslagen van de 2 wedstrijden tegen Bordeaux?

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door burp »

leuk stukje geschiedenis

Hibernian vs NEC Nijmegen (Friendly) (August 5th 1974)
http://progs.fairlyoriginal.com/hiberni ... c-nijmegen

reiged
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 dec 2011, 16:17
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door reiged »

Wellicht dat iemand die al een tijdje naar NEC gaat me hiermee kan helpen. NEC heeft, begin of midden jaren '90, ooit een oefenwedstrijd gespeeld tegen een club uit Suriname. Zou iemand me kunnen zeggen wanneer dit geweest is, datum of jaar, allemaal prima...

p.s. uitslag erbij zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn

alvast bedankt en fijne kerstdagen enzo

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4544
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door gladiator »

ik dacht tegen transfaal 4-0 overwinning
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door tweety »

Ik dacht tegen Robin Hood
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4818
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door T.I.G.O. »

Het zag zwart van de mensen( :biggrin: )denk 20.000 in mijn beleving

reiged
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 dec 2011, 16:17
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door reiged »

Maar iemand een jaartal erbij?

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door tweety »

reiged schreef:Maar iemand een jaartal erbij?
mischien dat je met deze pagina wat kunt : http://www.dbnl.org/tekst/stut004eers01 ... _01-x6.pdf die geeft o.a aan Robin Hood- NEC 1-0 ( 1976) en Voorwaarts-NEC 0-12 ( 1978 )
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door harold »

Rond de jaarwisseling toch nog even het volgende ''vuurwerkincident'' van jaren geleden. Het was in Alkmaar in de sneeuw, toen nog in de Alkmaarder Hout. Er werd vanuit het uitvak een lawinepijl zonder stok eraan het veld op gegooid. Dat ding stuiterde alle kanten op, een paar keer tegen de reclameborden voor de hoofdtribune en kwam godzijdank niet de hoofdtribune op. Een enorme knal op het veld volgde. Wat was er gebeurt als die lawinepijl de tribune op was gestuiterd? De stadionspeaker daarna: ''Ja supporters in het bezoekersvak, dit kan natuurlijk echt niet''.

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3154
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door denniesee »

harold schreef:Rond de jaarwisseling toch nog even het volgende ''vuurwerkincident'' van jaren geleden. Het was in Alkmaar in de sneeuw, toen nog in de Alkmaarder Hout. Er werd vanuit het uitvak een lawinepijl zonder stok eraan het veld op gegooid. Dat ding stuiterde alle kanten op, een paar keer tegen de reclameborden voor de hoofdtribune en kwam godzijdank niet de hoofdtribune op. Een enorme knal op het veld volgde. Wat was er gebeurt als die lawinepijl de tribune op was gestuiterd? De stadionspeaker daarna: ''Ja supporters in het bezoekersvak, dit kan natuurlijk echt niet''.
:lol: die wedstrijd had nooit gespeeld mogen worden, met 50km per uur over de snelweg richting alkmaar en terug, plus een zooitje in het centrum van kaasstad
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door vak Oost »

foto bron: detrouwehonden.nl

Afbeelding
Alles komt goed !!

zepher hatert
Berichten: 667
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 19:22
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door zepher hatert »

vak Oost schreef:foto bron: detrouwehonden.nl

Afbeelding
sortie kaartjes.......effe in het clubhuus tijdens de rust een bierke pakken.....

Poort5
Berichten: 2529
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 21:19
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door Poort5 »

zepher hatert schreef:
vak Oost schreef:foto bron: detrouwehonden.nl

Afbeelding
sortie kaartjes.......effe in het clubhuus tijdens de rust een bierke pakken.....
Wat was dat mooi zeg!

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door valkhof »

denniesee schreef:
harold schreef:Rond de jaarwisseling toch nog even het volgende ''vuurwerkincident'' van jaren geleden. Het was in Alkmaar in de sneeuw, toen nog in de Alkmaarder Hout. Er werd vanuit het uitvak een lawinepijl zonder stok eraan het veld op gegooid. Dat ding stuiterde alle kanten op, een paar keer tegen de reclameborden voor de hoofdtribune en kwam godzijdank niet de hoofdtribune op. Een enorme knal op het veld volgde. Wat was er gebeurt als die lawinepijl de tribune op was gestuiterd? De stadionspeaker daarna: ''Ja supporters in het bezoekersvak, dit kan natuurlijk echt niet''.
:lol: die wedstrijd had nooit gespeeld mogen worden, met 50km per uur over de snelweg richting alkmaar en terug, plus een zooitje in het centrum van kaasstad
was dat niet die wedstrijd dat iemand (lijkt op jouw naam) een aantal ramen met een versterkte paraplu in sloeg?

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3154
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door denniesee »

valkhof schreef:
denniesee schreef:
harold schreef:Rond de jaarwisseling toch nog even het volgende ''vuurwerkincident'' van jaren geleden. Het was in Alkmaar in de sneeuw, toen nog in de Alkmaarder Hout. Er werd vanuit het uitvak een lawinepijl zonder stok eraan het veld op gegooid. Dat ding stuiterde alle kanten op, een paar keer tegen de reclameborden voor de hoofdtribune en kwam godzijdank niet de hoofdtribune op. Een enorme knal op het veld volgde. Wat was er gebeurt als die lawinepijl de tribune op was gestuiterd? De stadionspeaker daarna: ''Ja supporters in het bezoekersvak, dit kan natuurlijk echt niet''.
:lol: die wedstrijd had nooit gespeeld mogen worden, met 50km per uur over de snelweg richting alkmaar en terug, plus een zooitje in het centrum van kaasstad
was dat niet die wedstrijd dat iemand (lijkt op jouw naam) een aantal ramen met een versterkte paraplu in sloeg?
Kan wel, heb veel dingen die dag meegemaakt :biggrin:
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

Daanvoerder
Berichten: 21
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 13:24
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door Daanvoerder »

denniesee schreef:
valkhof schreef:
denniesee schreef:
harold schreef:Rond de jaarwisseling toch nog even het volgende ''vuurwerkincident'' van jaren geleden. Het was in Alkmaar in de sneeuw, toen nog in de Alkmaarder Hout. Er werd vanuit het uitvak een lawinepijl zonder stok eraan het veld op gegooid. Dat ding stuiterde alle kanten op, een paar keer tegen de reclameborden voor de hoofdtribune en kwam godzijdank niet de hoofdtribune op. Een enorme knal op het veld volgde. Wat was er gebeurt als die lawinepijl de tribune op was gestuiterd? De stadionspeaker daarna: ''Ja supporters in het bezoekersvak, dit kan natuurlijk echt niet''.
:lol: die wedstrijd had nooit gespeeld mogen worden, met 50km per uur over de snelweg richting alkmaar en terug, plus een zooitje in het centrum van kaasstad
was dat niet die wedstrijd dat iemand (lijkt op jouw naam) een aantal ramen met een versterkte paraplu in sloeg?
Kan wel, heb veel dingen die dag meegemaakt :biggrin:
Nee, dat met die paraplu was een aantal jaren eerder.

Chris
Berichten: 800
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door Chris »

Op de persco die naar aanleiding van het ontslag van Adriaanse werd gehouden hoorde ik de naam Lok vallen. Ik was helemaal vergeten dat Lok nog steeds werkzaam is bij FC Twente. Dat doet hij niet eens zo slecht, hij is volwaardig lid van het MT.

Zelf ken ik Lok alleen als NEC-speler dankzij Fifa, het was voor mijn tijd(in '94 was ik 5). Ik ken hem wel als (assistent)trainer bij NEC. Om even te kijken hoe Lok als speler was zocht ik hem op op Youtube. Hierbij viel mij het volgende filmpje op: http://www.youtube.com/watch?v=OnpdVPivOBo

Wat ik mij afvroeg:
- Was Lok nou eigenlijk een verdediger of een aanvaller? Tegen het "grote" Ajax speelde hij voorin, Wikipedia vermeldt echter dat het een verdediger was.
- Wie was in dat filmpje de trainer van NEC?

Andere zaken die mij opvielen waren:
- Het goede spel van NEC, er zitten goede combinaties tussen tegen een van de beste Nederlandse teams aller tijden (ajax van 95)
- Groot aantal goede spelers bij NEC. Als ik zo wat namen op de lijst zie staan en ze zien spelen, vind ik Van Wonderen, Brookhuis en Lok best aardig spelen.


Best cool om dat terug te zien!
Adilson Ben David Dos Santos

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6488
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door Strooper »

Lok kon zowel in de spits als in de verdediging spelen. Trainer was destijds Jan Pruijn.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door Curva »

vak Oost schreef:foto bron: detrouwehonden.nl

Afbeelding
werkte die middelste niet bij de Honig in die tijd?

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door Curva »

Strooper schreef:Lok kon zowel in de spits als in de verdediging spelen. Trainer was destijds Jan Pruijn.
waarom is Lok eigenlijk weggegaan?
waren die geruchten nu waar of niet met Barreto?

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door Mark Ariaans »

Sommigen zeggen Baretto, sommigen Looyen/V.Delft, sommigen Boekhoorn (Kraay sr.). Kies maar wat je het meest spectaculair of realistisch vindt :biggrin:

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door Curva »

Mark Ariaans schreef:Sommigen zeggen Baretto, sommigen Looyen/V.Delft, sommigen Boekhoorn (Kraay sr.). Kies maar wat je het meest spectaculair of realistisch vindt :biggrin:
maar niemand weet het dus?

dan ga ik het zelf maar invullen...Lok had een geheime relatie met V. Delft maar toen Lok teveel kritiek over z'n gewicht gaf heeft van Delft hem gedumpt voor Boekhoorn waarna Lok v Delft jaloers wilde maken met Baretto maar die weigerde z'n avances en na al die teleurstelling is ie maar weg gegaan.

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door Jomano »

Curva schreef:
Mark Ariaans schreef:Sommigen zeggen Baretto, sommigen Looyen/V.Delft, sommigen Boekhoorn (Kraay sr.). Kies maar wat je het meest spectaculair of realistisch vindt :biggrin:
maar niemand weet het dus?

dan ga ik het zelf maar invullen...Lok had een geheime relatie met V. Delft maar toen Lok teveel kritiek over z'n gewicht gaf heeft van Delft hem gedumpt voor Boekhoorn waarna Lok v Delft jaloers wilde maken met Baretto maar die weigerde z'n avances en na al die teleurstelling is ie maar weg gegaan.
:biggrin: Jij moet wel een hele goede bron hebben.

Gebruikersavatar
NEC4EVER
Berichten: 1551
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 01:15
Contacteer:

Re: Oude herinneringen

Bericht door NEC4EVER »

Chris schreef:Op de persco die naar aanleiding van het ontslag van Adriaanse werd gehouden hoorde ik de naam Lok vallen. Ik was helemaal vergeten dat Lok nog steeds werkzaam is bij FC Twente. Dat doet hij niet eens zo slecht, hij is volwaardig lid van het MT.

Zelf ken ik Lok alleen als NEC-speler dankzij Fifa, het was voor mijn tijd(in '94 was ik 5). Ik ken hem wel als (assistent)trainer bij NEC. Om even te kijken hoe Lok als speler was zocht ik hem op op Youtube. Hierbij viel mij het volgende filmpje op: http://www.youtube.com/watch?v=OnpdVPivOBo

Wat ik mij afvroeg:
- Was Lok nou eigenlijk een verdediger of een aanvaller? Tegen het "grote" Ajax speelde hij voorin, Wikipedia vermeldt echter dat het een verdediger was.
- Wie was in dat filmpje de trainer van NEC?

Andere zaken die mij opvielen waren:
- Het goede spel van NEC, er zitten goede combinaties tussen tegen een van de beste Nederlandse teams aller tijden (ajax van 95)
- Groot aantal goede spelers bij NEC. Als ik zo wat namen op de lijst zie staan en ze zien spelen, vind ik Van Wonderen, Brookhuis en Lok best aardig spelen.


Best cool om dat terug te zien!
Check dan ook even deze beelden...
http://www.youtube.com/watch?v=qpsL71L_zWc

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten