De Gelderlander

Discussies over N.E.C. in de media, tv-programma's, kranten, tijdschriften etc.
Gebruikersavatar
Veugel
Berichten: 1136
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 18:21
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Veugel »

mschr schreef:Het RB-project gaat niet om smijten met geld, maar om hogerop komen met jonge talenten via intensieve en nieuwerwetse trainingsmethoden. In het conservatieve Nederland zal een RB NEC landskampioen worden.
Maar dan heet het niet RB NEC he... dan heet het gewoon RB Nijmegen

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door vak Oost »

Gijscoman schreef:
Gelukkig is NEC geen interessante club voor Red Bull, maar zo'n overname zou m.i. een ramp zijn. Red Bull Nijmegen is een club, waarvan ik geen fan kan en wil zijn.
Ik verwacht dat ze gaan voor een Eerste Divisieclub met een in potentie grote achterban. Almere City lijkt me de grootste kanshebber. Heel misschien ADO.
Ze zijn al eens in staat geweest om hun club te verkopen en deze keer weet je van de eigenaar dat 'ie wel betaalt (en elke vorm van clubcultuur en traditie vernietigt).
Er zijn genoeg eredivisie clubs waar ik van denk dat ze best wel met een RB branding en RB sponsering verder willen gaan ... it is all about the money
Alles komt goed !!

jasper491
Berichten: 3374
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 10:56

Re: De Gelderlander

Bericht door jasper491 »

Laat maar komen. Zelf kunnen we het niet en RB smijt niet met geld. Zit een idee achter. Boekhoorn stapt niet in en als we het zelf niet kunnen houdt het voor een heel eind op.

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door SanderNEC »

jasper491 schreef:Laat maar komen. Zelf kunnen we het niet en RB smijt niet met geld. Zit een idee achter. Boekhoorn stapt niet in en als we het zelf niet kunnen houdt het voor een heel eind op.
Dan blijft er dus niks over van NEC hè. RB Nijmegen met een ander logo, andere clubkleuren...
ForzaNEC.nl

jasper491
Berichten: 3374
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 10:56

Re: De Gelderlander

Bericht door jasper491 »

SanderNEC schreef:
jasper491 schreef:Laat maar komen. Zelf kunnen we het niet en RB smijt niet met geld. Zit een idee achter. Boekhoorn stapt niet in en als we het zelf niet kunnen houdt het voor een heel eind op.
Dan blijft er dus niks over van NEC hè. RB Nijmegen met een ander logo, andere clubkleuren...
Er blijft nog minder over als we de komende 5 jaar in de Jupiler bungelen.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Gijscoman »

vak Oost schreef:
Gijscoman schreef:
Gelukkig is NEC geen interessante club voor Red Bull, maar zo'n overname zou m.i. een ramp zijn. Red Bull Nijmegen is een club, waarvan ik geen fan kan en wil zijn.
Ik verwacht dat ze gaan voor een Eerste Divisieclub met een in potentie grote achterban. Almere City lijkt me de grootste kanshebber. Heel misschien ADO.
Ze zijn al eens in staat geweest om hun club te verkopen en deze keer weet je van de eigenaar dat 'ie wel betaalt (en elke vorm van clubcultuur en traditie vernietigt).
Er zijn genoeg eredivisie clubs waar ik van denk dat ze best wel met een RB branding en RB sponsering verder willen gaan ... it is all about the money
Het probleem van een Eredivisieclub uitzoeken is het feit dat de druk er direct op komt. Bij een Eerste Divisieclub kan je gemakkelijker iets op de lange termijn opbouwen. De druk van de media en fans is veel kleiner. Verder vraag ik me af of er veel Eredivisieclubs het zouden accepteren of in aanmerking komen. Misschien Heracles?

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Gijscoman »

jasper491 schreef:
SanderNEC schreef:
jasper491 schreef:Laat maar komen. Zelf kunnen we het niet en RB smijt niet met geld. Zit een idee achter. Boekhoorn stapt niet in en als we het zelf niet kunnen houdt het voor een heel eind op.
Dan blijft er dus niks over van NEC hè. RB Nijmegen met een ander logo, andere clubkleuren...
Er blijft nog minder over als we de komende 5 jaar in de Jupiler bungelen.
Wel, er blijft een club in de marge over, maar met een ziel. Je wordt als MVV, FC Den Bosch of Helmond Sport. Liever dat dan de ziel voor succes te verkopen. Laat NEC geen Faust worden.

En verder moeten we ook niet teveel treuren. NEC heeft dit jaar gewoon heel veel moeite, omdat er in de transferperiode gewoon heel veel gekloot is door de strijd tussen Hoekman en Futuralis. En verder is het tweede jaar altijd het zwaarste voor gepromoveerde clubs. Volgend seizoen wordt het weer beter en daarna kunnen we groeien tot de grijze muis die we waren met soms een uitschieter omhoog en soms omlaag.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door vak Oost »

Gijscoman schreef:
vak Oost schreef:
Gijscoman schreef:
Gelukkig is NEC geen interessante club voor Red Bull, maar zo'n overname zou m.i. een ramp zijn. Red Bull Nijmegen is een club, waarvan ik geen fan kan en wil zijn.
Ik verwacht dat ze gaan voor een Eerste Divisieclub met een in potentie grote achterban. Almere City lijkt me de grootste kanshebber. Heel misschien ADO.
Ze zijn al eens in staat geweest om hun club te verkopen en deze keer weet je van de eigenaar dat 'ie wel betaalt (en elke vorm van clubcultuur en traditie vernietigt).
Er zijn genoeg eredivisie clubs waar ik van denk dat ze best wel met een RB branding en RB sponsering verder willen gaan ... it is all about the money
Het probleem van een Eredivisieclub uitzoeken is het feit dat de druk er direct op komt. Bij een Eerste Divisieclub kan je gemakkelijker iets op de lange termijn opbouwen.
De druk van de media en fans is veel kleiner. Verder vraag ik me af of er veel Eredivisieclubs het zouden accepteren of in aanmerking komen. Misschien Heracles?
Als je bij een samenwerking meteen van de daken gaat roepen dat je voor het landskampioenschap gaat zoals bij de buurtjes of denk aan de toestanden bij ADO of bij RJC dan krijg je de lachers op je hand,
bij een samenwerking met RB zal in alle gelederen van zo'n club de boel opgefrist worden, denk aan de opleiding, begeleiding, trainers, accomodatie etc etc ... die gaan voor de langere termijn.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Gijscoman »

vak Oost schreef:
Gijscoman schreef:
vak Oost schreef:
Gijscoman schreef:
Gelukkig is NEC geen interessante club voor Red Bull, maar zo'n overname zou m.i. een ramp zijn. Red Bull Nijmegen is een club, waarvan ik geen fan kan en wil zijn.
Ik verwacht dat ze gaan voor een Eerste Divisieclub met een in potentie grote achterban. Almere City lijkt me de grootste kanshebber. Heel misschien ADO.
Ze zijn al eens in staat geweest om hun club te verkopen en deze keer weet je van de eigenaar dat 'ie wel betaalt (en elke vorm van clubcultuur en traditie vernietigt).
Er zijn genoeg eredivisie clubs waar ik van denk dat ze best wel met een RB branding en RB sponsering verder willen gaan ... it is all about the money
Het probleem van een Eredivisieclub uitzoeken is het feit dat de druk er direct op komt. Bij een Eerste Divisieclub kan je gemakkelijker iets op de lange termijn opbouwen.
De druk van de media en fans is veel kleiner. Verder vraag ik me af of er veel Eredivisieclubs het zouden accepteren of in aanmerking komen. Misschien Heracles?
Als je bij een samenwerking meteen van de daken gaat roepen dat je voor het landskampioenschap gaat zoals bij de buurtjes of denk aan de toestanden bij ADO of bij RJC dan krijg je de lachers op je hand,
bij een samenwerking met RB zal in alle gelederen van zo'n club de boel opgefrist worden, denk aan de opleiding, begeleiding, trainers, accomodatie etc etc ... die gaan voor de langere termijn.
Dat er bij veel clubs veel geaccepteerd wordt geloof ik, maar het veranderen van naam, logo en clubkleuren zal, zo vermoed ik, voor veel clubs net een brug te ver zijn.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door zuurpruim »

Ik denk meer aan een Almere City,veel potentie qua infrastructuur en publiek en je kan het desnoods in Amsterdam neerzetten, als concurrent van Ajax. RB Almere, klinkt prima.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Gijscoman »

zuurpruim schreef:Ik denk meer aan een Almere City,veel potentie qua infrastructuur en publiek en je kan het desnoods in Amsterdam neerzetten, als concurrent van Ajax. RB Almere, klinkt prima.
Inderdaad; Almere heeft de hele provincie Flevoland. Verder komt een deel van het Ajaxpubliek ook voor goed voetbal en succes, hetgeen RB Almere kan bieden. Almere City heeft nog geen goed georganiseerde achterban, die de overname kan tegenwerken, noch is er sprake van een ware harde kern, die de club een slechte naam kan geven. De club is al enigszins aan het groeien in kwaliteit en grootte, dus dat maakt een overname nog gemakkelijker.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door LT »

Gijscoman schreef:
zuurpruim schreef:Ik denk meer aan een Almere City,veel potentie qua infrastructuur en publiek en je kan het desnoods in Amsterdam neerzetten, als concurrent van Ajax. RB Almere, klinkt prima.
Inderdaad; Almere heeft de hele provincie Flevoland. Verder komt een deel van het Ajaxpubliek ook voor goed voetbal en succes, hetgeen RB Almere kan bieden. Almere City heeft nog geen goed georganiseerde achterban, die de overname kan tegenwerken, noch is er sprake van een ware harde kern, die de club een slechte naam kan geven. De club is al enigszins aan het groeien in kwaliteit en grootte, dus dat maakt een overname nog gemakkelijker.
Dacht ik ook gelijk aan.

Gebruikersavatar
NECwijchen
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 12:50
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door NECwijchen »

Dat er mensen zijn voor een overname van Red Bull snap ik niet. Als sponsor meer dan welkom uiteraard, maar ik kan echt niet akkoord gaan met RB Nijmegen, dan wordt het een totaal andere club zonder ziel waar ik absoluut geen fan van wil en kan zijn.

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door DR »

Maar een RB Almere zal straks wel een van de 16 resterende plekken in de eredivisie gaan innemen. De kans dat NEC eredivisie speelt zal dan verder afnemen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door zuurpruim »

Salzburg,Leipzig,allemaal clubs die naar de kloten waren of op een lager niveau speelde.Die pakken geen eredivisie club of het moet een Ado/Roda zijn waar de patsers dat onder elkaar gaan regelen.

Gebruikersavatar
Veugel
Berichten: 1136
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 18:21
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Veugel »

Hoe zijn de regels eigenlijk in Nederland... Mag een sponsor de naam van de club zijn? Of wordt het dan net zoals in Duitsland een variant... RasenBallsport Leipzig?

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door vak Oost »

Veugel schreef:Hoe zijn de regels eigenlijk in Nederland... Mag een sponsor de naam van de club zijn? Of wordt het dan net zoals in Duitsland een variant... RasenBallsport Leipzig?
De aandelen mogen wel worden verhandelt [rjc/ado/vit] meer leesvoer over dit onderwerp http://www.knvb.nl/downloads/bestand/54 ... en-2016-17
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door LT »

Veugel schreef:Hoe zijn de regels eigenlijk in Nederland... Mag een sponsor de naam van de club zijn? Of wordt het dan net zoals in Duitsland een variant... RasenBallsport Leipzig?
Philips Sport Vereniging? Geen idee eigenlijk, maar daar vinden de marketinggoochems wel een foefje op.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door bertje »

Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door zuurpruim »

Haarlem,Almere,daar zullen ze het in zoeken.Roosendaal,Wageningen, Veendam lijken mij niet reëel.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Tiel »

zuurpruim schreef:
Haarlem,Almere,daar zullen ze het in zoeken.Roosendaal,Wageningen, Veendam lijken mij niet reëel.
Beetje subjectief lezen. Een politieke beweging in Haarlem heeft het ooit beloofd.

Dat is wat anders dat Haarlem graag wil.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door zuurpruim »

Tiel schreef:
zuurpruim schreef:
Haarlem,Almere,daar zullen ze het in zoeken.Roosendaal,Wageningen, Veendam lijken mij niet reëel.
Beetje subjectief lezen. Een politieke beweging in Haarlem heeft het ooit beloofd.

Dat is wat anders dat Haarlem graag wil.
Als de politiek in een stad enthousiast is maakt dat de zaken wel wat makkelijker.Verbouwing, parkeerplaatsen,als een gemeente dat allemaal graag wil doen komt het een stuk dichterbij.

jbnmgn

Re: De Gelderlander

Bericht door jbnmgn »

jasper491 schreef:
SanderNEC schreef:
jasper491 schreef:Laat maar komen. Zelf kunnen we het niet en RB smijt niet met geld. Zit een idee achter. Boekhoorn stapt niet in en als we het zelf niet kunnen houdt het voor een heel eind op.
Dan blijft er dus niks over van NEC hè. RB Nijmegen met een ander logo, andere clubkleuren...
Er blijft nog minder over als we de komende 5 jaar in de Jupiler bungelen.
Dus jij zou het toejuichen als je club verkwanseld wordt en de identiteit daarmee verloren gaat?

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door jackkreta »

Discussie kan gesloten worden. Volgens de reglementen van de KNVB is een overname door RB helemaal niet mogelijk aldus VP.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Legendario »

zuurpruim schreef:
Haarlem,Almere,daar zullen ze het in zoeken.Roosendaal,Wageningen, Veendam lijken mij niet reëel.
Ik hoop op Wageningen. En dat Tiel daar dan weer heen gaat. :wink:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten