E-NEC

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door vak Oost »

MarcoNMGN schreef:
Veugel schreef:
Mark Ariaans schreef:
DeZaag schreef:Ik zou het leuker vinden als Romano met NEC zou spelen.
Jij wilt dat hij alleen maar verliest? Lijkt me niet bepaald een succesvolle strategie.
Ik vind het ook niet heel logisch dat hij met zijn eigen team speelt... Gaat het dan om de speler? Waarom heeft hij dan uberhaupt een NEC shirt aan?
Gaat hem om NEC waarom dan niet met NEC? Dan is het toch logischer als elke club met eigen team is vertegenwoordigt en zo net als de normale eredivisie tegen elkaar spelen?
:withstupid: als hij dan 15e eindigt heeft hij het goed gedaan
moah - als je een beetje ambitie en talent hebt dan ga je minimaal voor plek 5 :wink:
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door jetipo »

MarcoNMGN schreef:
DeZaag schreef:Wat ik niet snap is hoe hij precies NEC vertegenwoordigd. Hij heeft alleen een NEC shirt aan, maar speelt met zn eigen ultimate team, waar waarschijnlijk weinig tot geen NEC-ers bij zitten. Ik zou het leuker vinden als Romano met NEC zou spelen.

Wat ik me ook afvraag is of NEC Romano betaald om FIFA te spelen?
Hoorde laatst interview met de e-speler van Willem ll. Hij is daar 8 uur per dag aan het gamen en "werkt" daar dus 40 uur per week.
Hij ontvangt dan ook salaris van Willem ll waar hij goed van kon rond komen.
Een betaalde verslaving...rare gang van zaken. Wordt hij straks kampioen met z'n E-Willem II en degradeert het echte Willem II. :biggrin:
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door Mark Ariaans »

Veugel schreef: Ik vind het ook niet heel logisch dat hij met zijn eigen team speelt... Gaat het dan om de speler? Waarom heeft hij dan uberhaupt een NEC shirt aan? Gaat hem om NEC waarom dan niet met NEC? Dan is het toch logischer als elke club met eigen team is vertegenwoordigt en zo net als de normale eredivisie tegen elkaar spelen?
Hij vertegenwoordigt de club. Ik denk dat men niet helemaal het concept snapt hier. Het gaat er niet om dat hij met NEC speelt, het gaat erom dat hij namens NEC FIFA speelt en het daarin goed doet. Dan reik je hoog in toernooien en heb je profileringswaarde voor de club. NEC vertegenwoordigt Nijmegen maar er zit geen enkele Nijmegenaar in het huidige elftal.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door mschr »

Jamaar, NEC kan toch minimaal eisen dat hij Leiwakabessy in zijn selectie opneemt? Dat hij types als een Messi, Ronaldo, Pogba en Courtois opstelt, mag van mij. Maar een mister NEC hoort in de selectie te zitten.

Gebruikersavatar
CrazY
Berichten: 455
Lid geworden op: do 16 jul 2009, 07:20
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door CrazY »

mschr schreef:Jamaar, NEC kan toch minimaal eisen dat hij Leiwakabessy in zijn selectie opneemt? Dat hij types als een Messi, Ronaldo, Pogba en Courtois opstelt, mag van mij. Maar een mister NEC hoort in de selectie te zitten.
Zoek op Google maar eens op wat Fifa ultimate team is en dan zul je heel snel snappen dat onze boys daar niet zo heel belangrijk in zijn.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door burp »

ok, en dan wint die 'NEC' speler met 4-1 van de W2 speler.
Maar waarom spelen ze met complete fantasieteams?

https://youtu.be/PpiS9wzVupM

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4436
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door Ron Delgado »

NEC samengesteld uit Bundesligaspelers. Ik neem aan dat ze allemaal een budget hebben.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door Tiel »

burp schreef:ok, en dan wint die 'NEC' speler met 4-1 van de W2 speler.
Maar waarom spelen ze met complete fantasieteams?

https://youtu.be/PpiS9wzVupM
Om de betere Fifa speler te kunnen laten winnen. Anders zou NEC in Fifa nog minder kans maken op een overwinning als op het veld. Ook al is de NEC speler beter.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4436
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door Ron Delgado »

Dat klopt. Nu speelt Messi bij Excelsior. Ik zie nergens uitleg hoe dat in zijn werk is gegaan.
Get up! Stay on the scene.

ernie

Re: E-NEC

Bericht door ernie »

Al die jongens spelen met het team wat ze gebruiken in ultimate team. In deze spelmodus gaat het als volgt; Je kan spelers kopen door bepaalde punten bij elkaar te winnen na elke wedstrijd of pakketjes te kopen. In die pakketjes kunnen spelers zitten. Je kan deze opstellen of weer op de transfermarkt aanbieden, zodat iemand anders ze van je kunnen kopen. Uiteindelijk probeer je dus een team te maken wat jij als speler prettig vindt. Ik had bijvoorbeeld allemaal Spanjaarden in mijn team, omdat je dan relatief goedkoop een goed team hebt. Bij Spanjaarden kan je met de B en C garnituur namelijk prima bovenin mee doen. Dat niet iedereen met Messi speelt is omdat die simpelweg te duur/schaars is.

Gebruikersavatar
H-Zenkamp
Berichten: 2606
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 16:11
Locatie: Zetten
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door H-Zenkamp »

Ze moeten gewoon alle spelersstatistieken gladtrekken. Het gaat toch om hun skills? Gewoon iedere speler even goed en de echte namen bij de echte clubs.
★★

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door Tiel »

H-Zenkamp schreef:Ze moeten gewoon alle spelersstatistieken gladtrekken. Het gaat toch om hun skills? Gewoon iedere speler even goed en de echte namen bij de echte clubs.
Dat was idd het leukste geweest. En dan met de normale NEC spelers. Zal wel lastig zijn vermoed ik.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door SanderNEC »

Matchwinner Lewandowski toonde zich na afloop erg emotioneel tegenover ForzaNEC. De gevierd doelpuntenmaker bij Borussia Dortmund en Bayern München had zoiets nog nooit meegemaakt. "In Duitsland heb ik natuurlijk veel successen gehad, maar om op zo'n manier onthaald te worden in het Goffertstadion, dat doet natuurlijk iets met je. Ik ben blij dat ik van waarde kan zijn voor deze prachtige club."
http://www.forzanec.nl/nieuws/nieuws/ar ... visie.html
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door Legendario »

ernie schreef:Al die jongens spelen met het team wat ze gebruiken in ultimate team. In deze spelmodus gaat het als volgt; Je kan spelers kopen door bepaalde punten bij elkaar te winnen na elke wedstrijd of pakketjes te kopen. In die pakketjes kunnen spelers zitten. Je kan deze opstellen of weer op de transfermarkt aanbieden, zodat iemand anders ze van je kunnen kopen. Uiteindelijk probeer je dus een team te maken wat jij als speler prettig vindt. Ik had bijvoorbeeld allemaal Spanjaarden in mijn team, omdat je dan relatief goedkoop een goed team hebt. Bij Spanjaarden kan je met de B en C garnituur namelijk prima bovenin mee doen. Dat niet iedereen met Messi speelt is omdat die simpelweg te duur/schaars is.
Maar kan het dus zijn dat jij dezelfde spelers in je team hebt als de tegenstander?
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door Mark Ariaans »

Ja.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door mschr »

Vind ik niet realistisch.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door Mark Ariaans »

Daarom is het ook een computerspel.

Maar goed, als je realisme wilt dan moet je de volgende keer als het Tour de France spel hier gedaan wordt ook alleen maar renners kiezen die niemand anders in hun team heeft. Succes :tu:

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door Mark Ariaans »

Oh wacht, dat doe je al. Slecht voorbeeld.

Of juist een goed voorbeeld....


Afbeelding

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef:Daarom is het ook een computerspel.

Maar goed, als je realisme wilt dan moet je de volgende keer als het Tour de France spel hier gedaan wordt ook alleen maar renners kiezen die niemand anders in hun team heeft. Succes :tu:

waarom kunnen ze niet 1 transfermarkt instellen, waarin de menselijke spelers tegen elkaar kunnen opbieden? Als de vraag naar Lewandowski hoog is, zal men moeten afzien van een Toni Kroos en zal men genoegen moeten nemen met een Bikel ofzo.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door Tiel »

mschr schreef:Vind ik niet realistisch.
Sowieso niet, wij hadden uit en niet thuis moeten spelen, dat had een kenner moeten weten :tong: .
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
JeremyNEC
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 16:33
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door JeremyNEC »

Twee jaar geleden was er een 1vs1 FIFA toernooi bij NEC. Daar werd Romano derde. Er deden toen ook landelijke toppers mee. Ik werd toen tweede, maar ik speel niet zo veel meer. Romano daarentegen speelt heel veel en heeft op de online ranglijst eerste van de wereld gestaan. Hij heeft echter nooit de aandacht gekregen die een Koen Weijland wel heeft gekregen, toen hij een keer eerste van de wereld stond. Die kerel is meervoudig Nederlands kampioen en was de eerste E-sporter voor Ajax. Zowel Romano (3e/4e plaats) als ik (halve finale) hebben hem verslagen in januari 2015. Romano wordt nu nergens bij de favorieten genoemd. Ik ken lang niet alle deelnemers, maar op basis van zijn prestaties online en deze mooie start vandaag, heb ik vertrouwen in een mooie eindklassering. :sjaal:

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door mschr »

Jij bent kenner. Wat is er voor nodig om zo'n competitie te winnen? Aanleg, training?

Gebruikersavatar
JeremyNEC
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 16:33
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door JeremyNEC »

mschr schreef:Jij bent kenner. Wat is er voor nodig om zo'n competitie te winnen? Aanleg, training?
Veel spelen is een must. Elk jaar komt er een nieuwe FIFA editie en het speelt telkens weer anders. Het ene jaar is het effectief om veel over de vleugels te spelen, het andere jaar komt geen voorzet aan. Is counteren met heel snelle spelers effectief, of moet je meer geduld hebben en wachten tot het gaatje? Daarnaast is het beheersen van skills op dit niveau belangrijk. Je komt niet zomaar op snelheid iemand voorbij. Meerdere tricks beheersen om een tegenstander te passeren kan het verschil maken.

Je moet verstand hebben van voetbal. Er zijn veel dingen die je kunt instellen. Van simpelweg een opstelling kiezen (daar zijn er al zo'n 25 van) tot de instructies van een individuele speler. Je kunt bijvoorbeeld kiezen om je back altijd te laten opkomen, altijd achterin te houden of de tussenweg, gebalanceerd. En zo zijn er per positie drie tot zes instellingen die je kunt regelen. Ook zijn er instellingen per team. Waar begin je met druk zetten, hoe breed speel je als team. Daarnaast is het handig om te weten wie rechts- en linksbenig is, van zowel je eigen spelers als van je tegenstanders.

Maar onderschat ook het mentale deel niet. Je moet niet afgeleid raken van wat er achter je (of naast je) gebeurt. Zo'n commentator die veel onzin lult kan vervelend zijn. Of een tegenstander naast je die zijn mond niet houdt. Thuis spelen is heel anders dan zo'n wedstrijd op een toernooi of competitie. Er staat vanzelfsprekend meer druk op en dat kan je prestaties beïnvloeden.

En tot slot het vermogen om je tactiek dusdanig te wijzigen dat je een wedstrijd nog kunt omdraaien. Een plan B hebben vind ik essentieel.

Gebruikersavatar
CrazY
Berichten: 455
Lid geworden op: do 16 jul 2009, 07:20
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door CrazY »

n23 schreef:Vind jij FIFA geschikt om competitief te spelen, Jeremy?

Ik vind er zeker in de huidige opzet te veel kanten aan zitten die niks met skill te maken hebben. Niet dat er geen enorme verschillen in skill zijn, maar bijvoorbeeld hoe ze met hun eigen team spelen, als de ene Messi kan betalen en de ander niet is het al niet echt meer eerlijk te noemen. Verder vind ik als matige speler dat het spel wel erg veel toeval bevat, waarbij in de ene wedstrijd alle ballen de verkeerde kant op vallen en het de volgende wedstrijd andersom is. Ook het feit dat je maar enkele spelers tegelijk kan besturen en bugs als dit of dit, of deze die zelf in een toernooi gebeurde. Zoiets heeft toch geen plaats in een competitie?
Iemand met een beetje kennis van Fifa ultimate team moet weten dat Messi dit jaar niet meer de beste speler in het spel is. Deze E-spelers weten dat ook.

Er zijn voor lagere bedragen vele betere spelers te bemachtigen.

Er zijn al overpowered teams te maken voor zo'n 30k muntjes. Dergelijke teams kunnen je prima resultaten opleveren, mits je zelf een beetje kan spelen natuurlijk.

Wat betreft je vraag of Fifa een geschikte game voor deze opzet is denk ik dat Fifa de enige game is die op voetbal vlak geschikt is, puur om het feit dat er geen goed alternatief is.
Pro evolution doet al jaren onder voor Fifa en een 3e voetbalgame is er niet.

Zelf heb ik in deze Fifa zo'n 500 wedstrijden gespeeld en moet eerlijk zeggen dat het aantal glitches en rare bugs mij 100% meevallen. Ze zijn er wel degelijk, maar als het in 5% van de wedstrijden voorkomt, dan is het veel.

Gebruikersavatar
MojoMojo
Berichten: 2080
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 18:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E-NEC

Bericht door MojoMojo »

Ik heb gisteren eens zitten kijken naar die wedstrijd, maar heb me vooral lopen ergeren aan die commentator, die ofwel de verkeerde spelers noemden ofwel alleen maar open deuren intrapte. Verder vond ik met name het niveau van de Willem II-speler tegenvallen. Slechte passjes, slechte schoten.. zo kom ik ze in de Weekend League ook tegen (voor de FUT-spelers onder ons).

Verder zitten er in elke FIFA rare en onrealistische dingen. Neem bijvoorbeeld een Ahmed Musa.. jongens als Pepe, Ramos, Piqué, Koscielny, etc. zijn kansloos tegen de snelheid van Musa.

Ik speel zelf met dit team (4-3-3):

Lloris; Alba, Varane, Koscielny, Bellerin; N'Zonzi (IF), Kanté, Fellaini (SC); Hazard, Willian; Diego Costa. IF staat voor 'In Form'.. deze spelers zijn in vorm en beter, maar ook een stuk duurder dan de 'normale versies'. SC staat voor Scream Card. Deze spelers zijn erg duur, maar ze zijn ook erg goed.

Op het oog een goed team met behoorlijk wat snelheid op de vleugels, maar door het centrum ben ik kansloos tegen een Musa. Onrealistisch en dus ook erg frustrerend. Wat ook onrealistisch is, is dat spelers als Hazard en Willian na een minuut of 70 gewoon kapot zijn en gewisseld moeten worden.

FIFA blijft voor mij een leuk spelletje, maar als je snel een gefrustreerd mannetje bent, zou ik dit niet snel aanraden.
The name's so nice, you say it twice..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten